Gumenjak- kaj so prednosti?????
Moderatorji: moderator2, moderator, MareC, janadino
Za tvoj prvi čoln mislim, da ti bi tale Honda zadostovala, pa vsaj 15-20km ji daj gor, če je kriza da se odpelješ nazaj. prišel boš bližje obali, lahko ga potegneš ven. Sklepam, da ne boš izival vremena, ker boš vozil tudi otroke, tako da ni slaba izbira. Obvezno alu ali leseno dno drugače ti ga bo zvijalo na valovih. Pa poskrbi za prikolico za čoln, ker sam ga ne boš mogel nosit, motor ima pa tudi vsaj 40kg. Tiste pravljice, da gre čoln v vrečo pozabi, ker vreča ne gre v avto oz. potem pozabi prtljago, pa še motor tudi precej zavzame. Pa veliko užitkov!
Aha pa še to, problemi s slabostjo na morju se pokažejo najprej, ko je čoln privezan in nežno niha. Čez dan na gumi tega ne boš čutil, pejt h kolegu(če poznaš koga)na drink na jadrnico,gliser, takrat ko je ta privezan in boš hitro videl koliko je ura. Moja osebna izkušnja s slabostjo je, ko sem šel na kalamare na ladjo, ki je bila privezana na Portoroškem pomolu. Ni mi bilo jasno zakaj so tako poceni, pa sem ugotovil že po 10 minutah, ko sem sedel in čakal na ladji, pa se je zibala mogoče 10-15 cm gor in dol. No jelenov nisem klical je bilo pa precej težko pojest.
Razmišljam, kako bi spravil sem gor sliko moje pravljice ali kako strpam čoln, motor, rezervar z gorivom, vesla in še kake plavutke v prtljažnik Škode Octavie;-)
Gre, prisežem, vsako leto znova. Pomagam pa si s fotografijami, ki sem jih napravil prvo leto, sicer je neuspešnih kombinacij preveč. Ostala prtljaga pa v strešni kovček, ne pod noge otrokoma na zadnji klopi.
Še nekaj. Čoln sem kupil po meri prtljažnika. Zato malce nenavadna firma za naše kraje. Ampak kot sem napisal v prejšnjem sporočilu, je sedaj praktično enak čoln naprodaj tudi pri nas, pod različnimi imeni.
Vendarle pa bom letos verjetno kupil večji avto ali večji čoln ali oboje in si bom moral izmisliti novo pravljico:-)
Gre, prisežem, vsako leto znova. Pomagam pa si s fotografijami, ki sem jih napravil prvo leto, sicer je neuspešnih kombinacij preveč. Ostala prtljaga pa v strešni kovček, ne pod noge otrokoma na zadnji klopi.
Še nekaj. Čoln sem kupil po meri prtljažnika. Zato malce nenavadna firma za naše kraje. Ampak kot sem napisal v prejšnjem sporočilu, je sedaj praktično enak čoln naprodaj tudi pri nas, pod različnimi imeni.
Vendarle pa bom letos verjetno kupil večji avto ali večji čoln ali oboje in si bom moral izmisliti novo pravljico:-)
Radek, vso srečo z "marinizacijo" svoje družine.
Midva z ženo sva plula z gumenjakom že pred leti, preden sva imela otroke, takrat lepo počasi s Tomosom 4. Takrat sva pretiravala - s hitrostjo ne ravno, šlo je mogoče kakih 9km/h, z razdaljami pa zagotovo.
Letošnjo zimo spet in ponovno sanjam o potovalni jahtici, 20-22 čevljev dolgi... Se bojim, da je letos še ne bo. Sam je ne bom znal privezat, moj šestletnik še ne bo dovolj spreten, žena pa bo pazila na hčerkico, da je ne bomo pobirali iz vode. Rad bi slišal kakšne so vaše morske izkušnje z majhnimi otroki na barkah.
Midva z ženo sva plula z gumenjakom že pred leti, preden sva imela otroke, takrat lepo počasi s Tomosom 4. Takrat sva pretiravala - s hitrostjo ne ravno, šlo je mogoče kakih 9km/h, z razdaljami pa zagotovo.
