Gumenjak z 40hp komaj zglisira
Moderatorji: moderator2, moderator, MareC, janadino
Gumenjak z 40hp komaj zglisira
Septembra smo kupili nov gumenjak s trdnim podnom, prej smo imeli hondo 20hp 3.5m ki je z 4 odraslimi lahko zglisiral pri bolj mirnem morju bil pa je za sestavljat, ker se je prepiknim smo se odlocili za nakup novega vzeli smo novomar 3.7m gumenjaka z trdim podnom in mercury 40hp 2003(naj bi bil) 2 taktnim motorjem, ima 2 celindra. Ima pa tudi na motorju taksno pokrivalo vrjetno da ne bi metal vode gor ki sega okrog 30 cm v vodo. Na tem colnu komaj zglisiramo s 3 pa se to premec dvigne v zrak in se rabi potem nekdo spraviti tja da ga potisne v vodo potem pa lahko zglisiramo. Z dvema sem zmeril da gre max 29 do 30 km/h. Moje vprasanje je ali je mozno da ga tista plastika na motorju ovira sam ce v nevtralnem dodas gas se obcutno vidi razlika v prestavi pa bol manj ter ali je to normalna hitrost za tak coln? Hvalezen bom vseh odgovorov.
-
- Kapitan
- Prispevkov: 201
- Pridružen: Če Maj 23, 2019 22:24
Re: Gumenjak z 40hp komaj zglisira
Pozdravljen!
Sicer je bilo tvoje sporočilo zelo mučno brati - prosim v bodoče uporabljaj odstavke, presledke in ločila.
Iz informacij, ki si jih podal, bi lahko bilo krivo marsikaj.
Na primer:
1.) Morda je kriv napačen propeler na motorju?
2.) Morda moraš spremeniti trim motorja?
3.) Morda je takšno obnašanje za tvoj čoln povsem običajno?
A lahko prilepiš kakšo sliko tega "pokrivala", ki je na tvojem motorju?
Sicer je bilo tvoje sporočilo zelo mučno brati - prosim v bodoče uporabljaj odstavke, presledke in ločila.
Iz informacij, ki si jih podal, bi lahko bilo krivo marsikaj.
Na primer:
1.) Morda je kriv napačen propeler na motorju?
2.) Morda moraš spremeniti trim motorja?
3.) Morda je takšno obnašanje za tvoj čoln povsem običajno?
A lahko prilepiš kakšo sliko tega "pokrivala", ki je na tvojem motorju?
Re: Gumenjak z 40hp komaj zglisira
Hoj!
Ali ima motor dolgo ali kratko nogo? Tisto so hydrofoil krilca verjetno. Nekaj takšnega kot je na sliki.
Ta plošča mora biti poravnana z dnom čolna na premcu, lahko je pa tudi kakšen centimeter višja. In pa seveda važen je tudi trim motorja.
Mirno morje.
Ali ima motor dolgo ali kratko nogo? Tisto so hydrofoil krilca verjetno. Nekaj takšnega kot je na sliki.
Ta plošča mora biti poravnana z dnom čolna na premcu, lahko je pa tudi kakšen centimeter višja. In pa seveda važen je tudi trim motorja.
Mirno morje.
Re: Gumenjak z 40hp komaj zglisira
Dobro vzeto na znanje bom od zdaj naprej pisal na računalniku. Motor nima el. trima ga je treba ročno dvigniti, smo šli že na servis malo poprašat pa se zmenit ga ga servisirajo.
Je pa problem ker je prejšnji lastnik zamenjal motor že enkrat in je indentifikacijsko ploščico pustil kar staro oz. jo zamenjal. Tako, da so že na servisu malo gledali in se jim zdi da vedo ker model je to. Trim je ročni in ima samo 3 nastavitve - v vodi, do konca dvignjen ali pa na sredini, kjer gleda malo iz vode. Pri tem pa tudi nisem ziher koliko bi moral čoln iti samo s prejšnjim smo potegnili smučarja iz vode 1 2 3 pri tem pa se mora zelo namučiti - čoln in smučar ( pri obeh je bilo isto oseb)
Drugi odgovor: Nisem ziher če so to hydrofoil krilca saj niso ob strani ampak zadaj tu sta dve sliki ko smo še ga ogledovali. Ne vidi se čisto lepo ampak nikjer na internetu nisem našel kaj podobnega...
