Izbira propelerja

Vse o gliserjih, cruiserjih in jahtah ter plovba z njimi

Moderatorji: moderator, moderator2, cibro

NOVI FOSIL
Admiral
Prispevkov: 2555
Pridružen: To Jan 05, 2016 20:50
Kraj: LJ-CRES
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a NOVI FOSIL » Po Sep 05, 2016 12:06

:D
Imaš prav. Zato je treba narediti kompromis.

Vsak za sebe ve kaj mu odgovarja.

Tako pregovarjanje je brezplodno in vodi samo v pregovarjanje enako kot o porabi goriva.
Uporabniški avatar
mamaMicka
Admiral
Prispevkov: 4697
Pridružen: To Jan 11, 2011 17:27

OdgovorNapisal/-a mamaMicka » Po Sep 05, 2016 12:07

poraba goriva je pomembna! :)
Ne sodi me, dokler me ne spoznaš, ne podcenjuj me, dokler mi ne postaviš izziva in ne govori o meni, dokler ne govoriš z mano!
NOVI FOSIL
Admiral
Prispevkov: 2555
Pridružen: To Jan 05, 2016 20:50
Kraj: LJ-CRES
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a NOVI FOSIL » Po Sep 05, 2016 12:13

:lol:
Micka v življenju je veliko stvari pomembnih najmanj pa propeler.
NOVI FOSIL
Admiral
Prispevkov: 2555
Pridružen: To Jan 05, 2016 20:50
Kraj: LJ-CRES
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a NOVI FOSIL » Pe Sep 09, 2016 19:13

SR 290 napisal/-a:@NF in antigravitačniki;

Če pihnem mimo to priznam!
Če čreda takih kot si ti družno trdi napačno, ignorira utemeljene argumente, neargumentirano naklada o množici mojih škodljivih nasvetov in se gre bizansko politiko v tehniki, kjer se točno ve koliko je ena plus ena, pa ne morem priznati "napake", ki to ni!
Z takimi bolniki se pač ne grem, vam pa vsekakor želim veliko veselja v tem peskovniku.

Oziroma po tvoje:"Ne serji!"


Govoril sem z nekaj morjeplovci ki so me poučili o strokovnosti in znanju ter nesebični pomoči SR290 pri izbiri propelerjev.

Zato se na tem mestu iskreno opravičujem SR290 če sem ga kakor koli s svojimi navedbami prizadel.

Moje znanje o elisah temelji zgolj samo na izkušnjah, ter izbiri elis za določen motor.

Vsekakor pa SR290 z izračuni iztisne maksimalne obrate in hitrost. Tu pa se moje znanje neha.
SR 290
Admiral
Prispevkov: 2965
Pridružen: Če Avg 02, 2012 17:40

OdgovorNapisal/-a SR 290 » Pe Sep 09, 2016 19:27

Lepo, da se opravičuješ.
Tole okrog propelerjev sem jemal kot izziv in nekak hobi. Zagotovo je bila vmes tudi dobra porcija samovšečnosti, saj sem z radovednostjo čakal v kolikšni meri sem zadel z napovedmi in spremembami propelerjev. Žal sta ti in Admin z neverjetnim nepoznavanjem teme, napadalnostjo in razlaganjem megle (Ki jo je čudno zagovarjal študirani Glens.) ubila čarobnost tega početja in me ne zanima več! Pa tudi za kako drugo temo iz katere si se norčeval, Admin je pa metal ven neke "ruske prakse" okrog toplotnih strojev... imam in sem imel argumente, ki pri razumnih ljudeh zaležejo, tu so pa padali čudni zaključki.
Ne vem, morda nimam takih živcev kot MT, morda pa nisem ukrajinka na žetone.
Ni blema, pač ni več zabavno. :D
NOVI FOSIL
Admiral
Prispevkov: 2555
Pridružen: To Jan 05, 2016 20:50
Kraj: LJ-CRES
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a NOVI FOSIL » Pe Sep 09, 2016 19:36

Res je do nesporazuma prišilo ker nisem dojel bistva. Vse eno pa bi bila škoda da ne bi več pomagal. Sam se ne bom več vtikal v to področje.
Teo77
Poročnik fregate
Prispevkov: 64
Pridružen: So Maj 28, 2016 06:45

