Živjo.
Na gumenjaku Zodiac cadet 310 z motorjem Johnson 8 konjev mi občasno propeler pri glisiranju zavrti v prazno.
Kavitacijska plošča je cca 5 cm pod dnom čolna.
Potegne zrak ali je kaj drugega?
Max hitrost z enim odraslim in otrokom je 12.5 vozlov.
Če je zraven še žena ponavadi ne zglisira. Se je pa že zgodilo da je uspelo.
Je ta hitrost pričakovana za ta čoln ali bi lahko šlo bolj?
Lp Klemen
Propeler zavrti v prazno
Moderatorji: moderator2, moderator, MareC, janadino
Re: Propeler zavrti v prazno
8hp in 2 odrasla bi moglo glisirati vedno.Ak plosca je 5cm prenizko.Mora biti poravnana z dnom vsaj ce ne raje cm visje
Zrak ti najabrz zajame ko zavijes.
Podlozi
Zrak ti najabrz zajame ko zavijes.
Podlozi
Re: Propeler zavrti v prazno
Propeler je vrtel v prazno pri vožnji naravnost.
Sem sedaj podložil cca 1.5 cm. To je max kar lahko.
Sem tudi popravil naklon motorja. Sedaj ja kavitacijska poravnana z dnom. Je pa cca 4 cm pod dnom čolna.
Sem testiral in če sva na čolnu z ženo. Skupaj cca 130 kg zglisirava. Če je pa zraven še sine, ki ima 30 kg pa orjemo.
Sem sedaj podložil cca 1.5 cm. To je max kar lahko.
Sem tudi popravil naklon motorja. Sedaj ja kavitacijska poravnana z dnom. Je pa cca 4 cm pod dnom čolna.
Sem testiral in če sva na čolnu z ženo. Skupaj cca 130 kg zglisirava. Če je pa zraven še sine, ki ima 30 kg pa orjemo.
Re: Propeler zavrti v prazno
Poizkusi prerazporedit težo po čolnu, tudi vijuganje levo-desno včasih pomaga pri izglisiranju
Prijatelje bolj cenim po tem, koliko preplujejo in ne po tem, kako veliko barko imajo!
Re: Propeler zavrti v prazno
Ali so takrat, ko ti zavrti v prazno tudi kaksni valovi? Meni zrak vlece, ko pri glisiranju naglo zavijam.
Mislim, da je to se slabse, ko si ga dvignil in bo se vec zraka vlekel, izkoristek bo pa malenkost boljsi po ravnem morju seveda.
Mislim, da je to se slabse, ko si ga dvignil in bo se vec zraka vlekel, izkoristek bo pa malenkost boljsi po ravnem morju seveda.
Ne obstajajo neumna vprašanja, obstajajo le neumni odgovori!
Re: Propeler zavrti v prazno
Pri teh gumenjakih z mehkim dnom ni vedno res, da mora biti kavitacijska plošča poravnana z dnom! Finta je, da se dno upogiba in se na zadnjem delu naredi kot neke vrste flap (krilce), ki vodo usmeri nižje in prop zelo hitro zajame zrak! Enako je tudi V-lom na krmi zelo zelo majhen, velikokrat tudi celo nič stopinj in čoln dejansko glisira kot katamaran na obeh tubusih...
V glavnem, tisto s kavitacijsko ploščo je za poskusiti, premikaj gor in dol (podlaganje, kot si že poskusil) in pa tudi kot motorja... Načelno nekako ravno, je pa pri kakšnem bolje, če je eno luknjo niže, za končno hitrost, pa eno luknjo više... Ponavadi je na vseh teh gumenjakih zrcalo že pod takim kotom, da je idealno imeti motor na drugi luknji...
V glavnem, poskušanje, pa vidiš kaj mu najbolj paše. Glede glisiranja z 8 KM motorjem pa je tako, da nekih 150 kg boš vedno porinil iz vode, vse kar je več, pa pomeni vso težo ful naprej, potem pa počasno nagibanje tistega, ki upravlja z motorjem proti nazaj... Tako boš našel nek "sweet spot" in čoln bo začel glisirati... Ogromoen vpliv ima tudi že malo vetra in pa malo vala v premec ali v krmo...
V glavnem, tisto s kavitacijsko ploščo je za poskusiti, premikaj gor in dol (podlaganje, kot si že poskusil) in pa tudi kot motorja... Načelno nekako ravno, je pa pri kakšnem bolje, če je eno luknjo niže, za končno hitrost, pa eno luknjo više... Ponavadi je na vseh teh gumenjakih zrcalo že pod takim kotom, da je idealno imeti motor na drugi luknji...
V glavnem, poskušanje, pa vidiš kaj mu najbolj paše. Glede glisiranja z 8 KM motorjem pa je tako, da nekih 150 kg boš vedno porinil iz vode, vse kar je več, pa pomeni vso težo ful naprej, potem pa počasno nagibanje tistega, ki upravlja z motorjem proti nazaj... Tako boš našel nek "sweet spot" in čoln bo začel glisirati... Ogromoen vpliv ima tudi že malo vetra in pa malo vala v premec ali v krmo...
Kdo je na strani
Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 9 gostov