Me mika

Vse o gliserjih, cruiserjih in jahtah ter plovba z njimi

Moderatorji: moderator2, cibro, moderator

Uporabniški avatar
glens
Admiral
Prispevkov: 951
Pridružen: To Avg 17, 2010 18:25
Kraj: ACI Ičići

Re: Me mika

OdgovorNapisal/-a glens » Po Dec 09, 2019 20:48

Roberth1:

Slika
janadino
Admiral
Prispevkov: 3967
Pridružen: Če Okt 11, 2007 14:57

Re: Me mika

OdgovorNapisal/-a janadino » Sr Dec 11, 2019 07:08

Ker imam ogromno političnih prijateljev bom jim predlagal, da se z zakonom prepove nakup in uporaba čolnov manjših kot 10m. :lol:
Če bi jaz vas, večino, spraševal pred 15-imi leti za nasvete glede navtike, bi še vedno zjutraj ob sedmih brisačo na plažo nosil, da si rezerviram plac. :roll:
Nekateri pa vedo kak se je izšlo.....
Guma je guma, zaenkrat.
ennavtik
Kapitan
Prispevkov: 186
Pridružen: Sr Mar 14, 2018 20:37

Re: Me mika

OdgovorNapisal/-a ennavtik » Sr Dec 11, 2019 11:09

Hahaha tocno tako, pod 10m se prepove in izkazat 1mio eurov, da ti odobrijo nakup sploh hahah
Pa podpis vseh clanov druzine, da jim lahko zjebes dopuste hahah
Uporabniški avatar
pajer1
Admiral
Prispevkov: 5969
Pridružen: Ne Dec 16, 2007 17:39
Kraj: Ljubljana, Marina Umag

Re: Me mika

OdgovorNapisal/-a pajer1 » Sr Dec 11, 2019 12:28

.

Pa se je od vas dušebrižnikov sploh kdo postavil v čevlje člana iz prvega posta?

.
pajer 1

Kdor misli, da ne zna molit, naj gre na morje!
kr3mn1
Admiral
Prispevkov: 2526
Pridružen: So Jul 12, 2014 11:57
Kraj: Kranj / Pag(LUN)

Re: Me mika

OdgovorNapisal/-a kr3mn1 » Sr Dec 11, 2019 14:47

ne

so pa zelo brihtni pri nasvetih kako daleč s 5 metrskim čolnom. in svetujejo da je čez privlako ni panike tudi za večje čolne. da nimajo vsi ene male gumice pa tomosa 10 na njej, pač določenim ni jasno. kakor tudi ne, da taki nasveti prizadetega uma lahko drago stanejo človeka, ki jim verjame.

zbiti propelerji, odtgane noge, praske (ali bog ne daj luknje) v trupu...s kličkom ki ima ugreza ravno 30 cm greš lahko tudi po ljubljanskem barju če si dosti pritegnjen.
moščenice
Višji štabni praporščak
Prispevkov: 44
Pridružen: Ne Maj 26, 2019 22:14

Re: Me mika

OdgovorNapisal/-a moščenice » Sr Dec 11, 2019 20:50

Hvala vsem za odgovore. Še enkrat več sem prepričan, da bo tudi na Jadranu prišlo do povezovanja lastnikov plovil s ciljem večje dostopnosti, najbolj v smeri kakovosti, manj obsega.

