Nakup gumenjaka

Vse o gumenjakih

Moderatorji: moderator2, moderator, MareC, janadino

Lebowski
Poročnik bojne ladje
Prispevkov: 85
Pridružen: To Jul 31, 2007 14:00

Nakup gumenjaka

OdgovorNapisal/-a Lebowski » Sr Avg 01, 2007 10:30

Najprej pozdrav vsem na forumu. Našel sem ga šele včeraj vendar se mi zdi da bom v prihodnosti kar reden obiskovalec :D
In glede na to, da je to ravno moj prvi post sem se odločil odpreti nov topic in ne nadaljevati že obstoječega o gumenjakih. Pa brez zamere :)


Odločil sem se za nakup prvega plovila. Iz več razlogov (neizkušenost, enostaven transport, brez vikenda ali priveza...) sem se odločil da začnem z gumenjakom. Vendar seveda nimam še nobenih izkušenj s čolni.

Trenutno razmišljam o nakupu novega gumenjaka Zodiac 310 ali 360 in rabljenega motorja moči 10 KM ali več. Jaz razmišljam tako: gumenjak je malo riskantno kupovat rabljen, saj je težko ugotoviti dejansko stanje gume. Zodiac pa nudi celo 5 letno garancijo. Motor se pa da naknadno vseeno lažje popravljati, sploh ker imam sorodnike, ki to še kar obvladajo.

Zanima me kakšna so vaša mnenja o tem. Ali se splača kupiti nov gumenjak? Ali je riskantno kupovati rabljen motor? Kaj pa glede kombinacije dolžina - moč? Ali je 3+ m in 10+ KM dobra kombinacija? Potreboval bi nekako za 2 do 4 osebe, pa da se premika kolikor toliko hitro :D

Pa če kdo ve za kakšno akcijo ali razprodajo naj tudi sporoči. Kupovati nameravam namreč po končani sezoni in računam na razprodaje. :D

Vnaprej hvala za vaša mnenja in nasvete.
Uporabniški avatar
admin
Site Admin
Prispevkov: 8817
Pridružen: Sr Nov 22, 2006 21:34
Kraj: Ljubljana-Punat
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a admin » Sr Avg 01, 2007 21:19

Pozdravljen med nami!
Jaz bi ti priporočal, da kupiš kar v kompletu rabljeno. Ker praviš da si začetnik bo to OK, po dveh sezonah pa boš zagotovo hotel večji čoln :D .
Če pa že kupuješ novega, pa pri tej velikosti ne moreš kaj dosti faliti. Rabljen motor star nekaj let, je popolnoma dober, preglej le kako je bil vzdrževan.
Glede moči... 10 HP na takem čolniču je krasno in bo z dvema osebama še omogočeno glisiranje. Če pa bi rad vozil poleg sebe še 3 sopotnike, potem na glisiranje pozabi. Plovba bo postala deplasmanska, kar pomeni polžje počasna, saj je čoln kratek. Za glisiranje s 4 osebami rabiš vsaj 15 konjev, najbolj sigurno pa 20!

žlp
Uporabniški avatar
motorni
Admiral
Prispevkov: 2530
Pridružen: Po Maj 14, 2007 00:04
Kraj: Zagorje

OdgovorNapisal/-a motorni » Sr Avg 01, 2007 22:35

Ravno danes smo po kar nekaj letih izvlekli iz shrambe maestral 9 letnik 78 in ga napumpali in preskusili na Savi. Po3 urah je postal malo mehkejši, tudi hyplon postane verjetno sčasoma porozen..
Kar kupi nov čoln.
__________________
lp
motorni
Rafter
Kapitan fregate
Prispevkov: 121
Pridružen: Če Jul 05, 2007 23:14
Kraj: Southern district of Maribor
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a Rafter » Sr Avg 01, 2007 22:41

motorni napisal/-a:Ravno danes smo po kar nekaj letih izvlekli iz shrambe maestral 9 letnik 78 in ga napumpali in preskusili na Savi. Po3 urah je postal malo mehkejši, tudi hyplon postane verjetno sčasoma porozen..
Kar kupi nov čoln.


Hypalon je kar večen. Težava je v tem, da Maestral ni iz hypalona. Je kar iz navadne gume. :wink:

Hypalon by DuPont. The one and only. :wink:

LP, R. :lol:
Uporabniški avatar
admin
Site Admin
Prispevkov: 8817
Pridružen: Sr Nov 22, 2006 21:34
Kraj: Ljubljana-Punat
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a admin » Sr Avg 01, 2007 22:59

Ima rafter prav, da Maestral ni iz hypalona. Je pa res, da so sedaj novi Maestrali iz Bosne narejeni tudi iz hypalona.
Sicer pa nisem mislil naj kupi 30 let staro gumico. Napisal sem, naj kupi rabljen čoln, kar pa je pomenilo star nekaj let, do največ 5. Upam, da niste vsi razumeli naj kupi nekaj za 100€ :D

LP
Rafter
Kapitan fregate
Prispevkov: 121
Pridružen: Če Jul 05, 2007 23:14
Kraj: Southern district of Maribor
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a Rafter » Sr Avg 01, 2007 23:03

