spet nakup gumenjaka-pomoč

Vse o gumenjakih

Moderatorji: moderator2, moderator, MareC, janadino

matjaz007
Viceadmiral
Prispevkov: 362
Pridružen: To Jan 27, 2009 15:16
Kraj: Radenci-Premantura

OdgovorNapisal/-a matjaz007 » To Feb 08, 2011 11:56

po tehtnem premisleku in glede na to da letos finance ne dopuščajo večjih investicij (moramo menjati streho) je padla odločitev za maestral 9 in tomos 4.
malo brskanja po spletu in omenjena kombinacija je že doma v garaži. sicer namesto tomos 4 je tomos 4.5. naslednje leto pa bo to pač pomožni motor.
gumenjak nikoli krpan drži zrak kot nov (zaenkrat).
motor pregledam na oko videti v redu, prodajalec videti pošten, potegnem vrvico na občutek kompresije dovolj. prinesem domov, priklopim tank, napumpam, zaug, potegnem v drugem potegu zadeva laufa b.p.
naslednji dan pa se lotim malo boljšega pregleda in ugotovim sledeče. rabim novo zajlo za gas, menjalnik gre zelo na trdo oz. skoraj ne (nekje sem zasledil en post kaj je potrebno narediti pa ga več ne najdem), največja težava pa je, da ko sem razstavil ohišje motorja, kjer prideš do cilindra oz ohišja cilindra je le ta od zgoraj sicer v ok stanju, od spodaj pa tolko rje, da pridem z izvijačem do šraufa, ki drži ohišje gor, delčki ohišja pa kar stran padajo. ali je lahko rja požrla ohišje cilindra toliko, da se naredi luknja?
rad bi zadevo porihtal, menjal ohišje ampak so šraufi kar rjavi in ne bi rad naredil večje škode.
a je mogoče kdo iz Radenskega konca, ki se malo bolj spozna in bi bil pripravljen pogledat zadevo.
kje lahko nabavim zajlo?

lp
Uporabniški avatar
Piki
Admiral
Prispevkov: 2206
Pridružen: To Avg 28, 2007 21:45
Kraj: Ljubljana-Opatija

OdgovorNapisal/-a Piki » To Feb 08, 2011 13:11

Nekaj stvari bo treba razjasniti. Okrov okoli motorja ni pritrjen na cilinder, ampak na prirobnico. Okoli cilindra je ohišje, ki skrbi za nemoten pretok zraka okoli cilindra. Za pretok zraka skrbi ventilator, ki je pritrjen na motorno gred. To ohišje je z dvema vijakoma pritrjeno na blok motorja. Če te prav razumem, je rja na spodnjih rebrih cilindra, tam kjer je izrez na okrovu motorja ? To je normalno, ker je pač tam izpostavljeno vplivu morske vode. Da bi cilinder zaradi tega zgnil, ne verjamem, meni ni v več kot 30 letih uporabe. Katero verzijo T 4.5 imaš, z belim pokrovom ali z sivim ? Ročica se je verjetno zapekla, treba jo je razdreti in podmazati. Nalepi kakšno sliko, da bomo videli, kje je problem.

Zajlo za gas dobiš v kakšnem Tomos servisu, Nahtigal iz Kranja ima baje še precej delov. Če ne, pa na Hrvaškem:

http://www.tomos-autousluga.hr/index.ph ... o&menu=4.0
matjaz007
Viceadmiral
Prispevkov: 362
Pridružen: To Jan 27, 2009 15:16
Kraj: Radenci-Premantura

OdgovorNapisal/-a matjaz007 » To Feb 08, 2011 16:14

ja, rja je na spodnjih rebrih cilindra. verzija je tista s srebrnim pokrovom letnik 91.
pri ročici za prosti tek pa sem od zgoraj vse razdr, našprical z wd40 in sedaj čakam, če bo kaj. najprej sploh ni šlo, sedaj pa gre samo s silo in se bojim, da bom zlomil ročico za prestavljanje, noter fajn škripa, tako, da bo verjetno treba iz druge strani pristopit in vse podmazat. kakšen nasvet, kako se lotiti tega.

slike motorja in problematičnih delov so na spodnjem linku
http://www.facebook.com/album.php?id=70 ... aid=285935


če ima kdo kakšen cilinder za pametno ceno se priporočam, ker mislim, da bi bilo vseeno boljše menjat.
Uporabniški avatar
Piki
Admiral
Prispevkov: 2206
Pridružen: To Avg 28, 2007 21:45
Kraj: Ljubljana-Opatija

OdgovorNapisal/-a Piki » To Feb 08, 2011 17:45

Cilinder res gnije, malo reber že manjka, če prav vidim. Na delovanje to po moje še nima vpliva, mogoče malce slabše odvaja toploto. Če dobiš kakšno ugodno varijanto cilindra, menjaj. Poglej na Bolhi in Mornarju, tam se dobijo rabljeni deli, pazi le, da ne bo predrago. Primerjaj cene s tistimi za nove dele, tisti link, ki sem ti ga napopal prej. Glej tudi, da morebitni rabljeni cilinder ne bo imel preveč risov, ali bil celo zariban.

Poskusi razdreti mehanizem za pretikanje, poglej risbe delov za Tomose, ki jih je objavil Admin, imaš pa jih tudi na tisti strani- Autousluga. Vse dobro namaži. Vidim, da ti manjka ročica za pretikanje, si jo snel ti ?

