AEgir napisal/-a:Udobje res ampak te razni dirkalniki imajo pa kolkr sm jaz gledal in bral čist flah podne. Celo te navadni gliserski moderni podni so spredaj divje na v zadaj pa skor ravni. To je kakor sm bral kompromis med zmogljivostjo v valovih in hitrostjo.
To je poseben razred, ki mora imeti ravno dno. Vsi hitro monohuli morajo imeti V dno, ravno dno daje preveč drsne površine in te prilepi na vodo. Za offshore gliserje je najprimernejši kot med 22 in 24 stopinj. 22 stopinj je optimum glede hitrosti, saj dovolj zmogljivi deflektroji in pad keel dovolj dvignejo gliser, obenem pa kot dna še ni tako hud in pride do precejšnega talnega efekta. Vse skupaj daje optimalno omočeno površino. 24 stopinjsko dno gre lepše čez valove, deflektorji in pad keel ga celo dovolj dvignrjo, da iz tega vidika daje manj omičene površine kot 22 st., ampak talnega efekta je občutno manj in rezultat je malce slabši kot pri 22 stopinjah.
Druga pesem so trotočkovni hidroplani, ki imajo navidezno ravno drsno površino, ampak to je le zračni kanal za drsenje na talnem efektu. Dejansko je pri vožnji naravnost v stiku z vodo le propeler in spredaj stranski dve plavutki.
Najhitrejši majhen monohul je Allison in ima tudi 22 stopinjsko dno z precejšnim lovilcem zraka na premcu, ki usmerja zrak pod dno za ustvarjanje talnega efekta.
Tile sodi z ravnim dnom kakršnega si dal kot prilogo po pravilih ne smejo drset na talnem efektu in to so hudimano nevarne banje, ki se ne morejo primerjat z tistimi azijskimi škafi na "metlin pogon", ki imajo po pravilih tudi ravno dno. V obeh primerih je točno določena najmanjša dovoljena omočena površina dna.
p.s.
Tale iz teme bi rabil 40-60 konjev.