KR3MN1,
ker si se potrudil in mi napisal veliko opozoril in pripomb, bi ti odgovoril, vrnil kakšno pripombo, pa še kaj vprašal, zato te seveda vabim, da še kaj napišeš. Cenim, spoštujem in razmislim o vsakem odgovoru:
-------------cit.
"Kot prvo, je to mala lupina ki ima tiste 2 (ali 4, odvisno od kapetana) milje od obale dovoljeno pluti, ni narejena za slabo vreme, potovalka je komaj omembe vredna in nima ne kuhinje, ne WCja ne nič. ne moreš jo vozit od znotraj iz kabine, zunaj nimaš nobene vetrne zaščite ali zaščite proti pršenju".
-------------
odg: Kar zadeva veter, se za kabinco kar dobro skriješ, no Fisherman jo ima zavetrja še manj, pa je šlo 5 ur brez problema. Zdaj, če bi 5 dni zapored bilo slabo vreme, plujem s pogostejšimi postanki, parkiram v najbližji marini in prenočim na toplem in suhem, če je treba.
-------------cit.
"Ne boš ti prišel niti pod točko razno do srednje Dalmacije iz Umaga v enem tednu z 6-7 vozli ki veljajo samo v lepem vremenu. od umaga do biograda ali Šibenika je cca. 140 milj če greš po najbližji poti. da greš malce levo malce desno jih je lahko 150. Pa to je 25 ur čiste vožnje človek, pa še to si obsojen na obalo, ker tale čoln ni narejen, da boš vozil naokoli po zunanji strani otokov ali po kanalu mimo kornatov. Tole je za lepo vreme, katerega nimaš nikoli toliko dni zapored. Tam malce veter popiha in če nisi bral vremenske napovedi si sredi 2 metrskih valov, v jasnem vremenu!"
--------------
odg: No ja do Zadra pridem v šestih dneh če se po 4 ure dnevno premikam s hitrostjo 5kn. Dan, dva gor ali dol. Gre za avanturo, ki je ne ponavljaš prav na gosto. Stvar je v dobrem timingu (napoved lepega vremena) in načrtovanju poti, v čemer sem bil vedno dober. WC - kemični - (preverjeno ob prenavljanju kopalnice), hladilnik: mali kamionski, kompresorski. Sladka voda: kamp tuš. Dodatna cerada ipd. oprema, elektrika zagotovljena. Mimogrede, če človek na deski privesla iz Dubrovnika v "Ljubljano", ni hudič, da tudi meni ne rata na čolnu premagati pol krajše poti!
--------------cit.
"Kje so stroški vzdrževanja? niso enaki nič, če tukaj nekdo napiše da stroški niso visoki to pač pomeni da te barka ne stane 4 jurje na leto kot to nekatere, ampak pač 500 (čas in delo, čeprav eni pravijo da lasten čas nič ne košta, me zanima zakaj potem ZASTONJ ne delate). se pravi si v 3h letih na 9000 evrih, če prišteješ vzdrževanje, letanje gor in dol (tisto s prikolico v dalmacijo in nazaj lahko kar pozabiš) - pri tem da s prikolico košta pa potem 10,5k EUR v treh letih. Vzdrževati moraš - kar letos prišparaš, naslednje leto 2x plačaš."
--------------
odg: Ne, stroški vzdrževanja niso enaki nič, se pa mi zdi, da, v konkretnem primeru, v naslednjih treh letih, rednega vzdrževanja ni za 500 eur na leto z mojim ali brez mojega dela na njej. In seveda se strinjam, lasten čas košta, ampak če je del tvojega hobija, potem ga ne moreš tako vrednotiti. To je podobno, kot bi ljubitelj ur zase restavriral ure, ob tem tudi malo užival, in meril "izgubljeni" čas?! Morda bi tudi tako lahko gledal na to, če bi zaradi tega hobija trpel tvoj posel. Se ti ne zdi, da je delo na čolnu lahko za nekoga tudi pridobivanje znanja?
Ko govorim o plovbi do recimo Zadarskega arhipelaga, to ne pomeni da nazaj plujem jaz. Pluje eden od mojih sinov ali prijatelj, jaz pa z avtomobilom nazaj. Če ni kandidata, se pa čoln naloži na prikolico in nazaj, pa ne vem zakaj lahko na to možnost kar pozabim?
---------------cit.
"Ti "izračuni" so samo laganje sebi in ženi, kako se ti bo rentiralo (točno to sem imel že napisano...), če je najem za 1 dan 150 evrov (ne vem kdo takole tamalo pasaro tako drago oddaja ampak ok), je za en teden nekje 500-600. In sedaj ti meni povej, kakšno abstraktno matematiko imaš, da sebi in nam razlagaš o 2-3 letih amortizacije pri 1-2 tednih na vodi???"