Motor je starejši od 1991, te modele so delali od 1987 -1989, imaš dokumente ?
matjaz007
Viceadmiral
Prispevkov: 362
Pridružen: To Jan 27, 2009 15:16
Kraj: Radenci-Premantura

OdgovorNapisal/-a matjaz007 » To Feb 08, 2011 18:13

dokumentov nimam le tablico s serijsko številko, ročica se je prejšnjemu lastniku zlomila imam pa že novo oz. mi jo je dal zraven. a je 40€ preveč za cilinder z batom in še pokrovom cilindra?
Uporabniški avatar
Piki
Admiral
Prispevkov: 2206
Pridružen: To Avg 28, 2007 21:45
Kraj: Ljubljana-Opatija

OdgovorNapisal/-a Piki » To Feb 08, 2011 19:09

Nov komplet te na Hrvaškem pride preračunano 62 evrov, bi pa moral prišteti še stroške poti. Premisli, odvisno kako je ohranjeno.
matjaz007
Viceadmiral
Prispevkov: 362
Pridružen: To Jan 27, 2009 15:16
Kraj: Radenci-Premantura

OdgovorNapisal/-a matjaz007 » To Feb 08, 2011 20:21

naročil pri nas za 40€. verjetno je potrebno pri menjavi cilindra menjati tudi tesnila ne? se dobi to pri nas al spet samo pri južnih sosedih.
Uporabniški avatar
Piki
Admiral
Prispevkov: 2206
Pridružen: To Avg 28, 2007 21:45
Kraj: Ljubljana-Opatija

OdgovorNapisal/-a Piki » To Feb 08, 2011 20:45

A je to nova zadeva, ali rabljena za 40 evrov ? Z deli za izvenkrmne Tomose smo pri nas bolj slabi, kolikor vem ima še največ Nahtigal iz Kranja, kot sem ti že napisal. Pri menjavi cilindra zamenjaš tesnilo pod cilindrom, oziroma med cilindrom in blokom.
matjaz007
Viceadmiral
Prispevkov: 362
Pridružen: To Jan 27, 2009 15:16
Kraj: Radenci-Premantura

OdgovorNapisal/-a matjaz007 » Sr Feb 09, 2011 16:07

rabljena. a tesnilo si lahko sam po starem odrežem al more bit original? iz česa sploh je?
še vedno ne vem kako točno prit do menjalnika da lahko usposobim ročico za prosti tek. iz sheme motorja se ne znajdem. katere dele morem odstranit?
janadino
Admiral
Prispevkov: 3967
Pridružen: Če Okt 11, 2007 14:57

OdgovorNapisal/-a janadino » Sr Feb 09, 2011 16:13

Če boš delal tesnilo med cilindrom in blokom doma, pazi na debelino, ker s tem spreminjaš kompresijsko razmerje. Če bi samo namazal z visokotemperaturno odporno tesnilno maso bi tudi šlo. Vsaj nam je. :lol:
Guma je guma, zaenkrat.
matjaz007
Viceadmiral
Prispevkov: 362
Pridružen: To Jan 27, 2009 15:16
Kraj: Radenci-Premantura

OdgovorNapisal/-a matjaz007 » Pe Feb 11, 2011 00:59

evo, potreben material naročen, dobim ga jutri. pri Nahtigalu iz Kranja so zgleda kar dobro založeni. komplet tesnil za par €, tako da se ne splača matrat z raznimi tesnilnimi masami, dobro pa je vedet da tako tudi gre.
preden se lotim menjave cilindra ima mogoče kdo kak nasvet ali opozorilo. vijaki so po nekadnevnem šricanju z wd40 popustili brez problema.
janadino
Admiral
Prispevkov: 3967
Pridružen: Če Okt 11, 2007 14:57

OdgovorNapisal/-a janadino » Pe Feb 11, 2011 08:20

Ko boš nazaj vse skupaj montiral dobro namaži cilinder, ojnico, bat in te zadeve, da ne bo takoj na suho letelo ko boš kurblal. Prav tako očisti utor na batu za batne obročke. Drugo mi ne pade na pamet trenutno.
Guma je guma, zaenkrat.
matjaz007
Viceadmiral
Prispevkov: 362
Pridružen: To Jan 27, 2009 15:16
Kraj: Radenci-Premantura

OdgovorNapisal/-a matjaz007 » Pe Feb 11, 2011 09:30

a tesnila je tudi potrebno namazat? s čim pa namažem, kar z oljem za mešanico?
hvala vsem za pomoč, mislim, da bo šlo, edino za menjalnik še nisem čisto prepričan.
Uporabniški avatar
mamaMicka
Admiral
Prispevkov: 4811
Pridružen: To Jan 11, 2011 17:27

OdgovorNapisal/-a mamaMicka » Pe Feb 11, 2011 10:02

Tesnil ne rabiš mazati, ne vem kaksne ima tomos, pri mopedih imamo ALU in se jih ne maze. Pazi le ne smeti, da jih ne spravis notri. Ce si kadilec ob sestavljanju ne kadi, ker lahko pepel pomaga k "sran..".
Ko sestavljaš pa namaži cilinder, ležaj na gredi, predvsem pa ležaj na batu, ta ležaj se lahko ne namaže sam v 3 minutah, do takrat pa se ze unici.
Mazi kar z oljem za mesanico, je najbolje, ce nimas pri roki, drugo motorno olje. pogojno pomojem lahko tudi WD40.
Uporabniški avatar
kasaudio
Admiral
Prispevkov: 3950
Pridružen: Po Dec 13, 2010 08:32
Kraj: Ljubljana

OdgovorNapisal/-a kasaudio » Pe Feb 11, 2011 11:47

Ce si kadilec ob sestavljanju ne kadi, ker lahko pepel pomaga k "sran..".


Matr naša 18ka je pa res mela srečo da je prežvela vse to... kok smo mi zravn prepušili in spili ko smo jo skup dajal... jao. Čisto možno bi bilo da bi cilinder za pepelnik zamenu...

Kdo je na strani

Po forumu brska: Google [Bot] in 11 gostov