Letošnjo zimo spet in ponovno sanjam o potovalni jahtici, 20-22 čevljev dolgi... Se bojim, da je letos še ne bo. Sam je ne bom znal privezat, moj šestletnik še ne bo dovolj spreten, žena pa bo pazila na hčerkico, da je ne bomo pobirali iz vode. Rad bi slišal kakšne so vaše morske izkušnje z majhnimi otroki na barkah.
Tudi z majhnimi otroci na barki ni problema, je pa NUJNO, da je skiper (načelno fotr) izkušen in ne potrebuje pomoči. Tak izkušen kapitan tudi ne bo pretiraval in silil če ni nujno. Ve kaj zmore barka in kaj ljudje (posadka) na njej. Če nisi res izkušen, potem raje počakaj še kakšno leto in ne spravljaj svoje družine v nepotrebne nevarnosti. Sicer je OK, če imaš čoln in se potem v lepem vremenu malo odpelješ do bližnjega zaliva, če pa misliš na barki živeti, potem pa samo: izkušnje, izkušnje in še enkrat izkušnje...
Glede pozibavanja pa je res, da ti nikoli ne bo slabo na gumici. Tudi čolni nekje do 6 metrov ti nikoli ne povzročajo slabosti... Problem pa so lahko barke nad 10 metri. še posebej, če si v zaprtem prostoru (kabini) in nimaš pogleda ven. Se pa tega z leti navadiš in te ne moti več oziroma ti celo paše, da se barka nežno pozibava. Navtika je droga, ko te enkrat zasvoji je konec, poti nazaj ni...
LP
Glede pozibavanja pa je res, da ti nikoli ne bo slabo na gumici. Tudi čolni nekje do 6 metrov ti nikoli ne povzročajo slabosti... Problem pa so lahko barke nad 10 metri. še posebej, če si v zaprtem prostoru (kabini) in nimaš pogleda ven. Se pa tega z leti navadiš in te ne moti več oziroma ti celo paše, da se barka nežno pozibava. Navtika je droga, ko te enkrat zasvoji je konec, poti nazaj ni...
LP
Nazadnje spremenil admin, dne Pe Jan 25, 2008 17:36, skupaj popravljeno 1 krat.
admin se podpišem pod zadnji stavek, še moja punca , ki je 4 leta nazaj skoraj po vseh štirih sla v gumico zaradi strahu pa se potem prilimala na dno sedaj komaj čaka poletje in bi samo vozila s čolnom nakrog zato tudi malo manj konjske mašine kupujem, če ne lahk samo za benz delam;) letos bova mela prvič 4m gumico s trdim podnom upam da bo še bolj ok kot je bilo do sedaj, najprej je mjavkala: sam barke me voziš gledat, zdaj pa že skor ona mene vleče na sejme:)droga ampak cool
Otroci
Francelj jaz sem imel letos 2 mulca na jadrnici , razen v kokpitu in kabini rešilni jopič gor pa ni popuščanja. Mali so v glavnem užival tud ob slabem vremenu nobenih sledov morske bolezni razen zadnji dan k sta mogla bit u kabini cel dan zaradi dežja. rute smo delal bolj kratke do 5 ur pol pa saj ene 2-3 ure postanek, zvlečeš vso njihovo ropotijo za plažo ven mal kopanja pol pa naprej ali če si privoščiš kak liter pa ostaneš Odpravit se je pa najbolše zgodaj zjutraj k vsi še spijo če imaš bivalno barko.
Morje je pa taka droga da bi tud cigarete prej pustu kakor pa barko
LP
Morje je pa taka droga da bi tud cigarete prej pustu kakor pa barko
LP
"Francelj" tisto o pravljicah ni bilo namenjeno tebi ampak prodajalcem ki obljubijo marsikaj. Tudi čoln v salonu je takooo velik, ko pa je na vodi pa že misliš, če ti ni prodajalec kaj zamenjal. Jaz osebno kampiram in ko za 5.kom dva dni preudarno tlačim v prtljažnik in ves ponosen nekako uspem mi zopet privlečejo še kaj itd. Pa imam tudi karavana, trugo, brako prikolico, če bi se kaj pokvarilo bi morali po nas z šleperjem. Čolniček sem imel do zdaj 3.1 Suzumar in Suzuki 8 pa, če biga dal v prtljažnik bi lahko vse ostalo doma pustili. Sem ga kar na brako vozil. No letos je pa čoln Gt 402 na svoji prikolici, bomo pa vse v avto in v čoln natlačili. Res pa je da imam 3 ženske v družini in potem je tudi kamion majhen.
akisek napisal/-a:Ali mi lahko eden razloži kakšna je razlika pri plovbi z recimo 5 m gumenjakom s trdim dnom in 4m.Prav tako me zanima razlika med različnima širinama.Ali se to močno pozna samo pri večjem prostoru,ali je še kaj konkretnejšega ?