dnevni najem = 7500 / 150 = 50 dni.
tedenski najem = 7500 / 600 = 12,5 tednov (75 dni)
---------------
odg: No tole si pa malo slabo prebral mojo misel. Preberi še enkrat. Ne pišem o 100% amortizaciji v treh letih, temveč delni. K nakupni ceni prištevam dnevni najem identičnega, slabše opremljenega čolna v Rabcu: 90 eur za od 9.00-18.00. Pazi, to ni 24 urni najem, da se lahko odpelješ dlje kot nekaj milj in ne- stalno pogleduješ na uro, da ja ne zamudiš s povratkom. Brez hladilnika in tistega malega udobja, ki si ga sam urediš na barkici. V visoki sezoni je cena okoli 100 do 120 eur. Pa rezervacija, pa 500 eur kavcije, pa odgovornost za poškodbe v vrednosti odbitne franšize. Pa reciva da to storiš desetkrat v sezoni, kar znese v treh letih 30x. Torej skupaj cca. 3000 eur. Zdaj, konkretne barke menda zelo dobro držijo ceno. Če to velja, potem v treh letih barka ne izgubi več&enako, kot 3000 eur ali pač? Ko omenjam delno subvencioniranje oz. amortizacijo, seveda mislim na strošek priveza. No in to je pri tej barki v naslednjih treh letih edini resen strošek, ki lahko znaša v treh leti do polovice njene tržne vrednosti. No in zato razmišljam o delitvi stroškov z delitvijo lastništva , izposojo ipd.
----------------cit.
"Premisli. Ker tako kot razmišljaš ni prav, vsaj v mojih očeh ne. Čoln je luksus, in nikoli ne bo vrnil vloženega, pa če ti tukaj 100 entuzijastov pravi da je pa svoje najlepše (res slovensko, važn da je moje, pa tud če je podrtija, je najboljša zame!), je to luknja brez dna."
----------------
odg: Čoln je luksuz, tako kot marsikaj v svetu materialnih dobrin. Tudi avtomobile, ki jih danes vozite, so luksuz. Peljete se lahko v avtomobilu za 5 in ne 30 ali 40k eur, pa se! Pa ne mi o varnosti prosim! Pa še, zakaj si pa ti privoščiš ta luksuz? Pa prodaj, če je vse ena sama luknja brez dna! Ne govorim, da mi mora čoln do centa vračati vloženo, sploh ne, nikakor pa ne razmišljam, da ne gre drugače, kot da je vsak vložen euro stran vržen, kot razlagata vidva s Polancem! Še posebej ne, če razmišljam o odlično ohranjeni 6-metrski "banji" z nekaj lučkami, dvema akumulatorjema in skoraj novim 4t, malim motorjem!
----------------cit.
