izvenkrmni in zmrzal

Vse o gumenjakih

Moderatorji: moderator2, moderator, MareC, janadino

pushmycar
Kapitan bojne ladje
Prispevkov: 127
Pridružen: Po Jan 07, 2008 14:40

izvenkrmni in zmrzal

OdgovorNapisal/-a pushmycar » Če Dec 21, 2017 09:34

Mi je danes šinilo v glavo... Ali je izvenkrmni motor občutljiv na zmrzal? Ga imam v neogrevanem prostoru in dosedaj nisem pomislil na to nevarnost- deset let. Koliko vode ostane noter po izpiranju? Sem iz primorske. Ma nekaj vode verjetno ostane notri, kajne? Govorimo o minus 5 celzija.
Uporabniški avatar
alesjo
Admiral
Prispevkov: 4648
Pridružen: Ne Nov 04, 2012 12:16
Kraj: kras

Re: izvenkrmni in zmrzal

OdgovorNapisal/-a alesjo » Če Dec 21, 2017 09:43

Ni problema, vode ne ostane noter nič, verjetno ga imaš na stojalu, tako je sigurno suh. l.p. alesjo
pushmycar
Kapitan bojne ladje
Prispevkov: 127
Pridružen: Po Jan 07, 2008 14:40

Re: izvenkrmni in zmrzal

OdgovorNapisal/-a pushmycar » Če Dec 21, 2017 09:50

Ja, bi že imel probleme prej...
janadino
Admiral
Prispevkov: 3967
Pridružen: Če Okt 11, 2007 14:57

Re: izvenkrmni in zmrzal

OdgovorNapisal/-a janadino » Če Dec 21, 2017 11:04

-5 ali - 20 ista zadeva. Jaz imam že 14 let v neogrevanih prostorih pa nikoli problemov zaradi zmrzali.
Edino tuš zmrznil enkrat, pozabil izprazniti sistem. :lol:
Guma je guma, zaenkrat.
Daki

Re: izvenkrmni in zmrzal

OdgovorNapisal/-a Daki » Če Dec 21, 2017 16:21

Kar se vode tiče ni nobenega problema, ker odteče. Bolj je pomembna konzervacija motorja in mazanje gibljivih delov (žice volana in komand).
janadino
Admiral
Prispevkov: 3967
Pridružen: Če Okt 11, 2007 14:57

Re: izvenkrmni in zmrzal

OdgovorNapisal/-a janadino » Pe Dec 22, 2017 07:09

Kako pa namažeš žico volana?
Guma je guma, zaenkrat.
Daki

Re: izvenkrmni in zmrzal

OdgovorNapisal/-a Daki » Pe Dec 22, 2017 08:23

Lepo, da si vprašal. Namažeš tisti zadnji del, ki gre v motor, ker pozimi rad zapika zaradi nerabe. Namažeš lahko tudi sprednji del, ki gre v volanski mehanizem. Oba dela sta gibljiva. Vmes pa res težko, ker gre za zaprti sistem zaradi zaščite. Priporoča se kvalitetna vodoodporna mast.
damjanr
Kapitan
Prispevkov: 186
Pridružen: To Sep 30, 2008 21:30
Kraj: mb

Re: izvenkrmni in zmrzal

OdgovorNapisal/-a damjanr » Pe Dec 22, 2017 09:11

Tako kot je Daki napisal zajla zna čez zimo zapikat. Ne vem kateri motor imaš, na moji Yamahi je na koncu zajle pri motorju ena matica z o tesnilom, katera ima funkcijo zadrževanja masti v zajli. Odvijem to matico, z nafto sperem staro mast,kolikor pač gre, ob tem pa obračaam volan polno v eno in drugo stran. Nato na gibljivi del, ko je popolnoma zunaj nanašaam mast, ter obračam volan v drugo stran, da potegne nekaj masti v vodilo. Postopek nekajkrat ponovim. Ko čoln ni v uporabi imam motor obrnjrn tako, da je konec zajle torej gibljivi drog v vodilu. Upam, da sem napisal dovolj razumljivo.
Kar se pa zmrzovanja vode v motorju tiče, bodite previdni, ker voda ne odteče vsa. Vsaj v Tohatsutu ne. Na klubu imamo 90 tldi in pozimi se dogaja, da pri zagonu ne priteče kontrolni curek. motor pustim, da teče kakšno minuto, da se malo pogreje, nato ga ugasnem, ko se odtali, dela normalno.
Če različni ljudje delajo isto, ni isto
Daki

Re: izvenkrmni in zmrzal

OdgovorNapisal/-a Daki » Pe Dec 22, 2017 09:25

damjanr napisal/-a: na moji Yamahi je na koncu zajle pri motorju ena matica z o tesnilom, katera ima funkcijo zadrževanja masti v zajli.
Ko čoln ni v uporabi imam motor obrnjrn tako, da je konec zajle torej gibljivi drog v vodilu.
Kar se pa zmrzovanja vode v motorju tiče, bodite previdni, ker voda ne odteče vsa. Vsaj v Tohatsutu ne. Na klubu imamo 90 tldi in pozimi se dogaja, da pri zagonu ne priteče kontrolni curek. motor pustim, da teče kakšno minuto, da se malo pogreje, nato ga ugasnem, ko se odtali, dela normalno.


