POMOČ PRI IZBIRI ČOLNA

Vse o gliserjih, cruiserjih in jahtah ter plovba z njimi

Moderatorji: moderator, moderator2, cibro

moščenice
Višji štabni vodnik
Prispevkov: 24
Pridružen: Ne Maj 26, 2019 22:14

Re: POMOČ PRI IZBIRI ČOLNA

OdgovorNapisal/-a moščenice » To Jun 11, 2019 09:37

ja vidim, to je dobra rešitev, ker posameznih sedišč v resnici ne potrebujem. Bom moral preveriti. Mislim, da ga bom šel v petek pogledati. So pa oni potem na dopustu z njim 1 teden na Krku, kar bo lepa priložnost za temeljit preizkus.
moščenice
Višji štabni vodnik
Prispevkov: 24
Pridružen: Ne Maj 26, 2019 22:14

Re: POMOČ PRI IZBIRI ČOLNA

OdgovorNapisal/-a moščenice » To Jun 11, 2019 09:37

ja vidim, to je dobra rešitev, ker posameznih sedišč v resnici ne potrebujem. Bom moral preveriti. Mislim, da ga bom šel v petek pogledati. So pa oni potem na dopustu z njim 1 teden na Krku, kar bo lepa priložnost za temeljit preizkus.
moščenice
Višji štabni vodnik
Prispevkov: 24
Pridružen: Ne Maj 26, 2019 22:14

Re: POMOČ PRI IZBIRI ČOLNA

OdgovorNapisal/-a moščenice » To Jun 11, 2019 10:45

https://www.mornar.net/Show/boat.asp?ID ... 04777.-EUR

Ta čoln Conero, je povsem obnovljen pri ličarju - profesionalno. Vegi zaščite namenoma ni dsjal gor, je pa nova elek. napeljava in oblazinjenje. Lastnik mi zares deluje zaupanja vreden. Motor naj bi bil servisiran in pove, da je povsem OK za to lupino. Pove še, da je zelo lahek, skupaj z motorjem dobrih 250kg. Tudi prikolica je obnovljena. Prejšnji lastnik v Italiji ga je dnevno ven in not vlekel, se pravi kot bom počel jaz. Pove še, da je kar stabilen na vodi. Pozna kdo to znamko čolna?
Uporabniški avatar
primorc84
Viceadmiral
Prispevkov: 520
Pridružen: Če Okt 16, 2014 12:54
Kraj: godnje

Re: POMOČ PRI IZBIRI ČOLNA

OdgovorNapisal/-a primorc84 » To Jun 11, 2019 11:34

Ja nekam lahek je, moj kateri je približno tolk velik kot ta ima z motorjem 500 kg.
en mrzu gemišt, še raje en knc terana in ena feta pršuta, na zdravje morjeplovci
kocka
Admiral
Prispevkov: 4299
Pridružen: Sr Okt 10, 2007 20:03
Kraj: Ljubljana

Re: POMOČ PRI IZBIRI ČOLNA

OdgovorNapisal/-a kocka » To Jun 11, 2019 12:33

Čoln je že lep sedaj, ko je poštrihan, osebno mi je ljubši org.gelcoat, je pa res čudno lahek, če odšteješ motor in konzolo prideš na težo Elanove 401. no za pogledat sta oba, potem pa poročaj kaj so slike skrile in kaj si se odločil.
Pa po tleh nujno tepih, drugače bo drselo ko vrag.
moščenice
Višji štabni vodnik
Prispevkov: 24
Pridružen: Ne Maj 26, 2019 22:14

Re: POMOČ PRI IZBIRI ČOLNA

OdgovorNapisal/-a moščenice » To Jun 11, 2019 13:07

Seveda bom poročal. Jah težo je verjetno pihnil tako na oko, predvidevam.
kocka
Admiral
Prispevkov: 4299
Pridružen: Sr Okt 10, 2007 20:03
Kraj: Ljubljana

Re: POMOČ PRI IZBIRI ČOLNA

OdgovorNapisal/-a kocka » Če Jun 13, 2019 21:52

Kaj si videl na ogledu?
moščenice
Višji štabni vodnik
Prispevkov: 24
Pridružen: Ne Maj 26, 2019 22:14

