Cummins MERCRUISER QSD 2.0

Vse o gliserjih, cruiserjih in jahtah ter plovba z njimi

Moderatorji: moderator, moderator2, cibro

salesky
Viceadmiral
Prispevkov: 340
Pridružen: To Jan 22, 2013 21:59
Kraj: Štajerska
Kontakt:

Cummins MERCRUISER QSD 2.0

OdgovorNapisal/-a salesky » To Jul 17, 2018 11:58

Pozna kdo ta motor? Kako se obnesejo napram ostalim notranjim motorjem, imajo podobne težave kot bencinski?

Kolikor berem na njihovi strani naj bi imeli ti motorji zaprt sistem hlajenja, kar predvidevam odstrani težave z slano vodo pri hlajenju?
https://www.mercurymarine.com/en/us/engines/diesel/mercury-diesel/20l-tier-3/
--- Lenuhec.si ---
Uporabniški avatar
admin
Site Admin
Prispevkov: 8681
Pridružen: Sr Nov 22, 2006 21:34
Kraj: Ljubljana-Punat
Kontakt:

Re: Cummins MERCRUISER QSD 2.0

OdgovorNapisal/-a admin » To Jul 24, 2018 14:42

Motor je italijanski proizvajalca VM, ki je pred časom izdeloval vse diesel motorje za CMD (Cummins MerCruiser Diesel).
Motor je dober, v bistvu je to avtomobilski motor, najdeš ga v Chevroletu, Daewooju, Oplu, se pravi pri GM korporaciji. Verjetno so ga prodali še komu, pa ne vem ravno iz glave.

Kakšne težave pa imajo bencinski motorji?
Dvokrožni sistem hlajenja ne rešuje prav nobenih problemov. Si že slišal, da je komu z odprtim sistemom prežrlo blok motorja ali glavo?
salesky
Viceadmiral
Prispevkov: 340
Pridružen: To Jan 22, 2013 21:59
Kraj: Štajerska
Kontakt:

Re: Cummins MERCRUISER QSD 2.0

OdgovorNapisal/-a salesky » To Jul 24, 2018 14:55

admin napisal/-a:Motor je italijanski proizvajalca VM, ki je pred časom izdeloval vse diesel motorje za CMD (Cummins MerCruiser Diesel).
Motor je dober, v bistvu je to avtomobilski motor, najdeš ga v Chevroletu, Daewooju, Oplu, se pravi pri GM korporaciji. Verjetno so ga prodali še komu, pa ne vem ravno iz glave.

Kakšne težave pa imajo bencinski motorji?
Dvokrožni sistem hlajenja ne rešuje prav nobenih problemov. Si že slišal, da je komu z odprtim sistemom prežrlo blok motorja ali glavo?


Hvala za odgovor. Sem v vmesnem času že ugotovil, da je to avtomobilski motor ampak zgleda jih ni veliko v naši okolici oz. se na forumih bolj malo piše.

Pri "bencinskih" motorjih sem mel v mislih standardno direktno hlajeni motorji. Kar se tiče zaprtega sisema hlajenja bi pa človek reku, da je bolj vzdržljiv, ker se noter ne pretaka slana voda? Kolektorji, glava, itd?
--- Lenuhec.si ---
Uporabniški avatar
admin
Site Admin
Prispevkov: 8681
Pridružen: Sr Nov 22, 2006 21:34
Kraj: Ljubljana-Punat
Kontakt:

Re: Cummins MERCRUISER QSD 2.0

OdgovorNapisal/-a admin » To Jul 24, 2018 15:15

Seveda je zaprti boljši, vedar moje vprašanje je bilo če si že slišal, da je komu prežrlo blok motorja ali glavo? Jaz še nisem! Torej s tega vidika ni zaprti sistem prav nič boljši kot odprti!

