Stran 4 od 6

Re: Thundercat - katamaran gumica

Objavljeno: Ne Okt 06, 2019 13:19
Napisal/-a SR 290
kocka napisal/-a:Mene zanima kako fiksno sta ti dve tubi povezani oz koliko takih skokov to prenese.


Ravno to me zanima, ker si težko predstavljam da bi taka zadeva dolgo prenesla norenje po valovih, ampak očitno gre.

Re: Thundercat - katamaran gumica

Objavljeno: Ne Okt 06, 2019 13:28
Napisal/-a AEgir
SR 290 napisal/-a:Recimo, da malo poletiš, pred pristankom z peto in krmo zadaneš v drug val in te zavrti na nos, da se z premcem zapičiš v naslednji valov. Kako se v tem primeru obnaša ta gliser?


Točn tkole nekak..

https://youtu.be/YUa4LChmGaY

Kr nevarno če se tkole na tekmi razkoplješ pa da te kdo od ostalih povozi. Eni vidim da sicer majo zaščito propelerja,drugi pa ne.

Re: Thundercat - katamaran gumica

Objavljeno: Ne Okt 06, 2019 15:28
Napisal/-a kocka
To tudi mene zanima((zaščita propa) enkrat dela upor vsak cm noge v vodi, ampak tile podirajo vse teorije in teze. Zaščita je kar dobra, če koga povoziš med dirko ali pa sam sebe spasiraš.

Re: Thundercat - katamaran gumica

Objavljeno: Ne Okt 06, 2019 17:52
Napisal/-a SR 290
@aegir,
tole ni noben val, temveč klasičen zajeb z težiščem. Pri večjih gliserjih se ti to zgodi predvsem pri stopničastem dnu ob napačnem trimu, tu pa tega ni in je zasral sopotnik, ki se je verjetno vrgel preveč naprej in ju je zavrtelo.
Potniki itak vedno poletijo in tu je brez veze izgubljat besede. Mene zanima kako preživi konstrukcija, če jo recimo pri 70 km/h nabije v val. Pri 100 km/h itak mora nekaj popustit.

Drugače pa tudi na dirkah ob takem zvrtu propeler ni največja nevarnost. Največkrat pokajo kosti ob trku z trdimi deli v gliserju, ude pa lomi, ko telo prileti v vodo. Voda spusti roko pod gladino, ven pa navadno ne pride cela. Ta pojav je verjetno začutil marsikateri smučar na vodi, če je padel ob pospeševanju iz ovinka, ko te porola po vodi in vidiš vse zvezde. Tu je podobno, le da pri 100 km/h voda prime osemkrat močneje kot pri 50 km/h.
Zanimivo in super je, da se pri skuterjih, ki letijo čez 100 km/h ne dogaja več fatalnih nesreč. Ko ga zmeče se pokadi, posledice so pa navadno nične, če te pa zmeče v gliserju, jo redko kdo odnese cel. Tile gumoni so po nevarnosti verjetno nekje vmes med skuterjem in gliserjem. V čem je sreča, da se ne poškoduje več ljudi na skuterjih?

Aja, še ena zanimiva. Spoštljivih 120 km/h dosegajo z 50 hp (verjetno vsaj 60 hp), kar je za gliser te velikosti super dosežek in terja kar nekaj znanja, da prideš do tja, ni pa to nekaj neverjetnega. Pri tem prideš do drsnega faktorja 225. Večji gliserji bp dosegajo drsni faktor med 230 in 255, katamarani celo nad 270. Če bi pri tem uspel dobiti tak drsni faktor, bi letelo 145 km/h, kar pa ni možno.

Re: Thundercat - katamaran gumica

Objavljeno: Ne Okt 06, 2019 19:45
Napisal/-a AEgir
Je še ene par video posnetkov zanimivih, se kar lepo skantajo ampak je pa bolid taprav tole. Po moje je biti tale ki se meče okol prav zabavno. :mrgreen:

Re: Thundercat - katamaran gumica

Objavljeno: Ne Okt 06, 2019 21:46
Napisal/-a thundercat
[img][img]https://i.ibb.co/WzRCPQm/IMG-1933.jpg[/img]
Slika
Slika
Slika[/img]

Par slikic sem naredil.
Najprej o sestavi čolna:
Zgoraj sta na vsaki strani 2 veliki tubi.
Spodaj pa sta na vsaki strani še highjakerja. (dodatna tuba) Ta je pod vodo in napolnjena do 1 bar.
Pod temi tubami pa je debela guma (ravna), da se zapelješ na obalo.

Zadnji okvir je zelo ojačano vpet v tube, spredaj pa tudi.
Čoln je zato izredno trden in prenese vse živo in se ne zmatra. (zato so šivi varjeni)

Čoln je ves čas katamaran. Zglisira že pri okoli 15km/h al pa še manj (ne vem, ker tega nisem meril), je pa problem, ker če si sam, že pri nič gasa glisira, kar pa zna kajga policaja zmotit v marini.
Čoln se takoj dvigne in je dno nad vodo.
Hitrejši, kot si, bolj si nad vodo.
Pri polni hitrosti je peta zelo malo v vodi.

