Plastika Vs Aluminij na dolžinah do 7m
Moderatorji: moderator2, cibro, moderator
Plastika Vs Aluminij na dolžinah do 7m
Pozdravljeni,
ne vem če je bilo tole že obdelovano, če da, me bo najbrž kdo torpediral na pravo temo in si preberem tam drugače pa....
Znanje in pasovna širina na tem forumu je ogromna in namesto, da dneve in dneve googlam ( kar mi še vedno ostane ) sem ubral lažjo pot in vprašanje zastavil tu.
Če je možno ( tole je dokaj ambicijozna prošnja) bi bilo super da ostanemo v debati znotraj teme s čim manj "jurčki in krompirji"
Zanimajo me predvsem prednosti enega materiala in trajnostni aspekt. Nekje sem prebral, da bi tudi alu čolni morali biti z notranje strani ( pustimo zunanji antifouling...) zaščiteni z določenim premazom kar pa proizvajalci večinoma ne delajo ( zasledil na neki avstralski strani) ...morda pa sem si samo narobe prevedel in tolmačil.
Na drugi strani bi tudi plastika ( tako kot v starih kvalitetno izdelanih barkah) morala biti z notranje strani zaščitena z gelkotom oz barvo pa zopet vse prevečkrat v skritih delih srečamo surovo in neobdelano površino.
Tako na eni kot drugi pa na jadranu kot vemo pride slanica , pa voda kondenza ali pa morja itd...in potem gre počasi vse v cvet. Stvari načeloma ne bole dokler ne veš za njih in so skrite ko pa udarijo zna zadeva močno finančno boleti ..
Z besedo in mnenji na dan.
Paco
Ločeno odprem še eno temo za frenda, ki kupuje barko za 2020 ampak to je že druga pravljica
ne vem če je bilo tole že obdelovano, če da, me bo najbrž kdo torpediral na pravo temo in si preberem tam drugače pa....
Znanje in pasovna širina na tem forumu je ogromna in namesto, da dneve in dneve googlam ( kar mi še vedno ostane ) sem ubral lažjo pot in vprašanje zastavil tu.
Če je možno ( tole je dokaj ambicijozna prošnja) bi bilo super da ostanemo v debati znotraj teme s čim manj "jurčki in krompirji"
Zanimajo me predvsem prednosti enega materiala in trajnostni aspekt. Nekje sem prebral, da bi tudi alu čolni morali biti z notranje strani ( pustimo zunanji antifouling...) zaščiteni z določenim premazom kar pa proizvajalci večinoma ne delajo ( zasledil na neki avstralski strani) ...morda pa sem si samo narobe prevedel in tolmačil.
Na drugi strani bi tudi plastika ( tako kot v starih kvalitetno izdelanih barkah) morala biti z notranje strani zaščitena z gelkotom oz barvo pa zopet vse prevečkrat v skritih delih srečamo surovo in neobdelano površino.
Tako na eni kot drugi pa na jadranu kot vemo pride slanica , pa voda kondenza ali pa morja itd...in potem gre počasi vse v cvet. Stvari načeloma ne bole dokler ne veš za njih in so skrite ko pa udarijo zna zadeva močno finančno boleti ..
Z besedo in mnenji na dan.
Paco
Ločeno odprem še eno temo za frenda, ki kupuje barko za 2020 ampak to je že druga pravljica
pojdi se z bikom bost!
Re: Plastika Vs Aluminij na dolžinah do 7m
Plastična barka iz vinilestra ali celo dobrega epoksijaje bistveno trajnejša od aluminijaste in znotraj rabi top coat le v estetske namene.
Re: Plastika Vs Aluminij na dolžinah do 7m
Sem imel pred kratkim alu delovni čoln letnik 1974, zbunkan in deformiran z vseh strani.
Material je bil po vseh teh letih še vedno zelo ok. Niti na enem od stotero+ netov ni puščal!
Material je bil po vseh teh letih še vedno zelo ok. Niti na enem od stotero+ netov ni puščal!
Re: Plastika Vs Aluminij na dolžinah do 7m
Samo v vednost.
Gelcoat je po domace povedano zelo slaba necista poliesterska smola.
Torej poliester smola z kupom barvila in ostalih dodatkov.
Ali pac vinilester oz epoxy.
Torej ja. Le lepotnega pomena.
Gelcoat je po domace povedano zelo slaba necista poliesterska smola.
Torej poliester smola z kupom barvila in ostalih dodatkov.
Ali pac vinilester oz epoxy.
Torej ja. Le lepotnega pomena.
Ne sodi me, dokler me ne spoznaš, ne podcenjuj me, dokler mi ne postaviš izziva in ne govori o meni, dokler ne govoriš z mano!
Re: Plastika Vs Aluminij na dolžinah do 7m
Micka, nimaš prav.
