Gumenjak- kaj so prednosti?????

Vse o gumenjakih

Moderatorji: moderator, moderator2, janadino, MareC

Radek
Naddesetnik
Prispevkov: 5
Pridružen: Pe Jan 18, 2008 16:16

Gumenjak- kaj so prednosti?????

OdgovorNapisal/-a Radek » Pe Jan 18, 2008 21:49

Sem novinec na forumu. Letos bi se rad pridružil morjeplovski druščini, in ker ne bi rad preveč investiral v to, sem se odločil kupiti gumenjaka, 3,5- 4 m (nov čoln), na katerega bi montiral rabljen, ne prestar motor 25- 30 KM. Čolni s trdim dnom so mi predragi, saj bi se najvrjetneje po nekaj sezonah (upam da 2-3) gume znebil, in bi nabavil bivalni gliser (odvisno od tega, kako bo morjeplovstvo prenašala moja družina- dva majhna otroka).

Našel sem gumenjake Honda, so cenovno ugodni, me pa zanima kakšna je razlika v plovbi med gumenjakom z alu dnom (T 40 AE) in z napihljivim dnom (T 38 IE1), saj sta po dimenzijah blizu, prav tako tudi ni večje cenovne razlike med njima.
Prav tako bi vas prosil, da mi opišete vaše izkušnje, glede proizvajalcev Honda, Yamaha in npr. Zodiac. Kako je s kvaliteto materialov, kako s plovnimi lastnostmi.
Kateri motorji so zanesljivi, saj ne bi rad ostal nekje na vodi brez motorja, čeprav ne mislim izvajat nekih morjeplovskih podvigov s to kombinacijo.
No pa še moje dosedanje izkušnje: maestral 5+ tomos 4, smo pluli vsak dan, ki smo ga preživeli na morju, vendar je bila zadnja plovba pred 20 leti (sem bil še najstnik), tako da o plovbi nimam pojma.
Hvala za vaše odgovore.
Uporabniški avatar
admin
Site Admin
Prispevkov: 8681
Pridružen: Sr Nov 22, 2006 21:34
Kraj: Ljubljana-Punat
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a admin » Pe Jan 18, 2008 22:26

Pozdravljen!

Nisem strokovnjak za gumice, vendar tiste z zložljivim lesenim ali aluminijastim dnom plujejo boljše. Še posebej se to pozna pri večjih hitrostih, kjer so taki čolni, ki imajo samo napihnjeno dno zelo nestabilni.
Glede motorjev je tako, da so vsi OK, nobeden te ne bo puščal na cedilu, jaz osebno bi se izognil le Selve, vse ostalo je OK. No, če že lahko izbiraš in kupuješ nekaj starega 10 let ali več, potem je za moj okus najboljša izbira Johnson/Evinrude, ki sta še "vojaška" tehnologija. Če pa novejši, potem Yamaha ali Suzuki.

Malo še preišči ta forum, saj je bilo o takih čolnih že nekajkrat govora...

LP
atilone
Admiral
Prispevkov: 2790
Pridružen: Sr Nov 28, 2007 20:34

Re: Gumenjak- kaj so prednosti?????

OdgovorNapisal/-a atilone » Pe Jan 18, 2008 22:49

Radek napisal/-a:Sem novinec na forumu. Letos bi se rad pridružil morjeplovski druščini, in ker ne bi rad preveč investiral v to, sem se odločil kupiti gumenjaka, 3,5- 4 m (nov čoln), na katerega bi montiral rabljen, ne prestar motor 25- 30 KM. Čolni s trdim dnom so mi predragi, saj bi se najvrjetneje po nekaj sezonah (upam da 2-3) gume znebil, in bi nabavil bivalni gliser (odvisno od tega, kako bo morjeplovstvo prenašala moja družina- dva majhna otroka).

Našel sem gumenjake Honda, so cenovno ugodni, me pa zanima kakšna je razlika v plovbi med gumenjakom z alu dnom (T 40 AE) in z napihljivim dnom (T 38 IE1), saj sta po dimenzijah blizu, prav tako tudi ni večje cenovne razlike med njima.
Prav tako bi vas prosil, da mi opišete vaše izkušnje, glede proizvajalcev Honda, Yamaha in npr. Zodiac. Kako je s kvaliteto materialov, kako s plovnimi lastnostmi.
Kateri motorji so zanesljivi, saj ne bi rad ostal nekje na vodi brez motorja, čeprav ne mislim izvajat nekih morjeplovskih podvigov s to kombinacijo.
No pa še moje dosedanje izkušnje: maestral 5+ tomos 4, smo pluli vsak dan, ki smo ga preživeli na morju, vendar je bila zadnja plovba pred 20 leti (sem bil še najstnik), tako da o plovbi nimam pojma.
Hvala za vaše odgovore.

