Izbira propelerja
Moderatorji: moderator2, cibro, moderator
Še enkrat sem pregledal posnetke testne vožnje, pregledal podatke in zaključek je takšen: prišlo je do napake pri izračunu, ker ti kalkulatorji uporabljajo MPH in ne kt.
Torej, teoretična hitrost (brez slipa) s tem propelerjem je 37,65kt pri 5600 obratih. Nameril sem 36kt (merilec s pitotovo cevjo) torej je slip samo 5%. Kolikšna je napaka merilca ne vem, verjetno kakšnih +-1kt, torej je v najslabšem primeru slip še vedno 7,5%.
Se izbira propelerja s tem kaj spremeni?
Torej, teoretična hitrost (brez slipa) s tem propelerjem je 37,65kt pri 5600 obratih. Nameril sem 36kt (merilec s pitotovo cevjo) torej je slip samo 5%. Kolikšna je napaka merilca ne vem, verjetno kakšnih +-1kt, torej je v najslabšem primeru slip še vedno 7,5%.
Se izbira propelerja s tem kaj spremeni?
Hitrost izmeri z gpsom, lahko tudi tistim od telefona. Za čim manjši pogrešek meri vsaj v dveh smereh, optimalno je v enakokrakem trikotniku, da izničiš pogrešek zaradi jakosti oddajniških signalov in vzameš povprečje. Pogrešek cevnega brzinomera je prevelik za določanje slipa.
V kolikor imaš res tako majhen slip je zelo smiselno iti na manjši premer propelerja z večjim korakom o kakršnem si pisal na začetku.
Optimalen propeler boš imel, ko bo slip pri najhitrejši vožnji med 10%-12%. Manj kot 8% ni dobro, več kot 15% pa nikakor ne.
Ko si sam v čolnu in imaš skoraj prazen tank, ter nič opreme je dobro, da se vrtljaji motorja približajo največjim, ko je popolnoma obremenjen pa ne smejo iti pod spodnje dovoljene. Menim, da bi bil najboljši učinek z propelerjem, ki bi tebe samega v čolnu pognal na okrog 5.500 rpm.
Pri varčni vožnji alu propeler ne bo bistveno odstopal on jeklenega. Hitreje bo letelo, večja bo razlika med njima in ob najvišji hitrosti bo bistvena predvsem boljša upravljivost čolna z jeklenim. Ko te bo metalo in v zavojih bo ta manj kavitiral in trim bolje prime. Dva ali tri vozle se pozna tudi v končni hitrosti, ampak več kot 5 pa nikakor ne.
p.s.
Preden greš v kakršno koli nabavo se natančno prepričaj o dejanskem slipu obstoječega pogona, da ne bo napačnih nakupov.
V kolikor imaš res tako majhen slip je zelo smiselno iti na manjši premer propelerja z večjim korakom o kakršnem si pisal na začetku.
Optimalen propeler boš imel, ko bo slip pri najhitrejši vožnji med 10%-12%. Manj kot 8% ni dobro, več kot 15% pa nikakor ne.
Ko si sam v čolnu in imaš skoraj prazen tank, ter nič opreme je dobro, da se vrtljaji motorja približajo največjim, ko je popolnoma obremenjen pa ne smejo iti pod spodnje dovoljene. Menim, da bi bil najboljši učinek z propelerjem, ki bi tebe samega v čolnu pognal na okrog 5.500 rpm.
Pri varčni vožnji alu propeler ne bo bistveno odstopal on jeklenega. Hitreje bo letelo, večja bo razlika med njima in ob najvišji hitrosti bo bistvena predvsem boljša upravljivost čolna z jeklenim. Ko te bo metalo in v zavojih bo ta manj kavitiral in trim bolje prime. Dva ali tri vozle se pozna tudi v končni hitrosti, ampak več kot 5 pa nikakor ne.
p.s.
Preden greš v kakršno koli nabavo se natančno prepričaj o dejanskem slipu obstoječega pogona, da ne bo napačnih nakupov.
igor_k napisal/-a:Pa še nekaj, z ozirom na ceno inox propelerjev, so res toliko boljši kot aluminijasti?
Jaz imam naprodaj propeler 13x1/4x19 inox Solas titan,15 zobov,dve sezone v uporabi,za 150€,če ti bo kaj koristil.
