Par vprašanj (gumenjak)
Moderatorji: moderator2, moderator, MareC, janadino
Par vprašanj (gumenjak)
Najprej lep pozdrav vsem na forumu!
Sicer sem na vodi že kar lep čas, vendar bolj v jadralskih vodah kot pa v "bencinskih". Sicer tudi v teh nisem tuj, ampak se nisem nikoli preveč posvečal.
Sedaj pa je prišel čas in s kolegom bi v "španoviji" kupila enga gumenjaka dolžine okoli 5m. Seveda rabljenega in s konjenico min 50HP po mojem okusu.
Sedaj pa letniki ko jih gledava so vsi z 2 taktniki. Zanima me predvsem kakšno porabo lahko pričakujem recimo da je dolžina 5m in pri motorjih od 50-80 hp
Sicer sem na vodi že kar lep čas, vendar bolj v jadralskih vodah kot pa v "bencinskih". Sicer tudi v teh nisem tuj, ampak se nisem nikoli preveč posvečal.
Sedaj pa je prišel čas in s kolegom bi v "španoviji" kupila enga gumenjaka dolžine okoli 5m. Seveda rabljenega in s konjenico min 50HP po mojem okusu.
Sedaj pa letniki ko jih gledava so vsi z 2 taktniki. Zanima me predvsem kakšno porabo lahko pričakujem recimo da je dolžina 5m in pri motorjih od 50-80 hp
Precej res, le racmanove porabe so res nizke. O tem smo nekaj že govorili, sicer pa je poraba tako kot so povedali že predhodniki odvisne od večih dejavnikov, kot so tip čolna, obremenitev, razmerje dolžina/širina,...
Je pa tudi odvisno od tega kaj kdo navaja. Poraba na delovno uro je precej nižja od porabe pri potovalni hitrosti!!! Meni pa je bistvena samo ta! Povprečje pa je lahko dosti nižje, če se veliko voziš počasi. Recimo, da imaš čoln v Malem Lošinju. Vsakič rabiš 15 minut minimalnih vrtljajev, da sploh prideš iz zaliva, potem pa enako ko se vračaš... Vmes pa glisiraš do Srakan in nazaj kar je spet 15 min. Motor je tako delal 2/3 na minimumu in urna poraba bo zelo nizka... Podoben primer je tudi Punat.
LP
Je pa tudi odvisno od tega kaj kdo navaja. Poraba na delovno uro je precej nižja od porabe pri potovalni hitrosti!!! Meni pa je bistvena samo ta! Povprečje pa je lahko dosti nižje, če se veliko voziš počasi. Recimo, da imaš čoln v Malem Lošinju. Vsakič rabiš 15 minut minimalnih vrtljajev, da sploh prideš iz zaliva, potem pa enako ko se vračaš... Vmes pa glisiraš do Srakan in nazaj kar je spet 15 min. Motor je tako delal 2/3 na minimumu in urna poraba bo zelo nizka... Podoben primer je tudi Punat.
LP
hja res je da tocnega podatka ne morem dati , vendar je tako da sem vozil s 3/4 gasa ves cas-recimo 3 ure dnevno in pa recimo 1 uro smucanja...in ko sem priblizno racunal je naneslo na 8l ...je pa res da je bila gumica za 8 oseb na njem pa smo bili le 2 ali 3 osebe in morje cisto mirno...
se je pa zadeva spremenila ko nas je bilo gor 7 in vecji valovi kjer sem moral ves cas spreminjati brzino...tako da je velikokrat izglisral ...takrat je bil pa tank kar hitro prazen
se je pa zadeva spremenila ko nas je bilo gor 7 in vecji valovi kjer sem moral ves cas spreminjati brzino...tako da je velikokrat izglisral ...takrat je bil pa tank kar hitro prazen
-
- Kapitan korvete
- Prispevkov: 91
- Pridružen: Pe Jul 17, 2009 08:37
- Kraj: DOMŽALE - PAG
nautic boy napisal/-a:mene pa zanima če kdo ve kaj o gumenjakih znamke VISOL.
LP in hvala za odgovore
poglej tukaj http://www.morjeplovec.net/forum/viewto ... l&start=15
Ure dnevi leta tečejo....
-
- Kapitan korvete
- Prispevkov: 91
- Pridružen: Pe Jul 17, 2009 08:37
- Kraj: DOMŽALE - PAG
polanc napisal/-a:Racmanove podatke o porabi povejte ženam,da ne bodo preveč negodovale,vsi pa vemo,da so porabe med 2,5 in 3 deci na konja na uro..
LP Iztok
kaj ne razumem kaj 3dcl na KM??
jaz koliko sem testiral na veliko čolnih je bila poraba vedno okoli 1l/Nm
kakor koli obrneš
tiste vrednosti gor napisane so kot praviš bolj za žene in trgovce
sedaj sem že 25dni na morju in moj Mercury Optimax Saltwater 150 na gumenjaku 6metrov naredim s 100 litri goriva točno 120 milj v vseh režimih plovbe, SmartCraft pa kaže pri 24 vozlih hitrosti porabo 19l/h obratov pa točno 3500 toliko iz prve roke, grem pa v naslednjih dneh iz Unij do Dubrovnika in bom lahko še bolj točno napisal porabo na dolgi plovbi.
Kdo je na strani
Po forumu brska: animal in 7 gostov