Izbira propelerja
Moderatorji: moderator2, cibro, moderator
hvala za hiter odziv. Motor je montiral mojster Rožej. Mislim celo, da ni višje od 1 cm. Ja največjo hitrost doseže pri 5.500, ko nato dam gas do konca se hitrost ne poveča, povečajo se samo še obrati do 5.800. Mojster Rožej mi je nekoč rekel, če se še dobro spomnim, da bi mogoče lahko dal gor propeler 13 5/8 13, nisem pa siguren če sem si zapomnil prave številke. Kaj praviš na tak propeler. Nisem pa se še dovolj poigral s trimom, namreč nikoli ga me vožnjo nisem tako dvignil kot sem videl na kakšnih posnetkih.
V tem primeru daj gor Mercury spitfire 13-3/8x11 poonton.
Z trimom se je vedno dobro igrati. Če bo trim pomagal, potem pride na vrsto propeler Spitfire 13-3/8x13.
Pri tebi pride prav četrti krak, ker imaš zaradi režima plovbe precejšen upor, dodatnega premera propelerja pa motor ne zmore, zato je četrti krak elegantna rešitev. Poleg dodatnega potiska ima še manjši premer od tvojega aktualnega in to zna le koristit, nič škodit.
Z trimom se je vedno dobro igrati. Če bo trim pomagal, potem pride na vrsto propeler Spitfire 13-3/8x13.
Pri tebi pride prav četrti krak, ker imaš zaradi režima plovbe precejšen upor, dodatnega premera propelerja pa motor ne zmore, zato je četrti krak elegantna rešitev. Poleg dodatnega potiska ima še manjši premer od tvojega aktualnega in to zna le koristit, nič škodit.
Še z moje strani vprašanje za SR290.
Čoln je dolžine 6m, teža 1200-1300 kg, motor Yamaha 115 4T, maksimalno število obratov 5200, maksimalna hitrost 30 vozlov, elisa 3X13X19. Poraba pri potovalki 20 vozlov je 16 litrov. Je to v redu, ali bi lahko kaj pridobil na končni hitrosti glede na število doseženih obratov, ki so dokaj nizki?
Čoln je dolžine 6m, teža 1200-1300 kg, motor Yamaha 115 4T, maksimalno število obratov 5200, maksimalna hitrost 30 vozlov, elisa 3X13X19. Poraba pri potovalki 20 vozlov je 16 litrov. Je to v redu, ali bi lahko kaj pridobil na končni hitrosti glede na število doseženih obratov, ki so dokaj nizki?
SR 290 napisal/-a:V tem primeru daj gor Mercury spitfire 13-3/8x11 poonton.
Z trimom se je vedno dobro igrati. Če bo trim pomagal, potem pride na vrsto propeler Spitfire 13-3/8x13.
Pri tebi pride prav četrti krak, ker imaš zaradi režima plovbe precejšen upor, dodatnega premera propelerja pa motor ne zmore, zato je četrti krak elegantna rešitev. Poleg dodatnega potiska ima še manjši premer od tvojega aktualnega in to zna le koristit, nič škodit.
SR 290 mi lahko prosim še poveš, kateri štirikraki propeler si imel v mislih oz. dimenzijo. Ker ne morem kupiti vseh treh propelerjev mi prosim pomagaj pri odločitvi za enega
Ne vem. Oba predlagana sta enaka, le da ima eden 11" drug ša 13" korak. Glede na to, da trima nisi veliko uporabljal, je težko reči kateri bo primernejši.
@Tomaz-slo,
Pusti tako kot je. Z 2" manjšim korakom bi bil malce hitrejši, a bi v vseh režimih več pokuril. Pridobil bi okrog 3 vozle.
Imaš motor montiran tako, da je kavitacijska višje od dna krme? 2 cm bi se lepo izšlo in bi se na hitrosti lepo poznalo trimanje.
@Tomaz-slo,
Pusti tako kot je. Z 2" manjšim korakom bi bil malce hitrejši, a bi v vseh režimih več pokuril. Pridobil bi okrog 3 vozle.
Imaš motor montiran tako, da je kavitacijska višje od dna krme? 2 cm bi se lepo izšlo in bi se na hitrosti lepo poznalo trimanje.
medved napisal/-a:SR 290 napisal/-a:V tem primeru daj gor Mercury spitfire 13-3/8x11 poonton.
Z trimom se je vedno dobro igrati. Če bo trim pomagal, potem pride na vrsto propeler Spitfire 13-3/8x13.
Pri tebi pride prav četrti krak, ker imaš zaradi režima plovbe precejšen upor, dodatnega premera propelerja pa motor ne zmore, zato je četrti krak elegantna rešitev. Poleg dodatnega potiska ima še manjši premer od tvojega aktualnega in to zna le koristit, nič škodit.
