Funkcionalen nakup gumenjaka

Vse o gumenjakih

Moderatorji: moderator, moderator2, janadino, MareC

Bull
Poročnik korvete
Prispevkov: 53
Pridružen: Ne Jan 18, 2009 20:44
Kraj: Ljubljana

Funkcionalen nakup gumenjaka

OdgovorNapisal/-a Bull » Ne Jan 18, 2009 21:16

Pozdravljeni člani Morjeplovca, pozdravljen admin.
Že nekaj časa prebiram vaš forum, zdaj pa sem se odločil, da se vam pridružim.
Odločil sem se za nakup gumenjaka pa bi bil vsak nasvet dobrodošel. Sem amater na tem področju saj sem do sedaj samo enkrat dopustoval s starim izposojenim beograd sportom in T4. Navdušil sem se in se odločil za nakup svojega čolna vendar z vsaj malo močnejšim motorjem saj T4 (pa ne da bi ga grajal, je super mašinca), ob malo večjih valovih, ne gre nikamor. Ker se zadaj vleče že počitniška prikolica, sem se odločil za funkcionalen nakup čolna. Zlaganje pomeni mehko dno. Zaradi teže motorja, ki ga bom moral nalagati in nositi sam, pa sem se odločil za nekih 6KM. Ko sem gledal oglase po netu sem bil malo razočaran, saj dobim gumico 3.2 in motor 6KM letnik 2000-2003 za cca 1.500€, potem pa pogledam nove in me pride dobrih 2.000€. Kaj mislite o tej kombinaciji?

http://www.avto.net/mornar2003//ad.asp?id=48222
in
http://www.avto.net/mornar2003/ad.asp?id=49528

Se mi pa zdi, da so stari beograd sporti, maestrali in T4 precenjeni na naših internetnih oglasnikih. Prvič so stari letniki, večinoma brez papirjev, težko jih sprobaš v prodajalčevi garaži pa še garancije ni. Skratka loterija.

Toliko za prvič, prosim za kakršnekoli nasvete, admin tebi pa oprosti za dolgovezenje. Konec tedna pa na sejem plovil na GR seveda.

Lp Bull
Uporabniški avatar
gregor.n
Admiral
Prispevkov: 4103
Pridružen: Pe Apr 04, 2008 10:26
Kraj: Zanzibar

OdgovorNapisal/-a gregor.n » Ne Jan 18, 2009 21:24

Kaj dosti ne moreš falit, če kupiš tole kombinacijo, sploh če vidiš cene rabljenih, ki so le par evrov nižje. Gumenjakov sicer ne poznam, vendar si 5 let brez skrbi in stroškov ( garancija), Tohatsu je pa izredno zanesljiv japonček, ki dela. Preverjeno iz lastnih izkušenj. Jaz bi recimo razmislil o nakupu "za eno številko manjšega", da bi se izognil registraciji, plovnemu dovoljenju, popisu posadke, ....
lpg
monster_d
Kapitan
Prispevkov: 196
Pridružen: Ne Apr 08, 2007 18:43
Kraj: Ptuj

OdgovorNapisal/-a monster_d » Ne Jan 18, 2009 22:22

Tudi z 6timi konji neboš nevem kak gladko premagal valove, če se ze odločiš za motor nad 5konjev, torej če boš registiral zadevo potem uzami raje kako 10ko. Gumač zgleda kar dober, se mi pa zdi da v tem cenovnem rangu je itak več ali manj use kitajsko.
Kot je ze omenil gregor.n bo zihr za par let mir. Konc koncev se danes plujejo 20let stari maestrali in podobno, tak da je po mojem mnenju bol važno kako se guma vzdržuje :wink:
weta
Admiral
Prispevkov: 848
Pridružen: Po Nov 05, 2007 13:05

OdgovorNapisal/-a weta » Po Jan 19, 2009 08:39

moje mnenje je, da v kolikor že gledaš take majhne čolničke, da kupiš dolgega 3 metre in motor 5 konjev. s tem ti odpade regisracija pri nas (vsakih 5 let) poleg tega ti odpade še letno zavarovanje koli 55 eur, na hrvaškem pa nakup plovnega dovoljenja, kar te spet stane cca 40 eur. pa še sitnosti nimaš s popisom posadke, čakanjem na kapetaniji itd...

za pojasnilo...tomos 4 ima 3 konje, torej ima kak 5 konjski tohatsu, skoraj dvakrat več.
če kupuješ 5 konjski motor, se prej pozanimaj ali obstaja od iste firme enak motor, vendar v močnejši različici in koliko je stroškov da svojega 5 konjskega spraviš na kakaega konja več.
bobiboss
Viceadmiral
Prispevkov: 360
Pridružen: Pe Maj 30, 2008 15:34
Kraj: lj-podgorica

