Prevoz čolna z prikolico
Moderatorji: moderator2, cibro, moderator
Prevoz čolna z prikolico
Spoštovani morjeplovci,
zanimajo me vasi nasveti in menja glede nakupa in prevoza čolna z avtom/kombijem/SUC-om:
1. Koliko je lahko dolg coln (kabinski), ki ga je mozno še voziti po cesti z nekim večjim težjim vozilom. Tukaj sem prebral, da je lahko širina npr. najvec 2,5m. Ampak je še vprašanje nosilnosti, skupne teze etc...
2. Katero prevozno sredstvo je primerno za prevoz takega čolna. Npr. VW Touareg ali Volvo XC90 ali ?
Prvotno sem izhajal iz gumenjaka, da potesim prvotno slo ampak zeni ni vsec ...Voznja dnevna, pardnevna odvisno od posadke (5 ali 3). Smo dva odrasla plus otrok obcasno pa se dve odrasli hceri (studentki).
Npr. Sealine 218 ... iz 90-tih ... Mesec dni v vodi poleti potem zimsko spanje, Istra ali nazaj v SLO. Budget tja do 7-8k EUR, najti nek optimalen price/perfomance, kakšmo zadevo znam tudi sam zrihtat (DIY je spremeljivado ene meje, nisem pa privrzenec sadomazo).
Glede na moj prvi post, naj napisem, da mam v desetletjih par tednov jadranja ... in leta "mastanja" .
Hvala.
zanimajo me vasi nasveti in menja glede nakupa in prevoza čolna z avtom/kombijem/SUC-om:
1. Koliko je lahko dolg coln (kabinski), ki ga je mozno še voziti po cesti z nekim večjim težjim vozilom. Tukaj sem prebral, da je lahko širina npr. najvec 2,5m. Ampak je še vprašanje nosilnosti, skupne teze etc...
2. Katero prevozno sredstvo je primerno za prevoz takega čolna. Npr. VW Touareg ali Volvo XC90 ali ?
Prvotno sem izhajal iz gumenjaka, da potesim prvotno slo ampak zeni ni vsec ...Voznja dnevna, pardnevna odvisno od posadke (5 ali 3). Smo dva odrasla plus otrok obcasno pa se dve odrasli hceri (studentki).
Npr. Sealine 218 ... iz 90-tih ... Mesec dni v vodi poleti potem zimsko spanje, Istra ali nazaj v SLO. Budget tja do 7-8k EUR, najti nek optimalen price/perfomance, kakšmo zadevo znam tudi sam zrihtat (DIY je spremeljivado ene meje, nisem pa privrzenec sadomazo).
Glede na moj prvi post, naj napisem, da mam v desetletjih par tednov jadranja ... in leta "mastanja" .
Hvala.
Re: Prevoz čolna z prikolico
Pozdravljen Selab,
zastavljena vprašanja zahtevajo obširnejše odgovore
Poslal sem ti zs
zastavljena vprašanja zahtevajo obširnejše odgovore
Poslal sem ti zs
Prijatelje bolj cenim po tem, koliko preplujejo in ne po tem, kako veliko barko imajo!
- habibi Vll
- Admiral
- Prispevkov: 4309
- Pridružen: Po Avg 20, 2012 16:41
- Kraj: LJ.Vižmarje
Re: Prevoz čolna z prikolico
Malo za orientacijo, jaz vozim svojo barko cca 3T teže na 8m dolgi prikolici širine 255cm.Imeti moraš ustrezen avto, ki ima homologiran priklop za to težo.Jaz imam to na Toyoti LC 3.0 in ispit B-e, pravijo E k B.
mašinfirer
Re: Prevoz čolna z prikolico
Koristna stran za potrditev ustreznosti vlečnih vozil:
https://towcar.info/GB/index.php
Omogoča tudi prirejen izračun zmožnosti vleke glede na nosilne obremenitve vozil in prikolic.
https://towcar.info/GB/index.php
Omogoča tudi prirejen izračun zmožnosti vleke glede na nosilne obremenitve vozil in prikolic.
Re: Prevoz čolna z prikolico
runkl napisal/-a:Koristna stran za potrditev ustreznosti vlečnih vozil:
https://towcar.info/GB/index.php
Omogoča tudi prirejen izračun zmožnosti vleke glede na nosilne obremenitve vozil in prikolic.