"Barko kupiš, si vesel. Barko servisiraš prvič, drugič, ti je še v veselje. Potem ti je pa to samo še vlaganje. Ko jo daš v morje, si rečeš - no, se je splačalo to delo pozimi (A res, a splačalo se je? Splačalo se je sosedu, ki je pil pivo iz tvojega hladilnika te zimske dni pa te gledal.) - pa se voziš. Pa pride čas odhoda. Pa je treba pospravit, pa popisat kaj je treba kupit (je odšel en bokobran, pa nove karabine, fino bi bilo zamenjat štrik s ketno spredaj, sidrna lučka je ckrnila) pa oprat, čistit podn, pa dvig na prikolico, pa doma spet vse narazen pa prat, ali pa v marini to nekje počet, pa preden se gre na morje ponovi vajo itd...potem pride dan, ko moraš samemu sebi priznat, da je čoln postal premali. da nisi poslušal ali hotel slišati, da navtika stane, da si mislil da bo dovolj ta majhna banja in podhranjen motor. prvi šok - vse kar je večje stane, da te kap. in to rabljeno 20 let! ok...če prodam ta čoln za isto ali še malce več kot sem ga kupil, sam moje delo NIČ ne stane in je veliko ur vloženih - no toliko kot delo stane se je cena dvignila - NIČ - pa bi že večji čoln mel, pa ga že napol zaaraš, pa tastarega pod ceno prodaš, pa si spet vesel kot otrok, in namesto da bi se vozil, najprej "že veš" kaj je treba in začneš vlagat in kupovat še preden si prvič v vodi."
----------------
odg: Človek, pa ti prebereš za seboj? Če je odgovor pritrdilen, prodaj in to takoj, saj pri vsem skupaj vidiš le strošek in matrungo, kot da ti je za vse skupaj globoko žal, pa še nobena izkušnja, kot lahko razberem iz napisanega, ti ni dovolj v poduk.
----------------cit.
"in kje smo začeli? ali se splača renta ali lastniško plovilo. Na koncu pristaneš tam, do koder ti še finance dopuščajo. dejansko je dolžina čolna pokazatelj "špage"."
----------------
Odg: S prvim navedkom se strinjam, z drugim ne nujno, saj je odvisno, na koliko kosov to špago namenjenu luksuzu, odrežeš. Da bom bolj razumljiv, imam znanca, ki ima povprečnega baylinerja, ampak na dvorišču pa še 60k vreden avtodom. Torej, če bi mu plovba pomenila ves luksuz ki si ga želi, bi si lako privoščil veliko dražje plovilo, se ti ne zdi?
------------------cit.
“daleč od tega. Samo, po napisanemu sodeč, možakar ima vikend na morju, in bi rad imel še svoj čoln, ker je bil parkrat na čolnu, potem še 2x si ga izposodil in sedaj sprašuje in računa na podlagi 6x komentarjev, ki ga popolnoma podpirajo.

