6,5 - 7 metrov barka

Vse o gliserjih, cruiserjih in jahtah ter plovba z njimi

Moderatorji: moderator, moderator2, cibro

Uporabniški avatar
AEgir
Admiral
Prispevkov: 2654
Pridružen: Če Okt 04, 2012 20:29

Re: 6,5 - 7 metrov barka

OdgovorNapisal/-a AEgir » Pe Avg 02, 2019 14:02

Evo sem označil kaj vse je po moje neumnost. :)

Če je boljši prispevek to,da čimveč piše pol se pa strinjam, največ je napisanega.


kr3mn1 napisal/-a:Stvari niso tako črno bele kot jih nekateri vidijo.

Predvidevam da si bolj tipične sorte in boš kot vsak Slovenc vozil čoln domov. Se pravi 2.4 Max na širini kar ti tudi pove dolžino, ki potemtakem ne bo več kot nekje 7 metrov. Med 6 in 7.5 metri imaš večji razpon notranjih kot tudi zunaj krmnih izvedb.

Dolžine: izvenkrmni navajajo dolžine skupaj z motorji, kar je zame čisti nateg. Dobrega pol metra dolžine je krajši čoln, ker zame uni dve stopnici niso kopalna ploščad ampak samo možnost vstopa na čoln. Za primer vzemimo antares 7ob oz. MF695. Čoln je v resnici dolg samo 6.45 do zrcala, ostalo sta stopnici in motor. Se pravi ekvivalent je pol metra daljši čoln z izvenkrmnim motorjem proti notranjemu.

Teža: čolni z zunanjim motorjem so načeloma lažji. Fino za prikolico, slabo za plovne lastnosti. Ker nimamo možnosti izbirat med bonaco in valovitim morjem, pač pluješ ko imaš dopust. Konjske sile jasno povedo koliko je čoln težak, in koliko lahko nosi. Se pravi en čolniček s 115KS in 6 metrov ob boku čolnu s 6,5 metri in 300KS notranjim motorjem je razlika kot noč in dan pri plutju, ker ima eden mogoče komaj tono in pol, drugi pa dve pa še rezerve za eno. Ni vse samo v obliki trupa, teža ob plutju se pozna. Če prebereš to temo, boš videl kako se obnašajo izvenkrmni čolni. Jaz osebno sem imel pripravljene finance da kupim direktno čoln iz salona, ko pa sem šel na test in sem ob prvem valu mislil da bo čoln šel v kose, ter kako je skakal...sem začel gledat tudi drugo varianto. Da bom kozmodiske plačeval celi familiji...že ko gledam butce na morju kako z bowriderji uničujejo svoje otroke na valovih mi ni prijeten pogled, da bom pa sebe vibriral...ne hvala.

Motorji: kot že rečeno, toliko teže kot moraš spravit iz vode, toliko bo pilo. Te dolžine kot jih gledaš za potovalne gliserjev, imajo notranje 3,6, 4,2 oz. 4,3 ter 5.7 in 5,7mag motorje. Premale motorje ne glej, ker isto kurijo samo navijati jih moraš, če je pa več ljudi na krovu ti pa še zglisiral ne bo. Potovalke na cca. 25 vozlih kurijo med 25 in 35l/h. Kar je v primerjavi z izvenkrmnim...zanemarljivo, pa še dere se ti ne okol pese ves čas. Jaz s svojo skoraj 9 metrsko banjo in 7.4 motorjem se vozim za okoli 50-55 litrov na uro pri 27 vozlih. Naložena teža 4,5 tone, ko razni MFji okoli mene skačejo po valovih bi si šel skoraj lahko skuhat kavo. Poraba je postranskega pomena glede na to kaj človek dobi zato.