Glede kolektorjev, diesel motorji imajo predvsem zaradi turbine drugače rešen sistem, saj ga do turbine ne smeš veliko ohladiti, drugače plini izgubijo na energiji in nima kdo poganjat turbine... Iz tega razloga v samem kolektorju ni morja, drugače bi bilo! Imaš pa potem za turbino enako mešalec, ki ga je potrebno enako menjati in sploh ni poceni!

Zaprti sistem ni nič bolj vzdržljiv, je pa pri diesel motorjih, ki vsi izvirajo iz avtomobilskega sveta nujen, saj materiali niso narejeni za direktno hlajenje s slano vodo! Glave so aluminijaste, pri nekaterih tudi bloki, tesnila, itd... Vse to bi v morju zelo hitro odpovedalo!
Dobra lastnost zaprtega sistema je predvsem ta, da je motor lahko bolj topel in s tem deluje na bolj optimalni delovni temperaturi!
Uporabniški avatar
Grega295
Admiral
Prispevkov: 2148
Pridružen: Ne Apr 04, 2010 21:50
Kraj: Ljubljana - Izola

Re: Cummins MERCRUISER QSD 2.0

OdgovorNapisal/-a Grega295 » To Jul 24, 2018 16:45

admin napisal/-a:Seveda je zaprti boljši, vedar moje vprašanje je bilo če si že slišal, da je komu prežrlo blok motorja ali glavo? Jaz še nisem! Torej s tega vidika ni zaprti sistem prav nič boljši kot odprti!

Sicer je izkušnja iz jadrnice ampak vseeno - imam dizel hlajen direktno z morsko vodo, pa je požrlo vse okoli iztoka morske vode iz glave motorja, blo treba menjati glavo.
Uporabniški avatar
Roberth1
Admiral
Prispevkov: 1725
Pridružen: Po Avg 15, 2011 20:32
Kraj: Kranj - Vraniči - Červar

Re: Cummins MERCRUISER QSD 2.0

OdgovorNapisal/-a Roberth1 » To Jul 24, 2018 16:57

Trajnost izpuha je zelo povezana s padcem temperature. In če je pri dieslu temperaturo izpušnih plinov potrebno znižati z 250 - 350 C na pod 100 C, jih je potrebno pri bencinarju znižati iz 600 - 700 C na pod 100 C.

Trajnost ustreznih elementov je močno v prid dieslov.
Sedaj grem pa štrike prat :)
Uporabniški avatar
admin
Site Admin
Prispevkov: 8681
Pridružen: Sr Nov 22, 2006 21:34
Kraj: Ljubljana-Punat
Kontakt:

Re: Cummins MERCRUISER QSD 2.0

OdgovorNapisal/-a admin » Sr Jul 25, 2018 23:00

Ufff Robert, a to si si zapomnil kaj je prof. Žun predaval??
Je bilo nekdaj ja, danes pa je daleč od tega. Temperatura izpušnih plinov sodobnih dizlov je vsaj dvojna od tega kar si ti navedel, pri tistih bolj navitih pa še krepko več, tudi trojna! Samo na turbini pade temperatura za kakšnih 200 K in več, torej toplotna energija prehaja v mehansko za pogon kompresorja.
Verjetno poznaš barve užarjenega jekla, na dizlu okrog turbine zelo hitro rdeče zažari, če ni vse hlajeno!!! Ta rdeča barva jekla pa ni pri 300 C... :wink:

Se pa strinjam da je temperatura velik sovražnik materiala, vendar tukaj dizel prav nič ne prednjači. Poglej kakšne so fajfe na enem 10 let starem D4 ali D6 motorju, potem pa lahko naprej debatiramo!
Vzdržljivost, itd.... To je danes vse isto, vsak motor odpove, vsak dizel ima kup elektronike, ki lahko odpove in vzdržljivost danes nikakor ni več v prid dizlom! Načelno vse dela, če pa crkne, pa "ravno med dopustom", da smo vsi živčni. Jebi ga, ko smo januarja na smučanju ziher motor ne bo crknil... :lol:

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 4 gosti