https://ibb.co/ZYpLsp1
https://ibb.co/Trhr6DK
Slike si je možno pogledati na zgornjih linkih
Je pa problem ker je prejšnji lastnik zamenjal motor že enkrat in je indentifikacijsko ploščico pustil kar staro oz. jo zamenjal. Tako, da so že na servisu malo gledali in se jim zdi da vedo ker model je to. Trim je ročni in ima samo 3 nastavitve - v vodi, do konca dvignjen ali pa na sredini, kjer gleda malo iz vode. Pri tem pa tudi nisem ziher koliko bi moral čoln iti samo s prejšnjim smo potegnili smučarja iz vode 1 2 3 pri tem pa se mora zelo namučiti - čoln in smučar ( pri obeh je bilo isto oseb)
Drugi odgovor: Nisem ziher če so to hydrofoil krilca saj niso ob strani ampak zadaj tu sta dve sliki ko smo še ga ogledovali. Ne vidi se čisto lepo ampak nikjer na internetu nisem našel kaj podobnega...
https://ibb.co/ZYpLsp1
https://ibb.co/Trhr6DK
Slike si je možno pogledati na zgornjih linkih
Re: Gumenjak z 40hp komaj zglisira
Hoj!
Tista krilca so prav gotovo hydrofoil. Jaz bi jih na tvojem mestu kar odstranil. Slabše ne more biti.
Tista krilca so prav gotovo hydrofoil. Jaz bi jih na tvojem mestu kar odstranil. Slabše ne more biti.
Re: Gumenjak z 40hp komaj zglisira
Bom sprobal pa bomo videli če bo kar bol normalno zaglisiral. Sem nekje bral da baje ne bi smeli biti vec kot krma v vodi je to res?
Re: Gumenjak z 40hp komaj zglisira
To da so gor montirali hydrofoil krilca zna biti znak, da ima gumenjak težave z izglisiranjem. Vsekakor pa poizkusi brez.
Re: Gumenjak z 40hp komaj zglisira
mts napisal/-a:Bom sprobal pa bomo videli če bo kar bol normalno zaglisiral. Sem nekje bral da baje ne bi smeli biti vec kot krma v vodi je to res?
Da. tako je. T.i. kavitacijska plošča na motorju mora biti poravnana z dnom čolna, lahko je do nekje 3cm višje. Na kateri lukjni je trim?
Re: Gumenjak z 40hp komaj zglisira
Na zadnji so samo 3 opcije
Re: Gumenjak z 40hp komaj zglisira
Zanima me pa kakšne hitrosti vi dosegate z čolni (velikost + moč motorja po možnosti še letnico) če lahko vprašam
- Marcel_Mastnak
- Admiral
- Prispevkov: 4013
- Pridružen: So Jul 31, 2010 22:06
- Kraj: Celje
Re: Gumenjak z 40hp komaj zglisira
S to kombinacijo morš dosežt vsaj 50km/h. Rabil boš obratomer da lahko ugotoviš kak propeler rabiš.
Re: Gumenjak z 40hp komaj zglisira
Zdaj čoln nima vgrajenega obratomerja, smo gledali, če bi moral biti manjši propeler original (ne pozabite da so prejsnji lastniki zamenjali novo indentifikacijsko ploscico z staro ko so dali nov motor tako da ga je tezko najti kateri je) a ne bi pri tem se zmanjšala še koncna hitrost ki je že tako nizka
čoln ima samo 2 cilindra - igra to veliko vlogo?
čoln ima samo 2 cilindra - igra to veliko vlogo?
Re: Gumenjak z 40hp komaj zglisira
Pozdravljen mts!
3.7m in 40 konjev mora zglisirat ko keks. 4 je odrasli je sicer relativen pojem in lahko pomeni pol tone ali 200 kg in še vse vmes. Normalni 4 odrasli - 2 deda in 2 gospe bi moralo brez večjega problema prilest ven in pri polnem gasu doseči 25 vozlov.
Če je težava na motorju, da ne da od sebe kar bi moral, je to seveda problem ki ga bo potrebno rešiti.
Precej dvomim, da ima trim samo tri pozicije, še 50 let star tomos jih ima 5. Prestavljaš lahko šipko spodaj, kamor se nosilec motorja nasloni, ko je slednji spuščen. Jaz bi za začetek nastavil trim povsem do krme in potem pričel dodajat do točke, ko se še da kolikor toliko normalno poglisirati. Trim povsem do krme bo pomenil nižjo končno hitrost in lažje izglisiranje, dodajanje trima prične dvigovati premec in čoln na koncu doseže večjo hitrost. Zglisiranje pa je težje ker trim dodatno dviguje premec in rine krmo v vodo. Pri velikem trimu bo rado tudi vleklo zrak ob izglisiranju.
Kot že svetovano, motor naj bo montiran na takšno višino, da je antiventilacijska plošča poravnana z dnom čolna, kaj dosti nad to mejo zaradi odsotnosti el. trima nebi šel. Krilca bi vrgel stran.