Prostor: kot že napisano, imajo čolni z notranjim motorjem več prostora na finto oglaševanja izvenkrmnih čolnov. Dejansko dobiš več za "iste metre". Seveda govorimo o čolnih namenjenih za dopust in ne ribarjenje. Tako da hladilnik, dva ali trije akumulatorji ter WC s tušem že spada zraven. Tega običajno na barkah istih dolžin z izvenkrmnim motorjem ni. Ima vse pa spet nima. Kot bi gledal Cliota pa novega mercedesa AMG. Oba imata kolesa, klimo, radio, sedeže, oba te pripeljeta ampak ni isto. Sam sem bil nad izdelavo A7OB (gledal sem tudi osmico od kolega) ter MF porazno razočaran. O tem je pisal tudi mareC pa še kdo. Imaš za spat za 4 ljudi, imaš WC, samo to je...nametano v prazno lupino od čolna. 3 zavese in miza zadaj. Za 44 jurjev. Čolni z notranjim motorjem so bolj dodelani. To je dejstvo. Eni so lovit ribe, drugi za dopust. Stojna višina, če je le možnost, velik hladilnik in integrirane komponente. Ne da moraš kot pri MFju sedež pilota umikat da si lahko roke umiješ. Podret edino mizo da lahko 3je spijo...kam z vso kramo? Vse to šteje na potovalcu.

Vzdrževanje: za izvenkrmne motorje ne bom kaj preveč govoril, sam veš kaj je to. Razen ene razlike. Tukaj na forumu seže pri izvenkrmnih motorjih domet ljudi do 100KS. Verjemni da ena Yamaha, Suzuki ali pa Envirude z 200+KS tudi blizu ni več ne nabavni ceni ne poceni vzdrževanju ki ga vsi tako radi opevajo tu v.prid izvenkrmnim motorjem. Če ne varčuješ ampak redno vzdržuješ, boš pustil med 300 in 400 na leto za serviserja, pa tja in nazaj vozit čoln. Če šparaš, jih bo mogoče 150 in klic na seahelp. Ljudje ki kupujejo močnejše motorje, kupijo nove in terajo to par let. Ni tukaj Tomos ljubezni pa božanje celo zimo v garaži s strojnim oljem. Motor ima čez 200 kil in je visok 175cm...šraufajo ga serviserji in to je to. Deli so dragi in ko kaj crkne, greš po novega. Cene od 15.000 na gor. Ponudba rabljenih - slaba in ne veš kaj boš dobil. Notranji motorji so povečini na GM blokih. Kar pomeni, vsak mercruser ali Volvo penta zastopnik ima kable, pumpe, impelerje in ostalo šaro vedno na lagerju. Cene niso pretirane, razen v petek popoldne sredi sezone. To vsi vemo kako gre. Motor sam je v vzdrževanju isti kot če je v avtu. Na toliko ur svečke, kabli (btw, izvenkrmni motor je tu popolnoma isti), impeler in to je to. Dodatno pride zraven olje v pogonu, manšeta vsakih par let, olje v peti in slavni kolektorji ter riserji za izpuhe. Cena serviserja za 7,4 motor z vožnjo v Kvarner - 300 evrov za servis in pregled vsega z materialom. Riserji in kolektorji držijo 5-7 let, odvisno tudi će ga serviser pravilno konzervira. Cena če vse menjaš ne sme preseči 2 Jurja z novimi deli. Nov motor (mislim da jih bojan11 tukaj lahko zrihta) je nekje 7 tisoč evrov. Letni strošek če sam nič ne delaš cca. 600 evrov. 5 let malo, pa pol par jurjev. Tako pač je. Razlika napram zunanjim motorjem je, samo recimo Max 200 evrov razlike. Drugo je če je ćlovek po domače povedano pi.zda pa špara in ti podtakne jajce, ti pa prvo sezono skuriš vse živce in denar da nadoknadiš kar je un "prišparal". Tega se boj in vzemi s seboj kakega strokovnjaka, jih je ene par v Sloveniji.

Cena: odvisno od letnika, vendar veliko nižje od leta 2000 ne glej. Obvezno 4t izvenkrmni, notranji obvezno že MPI z vso zgodovino če se le da, MAG je še boljša opcija. Na dizlu ne boš veliko prišparal če hočeš gliserja, razen da smrdi za njim, poraba bo ista. Ne glej pod 15.000EUR in ne sanjaj da boš sam šraufal in se šel podobne hece.