Naslednja št.je itak 21
http://boatpropellers.iboats.com/Honda/ ... =265594478
LP Dani
Napako sem naredil, ker hitrosti nisem meril z gps-om ampak (saj pravim da sem popoln začetnik) sem od navdušenja kako leti pozabil na vse. Šele doma sem začel malo računati in se izobraževati glede propelerjev.
Po trditvah prejšnega lastnika je njihova najvišja dosežena hitrost bila 43kt. Ni razloga da ne bi verjel, samo s tem propelerjem vsekakor ne, ker potem bi bili obrati motorja 7000rpm. Razen če je mislil mph. Sem ga klical danes pa ga nisem dobil. Po mojih izračunih bi 43kt lahko dosegel z 13x21 propelerjem. Jutri ga moram naročit, če ga hočem še letos na morje vzet. 180€. Ni malo, samo rezervo je verjetno itak dobro imet zraven?
SR 290, hvala ti za vse informacije, vidim da si kar podkovan. Zelo si mi pomagal, mogoče ti bom lahko kdaj pomagal na kakšnem drugem področju (elektronika) vsekakor pa imaš kakšno pijačo v dobrem.
Po trditvah prejšnega lastnika je njihova najvišja dosežena hitrost bila 43kt. Ni razloga da ne bi verjel, samo s tem propelerjem vsekakor ne, ker potem bi bili obrati motorja 7000rpm. Razen če je mislil mph. Sem ga klical danes pa ga nisem dobil. Po mojih izračunih bi 43kt lahko dosegel z 13x21 propelerjem. Jutri ga moram naročit, če ga hočem še letos na morje vzet. 180€. Ni malo, samo rezervo je verjetno itak dobro imet zraven?
SR 290, hvala ti za vse informacije, vidim da si kar podkovan. Zelo si mi pomagal, mogoče ti bom lahko kdaj pomagal na kakšnem drugem področju (elektronika) vsekakor pa imaš kakšno pijačo v dobrem.
Odločitev je seveda tvoja vendar bi jaz na tvojem mestu prvo preveril kako gre čoln ko je polno obremenjen in potem razmišljal kaj kupit. 21 je 4 korake večja od tvojega in se bojim, da bo čoln postal pasara ko bo polno naložen oz. polnega čolna oz. z smučarjem sploh ne boš več spravil ven iz vode. Torej previdno!
Zaradi pomanjkanja časa sem se vsega skupaj lotil prepozno, zdaj pa ni več časa, da bi čoln še enkrat preizkusil polno naložen, ker naslednji teden že potujemo na dopust, naročit pa moram jutri.
Tudi mene je strah, da bo 13x21 preveč, računal sem samo teoretično glede na to, kaj mi je povedal prejšni lastnik.
Če cola večji korak odvzame 100 vrtljajev potem bo to pravi, jasno mi pa je, da bodo pospeški precej slabši.
Kaj pa vem, nisem toliko pameten, bom še malo računal danes....
Tudi mene je strah, da bo 13x21 preveč, računal sem samo teoretično glede na to, kaj mi je povedal prejšni lastnik.
Če cola večji korak odvzame 100 vrtljajev potem bo to pravi, jasno mi pa je, da bodo pospeški precej slabši.
Kaj pa vem, nisem toliko pameten, bom še malo računal danes....
igor_k napisal/-a:Zaradi pomanjkanja časa sem se vsega skupaj lotil prepozno, zdaj pa ni več časa, da bi čoln še enkrat preizkusil polno naložen, ker naslednji teden že potujemo na dopust, naročit pa moram jutri.
Tudi mene je strah, da bo 13x21 preveč, računal sem samo teoretično glede na to, kaj mi je povedal prejšni lastnik.
Če cola večji korak odvzame 100 vrtljajev potem bo to pravi, jasno mi pa je, da bodo pospeški precej slabši.
Kaj pa vem, nisem toliko pameten, bom še malo računal danes....
Mislim, da je razlika v vrtljajih po coli večja, nekje 200-300 obr/min.
Propeler enake geometrije in enkrat dimenzij 13 1/4"x17", drugič pa 13"x19", je isti šmorn za motor. Obakrat se bo zavrtel zelo podobno.
