Funkcionalen nakup gumenjaka
Moderatorji: moderator2, moderator, MareC, janadino
O dolžini čolna glede registracije je v pomorskem zakoniku napisano takole:
3. Vpis čolnov
217. člen
V vpisnik čolnov morajo biti vpisani vsi čolni, razen:
1. čolna, ki pripada ladji ali drugemu plovilu;
2. športnega veslaškega čolna, kajaka ali podobnega plovila;
3. čolna, krajšega od 3 metrov, razen če ima motorni pogon z močjo več kot 3,7 kW.
Vpisnik vojaških čolnov se vodi pri ministrstvu, pristojnem za obrambo.
Po moje to pomeni max. 299 cm kot je napisal Weta. Enako je tudi na Hrvaškem glede vinjete.
3. Vpis čolnov
217. člen
V vpisnik čolnov morajo biti vpisani vsi čolni, razen:
1. čolna, ki pripada ladji ali drugemu plovilu;
2. športnega veslaškega čolna, kajaka ali podobnega plovila;
3. čolna, krajšega od 3 metrov, razen če ima motorni pogon z močjo več kot 3,7 kW.
Vpisnik vojaških čolnov se vodi pri ministrstvu, pristojnem za obrambo.
Po moje to pomeni max. 299 cm kot je napisal Weta. Enako je tudi na Hrvaškem glede vinjete.
Guma je guma, zaenkrat.
Da ne bom smetil in odpiral druge teme, bom vprašal kar tukaj.
Kupujem čoln iz enakih razlogov, kot avtor te teme. Načeloma se bosta vozila v njem dva, bolj priobalna vožnja po mirnem morju. Če bi nam stvar postala res všeč in bi se izkazalo, da ga dovolj koristimo, pa bi nabavali kaj konkretno večjega.
Nagledal sem si tole.
Kaj pravite na to?
Kakšno potovalno hitrost lahko človek pričkuje od tega malčka? Kakšno porabo, glede na to, da ima le interni tank z malo manj kot 1 l goriva? Kaj pa se zgodi, če človek pomisli na to, da bi s tem ob idealnih pogojih skočil na 8 km oddaljen otok?
Hvala za pomoč!
LP,
Matic
Kupujem čoln iz enakih razlogov, kot avtor te teme. Načeloma se bosta vozila v njem dva, bolj priobalna vožnja po mirnem morju. Če bi nam stvar postala res všeč in bi se izkazalo, da ga dovolj koristimo, pa bi nabavali kaj konkretno večjega.
Nagledal sem si tole.
Kaj pravite na to?
Kakšno potovalno hitrost lahko človek pričkuje od tega malčka? Kakšno porabo, glede na to, da ima le interni tank z malo manj kot 1 l goriva? Kaj pa se zgodi, če človek pomisli na to, da bi s tem ob idealnih pogojih skočil na 8 km oddaljen otok?
Hvala za pomoč!
LP,
Matic
Matic; To je morska nepremičnina Ni problem skočiti na 8km odaljen otok ob idealnih pogojih, problem je nepredvidljivost vremena. In verjami, da 8km boš s tem "gazil" dobro uro!
My car detailing projects:
http://www.avtomobilizem.com/forum/view ... &start=460
http://www.avtomobilizem.com/forum/view ... &start=460
Aha, si že počasi pucam pojme. Saj tisto z izletom na otok je bila bolj "skrajna" varianta napisana.
Kaj pa tako, za ob obali, par nm gor in dol pa bi verjetno bil, ne?
Kakšna pa se vam zdi primerjava cene in tega kar dobiš?
Kaj pa poraba teh malčkov se da kaj predvidet? Nekak se mi zdi, da maš pač en 5l kanister zraven v čolnu, pa ko zmanjka, dotankaš in gremo dalje.
V bistvu me predvsem zanima, če se bo stvar sploh kam premaknila - to ste mi že povedali, da očitno prideš, saj se da v dobri uri prit 8 km daleč. Povprečno hitrost pa bi si potem upal rečt, da ma cca. 5-6 km/h.
Potem pa me še samo zanima kakšna je primerjava cena/uporabnost oziroma če pozna kdo kak bolj učinkovit komplet, ki bi imel primerljivo kombinacijo cene/uporabnosti.
Moje razmišljanje pa je približno tako: ne kupuj nekaj vmes. Kupi ali res majhno za pokušino ali pa kaj konkretnega (cca. 5-6 m in primerna motorizacija). Za konkretno pa je že napisano, da potegne za seboj registracijo, vinjeto, crue liste.........