V Novi zelandiji imajo vsi zaščite propa. V Angliji noben.
Odvisno od držav.

Na dirkah so ostri ovinki samo v krožnih dirkah. Tam pa so hitrosti okoli 80km/h. Bistvo te dirke so visoki valovi, ki ves čas delajo "sranje", ker se lomijo ob obali in to dela ta šport zanimiv.
Na endurance, pa se fura 100 km dirka in je skos ravno (skor).

Čoln ima špico malo spuščeno in imaš vedno 3 možnosti.
Če gas spustiš pred valom, ga prepikneš. Val gre čez čoln. Glavo dol, da preveč ne udari tistega spredaj.
Če ga spustiš točno, ko pride špica do vala, zelo ravno skoči in pristane vodoravno.
Če držiš do konca, ga istreli v zrak s kljunom navzgor (ni glih najboljš).

Zadeva je zabavna za voznika in sopotnika.
Malo je nevarno, če res teraš čez vse meje.
Čelada je priporočljiva, če misliš pretiravat.

Drgač pa čoln ne nabija, ko gre čez valove. Dost mehko pristane in ohrani dosti hitrosti.

Mormo en test ride nardit na obali.

Ko vozim in prehitevam razne gliserje, ki nabijajo, pokajo in se lomijo, je tole prava simfonija in zabava.
To je nareto za ekstreme in mu nč ne more prit do živega.

Drgač je pa tole en tak gokard.

Re: Thundercat - katamaran gumica

Objavljeno: Ne Okt 06, 2019 22:40
Napisal/-a Marcel_Mastnak
Edina guma ki jo podpiram in vidim smisel v njej.
Mi pa misli uhajajo kako bi se kaj obnašala taka oblika plovila iz karbona recimo. Vrjetno boljša drsnost zaradi gladke površine, lažji trup, ostrejši robovi. :roll:

Re: Thundercat - katamaran gumica

Objavljeno: Po Okt 07, 2019 07:52
Napisal/-a SR 290
Marcel, tale katamaran ima pri 120 km/h drsni količnik 225, kar je več kot odlično za plovilo te velikosti ob konstrukciji kakršno ima. Dobri večji gliserji 8 m+ imajo drsne količnike med 235 in 265, katamarani celo do 300, redkokateri morjeplovec pa se lahko pohvali z količnikom nad 200. Teoretično bi dobro spedenan katamaran podobne velikosti lahko dosegel drsni količnik do okrog 260, kar bi ob teh 60 hp pomenilo morda okrog 140 km/h, ampak bi pa potreboval predelavo pete, izglisiral bi počasi in bi bil neprimeren z vleko smučarja ali česa podobnega. Čez valove bi bolje drsel od gumona in bi bil bolj varen, ampak le do voznikove napake. Če bi tako malo plastiko pri več kot 90-100 km/h zavrtelo, ali direktno zapičilo v valove, bi redki preživeli, polomljeni bi bili pa verjetno vsi.
V bistvu bi to bil bolid F4.
Lej taki so http://www.powertechmarine.co.uk/f4-racing/


p.s.
Za tega gumona bi morda verjel, da ob pravi posadki, pravem propelerju in pravi višini motorja potegne na 100 km/h, ampak 120 km/h je pa glede na mehko dno z precej širokima smučkama vseeno rahlo optimistična napoved za 50 (60) hp.

Re: Thundercat - katamaran gumica

Objavljeno: Po Okt 07, 2019 11:25
Napisal/-a thundercat
Hitrosti?
Tale ga žge 121 km/h. Pa ima tohatsu 50 hp.
https://www.youtube.com/watch?v=nMi0pZbVUOg

tule se vidi motor
https://www.youtube.com/watch?v=Q9fvYQ3IJhM

tole tud hudo zgleda
https://www.youtube.com/watch?v=5rL4psVa-iA&t=216s

ena lepa dirka:
https://www.youtube.com/watch?v=uLyStyzo2L4

takle se pa jadra pri potovalni hitrosti (to pa je užitek)
https://www.youtube.com/watch?v=QDAZ2D9Hh4Y

Re: Thundercat - katamaran gumica

Objavljeno: Po Okt 07, 2019 11:34
Napisal/-a thundercat
Fajn je tole vaše "znanstveno razpredanje".
Marsikaj zanimivega zveš.
Da ne bom sam prakticiral.

Drgač pa med furo ni glih velik časa za gledat, kak visok je torpedo motorja in kolk propa maha zunaj.
Itak se nič ne vidi, ker je tak burno, pa še držat se je treba kr fajn.
Mam en merilec obratov montiran na ročki, pa mi ne rata pogledat, do kolk se vrti.
Ko začne letet, se je treba sam držat in gledat naprej.

Poglejte video od dirke.
Tud zavoje delata, pa kr pr veliki hitrosti. Nč kej gasa ne spusti.
Pa še valovi nagajajo.

