Caterpillar 3208

Vse o gliserjih, cruiserjih in jahtah ter plovba z njimi

Moderatorji: moderator, moderator2, cibro

weta
Admiral
Prispevkov: 833
Pridružen: Po Nov 05, 2007 14:05

Re: Caterpillar 3208

OdgovorNapisal/-a weta » Ne Feb 24, 2019 19:21

Zakaj se obrneš stran? A misliš oz. veš, da je recimo olje enake oznake v sodu na servisu boljše in v čem?
Mislim, da če je ma olju napisan standard, da ga tudi mora dosegat, predpostavljam pa, da ne gre za ponaredke.
Uporabniški avatar
jozko
Admiral
Prispevkov: 1214
Pridružen: Ne Apr 07, 2013 10:57

Re: Caterpillar 3208

OdgovorNapisal/-a jozko » Ne Feb 24, 2019 19:49

weta napisal/-a:Mislim, da če je ma olju napisan standard, da ga tudi mora dosegat, predpostavljam pa, da ne gre za ponaredke.

Predpostavljaš že predpostavljaš, kaj pa če gre in je posledično motor prej "fuč" :roll:
Prijatelje bolj cenim po tem, koliko preplujejo in ne po tem, kako veliko barko imajo!
Uporabniški avatar
Marcel_Mastnak
Admiral
Prispevkov: 2919
Pridružen: So Jul 31, 2010 22:06
Kraj: Celje

Re: Caterpillar 3208

OdgovorNapisal/-a Marcel_Mastnak » Ne Feb 24, 2019 21:06

Če motor postane fuč se da v kakem laboratoriju tud analizirat olje in odvetniki naredijo marsikaj ampak vse skupaj zna stat za nekaj takih izpravnih motorjev in tudi uspeh ni zagotovljen. Zato jaz osebno prisegam na staro in preizkuseno tehnologijo ki je tudi odporna na kak greh sem in tja. Seveda vsi pa tega nocejo ali ne morejo. Vedno so tveganja, izgube in na drugi strani dobicki. In seveda gospod murphy. En bo tanko olje iz lifla in se vozo. Drugi pa najdrazji motul in bo ribnala kripa grda...
Uporabniški avatar
AEgir
Admiral
Prispevkov: 2642
Pridružen: Če Okt 04, 2012 20:29

Re: Caterpillar 3208

OdgovorNapisal/-a AEgir » Ne Feb 24, 2019 21:50

$28 stane analiza olja + poštnina 5€.

O "trošenju" olja se mente kot da gre za nek nadnaravni pojav. Ni nadnaravni pojav.

Če ne upoštevamo zmahanih tesnil je poraba olja odvisna od tega iz kakšnih materialov so narejeni cilindri, bati in obročki in kako zmahani so ti materiali glede originalno dimenzijo.

Če ima cilinder opravka z železom, so tolerance (sploh pri hladnem in v času ogrevanja) izjemno velike in pri velikih tolerancah nizko viskozno olje beži skozi in ga "troši".

Če je cilinder in bat iz skoraj enakega materiala in je prostora med batom in cilindrom 4 tisočinke milimetra pol nizko viskozno olje ne gre nikamor. Še več, pomaga podmazovati mrzel motor bistveno bolje in hitreje kot visoko viskozna olja in s tem preprečuje obrabo le tega.(velika večina obrabe motorja se pripeti ravno ob ogrevanju hladnega motorja)

Torej nizko viskozna olja preprečujejo ravno to česar jih nekateri obsojate.

Je pa res, da je folksfagen grupa lep čas delala defektne alusil (alu blok nasičen s silicijem) bloke, ki so bili zanič in so "žrli" olje ne glede na vse. To pa zato ker so hoteli met alusil, ki je najdražji in so ga hoteli po ceneni metodi obdelovati in masovno implementirati pa nekako ni šlo.