Ko smo mi na klubu iskali gumico za po Dravi, smo ugodno našli Jokerja 299, 6 let starega, ki je bil byboat na jahti. Malo rabljen, brez praske, trdo dno, material je bil od vremenskih vplivov mat (a ni bil porozen). 4 litre glicerina, pa je bil kot nov! Tovarniško je sicer omejen na 15KS, a s T18 dela čuda! Hitrost z dvema jezdecema in 30 kg reševalne opreme čez 25 knots! Cena: 80k SIT.
acrobat
Admiral
Prispevkov: 718
Pridružen: Ne Apr 08, 2007 10:33

OdgovorNapisal/-a acrobat » Če Avg 02, 2007 00:25

Jest bi ti priporočal Zodiaca,kakor si že sam pogruntal ima 5letno garancijo in pa da so kar zelo kvalitetno narejeni,eni izmed najbolj kvalitetnih v tem rangu.Priporočal bi ti kakšen zoom 380 in pa motor Yamaho 20km.
Probaj pogledati za rabljenim,je pa nov tak samo čoln cca 1500Eurou.
Lp
Lebowski
Poročnik bojne ladje
Prispevkov: 85
Pridružen: To Jul 31, 2007 14:00

OdgovorNapisal/-a Lebowski » Če Avg 02, 2007 07:27

Hvala za vaše odgovore. Vendar vprašanj mi ne bo tako hitro zmanjkalo :wink:

Iz česa pa je narejen Zodiac Zoom? Na strani piše:
1100 decitex material
Extremely airtight.
Highly resistant to tear
and abrasion (resists
hooks…). Easy to repair
with the repair kit
provided.

A to potem ni ta Hypalon, ki ga vsi hvalite?

admin napisal/-a:Glede moči... 10 HP na takem čolniču je krasno in bo z dvema osebama še omogočeno glisiranje. Če pa bi rad vozil poleg sebe še 3 sopotnike, potem na glisiranje pozabi. Plovba bo postala deplasmanska, kar pomeni polžje počasna, saj je čoln kratek. Za glisiranje s 4 osebami rabiš vsaj 15 konjev, najbolj sigurno pa 20!

Kaj to pomeni, da ni neke vmesne stopnje med glisiranjem in 'polžjo počasnostjo'? :) Dokler glisira je hiter, takoj ko pa se ne more dvigniti postane gumenjak zelo počasen? In kaj menite o nakupu rabljenega Tomosa 18 za ta čoln? Nekdo mi je napisal, da tehta le 25 kg torej bi bil lahko ustrezen za npr Zodiac Zoom 340 ali 380? In kakšno je splošno mnenje o tem motorju?
autokamp
Viceadmiral
Prispevkov: 592
Pridružen: Po Jul 09, 2007 13:39

OdgovorNapisal/-a autokamp » Če Avg 02, 2007 08:03

Večina cenovno ugodnih gumenjakov ki se prodajajo po trgovinah je iz PVC - ja. To pomeni, da je čoln po 5 letih že kar precej na koncu. Popravljati se ga praktično ne da. Tudi "navadna" guma pri Maestralu je boljša kot PVC. Ker kupuješ prvi čoln, ki ga boš po sezoni ali dveh zamenjal ti svetujem nakup kakšnega dobrega Beograd Športa, ki je narejen iz hypalona. To so čolni z dobrimi plovnimi lastnosti in iz dobrega materiala. Cenovno so ugodni in če dobiš dobrega ti lahko služi še kar nekaj časa. Svetujem pa ti, da pred nakupom preveriš če ima prodajalec dokumente.
Kar se tiče Tomos 18, ga imam že kar nekaj let pa me zaenkrat še ni pustil na cedilu. Potrebuje pač vsakoletni servis in ob uporabi moraš pač vedeti, da je stvar stara. Torej z občutkom.
Rafter
Kapitan fregate
Prispevkov: 121
Pridružen: Če Jul 05, 2007 23:14
Kraj: Southern district of Maribor
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a Rafter » Če Avg 02, 2007 08:49

Lebowski napisal/-a:In kaj menite o nakupu rabljenega Tomosa 18 za ta čoln? Nekdo mi je napisal, da tehta le 25 kg...


Tomos 18 velja za zelo zanesljivega, če se ga le redno vdržuje. Glede teže te moram razočarati - T18 36 kg, T18E 40 kg.
Lebowski
Poročnik bojne ladje
Prispevkov: 85
Pridružen: To Jul 31, 2007 14:00

OdgovorNapisal/-a Lebowski » Če Avg 02, 2007 09:14

Rafter napisal/-a:
Lebowski napisal/-a:In kaj menite o nakupu rabljenega Tomosa 18 za ta čoln? Nekdo mi je napisal, da tehta le 25 kg...


Tomos 18 velja za zelo zanesljivega, če se ga le redno vdržuje. Glede teže te moram razočarati - T18 36 kg, T18E 40 kg.