Ne vem ce je tole narejeno glih tako kot bi moralo bit. Sem vnesel v izracun 3 razlicne vrste avta in sicer Porsche Cayenne, Toyota Land Cruiser in Mercedes GL, vse isti letnik in za vse ista prikolica 3500kg NDM. Pa mi je ven vrglo da je za vse avte to rizicno. Ne vem kako to da je takih kombinacij ogromno na cesti, pa tudi sam ze to teram cca 13 let.
Re: Prevoz čolna z prikolico
bojan11 napisal/-a:runkl napisal/-a:https://towcar.info/GB/index.php
Ne vem ce je tole narejeno glih tako kot bi moralo bit. Sem vnesel v izracun 3 razlicne vrste avta in sicer Porsche Cayenne, Toyota Land Cruiser in Mercedes GL, vse isti letnik in za vse ista prikolica 3500kg NDM. Pa mi je ven vrglo da je za vse avte to rizicno. Ne vem kako to da je takih kombinacij ogromno na cesti, pa tudi sam ze to teram cca 13 let.
Kako to misliš? Saj je vse lepo razloženo in s podatki podkrepljeno. Piše sicer da je legalno, vendar:
Za Landcruiserja 100 4.2 npr. piše, da je avto relativno lahek napram prikolici. Da je visoka nevarnost opletanja prikolice. Da obstaja ob spustih možnost pregretja zavor.
Pač ni optimalna izbira, gre pa.
Re: Prevoz čolna z prikolico
Pozdravljeni,
hvala za info in orientacijo (Habibi VII). Verjetno je kak Kombi VW transporter tudi Ok zaradi daljse medosne razdalje kot osebni.
Spodaj podajam moznosti kategorij iz copy/paste.
1. vožnja z B kategorijo: kadar priklopno vozilo in vlečno vozilo skupaj ne presežeta 3500 kg. Teža,ndm, kot je napisano na homologaciji velja za polno obremenjeno vozilo. Tudi, če je prikolica prazna in je lastna njena teža npr. 300 kg se šteje njena največja dovoljena masa (npr. 2000 kg) kot je napisano v homologaciji.
2. Kategorija B + koda 96
V primeru, ko skupina vozil (vozilo + prikolica), katere največja dovoljena masa presega (NDM) 3.500 kg, a ne presega 4.250 kg mora voznik dodatno opraviti praktični del vožne.
3. Kategorija BE
V kategorijo BE spadajo skupine vozil, sestavljene iz motornega vozila kategorije B, ki mu je dodano priklopno vozilo, katerega največja dovoljena masa (NDM) presega maso vlečnega vozila ali če največja dovoljena masa te skupine vozil presega 4250 kg in ne presega 7000 kg.
Torej BE kategorija v primeru: - avto ima ndm 3000 kg, prikolica 2000 kg. Potreben izpit BE ker ndm skupine vozil presega 4250 kg.
- avto ima ndm 3000 kg, po homologacijo lahko pripnemo prikolico 3500 kg. Potreben izpit BE ker je ndm prikolice večji od ndm vlečnega vozila
Za pridobitev BE kategorije moramo opraviti teoretični del in praktični del vožnje.
hvala za info in orientacijo (Habibi VII). Verjetno je kak Kombi VW transporter tudi Ok zaradi daljse medosne razdalje kot osebni.
Spodaj podajam moznosti kategorij iz copy/paste.
1. vožnja z B kategorijo: kadar priklopno vozilo in vlečno vozilo skupaj ne presežeta 3500 kg. Teža,ndm, kot je napisano na homologaciji velja za polno obremenjeno vozilo. Tudi, če je prikolica prazna in je lastna njena teža npr. 300 kg se šteje njena največja dovoljena masa (npr. 2000 kg) kot je napisano v homologaciji.
2. Kategorija B + koda 96
V primeru, ko skupina vozil (vozilo + prikolica), katere največja dovoljena masa presega (NDM) 3.500 kg, a ne presega 4.250 kg mora voznik dodatno opraviti praktični del vožne.
3. Kategorija BE
V kategorijo BE spadajo skupine vozil, sestavljene iz motornega vozila kategorije B, ki mu je dodano priklopno vozilo, katerega največja dovoljena masa (NDM) presega maso vlečnega vozila ali če največja dovoljena masa te skupine vozil presega 4250 kg in ne presega 7000 kg.