Pa še to, sintetična olja pete (Ester) in četrte (PAO) generacije so v vsem večkrat ali pa več desetkrat boljša od mineralnih ekvivalentov.
Nazadnje spremenil AEgir, dne Ne Feb 24, 2019 23:15, skupaj popravljeno 1 krat.
Finally, give that old outboard a hug—everyone needs some love now and again.
Uporabniški avatar
AEgir
Admiral
Prispevkov: 2642
Pridružen: Če Okt 04, 2012 20:29

Re: Caterpillar 3208

OdgovorNapisal/-a AEgir » Ne Feb 24, 2019 23:10

By the way;

(nisem fan fordov, da ne bo pomote)

Ford ima eno od najbolj rigoroznih oljnih zahtev in testov, tako da tista olja, ki so certificirana za ford so navadno polne sintetike visoke kvalitete.

Eno od najboljših mainstream polno sintetičnih olj z veliko ZDDP, visokim TBN in izjemno odpornostjo na oksidacijo, po ugodni ceni je Ford Formula F 5W30.

Jaz ga točim v vse svoje avtomobile, ne glede na znamko.
Nazadnje spremenil AEgir, dne Ne Feb 24, 2019 23:47, skupaj popravljeno 1 krat.
Finally, give that old outboard a hug—everyone needs some love now and again.
Uporabniški avatar
Marcel_Mastnak
Admiral
Prispevkov: 2919
Pridružen: So Jul 31, 2010 22:06
Kraj: Celje

Re: Caterpillar 3208

OdgovorNapisal/-a Marcel_Mastnak » Ne Feb 24, 2019 23:44

Ja ford ma tud olje 5w20 :? In zakaj?

Aegir zagotavljam ti da pri mojih dveh primerih gre vsa odvecna poraba olja cez teflone in to pri toplem motoju. Oba sta gusasta. Ce bi se mi dalo bi sel stavit za ceno menjave teflonov ampak nisem te sorte. Sem pa preprican in lahko iz dveh predhodnih primerkov potrdim da je pri istem motorju ob menjavi teflonov poraba drasticno upadla. Isti tip motorja VAG grupe. V vilicarju linde ki ga imamo pa olja ne popije prakticno nic ker se reeeedko kdaj motor zares ogreje. Tudi VAG motor iz istih materjalov.
Uporabniški avatar
AEgir
Admiral
Prispevkov: 2642
Pridružen: Če Okt 04, 2012 20:29

Re: Caterpillar 3208

OdgovorNapisal/-a AEgir » Ne Feb 24, 2019 23:54

O tesnilih nima smisla razpravljati. Zanič tesnila puščajo to je dejstvo zato ta del zanemarimo ker nima zveze z oljem ali zasnovo motorja.

Vse te zadeve se da analizirat in pojasnit v nulo. Gus blok z alu bati mora imeti tolerance toliko velike, da kompenzira raztezek alu batov. To pomeni veliko lufta.

Nisi povedal kero olje točiš v avto in kero je v viličarju.
Nazadnje spremenil AEgir, dne Po Feb 25, 2019 00:06, skupaj popravljeno 1 krat.
Finally, give that old outboard a hug—everyone needs some love now and again.
Uporabniški avatar
Marcel_Mastnak
Admiral
Prispevkov: 2919
Pridružen: So Jul 31, 2010 22:06
Kraj: Celje

Re: Caterpillar 3208

OdgovorNapisal/-a Marcel_Mastnak » Po Feb 25, 2019 00:06

V obeh avtih je aral 10w40 kottudi v vilicarju. To je tudi predpisano. Aral 5w40 je tudi v tabeli in ga avto popije velik vec kot 10w40. V vilicar ga nisem dal...
Uporabniški avatar
AEgir
Admiral
Prispevkov: 2642
Pridružen: Če Okt 04, 2012 20:29

Re: Caterpillar 3208

OdgovorNapisal/-a AEgir » Po Feb 25, 2019 00:09

Ok ampak praviš, da so tefloni zanič, kaj hočeš povedat pol?

Da če imaš zanič tesnila je bolje točit 10w40? Možno. Se sklada s tem da skozi večji luft steče več olja nizke viskoznosti, kot visoke.

Sam to zdraviš simptom, ne vzroka.

To je tko k če rečeš, da je lažje tečt maraton z zlomljenim gležnjem, če ga namesto z navadnim poviješ z močnejšim povojem. Ja itak sam neki druzga je problem, ne povoj.