Re: POMOČ PRI IZBIRI ČOLNA

OdgovorNapisal/-a moščenice » Pe Jun 14, 2019 16:37

Conerota sem šel pogledat. Lupina kar lepa, za mene in ženo povsem dovolj velika, prebarvana se mi zdi solidno, ne vem pa, kaj lahko naknadno odkrijem zaradi slabe obnove. Kako se to demonstrira? Je zelo špartansko opremljen, tako da me v štartu čaka strošek Biminija, osnovne opreme nima vštete v ceno čolna (sidro, bokobrani, vrvi), za dodatno udobje in izgled (pleksi zaščita na konzoli, ležalna ploščad, kakšen elektronski dodatek) pa bi tudi bilo potrebnih še kar nekaj evrčkov. Motor naj bi bil redno servisiran in izgleda letom primerno. Zagnati ga ni bilo možno, ker mi je čoln razkazala gospa :)) OK. No je pa več kot pozitivnih izkušenj naštela negativnih in sicer, da tendica ne predstavlja prav super rešitve, saj pokrije premalo čolna, če s strani zapreš je pa pod plastiko sicer senca a vroče kot pri norcih in veter te obrača...Oni so čoln uporabljali izključno za krajše razdalje do plaže. Na čolnu pa se niso mogli zadrževati, saj ni bilo nobenega udobja (ob dveh otrokih). Motor naj bi bil bolj šibak ( 30konjev), zato je šlo bolj počasi, pove. Težave so imeli s privezom na Krku. Strinja se, da čoln ni problem, problem je privez. Jutri rentam 6 metrskega fishermana s 100 konji v Opatiji in se odpravim do Cresa in Krka. Potem bom lažje ocenil svoje potrebe in spoznal "zanke" ali malenkosti (ki to niso) o katerih se mi sedaj še sanja ne. Če potegnem črto, bi me ta čoln z nekaj opreme, kljub pogajalsko dogovorjenem znižanju cene, vseeno stal krepko preko 5 jurjev. Če pa bi hotel še močnejši motor, potem sem pa hitro na 7+. Bomo videli.
Uporabniški avatar
kasaudio
Admiral
Prispevkov: 3035
Pridružen: Po Dec 13, 2010 09:32
Kraj: Ljubljana

Re: POMOČ PRI IZBIRI ČOLNA

OdgovorNapisal/-a kasaudio » Pe Jun 14, 2019 21:11

Kupovat na novo štrihnjen čoln je meni no-go. To je samo skrivanje nečesa. Kot plesniva stena, ki jo fajn z jupolom naštrihaš. Zakaj bi bil prodajalec tako dober, da bi novemu lastniku kaj podaril? Štrihanje čolna kot je treba je drag šport... Pri tej varianti se nikakor ne splača tega počet, razen če to delaš zase. Tudi 5 jurjev je na koncu drago. Motor ni vreden skoraj nič, čoln pa tudi ne toliko.

Cajt za nakup čolna ni primeren, če si bil toliko časa brez, probaj rentat nekaj kar je povsem v okviru tvojih želja in boš videl kako in kaj. 6m fisherman s 100 konji je neprimerljiv s tem.
Xilinx Vivado HLx trainee
ennavtik
Poročnik fregate
Prispevkov: 61
Pridružen: Sr Mar 14, 2018 21:37

Re: POMOČ PRI IZBIRI ČOLNA

OdgovorNapisal/-a ennavtik » So Jun 15, 2019 10:56

Jaz vedno pri takih stvareh pravim, na svoj budget moras vedno dodat +30% ko kaj takega kupujes. Isto je pri avtu, “kaj pa ce dodam se 1000eur vec dobim boljso opremo in manj kilometrov”, “kaj pa ce dodam se 1000eur pa dobim mlajsi letnik...”

Za 5000 je res vprasanje kaj dobis od colna, za 7-8000 je verjetno vecja/boljsa izbira. Ampak be glede na to kaj kupis, vedno dodaj se vsaj 500eur dodatnih stvari, kot sem se enkrat omenil: prva pomoc, resilni jopici, bokobrani, vrvi, mogoce sidro, caklja, veslo in se marsikatera majhna drobnarija mogoce...

