Je čoln res za meter prekratek? Nakup drugega (rabljenega)..
Moderatorji: moderator2, moderator, MareC, janadino
Je čoln res za meter prekratek? Nakup drugega (rabljenega)..
Pozdravljeni,
zadnjih 5 sezon imam s sabo na morje 3,8m dolg gumenjak z zložljivim dnom + motor z 20KS. To zadostuje za ne predolga potepanja po južni obali Visa, ob pogoju, da ni premočnega vetra, da je to dopoldan...
Ne morem verjet, gospa je začela sanjat o več udobja, daljših plovbah, sin pa o konzoli
In zdaj se ukvarjam z mislijo, da bi res nabavil kaj rabljenega, dobro ohranjenega, dolžine 4,8m, z motorjem 50 - 60 KS.
Zanima me nekaj stvari:
- v mojem primeru (čoln v uporabi cca. 3 tedne na leto) najbrž velja, da je uporabna tudi 15 let stara roba, vkolikor je bila uporabljana v tem režimu
- kako je s trajnostjo plastičnega dela, ali ta V kaj izgubi na togosti z leti?
- kako je z obnovo tub, je potem to ekvivalentno novemu gumenjaku (npr. izvedba spoja s plastičnim delom,...)
- kaj si mislite o sledečem oglasu:
http://www.mornar.net/view/ad.asp?ID=209893
Vem, da sem načel temo, o kateri je bilo že res dooosti napisanega. Upam, da zavoljo tega ne bo hude krvi?
Lp, Matjaž
zadnjih 5 sezon imam s sabo na morje 3,8m dolg gumenjak z zložljivim dnom + motor z 20KS. To zadostuje za ne predolga potepanja po južni obali Visa, ob pogoju, da ni premočnega vetra, da je to dopoldan...
Ne morem verjet, gospa je začela sanjat o več udobja, daljših plovbah, sin pa o konzoli
In zdaj se ukvarjam z mislijo, da bi res nabavil kaj rabljenega, dobro ohranjenega, dolžine 4,8m, z motorjem 50 - 60 KS.
Zanima me nekaj stvari:
- v mojem primeru (čoln v uporabi cca. 3 tedne na leto) najbrž velja, da je uporabna tudi 15 let stara roba, vkolikor je bila uporabljana v tem režimu
- kako je s trajnostjo plastičnega dela, ali ta V kaj izgubi na togosti z leti?
- kako je z obnovo tub, je potem to ekvivalentno novemu gumenjaku (npr. izvedba spoja s plastičnim delom,...)
- kaj si mislite o sledečem oglasu:
http://www.mornar.net/view/ad.asp?ID=209893
Vem, da sem načel temo, o kateri je bilo že res dooosti napisanega. Upam, da zavoljo tega ne bo hude krvi?
Lp, Matjaž
Sam imam od letošnjega leta dalje identično kombinacijo Maestral H80 + 50 Km Yamaha 2t. Predhodno sem imel H50f + Yamaha 30 KM. Razlika kot noč in dan. Za naša potrebe... družina z dvema otrokoma je zadeva čisto OK. Govora je bilo o "špricanju" tovrstnih čolnov, pa vendar iz prve roke, pri teh modelih je zadeva OK, plovba je mirna, Glisiranje po malo močnejšem maestralu (ko se začnejo ovčke pojavljat) brez problema, za kaj več pa itask manjka še kakšen meter . Pri nekje 3700 obratih lahko pričakuješ potovalno hitrost 18-19 vozlov (odvisno od morja , vetra...) govorim za družino 4 + oprema za dnevno plovbo.
Glej,res ne vidim razloga zakaj bi lagal. Govorimo o maestralu H80... 4,80 m, čoln ima 220 kg + 100 kg motor + oprema in posadka max 600 kg. Čoln resnično in čisto normalno pelje pri 3700 obratih cca 18,5 vozla, kar ni za moje pojme prav nič posebnega.
Sicer pa tudi sam bi rekel Solemar... zadeva, vsaj po slikah zgleda super. Tudi če je letnik 1995 je lahko ob pravilnem vzdrževanju zadeva še čisto OK. Sam sem imel dobra štiri leta Maestrala H50 (itak se ne more meriti s Solemarjem) letnik 1989. Gumar mi je prelepil spoje in to je bilo to. Čolna med dopusti nisem tikal, vzdrževan Hypalon vzdrži še pa še. Nenazadnje je potrebno dobro previrit motor. Sicer pa glede na to da čoln poznajo morjeplovci Bi pa sam na Solemarju dal nalepit gumijasto bitvo na premec in en o rinko pod premec na notranjo stran. Pride zelo prav za sidranja po zalivih.... ko dejansko ne rabiš "pravega" vezanja.
