Volvo Penta D4

Vse o gliserjih, cruiserjih in jahtah ter plovba z njimi

Moderatorji: moderator, moderator2, cibro

volvo
Kapitan korvete
Prispevkov: 95
Pridružen: Po Avg 05, 2013 14:46

Volvo Penta D4

OdgovorNapisal/-a volvo » Po Jul 15, 2019 22:00

Zdravo.

Kolega kupil Jeanneau Prestige NC 9 z volvo Penta D4 motorjem.
Pred 1 mesecem sva ga sla skupaj iskat v Vodice in peljala v Slovenijo... vse ok temperatura motorja max 85C...
Sedaj pa pa temperatura naenkrat skoci iz 85C na 91,92,93... potem raje popustim gas in pada nazaj na 85C vmesne temperature ni (86,87,88,89,90) vem da Volvo penta ima zaduseno prikazovanje temperature. Med 85 in 90 kaze 85. Ko gre cez 90 pa pol zacne kazat naprej. Z lasarskim merilcem temperature izmeril na termostatu in prikazuje enako kot na displeju.
Impeler sem menjal, hladilne tekocine je dovolj, ocistil filter in reze za vsis morske vode jutri bom se poizkusil s kislino ocistit hladilni sistem morske vode.
Ima kdo kaksen predlog kaj naj se naredim oz preverim?

Hvala in lp.
SR 290
Admiral
Prispevkov: 2971
Pridružen: Če Avg 02, 2012 17:40

Re: Volvo Penta D4

OdgovorNapisal/-a SR 290 » To Jul 16, 2019 06:52

Kaj pa termostat?
Uporabniški avatar
admin
Site Admin
Prispevkov: 8681
Pridružen: Sr Nov 22, 2006 21:34
Kraj: Ljubljana-Punat
Kontakt:

Re: Volvo Penta D4

OdgovorNapisal/-a admin » To Jul 16, 2019 16:15

Volvo Penta je pri vseh svojih motorjih poznan po zelo prefinjenem hladilnem sistemu, ki zelo hitro začne pregrevati motor pri višjih vrtljajih... Ne razumem tega najbolj, vendar žal tako je. To ni samo pri D seriji motorjev, tudi pri starejših KAD in TAMD je vedno isto, čim mu nekaj ne paše, se takoj pregreva preko 100 C.

Termostat ni skoraj nikoli razlog, kar sem videl teh primerov ni bil niti enkrat, zato to možnost pusti za zadnjo, čeprav je najbolj simple zamenjat termostat...
Pranje intercoolerja in izmenjevalca s kislino je zagotovo prvi korak, tudi zadnje izlivno koleno je lahko vzrok, če je malo zabasano (po 10 letih je vedno za v kanto), preveri impeler, Volvo impelerji so iz zelo slabe gume, tako da menjava obvezno vsako leto! Velikokrat delček impelerja zaide proti intercoolerju in zapre delni pretok vode, odkriješ samo z mehanskim razdiranjem in čiščenjem... Filter vsisa morske vode, preveri očisti. Potem pa tudi šobe, visokotlačna črpalka, turbina (prenizek tlak), itd... Razlogov je toliko, da nekateri rabijo 1 leto, da odkrijejo razlog.
volvo
Kapitan korvete
Prispevkov: 95
Pridružen: Po Avg 05, 2013 14:46

Re: Volvo Penta D4

OdgovorNapisal/-a volvo » Če Jul 18, 2019 16:19

Zdravo!

Kupil 4l burnacel buster zmesal z vodo in pustil da krozi po motorju 7h. Danes preizkusili s polnim rezervarjem goriva 3 krepki moski na krovu po 40min full gas 3450rpm temperatura motorja konstantno 85C!

Hvala in lp
Uporabniški avatar
admin
Site Admin
Prispevkov: 8681
Pridružen: Sr Nov 22, 2006 21:34
Kraj: Ljubljana-Punat
Kontakt:

Re: Volvo Penta D4

OdgovorNapisal/-a admin » To Jul 23, 2019 13:29

Bravo!
Torej se je samo potrdila moja trditev, kako na nulo je dimenzioniran hladilni sistem pri Volvo diesel motorjih. Samo malo se zabaše, malo oblog in je že premalo hlajenja!
Sedaj pa mirno plovbo!
volvo
Kapitan korvete
Prispevkov: 95
Pridružen: Po Avg 05, 2013 14:46

Re: Volvo Penta D4

OdgovorNapisal/-a volvo » Sr Jul 24, 2019 12:29

Hvala.
Je pa res da je bilo kar fejst zapacano.... katerokoli gumjasto cev sem stisnil je bil obcutek kot da drobim led ker je bilo notri toliko vodnega kamna.
Ce bo kdorkoli to delal naj ne pozabi poleg odstranit impeller in cinke... impeler da je pretok nemoten cinke pa da jih ne poje kislina.
Priporocam vsakemu saj s tem se motor bolje hladi. Jaz sem na svojih motorjih ze lani naredil in bom zopet cez 2 leti zopet.
Uporabniški avatar
admin
Site Admin
Prispevkov: 8681
Pridružen: Sr Nov 22, 2006 21:34
Kraj: Ljubljana-Punat
Kontakt:

Re: Volvo Penta D4

OdgovorNapisal/-a admin » Če Jul 25, 2019 14:01

Ja, to je verižna reakcija! Ko se prične zadeva samo malo mašiti, temperatura hladilne vode (morja) narašča in naraste preko točke, kjer se začne izločati sol in vodni kamen. Sistem je načelno dimenzioniran, da je pod to temperaturno točko, nekje največ 75 C. Ko se pretok malo zmanjša, temperatura vode poraste na 80, pa na 85, potem pa je vse zabito zelo hitro, v nekaj urah je motor do konca zapacan!
Izločanje kristalov soli in tudi vodnega kamna je tudi razlog, da imajo motorji z odprtim sistemom hlajenja zelo nizko delovno temperaturo, čeprav je motor v osnovi narejen za delovno temperaturo 90 do 95 C. Termostat v odprtem sistemu je ponavadi okrog 165 F (američani) kar je okrog 74 C... Če ima ta isti motor zaprti dvokrožni sistem, je termostat zamenjan na 185 ali 190 F (okrog 85 C).
Uporabniški avatar
MIHOLD
Poročnik bojne ladje
Prispevkov: 85
Pridružen: Pe Maj 23, 2008 02:51

Re: Volvo Penta D4

OdgovorNapisal/-a MIHOLD » Pe Jul 26, 2019 22:36

Kje se pa da kupiti barnacle buster pri nas? Ali pa mogoce tudi rydlyme?
volvo
Kapitan korvete
Prispevkov: 95
Pridružen: Po Avg 05, 2013 14:46

Re: Volvo Penta D4

OdgovorNapisal/-a volvo » Pe Jul 26, 2019 23:31

Jaz sem ga kupil v trgovini Skipper pred vhodom v marino Portoroz.

Kdo je na strani

Po forumu brska: nautilus, torpedo in 1 gost