Pozdravljeni Radek
Kar se tiče nakupa novega gumenjaka,za dve ali tri sezone, potem prodaja in nakup "bivalnega gliserja",ti odsvetujem.Kupi raje dobrega rabljenega, kateri nimajo več tako visoke cene.Za novega boš dal kar dosti, dobil pa ne boš verjetno niti polovice,ko boš ga po treh sezonah prodal.Če boš " prelistal"več foruma boš dobil že precej informacij o raznih motorjih. Sem pa siguren, da ti bodo fantje , kateri se bolj spoznajo na zunanje motorje rade volje pomagali
LP in dobrodošel
atilone
Admiral
Prispevkov: 2790
Pridružen: Sr Nov 28, 2007 20:34

Re: Gumenjak- kaj so prednosti?????

OdgovorNapisal/-a atilone » Pe Jan 18, 2008 22:55

atilone napisal/-a:
Radek napisal/-a:Sem novinec na forumu. Letos bi se rad pridružil morjeplovski druščini, in ker ne bi rad preveč investiral v to, sem se odločil kupiti gumenjaka, 3,5- 4 m (nov čoln), na katerega bi montiral rabljen, ne prestar motor 25- 30 KM. Čolni s trdim dnom so mi predragi, saj bi se najvrjetneje po nekaj sezonah (upam da 2-3) gume znebil, in bi nabavil bivalni gliser (odvisno od tega, kako bo morjeplovstvo prenašala moja družina- dva majhna otroka).

Našel sem gumenjake Honda, so cenovno ugodni, me pa zanima kakšna je razlika v plovbi med gumenjakom z alu dnom (T 40 AE) in z napihljivim dnom (T 38 IE1), saj sta po dimenzijah blizu, prav tako tudi ni večje cenovne razlike med njima.
Prav tako bi vas prosil, da mi opišete vaše izkušnje, glede proizvajalcev Honda, Yamaha in npr. Zodiac. Kako je s kvaliteto materialov, kako s plovnimi lastnostmi.
Kateri motorji so zanesljivi, saj ne bi rad ostal nekje na vodi brez motorja, čeprav ne mislim izvajat nekih morjeplovskih podvigov s to kombinacijo.
No pa še moje dosedanje izkušnje: maestral 5+ tomos 4, smo pluli vsak dan, ki smo ga preživeli na morju, vendar je bila zadnja plovba pred 20 leti (sem bil še najstnik), tako da o plovbi nimam pojma.
Hvala za vaše odgovore.

Pozdravljeni Radek
Kar se tiče nakupa novega gumenjaka,za dve ali tri sezone, potem prodaja in nakup "bivalnega gliserja",ti odsvetujem.Kupi raje dobrega rabljenega, kateri nimajo več tako visoke cene.Za novega boš dal kar dosti, dobil pa ne boš verjetno niti polovice,ko boš ga po treh sezonah prodal.Če boš " prelistal"več foruma boš dobil že precej informacij o raznih motorjih. Sem pa siguren, da ti bodo fantje , kateri se bolj spoznajo na zunanje motorje rade volje pomagali
LP in dobrodošel

Med tem ko sem pisal , ti je Admin že odgovoril, pa vseeno dobrodošel
Radek
Naddesetnik
Prispevkov: 5
Pridružen: Pe Jan 18, 2008 16:16

OdgovorNapisal/-a Radek » Pe Jan 18, 2008 23:02

Hvala za hiter odgovor.
Glede padanja cene. Čoln je v razredu 1500€ (nov), ker se ne spoznam na materiale gumic, bi pa zelo nerad kupil slabo, sem pripravljen na to izgubo vrednosti (700-800€), motor bi pa ravno zato kupil rabljen, ker se za precej manjši denar kot stane nov dobi še dober motor, in na njemu ne bi toliko izgubil.
Kako se pa s temi gumicami pluje?
atilone
Admiral
Prispevkov: 2790
Pridružen: Sr Nov 28, 2007 20:34