Moj brat je imel elantro, ki je žrla in puščala vsa olja in to precej na polno. Vse dokler ni odkril olja za dizl lokomotive. Tistga pa ni konzumirala in se je obdržal notri precej dlje. Nevem gradacije ampak je bil tam tam po viskoznosti z medom.

A čmo zaključit, da je to najboljše olje za vse avtomobile zato, ker ga ena kompletno zmahana korejska jajca božja, gnila in razpadajoča niso "porabljala"?
Finally, give that old outboard a hug—everyone needs some love now and again.
Uporabniški avatar
motorni
Admiral
Prispevkov: 1793
Pridružen: Po Maj 14, 2007 00:04
Kraj: Zagorje

Re: Caterpillar 3208

OdgovorNapisal/-a motorni » Po Feb 25, 2019 01:20

Prebral sem tole debato, pa se mi zdi, da imam srečo z avtomobili in lokalnim mehanikom. Seat Alhambra, 2l, bencin, do konca ni omemebe vredno žrl olja, na 15kkm ga ni bilo treba doliti. Avto sem upokojil po 20 letih in 340kkm. Opel Zafira, 1,8 bencin tudi ne. Pa čeprav je v navodilih pisalo, da lahko porabi do pol litra olja na 1000km in sem prodajalca vprašal, če je to dvotaktni motor :D :D Tudi tu ga ni treba dolivati na 20kkm. Bom jutri pogledal na listek, katero olje je notri.
__________________
lp
motorni
Uporabniški avatar
Marcel_Mastnak
Admiral
Prispevkov: 2919
Pridružen: So Jul 31, 2010 22:06
Kraj: Celje

Re: Caterpillar 3208

OdgovorNapisal/-a Marcel_Mastnak » Po Feb 25, 2019 07:52

Alhambra ma tud ta isti motor kot je pr men. Veliko vlogo igra tudi starost avta in to v kakih pogojih je deloval. Bolj kot je teglon star in bil izpostavljen pregrrvanju trsi bo in bolj bo puscal.

Aegir js vem da zdravim simptom ampak skusam ti dopovedat da moj avto ne pije olja pri hladnem motorju kot trdis ti. Ampak pri toplem. In to upam trdit. In tud pritisk olja je za pol bara vecji pod prostim tekom pri toplem ce je not 10w namesto 5w40.

Temo smo zelo posrali in ce zberes vse komentarje si lahko na koncu fajn zmeden. Jaz govorim iz lastnih izkusenj in ne iz tabel. Nalijem kar je predpisano ce gre za serijski motor.
Ps. Tud v renojev kombi smo skos nalivali elf 5w40 zdaj ko ima pa 400.000 pa sem dal not 10w40 in laufa dost bolj uglajeno. Bomo vidli kaj bo s porabo. Prej ni bila zanemarljiva nikoli.
Uporabniški avatar
AEgir
Admiral
Prispevkov: 2642
Pridružen: Če Okt 04, 2012 20:29

Re: Caterpillar 3208

OdgovorNapisal/-a AEgir » Po Feb 25, 2019 08:54

Kaj je težje kila betona al kila perja?

Na plastenkah je podana viskoznost merjena pri 100°C. In to se da zmert doma z uro, gorilnikom, pipeto in termometrom. Mogoče Aral laže in olje že po 100km nima več takih lastnosti ampak to so kot kile merska enota namenjena merjenju viskoznosti. Tko da če na vakumiranem zrezku piše 720 gr pričakuješ točno to 720 gramski zrezek. Ne vem zakaj misliš je pri olju kaj drugače?

Ampak ker viskoznost je samo en del zgodbe mogoče probaj z drugim oljem. Namesto arala probaj fordovo formulo F 5w30. Pa javi če je kej razlike.

Aral 5w40 mrzel
https://youtu.be/xCrpb0IfIF8
Aral 5w40 topel
https://youtu.be/haQfh0QKyJA

F 5w30 mrzel
https://youtu.be/2wGkd_kl53o
F 5w30 topel
https://youtu.be/eJpGAOo8Kzc

Poglej si to pa presodi sam. Aral je v primerjavi totalna katastrofa. 13x večja obraba pri toplem olju( In to pri višji viskoznost arala za 10) , skoraj 3x večja pri mrzlem kjer sta oba viskoznosti 5.