SR 290 mi lahko prosim še poveš, kateri štirikraki propeler si imel v mislih oz. dimenzijo. Ker ne morem kupiti vseh treh propelerjev mi prosim pomagaj pri odločitvi za enega
Ta vikend sem se malo poigral s trimom. Ko je bil motor v najvišji legi se je hitrost povečala za 2 knt. Motor je dosegel 6.000 obr./min. Tudi z balastom ( 500,00 kg) je bil rezultat enak. Čoln (Macgregor 26M) zglisira v trenutku, najvišja izmerjena hitrost je bila 16 knt. Menim, da bi moral absolutno zamenjati propeler. Sedaj je 14X11.
SR290 Kaj meniš na 13 1/1 15 oz. 11 1/8 13, namreč takšna lahko dobim po ugodni ceni. Želim si namreč, da čoln nekoliko počasneje zglisira in dobi višjo končno hitrost.
Če sta to rabljena propelerja vzemi oba na posojo. Daj kavcijo in nato nabavi primernejšega.
Tako od daleč deluje, kot da bo imel večji preveč koraka, manjši pa premalo premera, ampak nič ni zabetonirano.
Če boš z večjim težko zlezel iz vode, vrtljaje pa dosegel vsaj znosne, obstajajo zdravila za ta propeler.
Če ne gre oba, vzemi večjega.
Tako od daleč deluje, kot da bo imel večji preveč koraka, manjši pa premalo premera, ampak nič ni zabetonirano.
Če boš z večjim težko zlezel iz vode, vrtljaje pa dosegel vsaj znosne, obstajajo zdravila za ta propeler.
Če ne gre oba, vzemi večjega.
Stopi napisal/-a:Da se vključim še jaz...
Včeraj sem po več mesecih obnove mojega Solemarja 51 VIP končno namočil! Vse je tako, kot sem pričakoval in so govorili drugi, torej SUPER plovne lastnosti, stabilen, ne "nabija" čez valove, nič ne šprica, pri ostrih zavojih se zelo lepo nagiba, tube ne vleče po vodi, razporeditev prostora je enkratna... Skratka, SUPER!
Mercury zadaj, pa mi ni pustil najlepšega vtisa... Imam občutek, da bi se morala takšna kombinacija motor+čoln bolje obnesti.
Osnovni podatki: Mercury 60 4T, 996 ccm, 112 kg, montiran je tako, da je kavitacijska plošča 5-7 mm višja od dna čolna, Solemar 51, 510 cm, ca. 280 kg, na čolnu 100 l bencina in 2 osebi, skupna teža ca. 650 kg:
- čoln zglisira pri 4100-4200 obr/min
- največ se je zavrtelo do 5700 obr/min, hitrost je bila 25 vozlov
- takoj, ko so obrati padli na 4000 obr/min, je čoln "požrlo v vodo" in je nehal glisirat
- ko sva oba sedela na zadnji klopci pri konzoli, je za zglisiranje potreboval ca. 25-30 sekund
- če se je eden usedel povsem na premec, pa je izglisiral v ca. 8-10 sekundah
- pri 4500 obr/min je bila hitrost 17-18 vozlov
Na Mercuryju je originalen propeler z oznako 816702A40 12, kar naj bi pomenilo 10-3/4x12.
So to normalne hitrosti in obrati ali bi se dalo kaj izboljšati? HVALA za nasvete!
@SR290 za zgoraj opisano kombinacijo si mi svetoval propeler 10-3/8 x 13.
Verjetno bom poizkusil s "chip tuningom" oz. mi bodo na računalnik naložili nov program, ki naj bi povečal moč za 15-20 KM (tako so mi rekli po telefonu).
Zanima me ali je za povečano moč omenjeni propeler še zmeraj primeren ali svetuješ kakšnega drugačnega?
SR 290 napisal/-a:Žal ne vem.
NF bo vedel, če ne mu bo pa Admin pomagal. Morda lahko še z kom vse skupaj po strojniško zapakirajo, da bo držalo. Imajo vse potencijalne možnosti za pravi nasvet.
za @SR290
in
za @Novi Fosil
Če se bo tako nadaljevalo, bo ta forum res postal le še zbirališče nergačev in nabijačev, vsi kompetentni pa bodo odšli.
@SR290, morda na ZS, da ostali ne bodo spet preveč pametni?
- frikmusic
- Admiral
- Prispevkov: 653
- Pridružen: Po Dec 14, 2009 15:53
- Kraj: Ljubljana-Volme Kamenjak
- Kontakt:
Po moji oceni je SR290 pravilno odreagiral. Glede na to da sem z njim v cca 2 letih dokončal projekt predelave propelerja od manjša ja za 2", do nabijanja cupa ki ga je opravil zelo korektno sam SR do popravila picha vse po navodilih SR. Končni rezultat cca 8-9vozlov dodatne hitrosti pri 6t. Težki barki. Pomagal je vedno in to z zelo majhnimi denarnimi vložki in verjetno kar veliko prostega časa. Ko sem nesel na Rijeko balansirat in jim razlagal koliko se pozna dodelava propa mi sploh niso verjeli pa so kao znalci oziroma sploh niso vedli kaj Cup pa živijo od propelerjev.
Takle mamo, to ste zakuhal in to zdej žrite!!!
Frik
Takle mamo, to ste zakuhal in to zdej žrite!!!