OdgovorNapisal/-a atilone » Pe Jan 18, 2008 23:13

Radek napisal/-a:Hvala za hiter odgovor.
Glede padanja cene. Čoln je v razredu 1500€ (nov), ker se ne spoznam na materiale gumic, bi pa zelo nerad kupil slabo, sem pripravljen na to izgubo vrednosti (700-800€), motor bi pa ravno zato kupil rabljen, ker se za precej manjši denar kot stane nov dobi še dober motor, in na njemu ne bi toliko izgubil.
Kako se pa s temi gumicami pluje?

Radek, prosim ,če mi zaupaš ime te "gumice", 3.5-4metrov za 1500€.Nova!
LP
Radek
Naddesetnik
Prispevkov: 5
Pridružen: Pe Jan 18, 2008 16:16

OdgovorNapisal/-a Radek » Pe Jan 18, 2008 23:21

Honda T 40 AE
http://www.honda-as.com/honda_colni.php?id_kat=2&m=6
Cena 1.581,00€
3,95 m
max.: 30KM
Upam da ne zgleda kot reklama (cena pa je, kot piše, z DDV).
Uporabniški avatar
admin
Site Admin
Prispevkov: 8681
Pridružen: Sr Nov 22, 2006 21:34
Kraj: Ljubljana-Punat
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a admin » Pe Jan 18, 2008 23:22

Ja to je res poceni. Glede plovnih lastnosti, pa ne pričakuj preveč. Taka plovila so namenjena zabavi okrog tvoje stacionarne točke (vikend, kamp, apartma...). Pozabi, da bi s takim čolnom dosegal ne vem kako oddaljene destinacije. Na papirju sicer gre, vendar je tukaj zraven še en faktor, ki se mu reče vreme. Če je še tako lep dan, se preko dneva dvigne maestral, ki ti onemogoči plovbo. V najboljšem primeru je plovba zelo naporna, mokra in zoprna za posadko. Torej ne pretiravaj...

LP
Radek
Naddesetnik
Prispevkov: 5
Pridružen: Pe Jan 18, 2008 16:16

OdgovorNapisal/-a Radek » Pe Jan 18, 2008 23:30

Ja res je poceni. Se pa strinjam s tabo admin, saj se zavedam zmožnosti sebe (sem začetnik), in take gumice, prav tako imam rešpekt pred morjem, saj se vreme lahko spremeni v trenutku, tako lahko da preseneti marsikoga ki ima tudi kar nekaj izkušenj.
Vse to mi je jasno, vem da to ni zadeva za doseganje oddaljenih ciljev, je pa dovolj, da se odpelješ na bližnji otok. Kaj več pa ne pričakujem.
Če pa ima kdo kakšno izkušnjo s temi čolni, naj mi napiše kaj o težavah, itd..
Uporabniški avatar
racman
Admiral
Prispevkov: 691
Pridružen: Ne Maj 20, 2007 15:25

OdgovorNapisal/-a racman » Pe Jan 18, 2008 23:39

glede plovnih lastnosti pri takem ne pricakuj veliko...je le toliko da lahko reces da imas coln in vse kar bos lahko pocl z njim je prevazanje v zalivu.
sam sem razmisljal o podobnih zadevah pa sem ugorovil da me lahko kaksen boljsi plavalec prehiti :D
ni ravno tako vendar ker prezivim zelo malo casa na morju sem sel raje v najem ... in imam kar zelim ...
drugace pa sem zelo razmisljal o rabljeni 4m gumici s plasticnim dnom ,motorjem YAMAHA 30 GWS za 7000€.to je ze podobno colnu...brez problema se lahko odpeljes tudi kam dalj,vleces tubo in podobno.
za najem zapravim letno okoli 1000€ tako da se mi je nakup na koncu zdel nespametn vsaj do takrat ko bom imel vec casa.
Uporabniški avatar
racman
Admiral
Prispevkov: 691
Pridružen: Ne Maj 20, 2007 15:25

OdgovorNapisal/-a racman » Pe Jan 18, 2008 23:42

Radek napisal/-a:Vse to mi je jasno, vem da to ni zadeva za doseganje oddaljenih ciljev, je pa dovolj, da se odpelješ na bližnji otok.
.