meni zgleda človek iz Zagorja ali Gorenjske (brez zamere), ki bi si rad razširil dopust. Ampak daleč od znalca, drugače ni bi tu v dobri veri odprl teme. in če mu vsi ploskajo, mu nekdo ne sme poskusit razložit tudi temne plati navtike in začetne gorečnosti? Realna pot je nekje na sredini, za ene cenejša, za druge dražja.
Nihče ni napisal da mora kupit barko v vrednosti slovenskega GDPja, ampak posledični rezultat. Preberi prispevek od Polanca izpred 3-4h let o nakupu jadrnice. Po ekonomskih načelih absolutna katastrofa. Iz zornega kota nagonsko in hormonsko vodenih bitij iz ogljikovodikov in vode pa mavrica čustev ob prebiranju, poistovetenje samim s seboj, nekateri so videli kako so kupovali fičeka brez dinarja v žepu, pa si od ust trgali da so kupli stoenko ali yugeca čez 5 let, drugi vidijo 2 plači-ena plata na hiši (ko so zidali hiše še brez izolacije), pa potem škarfa, enkrat čez 10 let mogoče tlakovci, tretji spet kako so 20 let bitcoine prekladali in jedli kruh brez paštete....najbrž razumeš da je vse v očeh posmeznika. in takšne so tudi reakcije.”
............................
Odg: Do tu sem te še nekako razumel, od tu dalje pa nič več in te moram ustaviti. Jaz ti ne zamerim, ker si me iz centra Ljubljane potisnil v Zasavje ali na Gorenjsko, čeprav ne razumem tvojo percepcijo v kombinaciji morje, barka, razširjen dopust in Zagorje oz. Gorenjska? Pomagaj mi, naj bi iz omenjenega kraja oziroma pokrajine prihajali bolj "enostavni", impulzivni oziroma manj razmišljujoči in naivni "primerki"? Ti pa lahko zamerijo tisti forumaši, ki so od tam doma in glej, da te ne “natunkajo”, če te odkrijejo v kakšnem mandraču.....Šalo na stran. Ti ne svetuješ ampak jamraš in pokroviteljsko pridigaš. Če sem neveden, še ne pomeni, da sem neumen in ne skrbi, ne obračam žepov do zadnjega fičnka in ja, prav ugotavljaš, ker sem neveden sprašujem na forumu, o nakupu male banje in ne kruzerja za 100k, kot ti misliš, da mislim.
.........................cit.
“ja lej...imam vikend na morju, pa svoj komunalni privez pa 8.5 metrsko barko čez zimo v suhi marini če si hotel točno vedet. Pred tem je pa na istem vezu plutala 6,5metrka stvarčica. Plačam tiste 2 jurja za dok in po jurja na teden za bencin ko plujem - se pravi s kaskom vred skoraj toliko kot avtor te teme za čoln na leto - nepovratnih sredstev ! (6,5k EUR). če imaš, lahko to počneš. Ker sem pa sam gradil in zidal svojo firmo in svoj vikend, pa na začetku ni bilo financ za take stvari ampak so bile plavajoče stvari manjše, pa sam svoj mehanik pa šlosar, ličar, električar. Pišem iz izkušenj in mi je danes po eni strani žal za ves ta čas in trud, ki sem ga takrat v dobri veri vrgel stran. Ne, nič se nisem naučil, ker sem že prej poznal mehaniko, in tudi ni bilo lepo preživet čas, ker je bilo vedno na silo in zadnje momente, da bo prištimano za dopust. Ker čas je najbolj dragocena stvar na tem svetu. in nikoli ne bom razumel ljudi, ki pravijo, da njihov čas nič ne stane.”
...........................
odg.: Po eni strani ti je žal, kaj pa po drugi? Iz napisanega bi lahko zaključil, da si ti jack, ker imaš, jaz pa sem siromak, ki pri 54-tih ni ničesar skupaj spravil, zato bodo otroci lačni in žena z iztegnjeno roko pred Prešercem, če si omislim 6 metrsko, plastično banjo! Napisal sem, da ni mačji kašelj, ker ne mečem denarja v smeri, kjer se nič ne odbije! Pa še nekaj; Nisi edini, ki ima firmo in nisi edini, ki je s svojimi rokami v žuljih in znoju gradil vikend, bil svoj šlosar, pa ličar (mimogrede, svojo staro Mazdo sem si preličal sam, tako za hobi), pa tudi o elektriki nekaj vem. Znam delati z rokami, moram znati, ker živim v 100 let stari hiši. Če sem njo sposoben vzdrževat, mi lahko zaupaš, da bom tudi 6-metrsko banjo, do katere si mi skoraj vzel veselje. In še nekaj, govoriš o nepovratnih sredstvih; Kaj tvoj in užitek tvoje družine ob plovbi niso tudi povratna sredstva, le da se ne merijo v denarju ampak zadoščenju, ko srkate vase tople poletne pršice, ko režete morje mimo preobljudenih plaž, ko izkoriščate vse prednosti, ki jih plovilo ponuja?
Tudi ti ne laži sebi in ženi; Kakšen kos "špage", za kaj ven dat porihtat si vedno imel, pa tega nisi storil in si šmerglal, popravljal, pa to pa ono, pa beri zgoraj naštevek, in če vrnemo čas bi vajo ponovil, tudi z današnjo pametjo in izkušnjami, ker je škoda denarja za mojstra, če lahko porihtaš sam kajne? Zato je jamranje sila moteča stvar, ki ga dobro označi, tudi tebi dobro poznan pregovor; “ Tistemu ki jamra moraš še vzeti, pa bo še ostalo”.