Kar pa še vedno ni veliko po moje? Honde in Yamahe z 10 KM in več začnejo okoli 40 kg in naprej.
Rafter
Kapitan fregate
Prispevkov: 121
Pridružen: Če Jul 05, 2007 23:14
Kraj: Southern district of Maribor
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a Rafter » Če Avg 02, 2007 17:11

Lebowski napisal/-a:Honde in Yamahe z 10 KM in več začnejo okoli 40 kg in naprej.

2T al 4T?
Uporabniški avatar
admin
Site Admin
Prispevkov: 8817
Pridružen: Sr Nov 22, 2006 21:34
Kraj: Ljubljana-Punat
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a admin » Pe Avg 03, 2007 01:00

Sej nočem bit pameten, ker T18 nisem nikoli sam imel, vendar pa to ni motor, za katerega bi kdajkoli slišal, da je zanesljiv. To slišim popolnoma prvič ravno tukaj! Vsi ki so ga kdaj imeli (celo sam sem se vozil z njim, ko sem bil star 10 let - imel ga je oče) ga na polno kritizirajo. Ena sama okvara med dopustom, obilo šraufarije... Pa še z deli je tako tako... Večno crkavajo impelerji, elektrika (elektronika za vžig), težave z uplinjačem, ko se malce obrabi...
Pa še nekaj. T18 nima 18 konjev na propelerju ampak na motorni gredi. Vsi ostali izvenkrmniki pa imajo moč podano na propelerju. Tako lahko T18 po moči primerjaš le z 15 konjskimi motorji, pa še ti so ponavadi bolj živahni.

Vsekakor je T10 in T18 pravo nasprotje neuničljivi Tomosovi 4-ci. Žal!
Moje mnenje je, da beži stran od tega motorja.

LP
acrobat
Admiral
Prispevkov: 718
Pridružen: Ne Apr 08, 2007 10:33

OdgovorNapisal/-a acrobat » Pe Avg 03, 2007 02:54

Klub vašim kritikam o tem motorju me je pošteno skrbelo preden sem šel na dopust.Ker imam od očeta 30let star T18.Pa do pred 14 dni ni bil 15 let v vodi.Še najbolj pa me je skrbelo glede impelerja(vodne črpalke).
Pa ga sedaj po dopustu lahko pošteno pohvalim.Motor je delal kot urca in kar me je ves dopust skrbelo je delala tudi vodna črpalka.Po dveh dneh na morju,ko sem ga malo pogruntal,je vedno užgal is prve.Niti enkrat nisem dvakrat potegnil.Edino kar mi ni bilo všeč je velika požrešnost.V 12 dneh sem pokuril cca 100litrou.Pa ga nisem pretirano teral,saj je z dvema na čolnu glisiral pri dobre pol gasa.V povprečju sem preračunal porabo na 5l/uro.Če pa smo bili 4-je na čolnu pa 6,5l.
Glede mase pa piše da ima 36kg,samo ko ga pa dvigneš pa misliš da ima 50kg.Bi ga blo dobr enkrat na vago dat.
Lp
Lebowski
Poročnik bojne ladje
Prispevkov: 85
Pridružen: To Jul 31, 2007 14:00

OdgovorNapisal/-a Lebowski » Pe Avg 03, 2007 07:24

Rafter napisal/-a:
Lebowski napisal/-a:Honde in Yamahe z 10 KM in več začnejo okoli 40 kg in naprej.

2T al 4T?

4-taktni. Tako močnih 2-taktnih še nisem zasledil razen T18 mislim da je 2T.

autokamp napisal/-a:Večina cenovno ugodnih gumenjakov ki se prodajajo po trgovinah je iz PVC - ja. To pomeni, da je čoln po 5 letih že kar precej na koncu. Popravljati se ga praktično ne da. Tudi "navadna" guma pri Maestralu je boljša kot PVC. Ker kupuješ prvi čoln, ki ga boš po sezoni ali dveh zamenjal ti svetujem nakup kakšnega dobrega Beograd Športa, ki je narejen iz hypalona. To so čolni z dobrimi plovnimi lastnosti in iz dobrega materiala. Cenovno so ugodni in če dobiš dobrega ti lahko služi še kar nekaj časa.

A so novi gumenjaki res tako slabi?? :shock: Zodiac daje npr 5 let garancije, tako da se mi zdi čudno, da bi zdržal le 5 let. Predvidevam, da teh Beograd Sport ne proizvajajo več. Kako vem kateri model je bil iz hypalona ali so bili vsi?


admin napisal/-a:Glede moči... 10 HP na takem čolniču je krasno in bo z dvema osebama še omogočeno glisiranje. Če pa bi rad vozil poleg sebe še 3 sopotnike, potem na glisiranje pozabi. Plovba bo postala deplasmanska, kar pomeni polžje počasna, saj je čoln kratek. Za glisiranje s 4 osebami rabiš vsaj 15 konjev, najbolj sigurno pa 20!

Kaj to pomeni, da ni neke vmesne stopnje med glisiranjem in 'polžjo počasnostjo'? :) Dokler glisira je hiter, takoj ko pa se ne more dvigniti postane gumenjak zelo počasen?

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 6 gostov