Torej BE kategorija v primeru: - avto ima ndm 3000 kg, prikolica 2000 kg. Potreben izpit BE ker ndm skupine vozil presega 4250 kg.
- avto ima ndm 3000 kg, po homologacijo lahko pripnemo prikolico 3500 kg. Potreben izpit BE ker je ndm prikolice večji od ndm vlečnega vozila
Za pridobitev BE kategorije moramo opraviti teoretični del in praktični del vožnje.
- habibi Vll
- Admiral
- Prispevkov: 4309
- Pridružen: Po Avg 20, 2012 16:41
- Kraj: LJ.Vižmarje
Re: Prevoz čolna z prikolico
-runkl-, s temle kot si napisal Toyoto 100 4.2, da je prelahek in možnost pregrevanja zavor pri spustu, tole mi ne štima preveč.Toyota 4.2 ima preko 2 toni, vlečna moč sploh ni vprašanje, da o zavorah ki so prilagojene temu vozilu tudi z obremenitvijo, ne govorimo.Pri spustu v morje se vozilo premika tako počasi, da se zavore niti ne morejo segreti, ker je dolžina spusta le tistih 10-20m.Zavore se grejejo pri večjih hitrostih in močnejših zaviranjih.V tovarni, ki proizvajajo take avtomobile, bodi prepričan, da inženerji pri takem razvoju pomislijo na vse, tudi na največje obremenitve vozila, taka so pravila testov, ki jih mora vozilo prestati.Moja Toyota ima 2 toni, priklop homologiran na 2750kg, vlečem barko, ki s prikolico tehta 2660 kg.Vozim jo že dvanajsto leto in skoraj vedno imam na meji tudi kontrolo, nikoli problemov.Tudi marsikomu sem že vlekel čoln na morje, ker pač nima ustreznega avta in ispita.
Tisti izračun je po tujih normativih, ne po naših pravilih in je bolj informativnega izračuna.V marsikomu vidim prevelik strah ali skeptičnost zaupanja samega vase glede vleke plovila.Vedno se pojavlja, kaj pa če....jaz bi rekel, potem raje ostani doma v bunkerju in ne hodi ven, kajti, kaj pa če..
Tisti izračun je po tujih normativih, ne po naših pravilih in je bolj informativnega izračuna.V marsikomu vidim prevelik strah ali skeptičnost zaupanja samega vase glede vleke plovila.Vedno se pojavlja, kaj pa če....jaz bi rekel, potem raje ostani doma v bunkerju in ne hodi ven, kajti, kaj pa če..
mašinfirer
Re: Prevoz čolna z prikolico
habibi Vll napisal/-a:-runkl-, s temle kot si napisal Toyoto 100 4.2, da je prelahek in možnost pregrevanja zavor pri spustu, tole mi ne štima preveč.Toyota 4.2 ima preko 2 toni, vlečna moč sploh ni vprašanje, da o zavorah ki so prilagojene temu vozilu tudi z obremenitvijo, ne govorimo.Pri spustu v morje se vozilo premika tako počasi, da se zavore niti ne morejo segreti, ker je dolžina spusta le tistih 10-20m.Zavore se grejejo pri večjih hitrostih in močnejših zaviranjih.V tovarni, ki proizvajajo take avtomobile, bodi prepričan, da inženerji pri takem razvoju pomislijo na vse, tudi na največje obremenitve vozila, taka so pravila testov, ki jih mora vozilo prestati.Moja Toyota ima 2 toni, priklop homologiran na 2750kg, vlečem barko, ki s prikolico tehta 2660 kg.Vozim jo že dvanajsto leto in skoraj vedno imam na meji tudi kontrolo, nikoli problemov.Tudi marsikomu sem že vlekel čoln na morje, ker pač nima ustreznega avta in ispita.
Tisti izračun je po tujih normativih, ne po naših pravilih in je bolj informativnega izračuna.V marsikomu vidim prevelik strah ali skeptičnost zaupanja samega vase glede vleke plovila.Vedno se pojavlja, kaj pa če....jaz bi rekel, potem raje ostani doma v bunkerju in ne hodi ven, kajti, kaj pa če..
Habibi, nisem tebi odgovarjal, ampak bojan11-u.
