spet nakup gumenjaka-pomoč
Moderatorji: moderator2, moderator, MareC, janadino
po tehtnem premisleku in glede na to da letos finance ne dopuščajo večjih investicij (moramo menjati streho) je padla odločitev za maestral 9 in tomos 4.
malo brskanja po spletu in omenjena kombinacija je že doma v garaži. sicer namesto tomos 4 je tomos 4.5. naslednje leto pa bo to pač pomožni motor.
gumenjak nikoli krpan drži zrak kot nov (zaenkrat).
motor pregledam na oko videti v redu, prodajalec videti pošten, potegnem vrvico na občutek kompresije dovolj. prinesem domov, priklopim tank, napumpam, zaug, potegnem v drugem potegu zadeva laufa b.p.
naslednji dan pa se lotim malo boljšega pregleda in ugotovim sledeče. rabim novo zajlo za gas, menjalnik gre zelo na trdo oz. skoraj ne (nekje sem zasledil en post kaj je potrebno narediti pa ga več ne najdem), največja težava pa je, da ko sem razstavil ohišje motorja, kjer prideš do cilindra oz ohišja cilindra je le ta od zgoraj sicer v ok stanju, od spodaj pa tolko rje, da pridem z izvijačem do šraufa, ki drži ohišje gor, delčki ohišja pa kar stran padajo. ali je lahko rja požrla ohišje cilindra toliko, da se naredi luknja?
rad bi zadevo porihtal, menjal ohišje ampak so šraufi kar rjavi in ne bi rad naredil večje škode.
a je mogoče kdo iz Radenskega konca, ki se malo bolj spozna in bi bil pripravljen pogledat zadevo.
kje lahko nabavim zajlo?
lp
malo brskanja po spletu in omenjena kombinacija je že doma v garaži. sicer namesto tomos 4 je tomos 4.5. naslednje leto pa bo to pač pomožni motor.
gumenjak nikoli krpan drži zrak kot nov (zaenkrat).
motor pregledam na oko videti v redu, prodajalec videti pošten, potegnem vrvico na občutek kompresije dovolj. prinesem domov, priklopim tank, napumpam, zaug, potegnem v drugem potegu zadeva laufa b.p.
naslednji dan pa se lotim malo boljšega pregleda in ugotovim sledeče. rabim novo zajlo za gas, menjalnik gre zelo na trdo oz. skoraj ne (nekje sem zasledil en post kaj je potrebno narediti pa ga več ne najdem), največja težava pa je, da ko sem razstavil ohišje motorja, kjer prideš do cilindra oz ohišja cilindra je le ta od zgoraj sicer v ok stanju, od spodaj pa tolko rje, da pridem z izvijačem do šraufa, ki drži ohišje gor, delčki ohišja pa kar stran padajo. ali je lahko rja požrla ohišje cilindra toliko, da se naredi luknja?
rad bi zadevo porihtal, menjal ohišje ampak so šraufi kar rjavi in ne bi rad naredil večje škode.
a je mogoče kdo iz Radenskega konca, ki se malo bolj spozna in bi bil pripravljen pogledat zadevo.
kje lahko nabavim zajlo?
lp
Nekaj stvari bo treba razjasniti. Okrov okoli motorja ni pritrjen na cilinder, ampak na prirobnico. Okoli cilindra je ohišje, ki skrbi za nemoten pretok zraka okoli cilindra. Za pretok zraka skrbi ventilator, ki je pritrjen na motorno gred. To ohišje je z dvema vijakoma pritrjeno na blok motorja. Če te prav razumem, je rja na spodnjih rebrih cilindra, tam kjer je izrez na okrovu motorja ? To je normalno, ker je pač tam izpostavljeno vplivu morske vode. Da bi cilinder zaradi tega zgnil, ne verjamem, meni ni v več kot 30 letih uporabe. Katero verzijo T 4.5 imaš, z belim pokrovom ali z sivim ? Ročica se je verjetno zapekla, treba jo je razdreti in podmazati. Nalepi kakšno sliko, da bomo videli, kje je problem.