Re: Thundercat - katamaran gumica

Objavljeno: Po Okt 07, 2019 11:44
Napisal/-a AEgir
Zanimiva žival. :mrgreen: Velik bolš izkoristek moči k skuter pa še naložiš lahko kej gor.

Re: Thundercat - katamaran gumica

Objavljeno: Po Okt 07, 2019 11:54
Napisal/-a SebastjanM
Sr290, če se ti da na hitr napisat kako je definiran drsni količnik, njegove glavne sestavine..

Re: Thundercat - katamaran gumica

Objavljeno: Po Okt 07, 2019 13:51
Napisal/-a Marcel_Mastnak
Aegir. Skuter je najbolj potratno plovilo z energijo! Sam pomisl kak bi tvoj čoln letel če mu daš gor 180-200-240ps. Pa lahko še kak skuter naložiš zram gor. Jet je pač slabo izkoriščen ampak mora bit gor zarad varnosti in plitvin.

Re: Thundercat - katamaran gumica

Objavljeno: Po Okt 07, 2019 16:31
Napisal/-a SR 290
Sebastjan,

ta konstanta se da matematično določit, ampak v glavnem je izkustvena. Najlažje izveš svojo z obratnim računom in sicer iz formule hitrost je kvadratni koren iz količnika (moč na gredi v konjih/trenutna masa gliserja), ki ga pomnožiš z to konstanto. Ti moraš priti pri tvojem nekam nad 200, čez 220 pa ne boš prišel.
Manjši je gliser manjša je ta konstanta, ker račun zajema razmerje med hitrostjo in dolžino vodne linije. Krajša je vodna linija, višje je to razmerje in slabša je posledično konstanta. Dolžina gliserja ne vpliva le na hitrost izpodrivne barke, tudi daljši gliserji so učinkovitejši od krajših.
Ne da se mi iskat po bukvah, tu si sam najdi, če te zanima. http://oa.upm.es/14340/2/Documentacion/ ... miento.pdf
Je pa tale Savitsky pri gliserjih nekaj podobnega kot Newton za fiziko, ki jo dojemamo.

Re: Thundercat - katamaran gumica

Objavljeno: Po Okt 07, 2019 16:35
Napisal/-a SR 290
@Thundercat, ko začne tako letet, da ne utegneš pogledat nazaj kako visoko je propeler je dobro zmanjšat hitrost na tako, pri kateri utegneš pogledat kako visoko je propeler. Naslednjič, ali po množici poizkusov, boš uspel tudi pri tej prvi hitrosti pogledat nazaj kako visoko je propeler in boš na precej bolj varni strani kot prvikrat, ko so na čolnu ene same velike, adrenalina polne oči na majhnem obrazku z odprtimi usti.
Ne vem, morda pametujem, ker na srečo nimam pravih izkušenj in me še ni dobro zmetalo, ampak blizu je pa nekajkrat že bilo in vem, da pride kar naenkrat, useka pa krepko bolj kot bi si mislil za 50 ali 60 mph.

Verjamem, da uspe pripravit ta katamaran z stunanim 50 hp motorjem, da leti 120 km/h, ampak to je res prava znanost od tunanja, do propelerja, višine pete in do pozicije pilota. Za tega na videu ti pa ne verjamem, da se je peljal 121 km/h, ker:
- brez očal nič ne vidiš!
- veter mu ne meče glave levo desno. V gliserju z "vetrobranu" imaš naslednji dan muskelfiber v vratu, če ga 10 minut pičiš 120 km/h!
- frizura mu miruje in na koncu je kot bi prišel od frizerja.
- kože na obrazu se mu ne vidi. Ob omenjeni hitrosti ti napihne obraz kot balon in dobiš plapolajoče gube kot buldog, ta je pa miren kot bi sedel v bifeju.
- tudi na rokah bi mu potegnilo kožo v gube!
Jaz nisem sposoben pogledat nazaj pri 120 km/h, ker mi pobere zrak iz pljuč. Brez sončnih očal ne vidiš nič, ker ti napihne veke in hoče potegnit oči iz jamic. Do 100 km/h se nič ne dogaja, samo veter piha in pri kakih 80 km/h te v petih minutah krepko zazebe ne glede na temperaturo zraka. Nato prične pihat vedno močneje in pri kakih 115 km/h se pričnejo težave, pri 120 km/h pa brez očal nikakor ne moreš več.
Mislim, da je na takem odprtem gliserju vse še bolj sptencirano kot v plastiki.

Ne vem, nisem še poizkusil, a verjetno je na motociklu isti štos, če si brez čelade.

Zapcat pokaže 85 km/h, oziroma 95 km/h, če so to morske milje. Tudi to ni od muh in glede na obraz je realno, saj mu še ni potegnilo gub na ličnicah.


p.s.
Tudi skakalci imajo na počasnih posnetkih zimskih poletov podobno napumpan obraz in jim goni glavo levo desno, čeprav gre tam manj od 120 km/h.