Nauk: pojdi in probaj obe variante. Jaz sem še en teden na morju pa lahko prideš pogledat kako je to na baylinerju, moj sosed ima pičuljana 720 ta drug pa adrio 850. Potem pojdi še na izvenkrmne pogledat. Pa ti bo razlika jasna. Ne rečem da zadnji modeli high end performanca ne ponujajo isto kot starejši baylinerji, fourstari, searayi etc...samo predvidevam da ne boš dal zdele 100.000 za čoln.

Jaz ne grem več na izvenkrmnega, razen če je bayboat.



Pa začnimo na začetku, moj ima komercialno oznako 550, dolg je 583 brez motorja, z motorjem pa 6+

Torej BullShit. Oznake deva vsak kokr hoče ti pa metr vzameš pa zmeriš če ti paše al pa ne njihova interpretacija.


Slika


Drugo;
Symphony of the seas s 222081 tonami ima aktivna krila pod morjem za stabilizacijo ladje v valovih tko da mogoče je pa prelahka po tej tezi.

Tretje;
To da isto kurijo ni res. Ampak to je itak ezoterična verska stvar tako tle lahko vsak si pač naredi svojo razlago.

Četrto:
glej razlago št1

Peto:
Dizel že po definiciji žre manj goriva to je lastnost motorja in goriva prvi ima večji izkoristek drugi pa več energije. Ima đizel svoj set slabosti, ampak poraba ni ena od njih.

O opremljenosti je spet tako da kar kupiš to maš. Če je banja s postlo in mizo je to ampak v ameriki kjer tlačijo 7 marine gor definitivno niso čolni banje z mizo in postlo ampak so dodelani v nulo. Lep primer je Scout ki je prišel tudi v evropo.
Finally, give that old outboard a hug—everyone needs some love now and again.
Uporabniški avatar
david_bergoc
Kontraadmiral
Prispevkov: 238
Pridružen: To Jan 16, 2018 21:50
Kraj: FAŽANA

Re: 6,5 - 7 metrov barka

OdgovorNapisal/-a david_bergoc » Pe Avg 02, 2019 17:57

Fantje res ni bilo moje vprašanje namenjeno medsebojnemu dokazovanju. Zato sem tudi napisal "dobronamerne" ter da bom o vsem že presodil sam. Zato res ne bi rad da se tema sprevrže v dokazovanje kdo ima prav. Vsak gleda in ima izkušnje na svoj način in izkušnje in prav te me zanimajo.
Kar se tiče izvenkrmnih motorjev poznam vso zadevo ker imam takšne motorje že vrsto let. Če bi kupoval čoln za vozit domov bi sigurno vzel izvenkrmnega. Ker pa bo čoln pol leta v vodi in vidim da je večina na notranjih motorjih mi je dalo mislit. Kolega ima na Antaresu 680 izvenkrmni motor in letni privez...Ima kar nekaj dela in težav, ker motor po vsakem aktivnem vikendu spira s sladko vodo...itd..eni bodo spet rekli, da pametno, drugi da je nesmisel...dostopanje na čoln in iz njega je zaradi vezanja na premec oteženo...itd
Moj budget za naslednji čoln je 30 000 € tako da ne kupujem neke stare zjahane kište s 500 urami, ker jih delam cca 100 na leto ampak dobro ohranjen čoln.
Na Saverja recimo zadostuje recimo 200 KM motor... na Mano marine 22,50 z notranjim je ekvivalenten recimo kakšen Mercruser 4,2 ??

Najbolj me načeloma zanima kaj se bolj obnese, če imaš čoln v Marini. Nisem videl veliko čolnov z zunanjim motorjem vezanih v marini na krmo...predvidevam da zaradi možnosti da ti razbije motor če gre kaj narobe...
Pa priklopi za elektriko so na zadnji strani in potem se podaljške vleče po čolnu...itd

A razmišljam pravilno ??
Uporabniški avatar
AEgir
Admiral
Prispevkov: 2654
Pridružen: Če Okt 04, 2012 20:29

Re: 6,5 - 7 metrov barka

OdgovorNapisal/-a AEgir » Pe Avg 02, 2019 18:44

Ne, ne razmišljaš pravilno. V tujini kamorkoli greš vsi vežejo na krmo in ogromno je izvenkrmnih motorjev. Moj je bil 9 let vezan na krmo v marini in mu nič ne manjka.Na jadranu je nek fetiš na vezanje s premcem naprej ampak ko se pogovarjam z ameroti o tem je prvo vprašanje v čem je fora takega vezanja.