Po podatkih, ki si jih ti sedaj dal zase (2660kg prikolica) - prej 3t oz. 3,5t(bojan11), spletna stran potrjuje primernost tvojega konvoja. Tole z bunkerjem se ne bi čisto strinjal, še posebej, če "vlečeš" družino zraven. Vsak normalen vzame nekaj rezerve. Ne rečem, da se ne da početi stvari tudi v skrajnosti.
Svetujem pa, da prav vsak ki vleče, v kolikor razume angleško, v celoti prebere obrazložitev na omenjeni spletni strani. Bo marsikaj bolj jasno.
Ti si izkušen v vleki. Jaz ali pa kdo drug pa ni. Zato je toliko bolj pomembno zavedati se omejitev in skrajnosti.
Mimogrede, hvala za predlog stojala za čoln. Sem si izdelal identičnega, le s 3x varnostnim faktorjem (saj je čoln trenutno manjše teže)
No, tudi za Mantusa sem se odločil s pomočjo tvojih argumentov.
- habibi Vll
- Admiral
- Prispevkov: 4309
- Pridružen: Po Avg 20, 2012 16:41
- Kraj: LJ.Vižmarje
Re: Prevoz čolna z prikolico
Evo spet sem se mal prenaglil pa sem že enkrat pisal, da prehitro preberem post in eanako odgovorim, a jbg bom bolj pazljiv drugače ti dam prav, vsak naj dela po svoji vesti, previdnost res ni nikoli odveč, ker ne veš na kaj boš na cesti naletel.Je pa dobro mal potipat kako in kaj to delajo nekateri.Vedno izveš kaj uporabnega.Pri prevozu moje barke bi še upošteval 170lgoriva, koliko pijače naložim, vsaj za začetek še 50L vode ostalo dotočim, ko sem na vezu, pa gumico z motorjem pa smo tam tam na 3T.
mašinfirer
Re: Prevoz čolna z prikolico
Habibi je men s svojo kruzerco od Obale do Lj vleku.mojo bano ki je tehtala 2500 plus karjola lah povem da je slo ko sus
Re: Prevoz čolna z prikolico
Je ena zanimiva stvar s temi prikolicami. Če z insignio 2.0d s 160hp vlečem 1800kg se jaz in avto bistveno slabše počutiva kot kadar s kombijem 2.3 130hp vlečem čez 3000kg. Pa na 1800kg prikolici je v nulo naloženo, za kombijem pa ni vedno tako. Pa obe dvoosni.
Lp Miha
Lp Miha
Re: Prevoz čolna z prikolico
Nekaj naredi tudi upor vetra ki je gotovo večji pri oplu, kombi kar dobro ščiti s svojo višino.
Re: Prevoz čolna z prikolico
Pozdravljeni morjeplovci
Upam ,da mi avtor te teme ne bo zameril če si jo malo sposodim
Zanima me vaše mnenje oziroma izkušnje glede prikolice za prevoz čolna.Ali bi bila prikolica z NDM 2000kg dovolj za prevoz čolna dolgega 6.5m in teže 1200 plus 200 kg motor (Saver 650 cabin ali kaj podobnega),namreč avto ki ga sedaj imam lahko pelje 2t.Kaj mislite bi to šlo ali ne?
Hvala in lep pozdrav
Upam ,da mi avtor te teme ne bo zameril če si jo malo sposodim
Zanima me vaše mnenje oziroma izkušnje glede prikolice za prevoz čolna.Ali bi bila prikolica z NDM 2000kg dovolj za prevoz čolna dolgega 6.5m in teže 1200 plus 200 kg motor (Saver 650 cabin ali kaj podobnega),namreč avto ki ga sedaj imam lahko pelje 2t.Kaj mislite bi to šlo ali ne?
Hvala in lep pozdrav
Re: Prevoz čolna z prikolico
Viki napisal/-a:Pozdravljeni morjeplovci
Upam ,da mi avtor te teme ne bo zameril če si jo malo sposodim
Zanima me vaše mnenje oziroma izkušnje glede prikolice za prevoz čolna.Ali bi bila prikolica z NDM 2000kg dovolj za prevoz čolna dolgega 6.5m in teže 1200 plus 200 kg motor (Saver 650 cabin ali kaj podobnega),namreč avto ki ga sedaj imam lahko pelje 2t.Kaj mislite bi to šlo ali ne?
Hvala in lep pozdrav
To gre po moje komot...
Kdo je na strani
Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 10 gostov