Caterpillar 3208
Moderatorji: moderator2, cibro, moderator
Caterpillar 3208
Pozdravljeni!
Ima kdo od morjeplovcev izkušnje z motorji Caterpillar 3208 320 km? Gledam barko z 2 takšnima, letnik 90 in 850 ur. Kakšne posebnosti, šibke točke? Vzdrževanje?
Hvala!
Alika
Ima kdo od morjeplovcev izkušnje z motorji Caterpillar 3208 320 km? Gledam barko z 2 takšnima, letnik 90 in 850 ur. Kakšne posebnosti, šibke točke? Vzdrževanje?
Hvala!
Alika
Re: Caterpillar 3208
Ja na to bi ti pa tud kak privatnik kateri ima bagre Cat povedal kaj več o samem motorju sej je to motor kateri je tudi v težki mehanizaciji glede števila ur pa se bo samo nasmejal kajti nekateri naredijo na leto 1000 ur.
en mrzu špric, še raje en knc terana in ena feta pršuta, na zdravje morjeplovci
Re: Caterpillar 3208
Ja, sem prebral glede motorjev ki se uporabljajo v mehanizaciji. Tale v barki pa je “marine” program in sem malo brskal in zasledil, da niso bili preveč posrečeni. Zato sprašujem, če ima kdo mogoče izkušnje iz prve roke.
Lp
Lp
Re: Caterpillar 3208
So dobri in za moč kar varčni. Npr, tu sta taka - https://www.mornar.net/Show/boat.asp?ID ... 99000.-EUR
Bolj so bili problematični 3116.
Pri starosti 30 let pa je ogromno odvisno od vzdrževanja.
Bolj so bili problematični 3116.
Pri starosti 30 let pa je ogromno odvisno od vzdrževanja.
https://vodovod-rh.si/
Re: Caterpillar 3208
Motor 3208 je delovna zver in pri njem je 20.000 ur mala malica, pa ne samo v gradbeni mehanizaciji, tudi v plovilih!
Glede porabe ta motor ni ravno varčen, je le V8 stroj. Enako to tudi ni ravno najtišji motor, pri plovbi veš, da je pod ritjo.
Hladni bodo kadili, kar ni nič narobe, ko se segreje, pa dima ne bi smelo biti, če je z motorjem vse OK.
Glede na starost, bi bilo potrebno narediti en resen servis in pa inspekcijo. Obvezno sneti izmenjevalce, obvezno tudi intercoolerje! Predvsem slednji pri minimalni okvari pomeni uničen celoten motor... Pametno bi bilo odstraniti tudi šobe in jih dati sčistiti in preveriti!
Ima jih sosed v marini na Feretti 44, delajo kot singerica, letnik pa pred 1990!
Ne verjamem, da je kaj veliko teh motorjev v delovnih strojih na našem področju, kajti to mora biti kar pošten bager, da ima tak motor. Jih je pa zagotovo več v tujini.
Kot je že Roberth1 napisal, je imel CAT ogromno problemov z modelom 3116, vendar je tudi to relativno. Problemi so bili pri novih in to je CAT uspešno reševal pod garancijo. Tisti, ki so preživeli do danes, bodo delali zelo verjetno še naslednjih 30 let! Pri 3116 je problem olje, edino kar mu paše je monogradno SAE 30, ki pa ga je praktično nemogoče dobiti, razen seveda original, ki pa je nesramno drag. Veliko lastnikov notri vliva 15W-40, kar pa za ta motor nikakor ni primerno!
Novejši 3126 je močno izboljšan in z njim ni bilo velikih problemov, pa tudi olje ima 15W-40, ki je lahko dostopno! Tudi novejši C7 je v bistvu iz enake osnove...
Glede porabe ta motor ni ravno varčen, je le V8 stroj. Enako to tudi ni ravno najtišji motor, pri plovbi veš, da je pod ritjo.
Hladni bodo kadili, kar ni nič narobe, ko se segreje, pa dima ne bi smelo biti, če je z motorjem vse OK.
Glede na starost, bi bilo potrebno narediti en resen servis in pa inspekcijo. Obvezno sneti izmenjevalce, obvezno tudi intercoolerje! Predvsem slednji pri minimalni okvari pomeni uničen celoten motor... Pametno bi bilo odstraniti tudi šobe in jih dati sčistiti in preveriti!
Ima jih sosed v marini na Feretti 44, delajo kot singerica, letnik pa pred 1990!
Ne verjamem, da je kaj veliko teh motorjev v delovnih strojih na našem področju, kajti to mora biti kar pošten bager, da ima tak motor. Jih je pa zagotovo več v tujini.
Kot je že Roberth1 napisal, je imel CAT ogromno problemov z modelom 3116, vendar je tudi to relativno. Problemi so bili pri novih in to je CAT uspešno reševal pod garancijo. Tisti, ki so preživeli do danes, bodo delali zelo verjetno še naslednjih 30 let! Pri 3116 je problem olje, edino kar mu paše je monogradno SAE 30, ki pa ga je praktično nemogoče dobiti, razen seveda original, ki pa je nesramno drag. Veliko lastnikov notri vliva 15W-40, kar pa za ta motor nikakor ni primerno!