Da skratimo priču za stanje v vodi skozi leto je tvoja dilema irelevantna. Peto lahko potrgneš v enem priimeru iz vode v drugem pa ne. To je vse iz tega naslova.
Finally, give that old outboard a hug—everyone needs some love now and again.
kr3mn1
Admiral
Prispevkov: 1686
Pridružen: So Jul 12, 2014 11:57
Kraj: Kranj / Pag(LUN)

Re: 6,5 - 7 metrov barka

OdgovorNapisal/-a kr3mn1 » Pe Avg 02, 2019 19:06

Kot rečeno, pošlji ZS pa se vsedemo z morjeplovci na kavo pa lahko levo desno vse vprašaš. Tudi možnost probe imaš kot sem že ponudil.

Srečo pri izbiri :)
darkojakob
Kontraadmiral
Prispevkov: 256
Pridružen: Pe Maj 16, 2014 13:22

Re: 6,5 - 7 metrov barka

OdgovorNapisal/-a darkojakob » Pe Avg 02, 2019 19:44

Pri taki dolžini, kot jo iščeš definitivno zunanji motor...pri večji je pa smiselno imeti notranji, čeprav meni nekako to ne leži.
Roman 1
Admiral
Prispevkov: 1910
Pridružen: Ne Jun 01, 2008 20:15
Kraj: Novo mesto, Klimno

Re: 6,5 - 7 metrov barka

OdgovorNapisal/-a Roman 1 » Pe Avg 02, 2019 20:46

Aegir, kako se to veže čoln z izvenkrmnim motorjem na krmo,in da lahko dvigneš motor iz morja?...pomoje je vsaka pasarela prekratka (ki pa jo jaz in ti verjetno sploh ne voziva s seboj...
Jaz moje honde nikoli ne izpiram s sladko vodo, čoln pa je v morju celo leto, pa motor kljub 900 uram dela bp....
mirno morje
Uporabniški avatar
pajer1
Admiral
Prispevkov: 5728
Pridružen: Ne Dec 16, 2007 18:39
Kraj: Ljubljana, Marina Umag

Re: 6,5 - 7 metrov barka

OdgovorNapisal/-a pajer1 » Pe Avg 02, 2019 21:16

.

Jaz pa zato vežem premec na obalo, da me vsak qrac, firbec ne gleda, ko si prašnike počoham.

.
pajer 1

Kdor misli, da ne zna molit, naj gre na morje!
Uporabniški avatar
david_bergoc
Kontraadmiral
Prispevkov: 238
Pridružen: To Jan 16, 2018 21:50
Kraj: FAŽANA

Re: 6,5 - 7 metrov barka

OdgovorNapisal/-a david_bergoc » Pe Avg 02, 2019 21:56

To kar je Roman napisal je verjetno res vsaj delni vzrok takšnega vezanja. Če nameravaš spirat motor je dokaj narodno to počet če vežeš na tak način...
Bi se pa vseeno sam odločil za izpiranje, ker če kupiš nov motor za 17.000 ne vem če bi ga pustil celo leto v vodi, ker vem kakšen pride motor po par letih...seveda gledaš pri motorju starem 15 let drugače...

Kot pravim...so plusi in minusi...verjetno bo tudi naslednji čoln poganjal zunanji motor...ali pa me premami kaka druga opcija, če pride dobra ponudba...

Bomo še kakšno rekli na srečanju...letošnja sezona je šla v "maline" tako da je še nekaj časa za miren nakup...
Uporabniški avatar
david_bergoc
Kontraadmiral
Prispevkov: 238
Pridružen: To Jan 16, 2018 21:50
Kraj: FAŽANA

Re: 6,5 - 7 metrov barka

OdgovorNapisal/-a david_bergoc » Pe Avg 02, 2019 21:57

pajer1 napisal/-a:.

Jaz pa zato vežem premec na obalo, da me vsak qrac, firbec ne gleda, ko si prašnike počoham.