13 1/4"x19" bi ob predpostavki, da ima podobno geometrijo kraka motor zavrtel okrog 150-300 rpm manj kot tega, ki je zdaj na gredi.
13"x21"? Ta bi znal biti optimalen, ampak treba ga je preizkusit.
V kolikor boš večino ur opravil v varčnem potovalnem režimu, bi verjetno 13 1/4"x19" več kot odgovarjal. Če se boš vozil z 30 vozli in več, daj gor 13" premer in ustrezen korak, ki zna biti okrog 20-21 col.
Večji premer bo dajal manjšo končno hitrost in večjo porabo pri večji moči, manjši pa večjo porabo pri potovalki in boljši izkoristek na polno.
Ampak, obstaja še možnost, da natakneš 13 1/4" propeler in dvigneš motor, da bo kavitacijska plošča 1-2 cm nad najnižjo točko dna. V tem primeru bno končna hitrost verjetno precej podobna tisti z manjšim propelerjem, izkoristek bo pa vsekakor boljši čez celo področje. Na tako dvignjen motor ne moreš dat 13" propelerja.
Če res drži, da imata čoln in motor skupaj le 550 kg (v kar dvomim), bi to moralo letet 43-45 vozlov z dvema potnikoma! Pri tem je treba upoštevat, da pri višji hitrosti propeler bolj prime, čoln pa ima manjši koeficient upora. Torej se bo slip še zmanjšal in smo spet tam. Mali 13" premer za hitrost in malce večji za ekonomičnost. Izbira je na strani lastnikov.
13 1/4"x19" bi ob predpostavki, da ima podobno geometrijo kraka motor zavrtel okrog 150-300 rpm manj kot tega, ki je zdaj na gredi.
13"x21"? Ta bi znal biti optimalen, ampak treba ga je preizkusit.
V kolikor boš večino ur opravil v varčnem potovalnem režimu, bi verjetno 13 1/4"x19" več kot odgovarjal. Če se boš vozil z 30 vozli in več, daj gor 13" premer in ustrezen korak, ki zna biti okrog 20-21 col.
Večji premer bo dajal manjšo končno hitrost in večjo porabo pri večji moči, manjši pa večjo porabo pri potovalki in boljši izkoristek na polno.
Ampak, obstaja še možnost, da natakneš 13 1/4" propeler in dvigneš motor, da bo kavitacijska plošča 1-2 cm nad najnižjo točko dna. V tem primeru bno končna hitrost verjetno precej podobna tisti z manjšim propelerjem, izkoristek bo pa vsekakor boljši čez celo področje. Na tako dvignjen motor ne moreš dat 13" propelerja.
Če res drži, da imata čoln in motor skupaj le 550 kg (v kar dvomim), bi to moralo letet 43-45 vozlov z dvema potnikoma! Pri tem je treba upoštevat, da pri višji hitrosti propeler bolj prime, čoln pa ima manjši koeficient upora. Torej se bo slip še zmanjšal in smo spet tam. Mali 13" premer za hitrost in malce večji za ekonomičnost. Izbira je na strani lastnikov.
Po Suzuki katalogu je 21 korak skrajna meja za ta motor, vendar je to za zelo lahek čoln. Odloči se sam toda kot ti pravim, če bi rad kaj smučal in še kakega peljal je 19-ka prava.
Če ti skrajno kmečko razložim korak, to je tako kot prestave v avtu 1-2-3-4-5, ( 13k-15k-17k-19k-21k) le da imaš pri čolnu eno prestavo za vse. V 5 prest. gre najhitreje vendar je potrebno zvrtet motor do vrtljajev ki omogočajo glisiranje in vprašanje če prideš do tam. Ker elisa nima takega oprijema na vodo kot guma na asfalt ti zaradi zdrsa dopušča speljevanje.
Če ti skrajno kmečko razložim korak, to je tako kot prestave v avtu 1-2-3-4-5, ( 13k-15k-17k-19k-21k) le da imaš pri čolnu eno prestavo za vse. V 5 prest. gre najhitreje vendar je potrebno zvrtet motor do vrtljajev ki omogočajo glisiranje in vprašanje če prideš do tam. Ker elisa nima takega oprijema na vodo kot guma na asfalt ti zaradi zdrsa dopušča speljevanje.
Kdo je na strani
Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 10 gostov