Sicer nocem strasit pri nakupu, upam da najdes kaj pametnega, samo svetujem iz svojih izkusenj...
navtik_borut
Admiral
Prispevkov: 663
Pridružen: Ne Maj 05, 2013 20:46

Re: POMOČ PRI IZBIRI ČOLNA

OdgovorNapisal/-a navtik_borut » So Jun 15, 2019 15:46

Kako to, da boš rental 6m čoln s 100 konji, če kupuješ vsaj meter krajšega s pol manj močnim motorjem? Ni primerljivo.
moščenice
Višji štabni vodnik
Prispevkov: 24
Pridružen: Ne Maj 26, 2019 22:14

Re: POMOČ PRI IZBIRI ČOLNA

OdgovorNapisal/-a moščenice » Ne Jun 16, 2019 12:46

Evo da odgovorim, dan po izkušnji na morju.
Ennavtik: imaš prav.
Kasaudio in navtik Borut: Rental sem in verjamem, da ni isto. No tukaj na našem koncu (Opatija-moščenička draga) lahko rentaš gumenjaka (me ne zanima), ali to kar sem imel včeraj in večje banje. Omenil sem že, da je bila to moja prva izkušnja na morju, zato sem hotel preveriti kako mi bo šlo, kaj bom videl, kako “daleč” sta Cres in Krk in seveda, ali bo obema pluti užitek. Namen je bil tudi učiti se vezati, sidrati, spoznavati ovire in signalizacijo, kar sem dobro spoznal v Omišalju. Plula sva iz Opatije v Moščeničko in potem čez na vzhodno stran Cresa, kjer so lepi zalivčki. Za uro sva se ustavila v zalivu Beli, se sidrala, kopala in pojedla kosilo, kar takšna velikost čolna omogoča na udoben način. Sedela sva na krmni klopici, za mizo pa nama je služila klop za konzolo. In sedaj prva želja: električno spuščanje in dviganje sidra, ki ga čoln ni imel. Druga zahteva pa je globinomer, ki ga čoln je imel. Potem sva prečkala do Krka in sicer do rta Glavotok, Čavlene (super zalivčki za sidranje) in se ustavila na kavici v Malinski. No ustavila se sliši zelo enostavno, ker tam sem spoznal, da bi ob teoretičnem izpitu absolutno bil potreben tudi praktičen, sicer ne vem od katere dolžine naprej, a resnično si ne predstavljam, da nekdo, ki še nikoli ni bil na morju lahko upravlja s 24 metrsko pošastjo in razbije pol marine ob vplutju. Privezanih je bilo kakšnih petnajst večjih in manjših čolnov. Prostih privezov na mul je bilo še kar nekaj. Najprej nisem vedel ali se na označenih s številko lahko vežeš, približal pa se mi ni nihče od upraviteljev, da bi me usmeril. Izbral sem najslabšo možnost in se skušal vezati ob skale, kjer sta že bila dva čolna. Ni šlo. Čolna nisem znal zmanevrirati in sem se kakšnih deset minut vrtel po zalivu. Bil sem moker od živcev, čeprav tega nisem kazal. Na terasi dveh lokalov so se gosti verjetno dobro brezplačno zabavali ob mojih mukah, no na pomoč ni prišel nihče (gotovo je bil tudi kakšen navtik med njimi), pa čeprav ima čoln velik napis na bokih “rent a boat” iz katerega bi se dalo hitro zaključiti, da gre za zelenca, dokler soproge, ki je bila na pomolu, ni nagovoril mimoidoči Mitja s Tržiča. Ponudil je pomoč, me usmeril na privez, pokazal kako se priveže na mul, opozoril, da je dobro imeti čakljo, vezal z vozlom, ki ga v mojem učbeniku ni in prijazno potolažil, da so vsi takšni začetki takšni. On ima tam privezano osem metrov barke, biva pa ob njej. Povabil sem ga na pijačo a se je opravičil, da hiti k svoji mladi družinici. Dal mi je še nekaj nasvetov kot npr., da ob vzvratnem izplutju malo dvignem motor - trim ipd. Gospodu Mitji s Tržiča velika hvala! Po kavici sva odplula do Njivic in naprej do Omišalja, kjer sem v živo videl kardinalne in lateralne oznake. Zanimivo. Iz Omišlja sva prečila Reški zaliv direktno proti Opatiji. Morje je bilo zmerno valovito, v sredini zaliva bi rekel tudi do metra, pihal je zmeren južni veter. Ženi sem prepustil krmilo za kakšnih pol ure in se vsedel na špico z nogami visečimi s čolna. Padci z večjega vala so mi malček pošpricali stopala. Plula sva s hitrostjo od 18 do 25 vozlov in za celodnevni izlet porabila 58l goriva. Čoln je imel le prikazovalnik trenutne porabe, ki se je gibala med 11 in 13 l na uro. Eno željo in eno zahtevo sem že omenil. Tretja stvar, ki jo čoln mora imeti, je ležalna ploščad, kjer se vsaj za silo spodobno lahko eden zlekne (tudi med plovbo). In sedaj bistvo: 100 konjski motor je šest metrov lupine z dvema na krovu, poganjal na potovalki s kakšnih 65% moči. Veter naju je ustavljal, pospeševal in obračal. Ne znam si predstavljati, da bi, četudi z lažjo in manjšo odprto, Fisherman lupino, recimo za 100 ali 150 Kg in štirimi na krovu, prečkal zaliv s 30 ali 40 konji. Bližnji zalivčki ob obali da, ostalo ne. To je koristno spoznanje in usmeritev pri nakupu. Za dobro zasnovan odprt čoln, s katerim grem čez, hočem min. 60 konjev ob tem pa mora biti manever spuščanja v in dvigovanja iz vode relativno enostaven, tako da to lahko počnem sam dnevno. Zahtevno vem, a pod to ne grem, ker je potem bolje, da si kupim gumico s tomosom, jo napihnem in se odmopediram do prvega ovinka, za prečkanje pa raje rentam. Hm sploh ni slaba ideja. V vsakem primeru pa rabim še poln tošl. Sprašujem pa še naslednje: Je kdo pripravljen na, s pogodbo natančno opredeljeno solastništvo? Z veseljem pa bi se s soprogo pridružila paru 50+ na plovbi z namenov pridobivanja izkušenj. Lahko tudi skupaj rentamo, če ni čolna “doma”. SAŠO.
kocka
Admiral
Prispevkov: 4299
Pridružen: Sr Okt 10, 2007 20:03
Kraj: Ljubljana

