Caterpillar 3208

Vse o gliserjih, cruiserjih in jahtah ter plovba z njimi

Moderatorji: moderator, moderator2, cibro

boris1
Kapitan
Prispevkov: 153
Pridružen: Sr Jan 09, 2019 12:28

Re: Caterpillar 3208

OdgovorNapisal/-a boris1 » Sr Feb 20, 2019 16:42

Koliko je olje pomembno se vidi iz tega posnetka.
Kaj je motor pred 90 leti vedu katero olje je najboljše za njega, pa še danes laufa.

https://www.youtube.com/watch?v=pa_MziB2rzE

Pa še kurblvele nima potopljene v olju :lol:
Nazadnje spremenil boris1, dne Sr Feb 20, 2019 16:50, skupaj popravljeno 1 krat.
LP
Boris
SR 290
Admiral
Prispevkov: 2861
Pridružen: Če Avg 02, 2012 17:40

Re: Caterpillar 3208

OdgovorNapisal/-a SR 290 » Sr Feb 20, 2019 16:48

Aegir,

Po tvoje: Fak, si mimo usekal! :D

Ekvivalent zračno hlajenih motorjev po domače:
- batni kompresorji z cilindri iz jeklene litine potrebujejo olje SAE 30. Če not naliješ olje SAE 5W40, ga v največ petih urah zmeče ven mimo batnih obročkov in kompresor zariba.
- batni kompresor z alu cilindri, obdelanimi z nikasilom tudi uradno rabijo olje SAE30, ampak zaradi manjše zračnosti med batom in cilindrom lahko neprekinjeno delujejo tudi na olje, ki ima prvo številko najmanj SAE20. Vse kar je redkejše npr. SAE5W40, "skuri" v eni noči in zariba. Lahko rečeš, da je redko kot 5 in maže kot 40 in ne zgrešiš veliko, lahko pa nakladaš in se izgubiš v izrazoslovju, bistvo ti pa uide.
Dobro, to da bolje maže sem imel v mislih debelejši film, vsekakor daje multigradno olje manj upora, ampak ga pa motor "popije", če je prva številka prenizka za zvezo cilinder-bat in ravno zato ni prav v zračno hlajene motorje dajat SAE15W40 ali celo SAE5W40 namesto SAE30! Posebej hitro ti spije olje namenjeno dizlašem!

Brez veze se mi zdi nakladat o lastnostih oljnega filma, zato sem poenostavil, da ga preriba in, če razumeš zakaj je olje v motorju, boš razumel tudi tako razlago. Za foro morda še to, da je glede tornih lastnostih monogradno ricinusovo olje še vedno najboljše in po njem še vedno smrdijo bolidi F1.

Meni je sicer vseeno kaj si misliš in vmešal sem se zaradi popolnoma napačne trditve, da lahko namesto olja SAE30 uporabiš olje SAE5W30.

Drugače se pa lepo imejte.
Uporabniški avatar
Marcel_Mastnak
Admiral
Prispevkov: 2919
Pridružen: So Jul 31, 2010 22:06
Kraj: Celje

Re: Caterpillar 3208

OdgovorNapisal/-a Marcel_Mastnak » Sr Feb 20, 2019 22:04

Aegir. Eno uprasanje ti zastavljam. Sicer sem tudi sam slisal tako teorijo kot jo navajas glede hladnega in toplega olja ter oznake le njega. Ampak v praksi se mi je pa na obeh avtih pri hisi pokazala praksa od SR290. Namrec: oba bencnarja 2.0 in s podobnimi kilometri. V oba sem nalil aral 5w40 in sta ga popila cca 1l/2000km. Potem sem pri naslednjem servisu obema postregel z aral 10w-40. Glej ga zlomka. Oba ga vzamete nekje 1l/5000km ali mogoce se manj. Vsi vemo da avto pije olje ko je motor segret ker je takrat olje redkejse in lazje uhaja cez spranje. Ampak oba imata drugo oznako 40...
Uporabniški avatar
kasaudio
Admiral
Prispevkov: 3035
Pridružen: Po Dec 13, 2010 09:32
Kraj: Ljubljana

Re: Caterpillar 3208

OdgovorNapisal/-a kasaudio » Sr Feb 20, 2019 23:51

Tudi moje izkušnje so enake s tem, kar je navedel SR290 in kar opisuje Marcel, Aegir-jevo učenje svete vere pa je svoja zgodba.
Xilinx Vivado HLx trainee
boris1
Kapitan
Prispevkov: 153
Pridružen: Sr Jan 09, 2019 12:28

Re: Caterpillar 3208

OdgovorNapisal/-a boris1 » Če Feb 21, 2019 02:58

Glede motornih olj bom podal svoje mnenje.