Gelcoat ni le lepotnega pomena. Vsaj v časovnem obdobju v katerem se na forumu prisotni morjeplovci ubadajo z navtiko je gel coat vinilestrska smola, ki poleg dostopa vode do laminata ščiti tudi z uv dodatki. Poleg tega vsebuje tudi polnila, ki mu dajejo boljšo trdoto, trdnost in elastičnost.
Navaden poliester brez gel coata ne preživi ravno dolgo v vodi, ker ti ga mimogrede uniči osmoza.
Verjetno si želel napisat topcoat? Ta pa je navadno kobajagi smola z dodatkom pigmenta, malce tiksija in parafina, da ne pika in je v glavnem estetskega pomena.
Gelcoat ni le lepotnega pomena. Vsaj v časovnem obdobju v katerem se na forumu prisotni morjeplovci ubadajo z navtiko je gel coat vinilestrska smola, ki poleg dostopa vode do laminata ščiti tudi z uv dodatki. Poleg tega vsebuje tudi polnila, ki mu dajejo boljšo trdoto, trdnost in elastičnost.
Navaden poliester brez gel coata ne preživi ravno dolgo v vodi, ker ti ga mimogrede uniči osmoza.
Verjetno si želel napisat topcoat? Ta pa je navadno kobajagi smola z dodatkom pigmenta, malce tiksija in parafina, da ne pika in je v glavnem estetskega pomena.
Re: Plastika Vs Aluminij na dolžinah do 7m
če rabiš kot delovno plovilo Aluminij,če hočeš šminkirat je alu predrag
Re: Plastika Vs Aluminij na dolžinah do 7m
SR 290 napisal/-a:Micka, nimaš prav.
Gelcoat ni le lepotnega pomena. Vsaj v časovnem obdobju v katerem se na forumu prisotni morjeplovci ubadajo z navtiko je gel coat vinilestrska smola, ki poleg dostopa vode do laminata ščiti tudi z uv dodatki. Poleg tega vsebuje tudi polnila, ki mu dajejo boljšo trdoto, trdnost in elastičnost.
Navaden poliester brez gel coata ne preživi ravno dolgo v vodi, ker ti ga mimogrede uniči osmoza.
Verjetno si želel napisat topcoat? Ta pa je navadno kobajagi smola z dodatkom pigmenta, malce tiksija in parafina, da ne pika in je v glavnem estetskega pomena.
Moj odgovor se je nanasal izkljucno na notranje dele colna, ker je avtor izrazil skrb da niso pobarvani in pa ti si pisal o estetiki.
Se opravicujem ker nisem bil dovolj jasen.
Se pa v zadnjih letih cedalje vec uporablja izraz topcoat za PU barvo. Oziroma ce reces v stacuni topcoat dobis PU.
Po "knjigi" pa je ja topcoat gelcoat z dodatkom parafina oziroma voska in naj bi bil enako kvaliteten kar pa se spet strinjam ni.
Osebno imam za te stvari najraje PU barvo. Izredno lepo se dela z njo. Je cenejsa. Podobno ucinkovita.
Nikoli pa ne uporabljam parafina, ampak pva po vrhu.
Ne sodi me, dokler me ne spoznaš, ne podcenjuj me, dokler mi ne postaviš izziva in ne govori o meni, dokler ne govoriš z mano!
Re: Plastika Vs Aluminij na dolžinah do 7m
Parafin pomaga poliestru v borbi z UV žarki, z osmozo, ter z kemikalijami. Gol poliester je kot telo brez kože, je pa reševanje "pikanja" z pva dobrodošlo, kadar želiš kasneje dodelat laminat in nekaj lepit na obstoječo površino. Na parafinirano smolo se nič ne prime in jo je treba globoko zbrusit, tako z pva pa le malo preletiš z brusom.
Če bi želel šminkerijo b za notranjost pllovila vzel nekaj iz tovornjakarskega programa vključno epoksidni primer, drugače pa parafiniran poliester z valjčkom. Golega poliestra navkljub tapeciranju nikakor ne bi pustil, bi si pa to mirne duše privoščil pri vinilestru ali epoksiju.
Glede manjših alu plovil pa morda to, da jih v morju ni veliko, so pa zaradi trpežnosti zakon za rečno plovbo.
Če bi želel šminkerijo b za notranjost pllovila vzel nekaj iz tovornjakarskega programa vključno epoksidni primer, drugače pa parafiniran poliester z valjčkom. Golega poliestra navkljub tapeciranju nikakor ne bi pustil, bi si pa to mirne duše privoščil pri vinilestru ali epoksiju.
Glede manjših alu plovil pa morda to, da jih v morju ni veliko, so pa zaradi trpežnosti zakon za rečno plovbo.