Frik
Frajtonerca je prava stvar...
frikmusic napisal/-a:Po moji oceni je SR290 pravilno odreagiral. Glede na to da sem z njim v cca 2 letih dokončal projekt predelave propelerja od manjša ja za 2", do nabijanja cupa ki ga je opravil zelo korektno sam SR do popravila picha vse po navodilih SR. Končni rezultat cca 8-9vozlov dodatne hitrosti pri 6t. Težki barki. Pomagal je vedno in to z zelo majhnimi denarnimi vložki in verjetno kar veliko prostega časa. Ko sem nesel na Rijeko balansirat in jim razlagal koliko se pozna dodelava propa mi sploh niso verjeli pa so kao znalci oziroma sploh niso vedli kaj Cup pa živijo od propelerjev.
Takle mamo, to ste zakuhal in to zdej žrite!!!
Frik
-
- Admiral
- Prispevkov: 2555
- Pridružen: To Jan 05, 2016 20:50
- Kraj: LJ-CRES
- Kontakt:
- Marjan Tomki
- Admiral
- Prispevkov: 6224
- Pridružen: Sr Nov 03, 2010 21:30
- Kraj: Ljubljana
Mirne živce, prosim...
Za razliko od mnogih drugih na forumu SR 290 za kakovostne odgovore potrebuje potrebne podatke, in v odgovorih (ali posebnih prispevkih, kot je Mala šola o propelerjih za krmo) tudi napiše ali da povezavo za utemeljitev, zakaj priporoča kakšen ukrep.
Po dosedanjih izkušnjah mnogih so izidi uveljavitve priporočil SR 290 odlični, ne glede na to, da so ga v začetku označili za teoretika (v zaničljivem smislu besede), dlakocepca (češ da se ukvarja s podrobnostmi, s katerimi se po mnenju piscev nima smisla ukvarjati) in tako naprej.
Tudi mnogi drugi - ne le NF, in tudi niti slučajno samo v temah o propelerjih - napišejo le, kaj priporočajo in često pri tem privzamejo določen način uporabe, lastnosti plovila, popelerja in podobno ter zanemarijo kup reči, ki jih je včasih res možno brez škode zanemariti (recimo premer propelerja, če sta oba primerjana z enakim premerom). Ampak često je možna izboljšava prav pri tistih dejavnikih, ki jih ostali zanemarjajo kot nepomebne, SR 290 pa upošteva vsakič, tudi ko tega izrecno ne zapiše.
S tem, da ostali pišejo tako, ni nič narobe - imajo pač tako izkušnjo s svojim plovilom ali svojimi plovili v takih okoliščinah, in tudi take izkušnje ostalim lahko pridejo prav.
Ampak lepo prosim ne ovirajte (zaradi svojega ega ali kakršnihkoli drugih razlogov) tistih, ki lahko dajo - in so pripravljeni dati - bolj splošno uporabne informacije in ki so pripravljeni razloge za svoje nasvete tudi utemeljiti.
Za razliko od mnogih drugih na forumu SR 290 za kakovostne odgovore potrebuje potrebne podatke, in v odgovorih (ali posebnih prispevkih, kot je Mala šola o propelerjih za krmo) tudi napiše ali da povezavo za utemeljitev, zakaj priporoča kakšen ukrep.
Po dosedanjih izkušnjah mnogih so izidi uveljavitve priporočil SR 290 odlični, ne glede na to, da so ga v začetku označili za teoretika (v zaničljivem smislu besede), dlakocepca (češ da se ukvarja s podrobnostmi, s katerimi se po mnenju piscev nima smisla ukvarjati) in tako naprej.
Tudi mnogi drugi - ne le NF, in tudi niti slučajno samo v temah o propelerjih - napišejo le, kaj priporočajo in često pri tem privzamejo določen način uporabe, lastnosti plovila, popelerja in podobno ter zanemarijo kup reči, ki jih je včasih res možno brez škode zanemariti (recimo premer propelerja, če sta oba primerjana z enakim premerom). Ampak često je možna izboljšava prav pri tistih dejavnikih, ki jih ostali zanemarjajo kot nepomebne, SR 290 pa upošteva vsakič, tudi ko tega izrecno ne zapiše.
S tem, da ostali pišejo tako, ni nič narobe - imajo pač tako izkušnjo s svojim plovilom ali svojimi plovili v takih okoliščinah, in tudi take izkušnje ostalim lahko pridejo prav.
Ampak lepo prosim ne ovirajte (zaradi svojega ega ali kakršnihkoli drugih razlogov) tistih, ki lahko dajo - in so pripravljeni dati - bolj splošno uporabne informacije in ki so pripravljeni razloge za svoje nasvete tudi utemeljiti.
Correct me if I am wrong, please.
Če bi se dalo upravljati starejše prispevke, bi bila kazala ažurnejša, v mnoge članke vrnjene slike, popravki vnešeni v izvirne članke in s tem vsebina pravilnejša in preglednejša...
Če bi se dalo upravljati starejše prispevke, bi bila kazala ažurnejša, v mnoge članke vrnjene slike, popravki vnešeni v izvirne članke in s tem vsebina pravilnejša in preglednejša...
Kdo je na strani
Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 11 gostov