V mojih začetkih uporabe vozil, smo uporabljali za avto 2 vrsti olj.
Eno za zimo redkejše SAE 20, drugo za poleti SAE 40. Da smo kolikor toliko ohranjevali obrabo motorja smo dodajali adetive v olje na osnovi grafita kot so Liqi Moly ali pa Molicote. Dodatke smo dodajali tudi v gorivo, ki je prav tako pripomoglo k manjši obrabi motorja.
Kasneje pa so se pojavila multigradna olja ki so združevala obe lastnosti. Najbolj znana vsem je bila Ina Delta 5.
Z novo tehnologijo motornih olj pa so nastala multigradna mineralna in sintetična olja z raznimi aditivi.
Kot je Marcel omenil, da mu oba motorja porabljata olje, bom pripomnil, da v 50 letih in prevoženih več miljonov km nisem v svojih vozilih, nikoli dolil niti kapljice olja od ene do druge menjave. Vse motorje sem sam ulafal, nikoli mrzlega gnal, ter redno menjal olje. Posledica velike porabe olja je je v obrabljenosti batov in cilindrov, ali popokanih oljnih obročkov.
Če bi bil motor od samega začetka pravilno vožen in servisiran, se upam trditi, da bi z sintetičnim oljem 5W40, lepše ohranil motor kot s polsintetiko 10W40.
Vem da se ne boste nekateri strinjali, je pa to moje razmišljanje o oljih.

Če mislite v zgonjen motor nalivati olje 0W40 ste za to prepozni.

Pa še to. Batni kompresor ni sodoben avtomobilski motor :!:

Glede viskoznosti pa se 100% strinjam z Aegir-jem.
LP
Boris
Uporabniški avatar
Marcel_Mastnak
Admiral
Prispevkov: 2919
Pridružen: So Jul 31, 2010 22:06
Kraj: Celje

Re: Caterpillar 3208

OdgovorNapisal/-a Marcel_Mastnak » Če Feb 21, 2019 07:26

Boris ne bo popolnoma drzalo. Ce menjam na obeh avtih samo teflone bo poraba olja tako mala da ga ne bom rabil dolit na 15000 km :wink:
SR 290
Admiral
Prispevkov: 2861
Pridružen: Če Avg 02, 2012 17:40

Re: Caterpillar 3208

OdgovorNapisal/-a SR 290 » Če Feb 21, 2019 08:36

@Boris,


1.) Caterpilar o katerem je govora v tej temi je zračno hlajen motor in razen saj so v njem za olje zelo podobni delovni pogoji kot v batnem kompresorju firme Kaeser, ki je iz enakih materialov.
2.) Novejši motorji so seveda vsi vodno hlajeni in imajo zato drugačne tolerance od zračno hlajenih kompresorjev, posledično lahko delujejo na redkejše olje.
3.) Kompresorji z alu cilindri imajo podobno ali enako obdelavo tekalnih površin kot najnovejši motorji in utekanja sploh ne potrebujejo! Dandanes v glavnem v ameriških avtih najdeš gusaste cilindre, ki jih je treba utekat.
4.) Sintetika še nikoli ni mazala bolje od klasike, le dlje drži, ker ne pije vode. Predvsem za motorje v tvojih SAE20-SAE30 časih je še vedno daleč najprimernejše ricinusovo olje, ki pa potrebuje poseben postopek utekanja, da se med oksidiranimi ostanki ricinusa in "rjo" na površini cilindra napravi kemična vez, ki napravi nekaj podobnega nikasilu.
Se pa sintetika sliši enako dobro kot PH v šamponih in marsikatera pleharica se rada pohvali, da ima ekstra dober šampon z posebno visokim PH.