Zajlo za gas dobiš v kakšnem Tomos servisu, Nahtigal iz Kranja ima baje še precej delov. Če ne, pa na Hrvaškem:
http://www.tomos-autousluga.hr/index.ph ... o&menu=4.0
Zajlo za gas dobiš v kakšnem Tomos servisu, Nahtigal iz Kranja ima baje še precej delov. Če ne, pa na Hrvaškem:
http://www.tomos-autousluga.hr/index.ph ... o&menu=4.0
ja, rja je na spodnjih rebrih cilindra. verzija je tista s srebrnim pokrovom letnik 91.
pri ročici za prosti tek pa sem od zgoraj vse razdr, našprical z wd40 in sedaj čakam, če bo kaj. najprej sploh ni šlo, sedaj pa gre samo s silo in se bojim, da bom zlomil ročico za prestavljanje, noter fajn škripa, tako, da bo verjetno treba iz druge strani pristopit in vse podmazat. kakšen nasvet, kako se lotiti tega.
slike motorja in problematičnih delov so na spodnjem linku
http://www.facebook.com/album.php?id=70 ... aid=285935
če ima kdo kakšen cilinder za pametno ceno se priporočam, ker mislim, da bi bilo vseeno boljše menjat.
pri ročici za prosti tek pa sem od zgoraj vse razdr, našprical z wd40 in sedaj čakam, če bo kaj. najprej sploh ni šlo, sedaj pa gre samo s silo in se bojim, da bom zlomil ročico za prestavljanje, noter fajn škripa, tako, da bo verjetno treba iz druge strani pristopit in vse podmazat. kakšen nasvet, kako se lotiti tega.
slike motorja in problematičnih delov so na spodnjem linku
http://www.facebook.com/album.php?id=70 ... aid=285935
če ima kdo kakšen cilinder za pametno ceno se priporočam, ker mislim, da bi bilo vseeno boljše menjat.
Cilinder res gnije, malo reber že manjka, če prav vidim. Na delovanje to po moje še nima vpliva, mogoče malce slabše odvaja toploto. Če dobiš kakšno ugodno varijanto cilindra, menjaj. Poglej na Bolhi in Mornarju, tam se dobijo rabljeni deli, pazi le, da ne bo predrago. Primerjaj cene s tistimi za nove dele, tisti link, ki sem ti ga napopal prej. Glej tudi, da morebitni rabljeni cilinder ne bo imel preveč risov, ali bil celo zariban.
Poskusi razdreti mehanizem za pretikanje, poglej risbe delov za Tomose, ki jih je objavil Admin, imaš pa jih tudi na tisti strani- Autousluga. Vse dobro namaži. Vidim, da ti manjka ročica za pretikanje, si jo snel ti ?
Motor je starejši od 1991, te modele so delali od 1987 -1989, imaš dokumente ?
Poskusi razdreti mehanizem za pretikanje, poglej risbe delov za Tomose, ki jih je objavil Admin, imaš pa jih tudi na tisti strani- Autousluga. Vse dobro namaži. Vidim, da ti manjka ročica za pretikanje, si jo snel ti ?
Motor je starejši od 1991, te modele so delali od 1987 -1989, imaš dokumente ?
evo, potreben material naročen, dobim ga jutri. pri Nahtigalu iz Kranja so zgleda kar dobro založeni. komplet tesnil za par €, tako da se ne splača matrat z raznimi tesnilnimi masami, dobro pa je vedet da tako tudi gre.
preden se lotim menjave cilindra ima mogoče kdo kak nasvet ali opozorilo. vijaki so po nekadnevnem šricanju z wd40 popustili brez problema.
preden se lotim menjave cilindra ima mogoče kdo kak nasvet ali opozorilo. vijaki so po nekadnevnem šricanju z wd40 popustili brez problema.
Tesnil ne rabiš mazati, ne vem kaksne ima tomos, pri mopedih imamo ALU in se jih ne maze. Pazi le ne smeti, da jih ne spravis notri. Ce si kadilec ob sestavljanju ne kadi, ker lahko pepel pomaga k "sran..".
Ko sestavljaš pa namaži cilinder, ležaj na gredi, predvsem pa ležaj na batu, ta ležaj se lahko ne namaže sam v 3 minutah, do takrat pa se ze unici.
Mazi kar z oljem za mesanico, je najbolje, ce nimas pri roki, drugo motorno olje. pogojno pomojem lahko tudi WD40.
Ko sestavljaš pa namaži cilinder, ležaj na gredi, predvsem pa ležaj na batu, ta ležaj se lahko ne namaže sam v 3 minutah, do takrat pa se ze unici.
Mazi kar z oljem za mesanico, je najbolje, ce nimas pri roki, drugo motorno olje. pogojno pomojem lahko tudi WD40.
Kdo je na strani
Po forumu brska: Google [Bot] in 11 gostov