Propeler naj bi bil 10" premera in 12" koraka (lahko 2" v plus ali minus). Razmerje menjalnika je 2:1, doseči mora 5200 vrt/min pri polnem plinu.
2 ali 3 cilindre v tem primeru je razlika; pri navedbah moči je cca 10% tolerance in dvocilinderski je ponavadi bolj na spodnji meji, trocilinderski pa bolj na zgornji meji območja. Lahko je trocilinderski tudi zaradi določenih razlogov umetno zaprt in se ga da naknadno odpreti na večjo moč.
V kolikor čoln težje izglisira je čisto ok, če mu eden od potnikov s premikom proti premcu malo pomaga.
LP
3.7m in 40 konjev mora zglisirat ko keks. 4 je odrasli je sicer relativen pojem in lahko pomeni pol tone ali 200 kg in še vse vmes. Normalni 4 odrasli - 2 deda in 2 gospe bi moralo brez večjega problema prilest ven in pri polnem gasu doseči 25 vozlov.
Če je težava na motorju, da ne da od sebe kar bi moral, je to seveda problem ki ga bo potrebno rešiti.
Precej dvomim, da ima trim samo tri pozicije, še 50 let star tomos jih ima 5. Prestavljaš lahko šipko spodaj, kamor se nosilec motorja nasloni, ko je slednji spuščen. Jaz bi za začetek nastavil trim povsem do krme in potem pričel dodajat do točke, ko se še da kolikor toliko normalno poglisirati. Trim povsem do krme bo pomenil nižjo končno hitrost in lažje izglisiranje, dodajanje trima prične dvigovati premec in čoln na koncu doseže večjo hitrost. Zglisiranje pa je težje ker trim dodatno dviguje premec in rine krmo v vodo. Pri velikem trimu bo rado tudi vleklo zrak ob izglisiranju.
Kot že svetovano, motor naj bo montiran na takšno višino, da je antiventilacijska plošča poravnana z dnom čolna, kaj dosti nad to mejo zaradi odsotnosti el. trima nebi šel. Krilca bi vrgel stran.
Propeler naj bi bil 10" premera in 12" koraka (lahko 2" v plus ali minus). Razmerje menjalnika je 2:1, doseči mora 5200 vrt/min pri polnem plinu.
2 ali 3 cilindre v tem primeru je razlika; pri navedbah moči je cca 10% tolerance in dvocilinderski je ponavadi bolj na spodnji meji, trocilinderski pa bolj na zgornji meji območja. Lahko je trocilinderski tudi zaradi določenih razlogov umetno zaprt in se ga da naknadno odpreti na večjo moč.
V kolikor čoln težje izglisira je čisto ok, če mu eden od potnikov s premikom proti premcu malo pomaga.
LP
Nazadnje spremenil kasaudio, dne To Avg 06, 2019 22:59, skupaj popravljeno 1 krat.
Xilinx Vivado HLx trainee
Re: Gumenjak z 40hp komaj zglisira
Z 4 odraslimi je pri mirnem morju 20hp prejsna honda zglisirala ta ima pri 3 tezavo
Drug problem tista sipka je odlomljena in je treba jo pod motorjem rocno nastavit tako da mora en drzati motor drug pa z roko spodaj drzati da se zatakne na cisto spodnjo mejo.
Kako pa bi pogledal ce oba cilindra delata, gledal sem nekje da prizges motor potem pa s klescami iztakles gumo na sveckah in ce se motor ugasne drug cilinder ne dela ali je kako drugace?
Drug problem tista sipka je odlomljena in je treba jo pod motorjem rocno nastavit tako da mora en drzati motor drug pa z roko spodaj drzati da se zatakne na cisto spodnjo mejo.
Kako pa bi pogledal ce oba cilindra delata, gledal sem nekje da prizges motor potem pa s klescami iztakles gumo na sveckah in ce se motor ugasne drug cilinder ne dela ali je kako drugace?
Re: Gumenjak z 40hp komaj zglisira
Kolega ima novomarja 450 in 50 km. Ko dva sedima zadaj na klopi in hočema izglisirati se čoln postavi skoraj navpično, če je motor striman vsaj malo gor, tudi ob do konca spuščenem motorju se čoln kar precej dvigne in potisne krmo dol. Glede na tvojo dolžino in težo motorja je zadeva verjetno podobna, ni razlog v motorju. Zato pa je lastnik montiral verjetno krilca na motor in tiste fiksne flape, da krmo drži gor ob izglisiranju. Ker pa nimaš e. trima bo verjetno zadeva vedno moteča, razen če bo vedno nekdo na premcu sedel ob izglisiranju.
Guma je guma, zaenkrat.
Kdo je na strani
Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 7 gostov