@Aegir in še marsikdo,
Če kot proizvajalec izdelaš motor lahko namesto olja predpišeš mazanje z WD40, alkoholom, vodo, zobno pasto ali čim drugim, saj daš garancijo za to.
Če na nekem forumu trdno stojiš za trditvijo, da bo za nek zračno hlajen motor namesto predpisanega olja SAE30 enako dobro multigradno olje SAE10W40 pa lahko napraviš veliko škode, ki jo bo kril tisti, ki ti je to verjel.


Zdaj pa res odhajam iz teme, ki ni v ponos "motoroznanstvu" nekaterih strokovno podkovanih morjeplovcev.
Uporabniški avatar
AEgir
Admiral
Prispevkov: 2642
Pridružen: Če Okt 04, 2012 20:29

Re: Caterpillar 3208

OdgovorNapisal/-a AEgir » Če Feb 21, 2019 09:54

SR 290 napisal/-a:Aegir,

Po tvoje: Fak, si mimo usekal! :D

Ekvivalent zračno hlajenih motorjev po domače:
- batni kompresorji z cilindri iz jeklene litine potrebujejo olje SAE 30. Če not naliješ olje SAE 5W40, ga v največ petih urah zmeče ven mimo batnih obročkov in kompresor zariba.
- batni kompresor z alu cilindri, obdelanimi z nikasilom tudi uradno rabijo olje SAE30, ampak zaradi manjše zračnosti med batom in cilindrom lahko neprekinjeno delujejo tudi na olje, ki ima prvo številko najmanj SAE20. Vse kar je redkejše npr. SAE5W40, "skuri" v eni noči in zariba. Lahko rečeš, da je redko kot 5 in maže kot 40 in ne zgrešiš veliko, lahko pa nakladaš in se izgubiš v izrazoslovju, bistvo ti pa uide.
Dobro, to da bolje maže sem imel v mislih debelejši film, vsekakor daje multigradno olje manj upora, ampak ga pa motor "popije", če je prva številka prenizka za zvezo cilinder-bat in ravno zato ni prav v zračno hlajene motorje dajat SAE15W40 ali celo SAE5W40 namesto SAE30! Posebej hitro ti spije olje namenjeno dizlašem!

Brez veze se mi zdi nakladat o lastnostih oljnega filma, zato sem poenostavil, da ga preriba in, če razumeš zakaj je olje v motorju, boš razumel tudi tako razlago. Za foro morda še to, da je glede tornih lastnostih monogradno ricinusovo olje še vedno najboljše in po njem še vedno smrdijo bolidi F1.

Meni je sicer vseeno kaj si misliš in vmešal sem se zaradi popolnoma napačne trditve, da lahko namesto olja SAE30 uporabiš olje SAE5W30.

Drugače se pa lepo imejte.


Pa o kakšnem ekvivalentu govoriš ti, watafak človek a v solati tudi ni ok ker je bučno boljše čeprav zgleda pa isto?

Mislm kompresor bo zdej merilo za karkoli? Đizs faking krajst res. Kje je v kompresorskem cilindru 700-1000°C?

Multigrade olje je redko ko je hladno in gosto ko je vroče. Motor ma pa velik lufta dokler se ne ogreje pol ga ima pa manj. Odvisno od zasnove in materialov seveda.

Torej ravno narobe anede? Zato nastane problem "žrtja olja"

Lej katerkol straight (brez aditivov) 30 olje za kosilnco ali kompresor vzam pa js dam zravn enga navadnga recimo od forda 0w30 pa ga pošljeva v Blackstone laboratorij na testiranje.

Si za? Da vidmo reference še v praksi.
Finally, give that old outboard a hug—everyone needs some love now and again.
Uporabniški avatar
AEgir
Admiral
Prispevkov: 2642
Pridružen: Če Okt 04, 2012 20:29

Re: Caterpillar 3208

OdgovorNapisal/-a AEgir » Če Feb 21, 2019 10:22

https://youtu.be/Hb6CX_rWoIA

Prilagam malo čiste osnove ker je to očitno popolna neznanka tukaj.
Finally, give that old outboard a hug—everyone needs some love now and again.
boris1
Kapitan
Prispevkov: 153
Pridružen: Sr Jan 09, 2019 12:28