Kaj pa tako, za ob obali, par nm gor in dol pa bi verjetno bil, ne?
Kakšna pa se vam zdi primerjava cene in tega kar dobiš?
Kaj pa poraba teh malčkov se da kaj predvidet? Nekak se mi zdi, da maš pač en 5l kanister zraven v čolnu, pa ko zmanjka, dotankaš in gremo dalje.
V bistvu me predvsem zanima, če se bo stvar sploh kam premaknila - to ste mi že povedali, da očitno prideš, saj se da v dobri uri prit 8 km daleč. Povprečno hitrost pa bi si potem upal rečt, da ma cca. 5-6 km/h.
Potem pa me še samo zanima kakšna je primerjava cena/uporabnost oziroma če pozna kdo kak bolj učinkovit komplet, ki bi imel primerljivo kombinacijo cene/uporabnosti.
Moje razmišljanje pa je približno tako: ne kupuj nekaj vmes. Kupi ali res majhno za pokušino ali pa kaj konkretnega (cca. 5-6 m in primerna motorizacija). Za konkretno pa je že napisano, da potegne za seboj registracijo, vinjeto, crue liste.........
Doduše, ja sam star, ali ipak slušaj moj savjet! ( Br. Jedan v A.FORD-u )
Večino so v zgornjih člankih Morjeplovci že razložili in to na pravem - strokovnem nivoju.
Jaz pa kot vedno dodam še - iz prakse.
Najprej moraš razčistiti lastne pojme( želja, potreba in predvsem racionalnost, s tem hkrati pa najpomembnejše - varnost )
Če imaš na dopustu stalno destinacijo( vikend, stacionirano prikolico v kampu...) oz. se ne seliš vsako sezono IN imaš v bližini kake otočke ali na kontinentu kakšne zalivčke, ki so dosegljivi samo iz morja, potem je taki brodič v redu.
Za vse ostalo pa MORAŠ imeti zanesljivejše plovilo( 4 metre, 25 KM in več)
ker vsaka oddaljena destinacija od 10-15 minut vožnje, zna biti življensko nevarna.Ni zastonj izrek " Voli more, a drž se kopna ", ko pride nenapovedana nevjera ti povem iz lastnih izkušenj ; z ženo sva bila na zahodni strani bližnjega otočka, ko je preko Velebita prišla nevihta (nisem je prej opazil, ko tik nad seboj), verjemi, kuzla mi je fejst v rit skakala, da sva z dovolj močnim brodičem zglisirala v en priročen porat-ne v pravo zavetje- v zadnjem momentu, nato pa (nisem ravno med boječimi) takrat občutiš tisti prvinski strah in spoznaš, kako nemočen si proti naravi.
In za konec; raje ( kljub recesiji ) vzami kredit in kupi dovolj velik in zanesljiv brodič ( za začetek tudi rabljen ), ker če se boš vedno s strahom odpravljal na priljubljeno točko in tam čakal, kdaj se bo vreme poslabšalo, se ti bo dopust priskutil.
AJD
Večino so v zgornjih člankih Morjeplovci že razložili in to na pravem - strokovnem nivoju.
Jaz pa kot vedno dodam še - iz prakse.
Najprej moraš razčistiti lastne pojme( želja, potreba in predvsem racionalnost, s tem hkrati pa najpomembnejše - varnost )
Če imaš na dopustu stalno destinacijo( vikend, stacionirano prikolico v kampu...) oz. se ne seliš vsako sezono IN imaš v bližini kake otočke ali na kontinentu kakšne zalivčke, ki so dosegljivi samo iz morja, potem je taki brodič v redu.
Za vse ostalo pa MORAŠ imeti zanesljivejše plovilo( 4 metre, 25 KM in več)
ker vsaka oddaljena destinacija od 10-15 minut vožnje, zna biti življensko nevarna.Ni zastonj izrek " Voli more, a drž se kopna ", ko pride nenapovedana nevjera ti povem iz lastnih izkušenj ; z ženo sva bila na zahodni strani bližnjega otočka, ko je preko Velebita prišla nevihta (nisem je prej opazil, ko tik nad seboj), verjemi, kuzla mi je fejst v rit skakala, da sva z dovolj močnim brodičem zglisirala v en priročen porat-ne v pravo zavetje- v zadnjem momentu, nato pa (nisem ravno med boječimi) takrat občutiš tisti prvinski strah in spoznaš, kako nemočen si proti naravi.