OdgovorNapisal/-a bobiboss » Po Jan 19, 2009 09:55

jaz posedujem 3,8m gumenjak(mehko dno) z 18 Tohatsu 2t pa imaš včasih občutek da je nekam malo konj tako da sem pristaš malce močnejših motorjev.vedeti moraš da je potrebno peljati čoln,motor in še osebje z prtljago tako da kar nanese kilogramov.sicer ne vem kakšno plovbo imaš v mislih predvidevam da samo malo naokoli za kaj več takle čočlniček pač ni.v priobalni plovbi se upam s svojim čolnom kar daleč na bolj odprto ali večje razdalje med otoki pa ne.rajši še kak evro več pri dložini in moči motorja bo sigurno plus.kot sem že omenil ne vem za kaj boš uporabljal čoln.moj motor ima pa 47kg tako da ga tudi sam zmorem nesti nekaj metrov.4t so pa verjetno težji.
autokamp
Viceadmiral
Prispevkov: 590
Pridružen: Po Jul 09, 2007 13:39

OdgovorNapisal/-a autokamp » Po Jan 19, 2009 10:53

Precenjenost Maestralov in Beograd sportov, kakor vzameš, takle Maestral ali Bg Sport stane tja do 500 EUR seveda pod pogojem, da je dobro ohranjen, vendar pa moraš vedeti, da je čoln narejen kvalitetno iz dobrega materiala, ki ga danes pravzaprav v takem rangu čolnov tja do 4 metre z mehkim dnom ne dobiš. Skrivnost je v Hypalonu, ki po svojih lastnostih močno prekaša današnji PVC. Poleg tega pa je takšen čoln ob morebitni poškodbi dosti lažje popraviti kakor čoln iz PVC - ja.

Zaradi vsega naštetega vseeno mislim, da je nakup malo strejšega Maestrala in Bg Sporta vseeno kar dobra odločitev, seveda pod pogojem, da je čoln dobro ohranjen in vzdrževan.
LaMike
Viceadmiral
Prispevkov: 518
Pridružen: Sr Jan 16, 2008 11:07
Kraj: Maribor

OdgovorNapisal/-a LaMike » Po Jan 19, 2009 12:17

Pozdravljen Bull!

Moje osebno mnenje je, da če imaš dobro ponudbo Bg sport-a ga kupi. Če je dolg tam 3-3.30 daj nanj 6-9,9km motor in si zmagal. Jaz imam Bg sporta 3.30 in 5km Johnsona in lahko rečem, da zame v tem rangu ni tekmeca. S dvema osebama in nekaj malega prtljage ta kombinacija glisira. Res je, da rabi malo presedanja naprej in nazaj, da pride do glisiranja ampak potem pa gre kar hitro.
Je pa tudi zelo velika razlika med tomosovimi motorji in ostalimi. Na mojem sem imel sprva 4,5 tomosa in s dvema osebama ni šel nikamor. Potem sem pa ( pred 10 leti) kupil tega Johnsona ( 2t) in sem bil več kot pozitivno presenečen ampak če bi izbiral sedaj bi vsekakor vzel 9,9km.

Sem pa imel tudi zodiac-a 2,5m s trdim dnom v kombinaciji s tem johnsonom. Ko sem bil sam je bila to raketa s dvema osebama pa več ali manj katastrofa. Šlo ni nikamor, zalivalo je preko špica tudi ob zelo malih valovih itd itd.

To je na kratko to! :D
Bull
Poročnik korvete
Prispevkov: 53
Pridružen: Ne Jan 18, 2009 20:44
Kraj: Ljubljana

OdgovorNapisal/-a Bull » Po Jan 19, 2009 16:48

Najlepša hvala vsem za dodatne informacije. Nisem vedel, da se z nakupom čolna do 3. metrov in motorja do 3,7kW izogneš vsem tem stroškom. Naj pojasnim, da bom čoln nekaj let uporabljal samo za krajše vožnje zgolj ob obali saj imam majhnega otroka in si s svojimi (ne)izkušnjami česa drugega še ne bi upal. Vem da v Sloveniji ni potrebno niti registrirati niti zavarovati čolna in motorja do te dolžine in moči, sem pa nekje zasledil, da hrvaški zakoni zahtevajo registracijo čolna, če ga poganja motor in to ne glede na dolžino in moč. Morda kdo ve, kako je s tem? Če je res temu tako, se bom raje odločil za to kombinacijo:
http://www.avto.net/mornar2003//ad.asp?id=48221
in
http://www.avto.net/mornar2003/ad.asp?id=49523
Če prav razumem je pri tej kombinaciji od dokumentov potreben samo izpit za voditelja čolna (tudi hrvaška vinjeta ni potrebna). :lol:
Že vnaprej hvala za odgovore in lep pozdrav.

za pojasnilo...tomos 4 ima 3 konje, torej ima kak 5 konjski tohatsu, skoraj dvakrat več.
če kupuješ 5 konjski motor, se prej pozanimaj ali obstaja od iste firme enak motor, vendar v močnejši različici in koliko je stroškov da svojega 5 konjskega spraviš na kakaega konja več.