Ennavtik ti je lepo napisal, citiram: “Sej lepo da si izmenjujemo mnenja, ampak meni res ni jasno o kaksnih velikih denarjih vi govorite? Jasno da ni zastonj, ampak ne vem o kaksnih cifrah vi govorite. Ce pa so taki veliki stroski pa nabavite nekaj cenejsega, manjsega.”
........................................

Pa še odgovor vam g. Polanc: Prav ugotavljate, bolj ste mi odmagali kot pomagali, Vi govorite o miljonih zmetanih v barke, jaz pa kupujem centimeter več od škafa za 7.500 eur. Zaradi slikovitosti sem že tako razvrednotil barko, da jo bom kmalu degradiral v mali lavor!
........................................cit.
“Kapo dol za tako iskren, izviren, in dobronameren tekst!

Vsi ki podpirate ta "projekt" si pa zapomnite, da so časi štiričlanske družine z vso opremo za kampirat , s fičkom na morje, minili že pred štiridesetimi leti. Danes je drugačen standard in nivo življenja.

Itak se bo moral odločit sam, kaj in kako!

kr3mn1, je pa tako v življenju, da ljudje pričakujejo odkritost, iskrenost, ko jo dobijo so pa užaljeni in se ne držijo ....!”
................................
odg.: in za konec še vam Pajer1
No, vaša ugotovitev pa se bere, kot, kaj za vraga nagovarjate siromaka k nakupu, ko pa ja vidite, da si bo zadrgnil štrik okoli vratu in ga boste imeli na vesti, saj bo zaradi nakupa lavorja končal ob suhem kruhu in vodi!
Pa nisem užaljen le razočaran, ker sem namesto mnenja o plovilu, kar sem prosil, dobil pridigo o svinji, ki sanja o koruzi!
Pa pojdimo brez zamere naprej.
Lp
Sašo
polanc
Admiral
Prispevkov: 9290
Pridružen: Če Dec 04, 2008 21:00
Kraj: sevnica

Re: Me mika

OdgovorNapisal/-a polanc » Če Dec 12, 2019 17:58

Sašo najprej OPROSTI,kar sem pisal.No oprosti tudi, ker sem začel kar tikat ..imam 54 let in pač se tu na forumu vsi tikamo.Mal mi je žal, da sem tiste miljone omenjal,je bilo pa bolj kot hec.Če boš prebral v rubriki jadrnice mojo temo Začetki..ti bo veliko tega jasno..
Okol denarja.Začeli smo z par sto markami vrednim Elanom 300,no pol smo kupili Elan 435 par tisočakov vreden komplet,nato imamo sedaj par deset tisoč evrov vredno jadrnico,sin pa je skiper na X65 ktere je začetna cena 2 miljona e plus dajatve plus dodatki.s katero je tudi zmagal na ARC regati čez Atlantikin sem se pač pohecal okol teh miljonov.
Težko se je prav odločit, pametovali smo vsi drug čez drugega, a odloču se boš sam.Tisto kar sem napisal okoli dopustov reživetih na barki in spanju manj konfortnem kot v hotelu ,je res in jasno vsakemu.Je pa to avantura in tko bo tud tvoja.Jaz sem iz Sukošana do Volm pripeljal jadrnico v 17 urah...tako da se tudi počasi daleč pride.Veš, NISEM pa niti mislil, niti želel podcenjevati niti tebe niti tvoje plovilo..to si pa čist narobe razumel..no vsaj jaz nisem hotel nič slabega..Da ne nakladam preveč.. Kupi če želiš,včasih ti bo lepo,včasih boš jezen na dan ,ko si barko kupil ,ampak suma sumarum je navtika lep šport.Pa res najdi ta prispevek Začetki v temi Jadrnice..preberta ga z tvojo spremljevalko..čez 45000 branj je bilo..vsi so me spodbujali naj pišem..
Morda le en stavek,ki ga pa nikoli ne pozabi.Vreme postaja v zadnjih 5 letih čist drugačno,podivjano.Pijavka kr 30 m od moje barke prevrne v Umagu zasidran 8 m katamaran...če bi bil jaz na barki uni petek ,bi me ubilo, oz zadušil pršec v zraku, če me nebi vrglo v podivjano morje ob 80 stopinjskem naklonu barke..Torej, res pazi in spremljaj vreme, pa al boš plul 500 al pa 8000 m od obale.Upam da se kaj vidimo in kako spijemo.Če se srečamo v Umagu tudi dobrodošel na barko na pijačo in čvek..pa kak krog pojadramo..LP Iztok
moščenice
Višji štabni praporščak
Prispevkov: 44
Pridružen: Ne Maj 26, 2019 22:14