ta bliznji bo moral biti zelo blizu :wink: zjutraj je morje mirno in naceloma ne bo problem...popoldan ko se vracas pa so po mojih izkusnjah valovi in ce imas gor otroke jim ne bo ravno prijetno...
atilone
Admiral
Prispevkov: 2790
Pridružen: Sr Nov 28, 2007 20:34

OdgovorNapisal/-a atilone » Pe Jan 18, 2008 23:43

Radek napisal/-a:Honda T 40 AE
http://www.honda-as.com/honda_colni.php?id_kat=2&m=6
Cena 1.581,00€
3,95 m
max.: 30KM
Upam da ne zgleda kot reklama (cena pa je, kot piše, z DDV).

Lušen, prostoren čolnič.Sem kar presenečen, tudi glede cene.Je bolj za mirno morje, ker nima (vsaj na sliki ni za videt ) izrazite kobilice, za rezanje vode(valov).Verjetno pa tako in tako z familijo na krovu, nisi mislil skakat po
valovih ob razburkanem morju.Kar tako naprej.
LP
rajko
Višji štabni vodnik
Prispevkov: 24
Pridružen: To Jan 08, 2008 21:44

gumenjak

OdgovorNapisal/-a rajko » Ne Jan 20, 2008 10:48

čoln je sicer videt za svoj denar čist OK, je pa po mojem bolj za plutje po kakem malem zalivu, ki je zaščiten pred večjimi valovi.

mam pa na tole temo tud sam eno vprašanje. Tisti, ki imate guenjake s trdim dnom, okoli 5m v dolžino: ko motoriram po razburkanem morju me večkrat prešine ideja o dejanski stabilnosti takega čolna?

najbolj me zmotijo valovi drugih večjih gliserov, saj maš občutek da te bo prevrnilo...sj vem, pretiravam, samo občutek je res neprijeten (močno zaziba, še posebej, če počivaš in na tak nenaden val sploh nisi pripravljen).

So kje opravljeni kakšni testi, do kje so zmogljivosti teh gumic? Al jo že prvi večji val obrne?

Hvala.
Uporabniški avatar
racman
Admiral
Prispevkov: 691
Pridružen: Ne Maj 20, 2007 15:25

OdgovorNapisal/-a racman » Ne Jan 20, 2008 11:06

nisem strokovnjak povem pa lahko svojo izkusnjo.
gumica 5 m +suzuki 70 je premagal vse mogoce :)
da bi ga obrnil skoraj da ni mogoce le vedno moras biti priseben,vedno stati za komando(ne sedeti) se mocno drzati ,imeti obcutek kdaj pospesevati kdaj zmanjsevati...
sem tudi naletel na val od kaksne vecje mrcine in poletel po nekaj metrov vendar vse kar je se je potrebno mocno drzati in imeti ravnotezje v nogah.

ce pa stojis in pride val je pa pac tako da ce nisi na njega pripravljen se lahko zgodi da ti ali prtljaga pristane v morju-coln je pa nemogoce prevrniti.
Mitja64
Kapitan korvete
Prispevkov: 102
Pridružen: To Sep 18, 2007 11:29

OdgovorNapisal/-a Mitja64 » Po Jan 21, 2008 07:57

Rajko,
jaz imam 5m gumico in 60 KM Yamaho 4 taktno. Ne vem kje je meja....na srečo. Imam pa občutek da čoln precej prenese. Včasih se ti zdi da je premec že čisto navpično pa še vedno pade v vodo. Je pa takšna vožnja zelo naporna za vse tiste ki niso na krmi. Kot so že napisali moraš obvezno stati za krmilom in imeti občutek za plin. Najlažje mi je pluti proti valovom ali pa v isti smeri kot grejo valovi (lepo je če si hitrejši od valov, ker je v nasprotnem občutek neprijeten). Najtežje pa plovem bočno na valove. To so samo moje dosedanje izkušnje. Nisem pa strokovnjak na tem področju. Verjetno imam še dosti rezerve in ne izkoristim vseh možnosti, ki mi jih čoln nudi.
Imam pa eno vprašanje za admina in ostale: Ali obstaja kje šola dobre vožnje - plovbe (kot recimo v avtomobilizmu)? Rad bi videl do kje je še varno. Saj ne da bi izzival, ampak da bi prišel nazaj do svojega pristana.
Lp

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 2 gosta