weta, nisem vedel za tomos, hvala za pojasnilo. Kako pa bi motor spravil na kakšnega konja več? Elektronika? Diza?
Uporabniški avatar
bolid
Admiral
Prispevkov: 2659
Pridružen: Če Maj 29, 2008 18:56
Kraj: Novo mesto
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a bolid » Po Jan 19, 2009 18:14

V vsakem primeru ko kupuješ gumenjaka, bodi pozoren da so tubosi čim večji :wink: in da ima tudi repe za zrcalno desko dovolj dolge :!:
Ure dnevi leta tečejo....
janadino
Admiral
Prispevkov: 3855
Pridružen: Če Okt 11, 2007 14:57

OdgovorNapisal/-a janadino » Po Jan 19, 2009 18:22

Do treh metrov in 5 KM ne rabiš registracije pri nas in vinjete na hrvaškem, pa tudi pisalo se je že o tem na forumu, malo prebrskaj.
Za tvoje potrebe bo ta kombinacija moči in dolžine odlična. Z dvema osebama lahko celo glisiraš (če sta z partnerko manekena :lol: ). Drugače pa še malo pobrskaj za drugimi znamkami, saj je bratranec dobil za 970 EUR hondin gumenjak (novi, 3 m), ki je proti ostalim neznanim znamkam iz kitajske glede kvalitete izdelave neprimerno boljši.
Guma je guma, zaenkrat.
Uporabniški avatar
gregor.n
Admiral
Prispevkov: 4103
Pridružen: Pe Apr 04, 2008 10:26
Kraj: Zanzibar

OdgovorNapisal/-a gregor.n » Po Jan 19, 2009 18:44

Vidim da si se nekako odločil "za številko manjšega" in mislim da si se odločil prav. Ne boš imel dodatnih stroškov z registracijo in vinjetami in lahko se boš malo peljal naokoli. Kajti če hočeš kaj resnejšega, boš moral seči kar precej bolj v žep in kupiti pravega gumenjaka, ki ima seveda trd poden pa vsaj 4-5m in seveda temu primeren motor vsaj 40km+, pa prikolica in vsi stroški ki pašejo zraven. Vse kar je vmes po mojem nima smisla. Odločitev je seveda tvoja.
lpg
weta
Admiral
Prispevkov: 848
Pridružen: Po Nov 05, 2007 13:05

OdgovorNapisal/-a weta » To Jan 20, 2009 08:46

bull... tohatsu 5 in 6 km zgleda da sta skoraj enaka, verjetno je samo kaka šoba ali podložka v uplinjaču razlika. Ni pa nujno....vpršaj na servisu.

glede gumenjaka, pa glej, da kupiš čim daljšega, sepravi 299 cm raje kot 290, ker pri taki dolžini je vsak cm pomemben. Glede prostornosti v čolnu, pa je bolje, da ima zrcalo čim bolj nazaj, to pa pomeni, da se bo pri vožnji bolj vkopaval in boš moral težo bolj naprej pomikati.
kljub temu, bi sam gledal za to, da je gumenjak bolj prostoren, težo, bi pa sam razporejal, se pač žena vsede spredaj ali pa voziš s podaljšano ročko.
kot je nekdo napisal, tubusi naj bojo čim debelejši. Maestral 9 ima recimo dokaj majhne in ga zato rado zaliva.

pomembna je tudi kobilica, zdi se mi, da ima večina gumenjakov napihljivo, boljša pa je trda, recimo taka kot jo ima beograd sport. žal pa ne poznam proizvajalca, ki bi kaj podobnega ponujal.
Bull
Poročnik korvete
Prispevkov: 53
Pridružen: Ne Jan 18, 2009 20:44
Kraj: Ljubljana

OdgovorNapisal/-a Bull » To Jan 20, 2009 20:08

Hvala weta pa še dve vprašanji.
Kaj je zrcalo pri čolnu :oops: in ali odpade registracija in ostalo pri 300cm ali 299cm?

Lp Bull
MarijanR
Kapitan bojne ladje
Prispevkov: 133
Pridružen: Če Jun 28, 2007 08:44
Kraj: Radenci

OdgovorNapisal/-a MarijanR » To Jan 20, 2009 20:50

Bull napisal/-a:Hvala weta pa še dve vprašanji.
Kaj je zrcalo pri čolnu :oops: in ali odpade registracija in ostalo pri 300cm ali 299cm?

Lp Bull



Hojla

Zrcalna plošča,je zadnji del čolna na katerega se privijači motor :idea:

p.s. Si mogoče ti Bull,katerega poznam iz kolesarskega foruma :roll:
weta
Admiral
Prispevkov: 848
Pridružen: Po Nov 05, 2007 13:05

OdgovorNapisal/-a weta » Sr Jan 21, 2009 09:00

kar se tiče zrcala, ti je napisal predhodnik. osebno bi pa raje kupil čoln, ki mu v dokumentih piše 299 cm...za sigurno, ker na hrvaškem je vse sort mandeljcev, ki plujejo po morju v uniformah in vsak si po svoje razlaga njihove zakone.

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 1 gost