Re: Caterpillar 3208

OdgovorNapisal/-a boris1 » Če Feb 21, 2019 10:40

SR 290 napisal/-a:@Boris,


4.) Sintetika še nikoli ni mazala bolje od klasike, le dlje drži, ker ne pije vode. Predvsem za motorje v tvojih SAE20-SAE30 časih je še vedno daleč najprimernejše ricinusovo olje, ki pa potrebuje poseben postopek utekanja, da se med oksidiranimi ostanki ricinusa in "rjo" na površini cilindra napravi kemična vez, ki napravi nekaj podobnega nikasilu.
Se pa sintetika sliši enako dobro kot PH v šamponih in marsikatera pleharica se rada pohvali, da ima ekstra dober šampon z posebno visokim PH.


Sr 290 vse spoštovanje do tebe in tvojega znanja. Ne mi prosim o ricinusu, katerega sem uporabljal na dirkah in to v cvajtaktih, še prej pa v motorčkih za avijončke. Glavni problem ricinusa so bile saje. V dirkalnem motorju sem moral po vsaki dirki sneti glavo in čistiti saje. Prav tako so se pacale svečke. Seveda nisem uporabljal čistega ricinusa temveč razne izpeljave Castrola z oznako R. Ker je bila toleranca med batom in cilindrom majhna, ter če nisi zadel pravo mešanico zraka in goriva, je motor kar hitro ribnil.
Potem pa so Angleži na trg dali olje čudežno full sintetično olje Bel Ray. In glej ga zlomka. Motor skoraj nikoli ni ribnu. Kompresijski prostor je po več dirkah ostal čist.
Prav tako poraba olja za mešanico je bila 4x manjša. Danes pa ni dirkalnega motorja, ki ni na sintetiki. Za nostalgike pa še vedno Castrol prodaja olje z ricinusom, katerega noben sodoben dirkalni motor ne uporablja.
Toliko o sintetiki.
LP
Boris
Uporabniški avatar
AEgir
Admiral
Prispevkov: 2642
Pridružen: Če Okt 04, 2012 20:29

Re: Caterpillar 3208

OdgovorNapisal/-a AEgir » Če Feb 21, 2019 12:24

Te 30 in podobne oznake označujejo zgolj in samo koliko gosto oziroma redko je olje pri 100 stopinjah celzija in popolnoma nič drugega, če je pred številko W pa to pomeni gostoto olja, ko je mrzlo.

Navadno olje 30 brez aditivov je sranje in tega kdor želi dobro motorju ne vliva notri. Če že sae 30 pol tisto kar cat priporoča in vsebuje še juho aditivov in modifikatorjev.
Finally, give that old outboard a hug—everyone needs some love now and again.
weta
Admiral
Prispevkov: 833
Pridružen: Po Nov 05, 2007 14:05

Re: Caterpillar 3208

OdgovorNapisal/-a weta » Če Feb 21, 2019 15:23

imam občutek, da se tu rahlo napačno uporablja izraz gostota in se zamenjuje z viskoznostjo, ker ni eno in isto.. Torej gosto olje pomeni večjo specifično težo in ne da je praktično mast, da ne teče.
Uporabniški avatar
AEgir
Admiral
Prispevkov: 2642
Pridružen: Če Okt 04, 2012 20:29

Re: Caterpillar 3208

OdgovorNapisal/-a AEgir » Če Feb 21, 2019 16:18

Res je sam če govoriš o viskoznosti pol te vsaj 50% ljudi ne razume, redka oziroma gosta tekočina pa vsi razumejo ker navadno (ne vedno) gre viskoznost z roko v roki z gostoto.

Pri olju strašno težavo dela ljudem to, da modifikatorji viskoznosti delujejo nasprotno od tistega, kar smo vajeni.

Vajeni smo, da je olje visoke viskoznosti, ko je mrzlo po tem pa bolj kot ga ogrevaš manj viskozno postaja. Tle je pa ravno obratno in to je nekaterim nepojemljivo. Pa ne samo na forumu marsikakšen mehanik tega ne razume.