Mogoče pa z aralom bolj uglajeno teče ;)
Finally, give that old outboard a hug—everyone needs some love now and again.
Uporabniški avatar
admin
Site Admin
Prispevkov: 8649
Pridružen: Sr Nov 22, 2006 22:34
Kraj: Ljubljana-Punat
Kontakt:

Re: Caterpillar 3208

OdgovorNapisal/-a admin » Po Feb 25, 2019 14:21

Hmmm, tole z Aral-om ne vem, če je res tako slab, ogromno "strokovnjakov" je meni vedno hvalilo Aral, da je oh in sploh. Ne vem, osebno nimam pojma.
Aral sem vedno vlival pred leti v tri moje Audije (pumpe düse motor), problemov ni bilo nikoli, z zadnjim te generacije sem naredil 406.000 km do prodaje, motor je bil mislim da AVF, 130 KM original, pri 110.000 km chipiran pri znanem slovenskem podjetju na 165 KM. Danes ima ta avto en možakar in je na 500.000 km, še vedno dela, turbina še prva. Servis pa vedno na 15.000 km, olje in filter! Olje vedno Aral 431.

V zadnjih dveh dekavcih vozim Castrol, ker je bilo tako že od novega niti ne menjam. Enako poraba olja na 15.000 km nična, nikoli ne dolijem niti deci, pa naj bo to pozimi ali poleti. Interval je sicer po navodilih 30.000 km, vendar jaz ga enako vedno menjam na 15.000, olje in filter. Kupim ga pri Eurotonu ali pri našem "Kr en", kadar mi on dela servis. Ali je slabši ali boljši od tistega iz Interspara ali Nemškega trga nimam pojma, v glavnem maže. :D

BTW, močno smo zavili s teme. Tema je CAT 3208, prišli smo do budalaštin, da je to zračno hlajeni motor, potem smo bili na olju za kompresor, sedaj smo na avtomobilih... Tema je zanimiva, samo dajmo odpreti novo temo o motornih oljih, da tukaj ostane debata o CAT motorjih. :wink:
Uporabniški avatar
AEgir
Admiral
Prispevkov: 2642
Pridružen: Če Okt 04, 2012 20:29

Re: Caterpillar 3208

OdgovorNapisal/-a AEgir » Po Feb 25, 2019 14:50

Saj ni tako slab, je pa precej slabši od najboljših. Da o čistih mineralcih, ki so razrede slabši sploh ne govorimo.

Ravno zaradi izjemnih mazalnh sposobnosti novih olj je problem utekanja postal bolj izrazit in se samo za utekanje po tem prodajajo in v fabrikah uporabljajo monogradna mineralna olja samo z detergenti, kot je tale:
https://www.motorex.com/en-us/classic-l ... in-sae-30/

V tabeli na prejšnji strani je spisek vseh olj, ki jih je ta dec po isti metodi testiral in še zdaleč ni aral najslabši. Je pa bistveno slabši od recimo formule F in ostalih sintetik zadnje generacije.

Mogoče bi bilo smiselno preimenovati temo v "Caterpillar 3208 in ostale oljne dileme" :)
Finally, give that old outboard a hug—everyone needs some love now and again.
Uporabniški avatar
theDamjan
Admiral
Prispevkov: 767
Pridružen: Ne Mar 01, 2015 20:42
Kraj: Trebnje - Rab - Punat
Kontakt:

Re: Caterpillar 3208

OdgovorNapisal/-a theDamjan » Po Mar 25, 2019 21:52

Alika napisal/-a:Pozdravljeni!

Ima kdo od morjeplovcev izkušnje z motorji Caterpillar 3208 320 km? Gledam barko z 2 takšnima, letnik 90 in 850 ur. Kakšne posebnosti, šibke točke? Vzdrževanje?

Hvala!

Alika


Človek ni nikomur nič slabega hotel, sam za mnenje o motorju je vprašal. Imamo osnovo za diplomsko nalogo iz olj, hjundajev, kompresorjev in kosilnic, o dotičnem motorju pa skoraj nič...
-----------------
***Naj bo vsak dan najlepši!

Kdo je na strani

Po forumu brska: Google [Bot], kotulc in 1 gost