Novejši 3126 je močno izboljšan in z njim ni bilo velikih problemov, pa tudi olje ima 15W-40, ki je lahko dostopno! Tudi novejši C7 je v bistvu iz enake osnove...
- Marcel_Mastnak
- Admiral
- Prispevkov: 4013
- Pridružen: So Jul 31, 2010 22:06
- Kraj: Celje
Re: Caterpillar 3208
Sae 30 imajo kosilnice in vecina zracno hlajenih delovnih strojev. Ni tezava ga dobit.
Re: Caterpillar 3208
SAE olja je na trgu kolikor želiš, le najti ga je treba in sploh ni drag, pa še cenejši je od multigradnega olja! Ne vem od kod vam osnova za take zavajajoče trditve.
Sintetičnega menjaš na 5 let ali 500 ur, mineralnega pa vsako leto ne glede na ure.
Nalivanje 15W40, ali celo kakega dieselskega motornega olja, ali celo "specialnega" 5W40 v tak zračno hlajen motor je prvovrstna kozlarija in ekološko močno sporno početje.
Sintetičnega menjaš na 5 let ali 500 ur, mineralnega pa vsako leto ne glede na ure.
Nalivanje 15W40, ali celo kakega dieselskega motornega olja, ali celo "specialnega" 5W40 v tak zračno hlajen motor je prvovrstna kozlarija in ekološko močno sporno početje.
Re: Caterpillar 3208
SAE 30 in 5W30 olji sta pri delovni temperaturi enake viskoznosti. Kar je bistveno pri flat-tappet in/ali starejših zasnovah je količina ZDDP oziroma "Zinc Dialkyl Dithiophosphate" v olju kar pa nima nič za opraviti z gradacijo.
Finally, give that old outboard a hug—everyone needs some love now and again.
Re: Caterpillar 3208
[quote="admin"]
Ima jih sosed v marini na Feretti 44, delajo kot singerica, letnik pa pred 1990!/quote]
To je 100°% Amaretta.
Ima jih sosed v marini na Feretti 44, delajo kot singerica, letnik pa pred 1990!/quote]
To je 100°% Amaretta.
Fiat Justitia ... Some day....
Re: Caterpillar 3208
AEgir napisal/-a:SAE 30 in 5W30 olji sta pri delovni temperaturi enake viskoznosti. Kar je bistveno pri flat-tappet in/ali starejših zasnovah je količina ZDDP oziroma "Zinc Dialkyl Dithiophosphate" v olju kar pa nima nič za opraviti z gradacijo.
Ni res in nikoli ne bo res, ne nas basat!
Po domače povedano:
1.) SAE 30 = SAE 30!
2.) SAE 5W30 je redko kot SAE5 in maže kot SAE30-podobno težko ga zribaš iz površine.
Mineralna monogradna olja mažejo bolje, ampak vlečejo vodo na sebe, zato JIH JE TREBA menjat vsako leto ne glede na število delovnih ur. Sintetična monogradna olja ne pijejo vode in se lahko menjajo na vsakih 5 let, oziroma po določenem številu delovnih ur, ki je običajno 500. Slednje se v nekaterih primerih lahko samo doliva in ga ni treba menjat.
Multigradno olje v kompresorjih ali zračno hlajenih motorjih je preredko in gre skozi batne obročke v delovni prostor. Posledica tega "kurjenja" olja je onesnaženje okolja in ribanje strojev, ker zmanjka olja!
V časih monogradnih olj so uporabljali "zimsko" olje z okrog SAE20 in "letno" olje z okrog SAE35 in kdor je pozabil na menjavo je imel probleme.
Marsikateri pametnjakovič je namesto predpisanega olja SAE15W40 uporabil "boljše" SAE5W40 in bil potem skupaj z mehanikom prepričan, da je njegov motor fuč, ker je pil olje, a fuč je njegova logika, ne pa motor. V starih, obrabljenih mašinah velikokrat pomaga uporaba olja npr. SAE15W40 namesto predpisanega SAE10W40, da še nekaj 100.000 km delujejo brez pretirane porabe olja.
Marcel ima prav! Olje, ki se na bencinskih črpalkah prodaja za vrtne kosilnice je odlično SAE30 olje, povsem enakovredno najboljšim mineralnim oljem, ki jih serviserji prodajajo za uporabo v batnih kompresorjih.
p.s.
Zaradi površne obdelave problemov z strani najpristojnejših forumašev sem se umaknil iz debat, ampak tole okrog olja se mi zdi dovolj pomembno, da sem se izjemoma oglasil.
Kdor ne verjame gornjemu zapisu, mu lahko preko zs pošljem reference in mu bo jasno zakaj tak samozavesten zapis.
Re: Caterpillar 3208
SAE xWy pomeni x visoznost pri ohlajenem olju y viskoznost pri olju na delovni temperaturi (po SAE merjeno pri 100°C) To je neka osnova znanja o olju. Hkrati je to največja možna nadgradnja in izboljšava olja vseh časov zato se uporablja v 99% strojev, ki bistveno menjajo delovno temperaturo.