Tale tabelca, ki jo je sestavil en poljak na podlagi testov, ki jih objavlja na YT je precej zgovorna. Škoda, da ni testiral in podal podatka tudi za olje za kosilnico..

https://docs.google.com/spreadsheets/d/ ... edit#gid=0
Finally, give that old outboard a hug—everyone needs some love now and again.
Uporabniški avatar
admin
Site Admin
Prispevkov: 8649
Pridružen: Sr Nov 22, 2006 22:34
Kraj: Ljubljana-Punat
Kontakt:

Re: Caterpillar 3208

OdgovorNapisal/-a admin » Pe Feb 22, 2019 15:51

Fantje, ne se kregat o oljih, sploh pa nima smisla pri takih strojih, kot so npr. CAT 3208 ali CAT 3116. To ni kosilnica, še precej manj je to kompresor (CAT 3208 ni zračno hlajen, ne vem od kod ta ideja???) in jaz osebno v tak delovni stroj zagotovo ne bi vlil olja za kosilnico ali kompresor. Mogoče brez veze kompliciram, samo nekako ne verjamem, da je olje od kosilnice enako, kot neko heavy duty diesel olje, čeprav imata enak monogradni SAE... Olje nima samo podatka o viskoznti, tu je še kup dodatkov, ki ga naredijo primernega za določeno aplikacijo. SAE15W-40 iz trgovine z avtodeli zagotoov ni enak, kot kak Heavy Duty z enako oznako viskoznosti...

V glavnem, kot je napisal Janadino, naliješ tisto, kar predpiše proizvajalec in zagotovo ne moreš falit. Če imaš za barko s takimi motorji, potem tudi en sodček olja 50 litrov ne bo problem. :D

Samo za primer, motorja CAT 3116 in CAT 3126 DITA sta v osnovi skoraj enaka, vendar je predpis za olje povsem drugi. Poznam primere, ko se uporaba 15W-40 nikakor ni dobro obnesla na CAT 3116, pa čeprav je za 3126 predpisano ravno to olje!
zlatko83
Admiral
Prispevkov: 1556
Pridružen: Ne Maj 20, 2007 10:26

Re: Caterpillar 3208

OdgovorNapisal/-a zlatko83 » Ne Feb 24, 2019 11:03

Vsekakor je priporočljivo uporabit gradacijo olja, ki jo predpiše proizvajalec. Če bodo starejši motorji še prebavili praktično vse (nimajo radi sintetike nizkih gradacij), pa je pri modernejših motorjih zelo pomembno, kaj predpiše proizvajalec motorjev. Posebej je treba pazit pri motorjih z DPF filtrom.
Kar pa se tiče kvalitete olj, ki so na trgu, pa je poplna zmeda. Kupite enako olje istega proizvajalca, recimo v Avstriji ali Sloveniji, pa se lahko hitro zgodi, da ne boste imeli olj enake kvalitete. Proizvajalci so hitro pogruntali tržno nišo in ugotovili, da morajo biti olja za vzhodni trg cenejša. In posledično je olje slabše kvalitete, čeprav gre za isti produkt. Kvaliteta olja je predvsem odvisna od kvalitete baznega olja (rafinacija surove nafte) in seveda aditivov. Kvalitetna bazna olja so na naftnem trgu dražja in potem je posledično tudi motorno olje dražje. Poceni dobrega motornega olja ne morete kupit, lahko pa kupite drago motorno olje slabše kvalitete. Pa še na trgu se pojavlja ogromno ponaredkov, predvsem iz rafinerij na vzhodu Evrope in Rusije.
Edino, kar drži, ko vam bo nepoškodovan motor pričel trošit olje, ven z njim in zamenjat. To je posledica izgube indexa viskoznosti olja zaradi temperaturne obremenitve olja v motorju. Boljše olje bo preneslo višje temperaturne obremenitve kot slabše. Sprobal sem nekaj olj, nekatera je motor začel trošit že nekaj čez 10.000km, druge komaj po 25.000km. Pri boljših oljih temperatura olja v motorju pri normalni vožnji skoraj ne prezeže 100 C, pri slabših je konstantno nad 105 C. Majhna razlika, a za motorno olje velika!
Ko v samopostrežni trgovini, poleg kruha in mleka vidim motorna olja priznanih proizvajalcev po ceni 3-4E/l, se samo obrnem in grem naprej :twisted:

Kdo je na strani

Po forumu brska: Paco in 1 gost