Sicer pa tudi sam bi rekel Solemar... zadeva, vsaj po slikah zgleda super. Tudi če je letnik 1995 je lahko ob pravilnem vzdrževanju zadeva še čisto OK. Sam sem imel dobra štiri leta Maestrala H50 (itak se ne more meriti s Solemarjem) letnik 1989. Gumar mi je prelepil spoje in to je bilo to. Čolna med dopusti nisem tikal, vzdrževan Hypalon vzdrži še pa še. Nenazadnje je potrebno dobro previrit motor. Sicer pa glede na to da čoln poznajo morjeplovci Bi pa sam na Solemarju dal nalepit gumijasto bitvo na premec in en o rinko pod premec na notranjo stran. Pride zelo prav za sidranja po zalivih.... ko dejansko ne rabiš "pravega" vezanja.
Zgoraj omenjeni Solemar je v zelo dobri kondiciji, preverjeno z lastnimi očmi.
To je povsem korektna poraba takšnega motorja na takšnem čolnu!!
Tudi to.
Glej,res ne vidim razloga zakaj bi lagal. Govorimo o maestralu H80... 4,80 m, čoln ima 220 kg + 100 kg motor + oprema in posadka max 600 kg. Čoln resnično in čisto normalno pelje pri 3700 obratih cca 18,5 vozla, kar ni za moje pojme prav nič posebnega.
To je povsem korektna poraba takšnega motorja na takšnem čolnu!!
Meni je letos Elan 17cc + 70KM Evinrude (2T - l.97) pil 0.8l/miljo pri potovalki cca 19vozlov.
Tudi to.
kondor88 napisal/-a:salesky napisal/-a:Meni je letos Elan 17cc + 70KM Evinrude (2T - l.97) pil 0.8l/miljo pri potovalki cca 19vozlov.
0,8l/miljo (=14,3l/h pri 19kn) x 1,5do2 (=21do28l/h) bi ti še verjel...
Glej...računano s tankanjem in ne preko kakega merilca. Poti so bile vedno relacijske (5-10nm) in ni bilo nobenega prekucavanja iz enega zalivčka v drugega, niti ni bilo vlečenja tube/smučarja. Takoj ko zglisira znižam obrate na cca 3750 in tako vozim celotno pot.
Nevem zakaj bi lagal o tem. Ko sem kupoval čoln, mi je bilo rečeno, da bo poraba še občutno nižja
PS: Ta poraba velja za 2 odrasla + 1 otrok in pač opreme kolkr jo imam na čolnu. Pri 4odraslih + 1 otrok (peljali smo se enkrat 30nm) je bila poraba malenkost višja (0.86l/m)
No, letos imam bolj točne podatke o porabi in zato lahko dodam:
5m plastika, suzuki 100 2T(l. 1990), čoln ima okrog 650kg + 2 odrasla 150kg + 2 otroka 90kg, nekaj malega prtljage, porabili smo točno 115 litrov goriva, prepotovali pa cca 110nm. Lahko rečemo torej 1l/nm. So pa to krajše relacije, 2-10nm. Potovalna hitrost pa med 25-30kt.
Ker mi je dvakrat zmanjkalo goriva sem lahko dokaj točno izmeril koliko mi troši pri 28-30kt (dokaj mirno morje): 10l za 8nm = 1,25 l/nm
5m plastika, suzuki 100 2T(l. 1990), čoln ima okrog 650kg + 2 odrasla 150kg + 2 otroka 90kg, nekaj malega prtljage, porabili smo točno 115 litrov goriva, prepotovali pa cca 110nm. Lahko rečemo torej 1l/nm. So pa to krajše relacije, 2-10nm. Potovalna hitrost pa med 25-30kt.
Ker mi je dvakrat zmanjkalo goriva sem lahko dokaj točno izmeril koliko mi troši pri 28-30kt (dokaj mirno morje): 10l za 8nm = 1,25 l/nm
Kdo je na strani
Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 11 gostov