Re: Me mika

OdgovorNapisal/-a moščenice » Če Dec 12, 2019 20:28

moščenice napisal/-a:Hvala vsem za odgovore. Še enkrat več sem prepričan, da bo tudi na Jadranu prišlo do povezovanja lastnikov plovil s ciljem večje dostopnosti, najbolj v smeri kakovosti, manj obsega.

KR3MN1,
ker si se potrudil in mi napisal veliko opozoril in pripomb, bi ti odgovoril, vrnil kakšno pripombo, pa še kaj vprašal, zato te seveda vabim, da še kaj napišeš. Cenim, spoštujem in razmislim o vsakem odgovoru:
-------------cit.
"Kot prvo, je to mala lupina ki ima tiste 2 (ali 4, odvisno od kapetana) milje od obale dovoljeno pluti, ni narejena za slabo vreme, potovalka je komaj omembe vredna in nima ne kuhinje, ne WCja ne nič. ne moreš jo vozit od znotraj iz kabine, zunaj nimaš nobene vetrne zaščite ali zaščite proti pršenju".
-------------
odg: Kar zadeva veter, se za kabinco kar dobro skriješ, no Fisherman jo ima zavetrja še manj, pa je šlo 5 ur brez problema. Zdaj, če bi 5 dni zapored bilo slabo vreme, plujem s pogostejšimi postanki, parkiram v najbližji marini in prenočim na toplem in suhem, če je treba.
-------------cit.
"Ne boš ti prišel niti pod točko razno do srednje Dalmacije iz Umaga v enem tednu z 6-7 vozli ki veljajo samo v lepem vremenu. od umaga do biograda ali Šibenika je cca. 140 milj če greš po najbližji poti. da greš malce levo malce desno jih je lahko 150. Pa to je 25 ur čiste vožnje človek, pa še to si obsojen na obalo, ker tale čoln ni narejen, da boš vozil naokoli po zunanji strani otokov ali po kanalu mimo kornatov. Tole je za lepo vreme, katerega nimaš nikoli toliko dni zapored. Tam malce veter popiha in če nisi bral vremenske napovedi si sredi 2 metrskih valov, v jasnem vremenu!"
--------------
odg: No ja do Zadra pridem v šestih dneh če se po 4 ure dnevno premikam s hitrostjo 5kn. Dan, dva gor ali dol. Gre za avanturo, ki je ne ponavljaš prav na gosto. Stvar je v dobrem timingu (napoved lepega vremena) in načrtovanju poti, v čemer sem bil vedno dober. WC - kemični - (preverjeno ob prenavljanju kopalnice), hladilnik: mali kamionski, kompresorski. Sladka voda: kamp tuš. Dodatna cerada ipd. oprema, elektrika zagotovljena. Mimogrede, če človek na deski privesla iz Dubrovnika v "Ljubljano", ni hudič, da tudi meni ne rata na čolnu premagati pol krajše poti!
--------------cit.
"Kje so stroški vzdrževanja? niso enaki nič, če tukaj nekdo napiše da stroški niso visoki to pač pomeni da te barka ne stane 4 jurje na leto kot to nekatere, ampak pač 500 (čas in delo, čeprav eni pravijo da lasten čas nič ne košta, me zanima zakaj potem ZASTONJ ne delate). se pravi si v 3h letih na 9000 evrih, če prišteješ vzdrževanje, letanje gor in dol (tisto s prikolico v dalmacijo in nazaj lahko kar pozabiš) - pri tem da s prikolico košta pa potem 10,5k EUR v treh letih. Vzdrževati moraš - kar letos prišparaš, naslednje leto 2x plačaš."
--------------
odg: Ne, stroški vzdrževanja niso enaki nič, se pa mi zdi, da, v konkretnem primeru, v naslednjih treh letih, rednega vzdrževanja ni za 500 eur na leto z mojim ali brez mojega dela na njej. In seveda se strinjam, lasten čas košta, ampak če je del tvojega hobija, potem ga ne moreš tako vrednotiti. To je podobno, kot bi ljubitelj ur zase restavriral ure, ob tem tudi malo užival, in meril "izgubljeni" čas?! Morda bi tudi tako lahko gledal na to, če bi zaradi tega hobija trpel tvoj posel. Se ti ne zdi, da je delo na čolnu lahko za nekoga tudi pridobivanje znanja?
Ko govorim o plovbi do recimo Zadarskega arhipelaga, to ne pomeni da nazaj plujem jaz. Pluje eden od mojih sinov ali prijatelj, jaz pa z avtomobilom nazaj. Če ni kandidata, se pa čoln naloži na prikolico in nazaj, pa ne vem zakaj lahko na to možnost kar pozabim?
---------------cit.
"Ti "izračuni" so samo laganje sebi in ženi, kako se ti bo rentiralo (točno to sem imel že napisano...), če je najem za 1 dan 150 evrov (ne vem kdo takole tamalo pasaro tako drago oddaja ampak ok), je za en teden nekje 500-600. In sedaj ti meni povej, kakšno abstraktno matematiko imaš, da sebi in nam razlagaš o 2-3 letih amortizacije pri 1-2 tednih na vodi???"