.



Payer- Dejansko pameten argument...
Uporabniški avatar
kasaudio
Admiral
Prispevkov: 3036
Pridružen: Po Dec 13, 2010 09:32
Kraj: Ljubljana

Re: 6,5 - 7 metrov barka

OdgovorNapisal/-a kasaudio » Pe Avg 02, 2019 23:03

Še moj vidik:

Na 6.5-7m bi imel izvenkrmnega, pri večji barki pa notranjega - diesel. Ne zaradi porabe, ker razlika je res majhna v primerjavi z bencinom, ampak bolj zaradi varnosti. Spanje na 500L evrosupra mi nekak ne gre v koncept.
Xilinx Vivado HLx trainee
Uporabniški avatar
AEgir
Admiral
Prispevkov: 2654
Pridružen: Če Okt 04, 2012 20:29

Re: 6,5 - 7 metrov barka

OdgovorNapisal/-a AEgir » Pe Avg 02, 2019 23:36

Aja minimalna razlika je če maš not 2 v8 5.7 bencinarja al pa 2 volvo 5 cilindrska turbo dizla? Kje si pa to zvedel če smem uprašat?

Roman1: dec je mel eno navadno hrastovo dilo in to je blo to.
Finally, give that old outboard a hug—everyone needs some love now and again.
Uporabniški avatar
kasaudio
Admiral
Prispevkov: 3036
Pridružen: Po Dec 13, 2010 09:32
Kraj: Ljubljana

Re: 6,5 - 7 metrov barka

OdgovorNapisal/-a kasaudio » So Avg 03, 2019 00:22

Ajde aegir back off. Pejt na dopust spust tistih svojih 17m ketne spij ene 3 pive če ti je še tolk ostal in uživaj. Tečn si u P.M. a maš spet tardečo...
Xilinx Vivado HLx trainee
Uporabniški avatar
AEgir
Admiral
Prispevkov: 2654
Pridružen: Če Okt 04, 2012 20:29

Re: 6,5 - 7 metrov barka

OdgovorNapisal/-a AEgir » So Avg 03, 2019 03:25

Čist resno me zanima od kod dobiš navdih za take kolosalne gluposti pisat. Kakšen je thought proces? Kje si ti recimo to slišal al kako si prišel do tega da je razlika pa res majhna?
Finally, give that old outboard a hug—everyone needs some love now and again.
Uporabniški avatar
Paco
Viceadmiral
Prispevkov: 381
Pridružen: Ne Okt 01, 2017 15:05
Kraj: Lj-Pag

Re: 6,5 - 7 metrov barka

OdgovorNapisal/-a Paco » So Avg 03, 2019 09:00

Mislim da je bilo tu bolj mnenje o potencijalni explozivnosti pri plovilu s 500 l diesla in 500l supra. Kdor je dosti na vodi ve, da se kmalu ali celo večkrat srečas s kakšnimi težavami na rezervoarjih , dovodih, etc in vse tudi ni vidno in dosegljivo brez velikih posegov...Tudi Diesel rezervoarji prerustajo , pa sem ziher da tudi oni bencinski , samo zob časa mora biti pravi...Pa ne zahajajmo sedaj v boljše slabše ...Definitivno pa imajo boljši bencinski čolni, posebno stikalo z vklopom ventilacije prostora rezervoarja z bencinskimi vodi pred samim startom motorja oz med točenjem goriva,; po dolgem stanju na soncu.....da ne razglabljamo dalje v tej smeri če ni nujno. :mrgreen:
pojdi se z bikom bost!
Uporabniški avatar
AEgir
Admiral
Prispevkov: 2654
Pridružen: Če Okt 04, 2012 20:29

Re: 6,5 - 7 metrov barka

OdgovorNapisal/-a AEgir » So Avg 03, 2019 16:44

Roman 1 napisal/-a:Aegir, kako se to veže čoln z izvenkrmnim motorjem na krmo,in da lahko dvigneš motor iz morja?.


Evo našel sliko. Velika večina je tko vezanih in moped iz vode.


Slika
Finally, give that old outboard a hug—everyone needs some love now and again.

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 2 gosta