Re: POMOČ PRI IZBIRI ČOLNA

OdgovorNapisal/-a kocka » Ne Jun 16, 2019 13:08

Lepo iskreno napisano. Glede iskušenj, vsi se učimo na lastnih in za to je potreben čas preživet na plovilu. Tudi sam sem imel občutek da krmarim Titanic, ko sem prvič izplul iz Izolske marine z 2.9 gumico. S tem rent kompletom si se dobro zastrupil in sedaj zna biti problem, ker tak komplet je okoli 20k. Prostora ima plastika v več, guma pa daje psihološko varnost, zaradi tub. Rentaj še kakšno plastiko in se potem odloči. Drugače pa je tvoje razmišljanje v smeri nakupa(3m) in renta(občasno za daljše izlete) precej smiselno. Naučil se boš tudi na 3m vseh osnov.
navtik_borut
Admiral
Prispevkov: 663
Pridružen: Ne Maj 05, 2013 20:46

Re: POMOČ PRI IZBIRI ČOLNA

OdgovorNapisal/-a navtik_borut » Ne Jun 16, 2019 13:24

Lep zapis in fajn izlet!
ennavtik
Poročnik fregate
Prispevkov: 61
Pridružen: Sr Mar 14, 2018 21:37

Re: POMOČ PRI IZBIRI ČOLNA

OdgovorNapisal/-a ennavtik » Ne Jun 16, 2019 14:32

No vecinoma si ugotovil kar smo ze zapisali:). Kot sem ti ze jaz napisal, pri 4,5m velikosti je fajn imet vsaj 60KM, ze zaradi lepse voznje. Izkusnje pa, tako kot povsod, dobis samo z prakso:).
Kar se pa tice elektricnega sidra in globinomera pa jaz mislim da ni nujno. Globinomer je samo zaradi “zanimivega”, jaz ga imam ampak ga sploh ne uporabljam. Taki colni imajo tako majhen ugrez da globinomer res ni nujno potreben.

Kdo je na strani

Po forumu brska: MKN in 1 gost