1stofficer napisal/-a:8m jadrnica z motorjem 10km da se ne matra prevec pomoje 7 do 8kt. Moja 6.5m do 6kt z 6km motorjem, kruzanje pa 5kt.
Pocasi se dalec pride
Uff 8kt z 8m jadrnico. Mogoče s kakšno lahko. S kruzerko težko 3-4 tone in vgrajenim dizlom 10KM pa polvico te vrednosti. Torej 4kt pri 2000rpm+.
Teortetično hitrost izračunaš takole:
Kvadrati koren iz dolžine vodne črte krat 2,43 (konstanta).
Na 8m jadrnici imaš vodno linijo recimo 7m.
Torej kv.kor. 7 x 2,43 = 6.4kt (max. teoretična hitrost).
Pri tej vrednosti je plovilo med dvema valoma, ki ju ustvarja s svojim izpodrivom in gibanjem. Če hočeš hitreje, rineš v svoj val in ni učinka oz. se poraba bistveno poveča (drugače je pri plovilih, ki zglisirajo).
Potem je tu faktor oblike trupa, kondicije motorja, faktor propelerja in obraščenosti trupa pa seveda stanje morja in vetra
Veliko je faktorjev. Ampak če boš pri 2000-2400 obratih dosegel med 4 in 5 vozli, je to to.
S časom spoznaš svoje plovilo in njegove zmožnosti. Vsak motor tudi najlepše deluje (z najmanj tresljaji) pri določenih obratih, tako da to pogruntaš in kruzaš s takimi obrati. Seveda je problem, če trese med 1800 in 2400, ker to so pač najbolj uporabni obrati. Bolj je obraščen trup (tudi propeler), hitreje začne tresti in čutiš, kako se motor matra in barka ne gre nikamor. Rešitev. Potop in ročno čiščenje trupa in propelerja ali pa seveda dvig na kopno in kopenska opravila, ki bi jih moral narediti pred sezono.