To je odvisno od mnogih faktorjev. Ve se, da so plovila z daljšo vodno linijo hitrejša od krajše VL. Je pa tu tudi vprašanje kobilice( oblika).Če je recimo pri daljšem čolnu ravno dno, pri krajšem , pa je kobolica močno povdarjena( visoka), bo seveda krajši hitrejši.Pred leti(xxx) , sem spravljal ribiškega kolega ob živce.Jaz sem imel"gumico"beograd sport in tomos 4, on pa (firme se ne spomnim več),jamaha 5 in ravno dno na gumici(še celo nova oprema).Prva riba je bila že moja, ko je prišel za mano.
Z širino pa je pač tako. Širši kot je čoln, bolj mirna je plovba. Je pa seveda počasnejši, ker pluži pred sabo večjo količino vode( večji upor ).Skratka, tako ti povem. Če rabiš družinsko plovilo, glej da bo daljše in širše, če pa rabiš plovilo za divjanje, pa mora bit ožje.
LP
akisek napisal/-a:Ali mi lahko eden razloži kakšna je razlika pri plovbi z recimo 5 m gumenjakom s trdim dnom in 4m.Prav tako me zanima razlika med različnima širinama.Ali se to močno pozna samo pri večjem prostoru,ali je še kaj konkretnejšega ?
Razlika en meter pri 4 metrih je ogromna. To sem že enkrat pred kratkim napisal na forumu. Nekaj je zagotovo tudi na račun tega, kar pravi atilone, vendar pa dolžina trupa pri gliserskih plovilih ni več tako zelo pomembna. Je pa 1 meter 25% povečanje, v praksi pa se čoln pelje več kot 25% bolje. Tukaj gre predvsem za dnevni maestralov val, ki ga 5 metraš običajno že kar lepo premaguje, 4 metraš pa ima precej velike probleme. To velja za vse čolne in ne samo gumice.
LP
Lep pozdrav!
Debati se pridružujem z malim zamikom. Sam sem velik ljububitelj gumenjakov in jih uporabljam že kar nekaj časa. Z njimi sem prepotoval kar nekaj milj in to tudi izven Jadrana ter v težjih vremenskih pogojih. Zato sem se tudi odločil, da nekaj napišem o tej temi.
Razlika med mehkim dnom (napihljivim) in mehkim dnom z aluminjastimi podnicami na tej dolžini ni prav velika. Obe varianti ti bosta nudili kar nekaj prijetnih uric zabave poleti v lepem in toplem vremenu, nista pa primerni za kakšno bolj resno plovbo. To ti bo omogočal šele gumenjak z trdim dnom (rib) in dolžino vsaj 5m. Prednosti napihljivega dna pred trdim podnicam so predvsem v sestavljanju in skladiščenju čolna. Prav tako je pri takem tipu gumenjaka vožnja mehkejša saj se vzdolžno in prečno lepše zvija (kar pa tudi ni vedno prednost). Gumenjak z trdimi podnicami (aluminjastimi ali lesenimi) je kompaktnejši, pohodna površina lahko prenese večje točkovne obremenitve ter posledično zaradi dodatnih elementov čolna tudi težji. Glede znamk pa takole. Zodiac proizvaja tudi gumenjake za Yamaho (yam) tako da so ti čolni načeloma enaki. Hondini in Suzukijevi gumenjaki se proizvajajo v isti tovarni na Kitajskem in so tudi enaki. Imaš pa še vedno na izbiro v tujini kar nekaj proizvajalcev gumenjakov, ki še vedno izdelujejo gumenjake z mehkim dnom. Po mojem okusu je še vedno najbolši gumenjak z mehkim dnom Marshall 80(Belgijski izdelek). Je izredno tog in ima velik premer tubusov ter bi rabljenega moral najti kje na netu za pameten denar. Glede motorjev pa eno opozorilo. Ne bom se spuščal v debato kateri je boljši, pač pa se vprašaj poleg zanesljivosti še kateri je zadosti lahek da ga boš sam snel iz zrcala. Samo kot primer, motor 30KM naj nebi imel več kot 50kg (v mislih imam 2T motor), kar pa je za eno osebo kar velika teža, še posebaj če ga moraš postaviti v avto ali kam na višje mesto. Zato ti svetujem da si pazljiv tudi na težo.