Točka 2 je torej narobe.
Težko ga zribaš.. a?? Resno? A to je kšn sae standard kolk težko ga zribaš al?
5w40 in 15w40 sta pri delovni temperaturi olji enake viskoznosti. Razlika je pri mrzlem kjer so različni motorji glede na zasnovo različnih toleranc. Torej nizka viskoznost ne gre skupaj z velikimi tolerancami. To in samo to je problem ki ga omenjaš.
Če so viscosity modifierji najbolj pomembna stvar na področju olj jim takoj za ritjo sledijo pa friction modifierji. Torej ZDDP in bolj ali manj posrečene alternative.
Točka 2 je torej narobe.
Težko ga zribaš.. a?? Resno? A to je kšn sae standard kolk težko ga zribaš al?
5w40 in 15w40 sta pri delovni temperaturi olji enake viskoznosti. Razlika je pri mrzlem kjer so različni motorji glede na zasnovo različnih toleranc. Torej nizka viskoznost ne gre skupaj z velikimi tolerancami. To in samo to je problem ki ga omenjaš.
Če so viscosity modifierji najbolj pomembna stvar na področju olj jim takoj za ritjo sledijo pa friction modifierji. Torej ZDDP in bolj ali manj posrečene alternative.
Finally, give that old outboard a hug—everyone needs some love now and again.
Re: Caterpillar 3208
AEgir napisal/-a:SAE xWy pomeni x visoznost pri ohlajenem olju y viskoznost pri olju na delovni temperaturi (po SAE merjeno pri 100°C) To je neka osnova znanja o olju. Hkrati je to največja možna nadgradnja in izboljšava olja vseh časov zato se uporablja v 99% strojev, ki bistveno menjajo delovno temperaturo.
Točka 2 je torej narobe.
Težko ga zribaš.. a?? Resno? A to je kšn sae standard kolk težko ga zribaš al?
5w40 in 15w40 sta pri delovni temperaturi olji enake viskoznosti. Razlika je pri mrzlem kjer so različni motorji glede na zasnovo različnih toleranc. Torej nizka viskoznost ne gre skupaj z velikimi tolerancami. To in samo to je problem ki ga omenjaš.
Če so viscosity modifierji najbolj pomembna stvar na področju olj jim takoj za ritjo sledijo pa friction modifierji. Torej ZDDP in bolj ali manj posrečene alternative.
Nisem glih nekši pek (oprostite izrazu), ampak to kej si ti napisal je neko brezvezno mlatenje prazne slame. Proizvajalec predpiše, uporabnik pa to notri vlije. Simpl.
Guma je guma, zaenkrat.
Re: Caterpillar 3208
Dobr v mojem primeru sem jaz proizvajalec in razvojnik motorja, ki iz štirih 104.5mm cilindrov in 3019ccm stisne 750 konjev. Torej 1 konj iz 4,02ccm. Kdo mi predpiše olje? Mati tereza? A je simpl, dej pol predlagaj če je simpl.
Je pa toleranca bat cilinder 0.008mm in uporablja flat tappet ter dvojni keramični kroglični ležaj v turbini. Če ti to pomaga pri prognozi, ki je simpl?
SAE 30 je olje, ki se uporablja za utekanje motorjev zato ker omogoča večje trenje, ki je potrebno za predvidljivo in hitro utekanje motorjev. Z drugimi besedami omogoča večjo obrabo hitreje.
Nekateri ultra arhaični skoraj neobremenjeni motorji so narejeni za tako olje ampak da nekdo napiše da bolje maže? Fak kakšna glupost.
Je pa toleranca bat cilinder 0.008mm in uporablja flat tappet ter dvojni keramični kroglični ležaj v turbini. Če ti to pomaga pri prognozi, ki je simpl?
SAE 30 je olje, ki se uporablja za utekanje motorjev zato ker omogoča večje trenje, ki je potrebno za predvidljivo in hitro utekanje motorjev. Z drugimi besedami omogoča večjo obrabo hitreje.
Nekateri ultra arhaični skoraj neobremenjeni motorji so narejeni za tako olje ampak da nekdo napiše da bolje maže? Fak kakšna glupost.
Nazadnje spremenil AEgir, dne Sr Feb 20, 2019 10:31, skupaj popravljeno 1 krat.
Finally, give that old outboard a hug—everyone needs some love now and again.
Re: Caterpillar 3208
Hmm didn t expected this coming from the topic Caterpillar 3208.
At this point all the shit hits the fan !
Resno fantje ?? , morda pa še koga zanima konstruktivna debata o olju, saj ga nenazadne uporabljamo vsi tako jadralci kot motornjaki.
Paco
At this point all the shit hits the fan !
Resno fantje ?? , morda pa še koga zanima konstruktivna debata o olju, saj ga nenazadne uporabljamo vsi tako jadralci kot motornjaki.
Paco
pojdi se z bikom bost!
Kdo je na strani
Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 7 gostov