Propeler bayliner 212

OdgovorNapisal/-a Teo77 » Ne Jan 08, 2017 11:21

Pozdravljeni !
Prosil bi za pomoč pri izbiri propelerja.Namen imam kupiti nov propeler in sicer inox starega pa imeti za rezervo. Zdajšnji je ALU 14,5 x 19 P zanima me katerega inox kupiti zdaj za čim boljšo razmerje in posledično čim manjšo porabo goriva?
Motor 5.0 Mercruiser
Teža čolna 1500kg ( bayliner 212 )
Končna hitrost po gps-u čez 45 milj ( ne potrebujem takšne ) z starim prop.
Potovalna 22 milj
Max obrati 4500.
Hvala za pomoč
Uporabniški avatar
Roberth1
Admiral
Prispevkov: 1725
Pridružen: Po Avg 15, 2011 20:32
Kraj: Kranj - Vraniči - Červar

OdgovorNapisal/-a Roberth1 » Ne Jan 08, 2017 11:27

Po napisanem je trenutni skoraj idealen.

Saj so milje navtične (vozli) ??
Sedaj grem pa štrike prat :)
NOVI FOSIL
Admiral
Prispevkov: 2555
Pridružen: To Jan 05, 2016 20:50
Kraj: LJ-CRES
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a NOVI FOSIL » Ne Jan 08, 2017 12:17

:D
Tako kot je Roberth1 napisal. Propeler je sedaj bolj kot idealen.
Za manjšo porabo ga vozi na območju nižjih vrtljajev.
Teo77
Poročnik fregate
Prispevkov: 64
Pridružen: So Maj 28, 2016 06:45

OdgovorNapisal/-a Teo77 » Ne Jan 08, 2017 12:48

Milje so navtične.
Kaj pa prehod iz 3 krakega na 4 krakega bi kaj pridobil ali ne?
Daki

OdgovorNapisal/-a Daki » Po Jan 09, 2017 12:01

Ni kakšne bistvene razlike. Če ti čoln hitro zaglisira, potem ostani kar na tem koraku, ker po posredovanih podatkih je vse bp.
Rugbyfan
Naddesetnik
Prispevkov: 9
Pridružen: Po Maj 09, 2016 20:48

Re: Izbira propelerja

OdgovorNapisal/-a Rugbyfan » Sr Okt 17, 2018 19:21

Pozdrav

Kupil sem gumar 5m s suzuki df70

Prop je malo poškodovan, tako da ne vem ali je to vzrok ali pa ni gor pravi.
Max vrtljaji so 5000, max hitrost 28, poraba pri potovalnih 22 vozlih cca 15l/h

Ker sem prebral da ta motor doseže največjoa moč pro 5600 obratih in kolega ima identičen motor na zelo podobnem gumenjaku s katerim doseže končno cca 35 vozlov poraba pa pri potovalki cca 9, me zanima kaksen propeler moram dati gor.

Na čolnu sva ponavadi 2 potapljača, občasno pa še 4 mali mulci. Cilj je večja hitrost med premiki in pa manjša poraba goriva.

Je inox vreden denarja?

Tega proizvajalca kdo pozna?
https://turningpointpropellers.com/index.html
Hvala
Roman 1
Admiral
Prispevkov: 1922
Pridružen: Ne Jun 01, 2008 20:15
Kraj: Novo mesto, Klimno

Re: Izbira propelerja

OdgovorNapisal/-a Roman 1 » Sr Okt 17, 2018 20:27

Če imaš poškodovan propeler, je velika verjetnost, da pride do poškodbe v peti zaradi vibracij in posledično bo spstil semering.
Bi bilo dobro, da napišeš kakšen propeler imaš sedaj gor,....glede na to, da max obratov ne dosegaš, korak verjetno ne bo potrebno večat, mogoče pa lahko zmanjšaš premer in s tem zmanjšaš izgube.
Jaz sem imel na istem motorju in 5m plastičnem gliserju propeler 13,1/4 x 17,.....max je bila nekje okrog 28 vozlov, pri potovalni 18 vozlov in 3800 obratov, pa je bila poraba med 9 in 10, kar je 0,5 litra na miljo, če sem šel prek 4000 obratov, je poraba rastla,...
Inox prop je dober, če boš motro dvignil, ker bolje drži vodo in kasneje zakavtera, zaradi manjše omočenosti, pa so izgube manjše,...
Ob normalni višini motorja(antikavtacijska plošča v višini dna ali 1cm višje), pa bi jaz raje uporabljal aluminijski, ker je cenejši in ob stiku z skalo manjša možnost poškodbe pete ker je bolj krhek od inoxa, se bo poškodoval prop, ne pa os i zobniki,...
...mojih 5 centov,...
mirno morje

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 2 gosta