In zadnja stvar- materiali. Tubusi za gumenjake se izdeluje iz dveh materialov in to sta PVC (Zodiac, Scorpion, Tornado...) ter Hypalon. Prav tako se uporabljata dva načina leplenja, Termično leplenje kjer z pomočjo temperature zvarijo dva kosa skupaj in hladno leplenje, kjer se uporablja lepilo. Popravilo tako enega kot drugega materiala je na servisih enako in to je z hladnim lepljenjem.
Upam da nisem preveč napisal.
Lep pozdrav vsem!
Debati se pridružujem z malim zamikom. Sam sem velik ljububitelj gumenjakov in jih uporabljam že kar nekaj časa. Z njimi sem prepotoval kar nekaj milj in to tudi izven Jadrana ter v težjih vremenskih pogojih. Zato sem se tudi odločil, da nekaj napišem o tej temi.
Razlika med mehkim dnom (napihljivim) in mehkim dnom z aluminjastimi podnicami na tej dolžini ni prav velika. Obe varianti ti bosta nudili kar nekaj prijetnih uric zabave poleti v lepem in toplem vremenu, nista pa primerni za kakšno bolj resno plovbo. To ti bo omogočal šele gumenjak z trdim dnom (rib) in dolžino vsaj 5m. Prednosti napihljivega dna pred trdim podnicam so predvsem v sestavljanju in skladiščenju čolna. Prav tako je pri takem tipu gumenjaka vožnja mehkejša saj se vzdolžno in prečno lepše zvija (kar pa tudi ni vedno prednost). Gumenjak z trdimi podnicami (aluminjastimi ali lesenimi) je kompaktnejši, pohodna površina lahko prenese večje točkovne obremenitve ter posledično zaradi dodatnih elementov čolna tudi težji. Glede znamk pa takole. Zodiac proizvaja tudi gumenjake za Yamaho (yam) tako da so ti čolni načeloma enaki. Hondini in Suzukijevi gumenjaki se proizvajajo v isti tovarni na Kitajskem in so tudi enaki. Imaš pa še vedno na izbiro v tujini kar nekaj proizvajalcev gumenjakov, ki še vedno izdelujejo gumenjake z mehkim dnom. Po mojem okusu je še vedno najbolši gumenjak z mehkim dnom Marshall 80(Belgijski izdelek). Je izredno tog in ima velik premer tubusov ter bi rabljenega moral najti kje na netu za pameten denar. Glede motorjev pa eno opozorilo. Ne bom se spuščal v debato kateri je boljši, pač pa se vprašaj poleg zanesljivosti še kateri je zadosti lahek da ga boš sam snel iz zrcala. Samo kot primer, motor 30KM naj nebi imel več kot 50kg (v mislih imam 2T motor), kar pa je za eno osebo kar velika teža, še posebaj če ga moraš postaviti v avto ali kam na višje mesto. Zato ti svetujem da si pazljiv tudi na težo.
In zadnja stvar- materiali. Tubusi za gumenjake se izdeluje iz dveh materialov in to sta PVC (Zodiac, Scorpion, Tornado...) ter Hypalon. Prav tako se uporabljata dva načina leplenja, Termično leplenje kjer z pomočjo temperature zvarijo dva kosa skupaj in hladno leplenje, kjer se uporablja lepilo. Popravilo tako enega kot drugega materiala je na servisih enako in to je z hladnim lepljenjem.
Upam da nisem preveč napisal.
Lep pozdrav vsem!
ende
Kdo je na strani
Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 9 gostov