Tisto plastično matico in O-ring se po potrebi zamenja, ko začne mast uhajati.
Boljše je, da daš gibljivi drog v položaj izven vodila, ker tako precej težje zapika, ker zagrabi ravno tam.
Voda iz bloka sigurno odteče. Drugič prej preveri, da ti ne zmrzne na plastičnem indikatorju.
damjanr
Kapitan
Prispevkov: 186
Pridružen: To Sep 30, 2008 21:30
Kraj: mb

Re: izvenkrmni in zmrzal

OdgovorNapisal/-a damjanr » Pe Dec 22, 2017 09:47

Hvala Daki, kaj si mislil s plastičnim indikatorjem. Iztok kontrolnega curka?
Pri mazanju pa seveda ne pozabit natlačit mast pri za to namenjenih mazalkah.
Če različni ljudje delajo isto, ni isto
Daki

Re: izvenkrmni in zmrzal

OdgovorNapisal/-a Daki » Pe Dec 22, 2017 09:56

Ja tam kjer je iztok kontrolnega curka snemi cev z ene strani in pihni noter, nato še iz druge, ki pride na blok motorja in boš takoj lociral problem.
Pa tisti mazalki pri Yamahi, ki prideta pri volanu mažeta samo gibljivi del dviga motorja, volana pa ne. Suzuki pa ima tri mazalke, eno za mazanje volana.
haus
Poročnik korvete
Prispevkov: 54
Pridružen: Sr Avg 18, 2010 22:40
Kraj: Radomlje

Re: izvenkrmni in zmrzal

OdgovorNapisal/-a haus » Ne Dec 24, 2017 12:09

Živjo,
tudi sam sem že razmišljal da bi izvrtal luknjo in montiral še mazalko za pletenico (na Yamahi).Če je volan trd in je vzrok pletenica se jo da očistit in na novo podmazat po celotni dolžini,je pa veliko dela in packarije(odvisno od priprave in izkušenj).
Je tudi že nekdo opisal na forumu.Sam sem storil podobno.

lp
Bolje biti zdrav in bogat kot reven in bolan.
Uporabniški avatar
habibi Vll
Admiral
Prispevkov: 4309
Pridružen: Po Avg 20, 2012 16:41
Kraj: LJ.Vižmarje

Re: izvenkrmni in zmrzal

OdgovorNapisal/-a habibi Vll » Ne Dec 24, 2017 13:53

Če je v pletenici teflonska prevleka, ni dobro mazati z klasično mastjo, ker napihuje teflon in potem stiska zajlo.Zajle, ki so v teflonu se ne mažejo.Jaz mažem s silikonsko mastjo, ki ne napihuje in je vodoodporna.
mašinfirer
NOVI FOSIL
Admiral
Prispevkov: 2555
Pridružen: To Jan 05, 2016 20:50
Kraj: LJ-CRES
Kontakt:

Re: izvenkrmni in zmrzal

OdgovorNapisal/-a NOVI FOSIL » To Dec 26, 2017 10:32

:D
Če hočemo trajno zaščititi volansko zajlo, to izvedemo tako, da novo zajlo vpnemo v ročno vrtalko, na tisti strani, ki gre v motor. Glede na to kako poteka notranja zajla, izberemo smer vrtenja vrtalke. Nato z vodoodporno mastjo, lahko tudi silikonsko, mažemo del, ki gre v volanski polž.
Ob vrtenu notranja zajla vleče mast v celotno zajlo. Mast dodajamo toliko časa dokler na pride ven na drugem koncu. Poraba masti je od 20 do 30 dkg. Tako namazana zajla traja večno.
Daki

Re: izvenkrmni in zmrzal

OdgovorNapisal/-a Daki » Sr Dec 27, 2017 13:59

Če je cela namazana tako je ponavadi trša. Vseeno je priporočljivo volansko pletenico menjati od 5 do max. 10 let. Če se strga pri glisiranju, lahko pride do velikih problemov. Kolegu se je to naredilo. Edino on je ostal gor na gumenjaku, ker se je držal za konzolo, vse ostalo je zmetalo v vodo, vključno z ženo. K sreči je prišlo samo do udarcev.

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 4 gosti