In za konec; raje ( kljub recesiji ) vzami kredit in kupi dovolj velik in zanesljiv brodič ( za začetek tudi rabljen ), ker če se boš vedno s strahom odpravljal na priljubljeno točko in tam čakal, kdaj se bo vreme poslabšalo, se ti bo dopust priskutil.
AJD
Taurus
Pozdravljeni
Danes sem obiskal sejem plovil na GR. Če je človek laik na tem področju, tako kot sem jaz, predstavo dobi šele, ko fizično vidi čoln. Šele danes sem videl kako majhen čoln je npr. 3 metrski, kaj šele krajši. Druga stvar pa je kakovost izdelave. Primerjava med čolni na eni strani Zodiak, Honda,... in na drugi Excel ipd. je ogromna že na prvi pogled (zgubana guma, lepljenje,...). Je pa razlika v ceni med enimi in drugimi cca 100€ - 200€ in nič več. Zanimala me je tudi razlika med napihljivim in aluminijastim dnom. Napihljivo naj bi imelo dosti krajšo življensko dobo zaradi stalnega trenja pri plovbi. Ima kdo izkušnje s tem? Razmišljal sem tudi, da bi si čoln naročil direktno iz Kitajske saj je nabavna cena tam tudi do trikrat nižja kot pri nas. Mogoče celo čoln iz hypalona. Je to morda kdo že sprovedel?
Lp Bull
Danes sem obiskal sejem plovil na GR. Če je človek laik na tem področju, tako kot sem jaz, predstavo dobi šele, ko fizično vidi čoln. Šele danes sem videl kako majhen čoln je npr. 3 metrski, kaj šele krajši. Druga stvar pa je kakovost izdelave. Primerjava med čolni na eni strani Zodiak, Honda,... in na drugi Excel ipd. je ogromna že na prvi pogled (zgubana guma, lepljenje,...). Je pa razlika v ceni med enimi in drugimi cca 100€ - 200€ in nič več. Zanimala me je tudi razlika med napihljivim in aluminijastim dnom. Napihljivo naj bi imelo dosti krajšo življensko dobo zaradi stalnega trenja pri plovbi. Ima kdo izkušnje s tem? Razmišljal sem tudi, da bi si čoln naročil direktno iz Kitajske saj je nabavna cena tam tudi do trikrat nižja kot pri nas. Mogoče celo čoln iz hypalona. Je to morda kdo že sprovedel?
Lp Bull
napihljivo dno in alu dno???mehko dno in napihljiva kobilica in notranje alu dno si verjetno mislil.jaz imam sedaj se pravi četro leto 3,8 m gumenjak z napihljivo kobilico in alu dnom pa nisem opazil kakšno obrabljenost dna zaradi trenja po vodi vidijo se le sledovi ko pač podrgneš ob kaj.ja pa še to je iz hypalona,kitajski in se mi zdi kar v redu.menda pa ista firma izdeluje tudi za druge naročnike(beri honda,yamaha,...)vendar pod njihovim drobnogledom in s tem malo boljšo kvaliteto vendar tu ne mislim materiala ampak izgled namreč lepše so narejeni spoji in bolj lepo prikriti deli kjer je lepljeno.
Jaz mislim, da se ti splača kupiti malo večji čoln in močnejši motor. Zdajle praviš, da se boš peljal samo do prvega zalivčka, ko pa boš v čolnu, pa boš videl, da te bo zanimal tudi drugi, tretji in četrrti zalivček, pa bližnji otoček. Takrat se ti bo pokazala šibkost majhnega čolna in slabotnega motorja. Tako kot so napisali pred mano, vreme te lahko hitro in nepričakovano preseneti in takrat nimaš veliko časa.
sam sem začel s 2,8m maestralom in 4,9 tomosom.kombinacija je šla že naslednji dopust na 3,8m HSD in 18 2T TOHATSU.to kombinacijo imam sedaj kot sem že omenil četrto leto in je za naše družinske trenutne potrebe dovolj.ti pa rečem da je samo v tistem metru dolžine razlika v notranjem prostoru,nosilnosti in plovbi velika.tubusi so-na pamet-fi 47cm ali kak cm več.nosilnost po papirjih je šest oseb.za poln čoln je 18-tka mogoče za konja dva preslab za praznega-samo voditelj čolna-pa kar prehud.enkrat nameril z gps-om 20 nm/h.
Kdo je na strani
Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 8 gostov