Re: Plastika Vs Aluminij na dolžinah do 7m
Kaj pa akrilne barve namesto topcoata v notranjosti? Pred leti sem se za eno od notranjih sten odločil za akrilno barvo, da ni bilo vonja.
Re: Plastika Vs Aluminij na dolžinah do 7m
Saj tovornjakarski program avto lakov so 2K akrilne barve.
Re: Plastika Vs Aluminij na dolžinah do 7m
SR 290 napisal/-a:Saj tovornjakarski program avto lakov so 2K akrilne barve.
In PU
Ne sodi me, dokler me ne spoznaš, ne podcenjuj me, dokler mi ne postaviš izziva in ne govori o meni, dokler ne govoriš z mano!
Re: Plastika Vs Aluminij na dolžinah do 7m
A akrilna barva je z vidika zaščite poliestra OK?
Re: Plastika Vs Aluminij na dolžinah do 7m
Je, če je nad vodno linijo.
@Micka; v Heliosu so mi razložili približno tako, da so barve akril dokler je tekoč, ko se strdi je pa PU. Detajlov si nisem zapomnim, a je bila razlaga precej podrobna, vključno z kemijsko razlago zamreženja.
Vem, da je en kup različnih poliurethanov in možno, da ene trgovsko imenujejo akrilni, druge pa poliurethanski laki.
Ko smo že pri teh žavbah: Kdo ve katera bi bila dobra za podvodni del? Nekaj smo spreminjali, z gel coatom se mi ne da ukvarjat in ga brusit nad glavo, antifoulinga pa tudi ne bi dajal gor. Kaj gladkega naj dam čez epoksi primer?
Aegir, kako se ti obnese oni silikon, so težave med transportom na prikolici...?
@Micka; v Heliosu so mi razložili približno tako, da so barve akril dokler je tekoč, ko se strdi je pa PU. Detajlov si nisem zapomnim, a je bila razlaga precej podrobna, vključno z kemijsko razlago zamreženja.
Vem, da je en kup različnih poliurethanov in možno, da ene trgovsko imenujejo akrilni, druge pa poliurethanski laki.
Ko smo že pri teh žavbah: Kdo ve katera bi bila dobra za podvodni del? Nekaj smo spreminjali, z gel coatom se mi ne da ukvarjat in ga brusit nad glavo, antifoulinga pa tudi ne bi dajal gor. Kaj gladkega naj dam čez epoksi primer?
Aegir, kako se ti obnese oni silikon, so težave med transportom na prikolici...?
Re: Plastika Vs Aluminij na dolžinah do 7m
Ne.
Ce zelo posplosim. Akrilne barve so vodne barve. Solvent je akril polimer in barva je topna v vodi. Suha ne!
Torej poanta je baza-topilo.
Uretanske in polieretanske barve so sicer tudi lahko akrilne, ampak da me ubijes ne poznam nobene. So pa oljne.
Glavna razlika med akril in oljno barvo je v tem da ima oljna vec aktivnih snovi. Najbolj se to opazi pri prekrivnosti. Zato tudi pri trdnosti.
In je bolj strupena, smrdi itd.
Za dno ti priporocan oljno PU barvo, ki je trsa od uretanske.
Ce bos kdaj dlje v vodi pa coper coat kateri je na bazi epoxi smole in se ga da lepo obrustiti do zelo zadovoljive gladkosti.
Ps. Kdor je ze kdaj sprical akril in pa "nitro" ve da je akril hudic in pol. Sploh na colnu ko zelis doseci neko debelino pospricas, lepo k vrag. Gres na pir, prides nazaj pa barva sesedena...
Ce zelo posplosim. Akrilne barve so vodne barve. Solvent je akril polimer in barva je topna v vodi. Suha ne!
Torej poanta je baza-topilo.
Uretanske in polieretanske barve so sicer tudi lahko akrilne, ampak da me ubijes ne poznam nobene. So pa oljne.
Glavna razlika med akril in oljno barvo je v tem da ima oljna vec aktivnih snovi. Najbolj se to opazi pri prekrivnosti. Zato tudi pri trdnosti.
In je bolj strupena, smrdi itd.
Za dno ti priporocan oljno PU barvo, ki je trsa od uretanske.
Ce bos kdaj dlje v vodi pa coper coat kateri je na bazi epoxi smole in se ga da lepo obrustiti do zelo zadovoljive gladkosti.
Ps. Kdor je ze kdaj sprical akril in pa "nitro" ve da je akril hudic in pol. Sploh na colnu ko zelis doseci neko debelino pospricas, lepo k vrag. Gres na pir, prides nazaj pa barva sesedena...
Ne sodi me, dokler me ne spoznaš, ne podcenjuj me, dokler mi ne postaviš izziva in ne govori o meni, dokler ne govoriš z mano!
Re: Plastika Vs Aluminij na dolžinah do 7m
Coper coat?
Kdo je na strani
Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 12 gostov