dnevni najem = 7500 / 150 = 50 dni.
tedenski najem = 7500 / 600 = 12,5 tednov (75 dni)
---------------
odg: No tole si pa malo slabo prebral mojo misel. Preberi še enkrat. Ne pišem o 100% amortizaciji v treh letih, temveč delni. K nakupni ceni prištevam dnevni najem identičnega, slabše opremljenega čolna v Rabcu: 90 eur za od 9.00-18.00. Pazi, to ni 24 urni najem, da se lahko odpelješ dlje kot nekaj milj in ne- stalno pogleduješ na uro, da ja ne zamudiš s povratkom. Brez hladilnika in tistega malega udobja, ki si ga sam urediš na barkici. V visoki sezoni je cena okoli 100 do 120 eur. Pa rezervacija, pa 500 eur kavcije, pa odgovornost za poškodbe v vrednosti odbitne franšize. Pa reciva da to storiš desetkrat v sezoni, kar znese v treh letih 30x. Torej skupaj cca. 3000 eur. Zdaj, konkretne barke menda zelo dobro držijo ceno. Če to velja, potem v treh letih barka ne izgubi več&enako, kot 3000 eur ali pač? Ko omenjam delno subvencioniranje oz. amortizacijo, seveda mislim na strošek priveza. No in to je pri tej barki v naslednjih treh letih edini resen strošek, ki lahko znese do polovice njene tržne vrednosti. No in zato razmišljam o delitvi stroškov z delitvijo lastništva , izposojo ipd.
----------------cit.
"Premisli. Ker tako kot razmišljaš ni prav, vsaj v mojih očeh ne. Čoln je luksus, in nikoli ne bo vrnil vloženega, pa če ti tukaj 100 entuzijastov pravi da je pa svoje najlepše (res slovensko, važn da je moje, pa tud če je podrtija, je najboljša zame!), je to luknja brez dna."
----------------
odg: Čoln je luksuz, tako kot marsikaj v svetu materialnih dobrin. Tudi avtomobile, ki jih danes vozite, so luksuz. Peljete se lahko v avtomobilu za 5 in ne 30 ali 40k eur, pa se! Pa ne mi o varnosti prosim! Pa še, zakaj si pa ti privoščiš ta luksuz? Pa prodaj, če je vse ena sama luknja brez dna! Ne govorim, da mi mora čoln do centa vračati vloženo, sploh ne, nikakor pa ne razmišljam, da ne gre drugače, kot da je vsak vložen euro stran vržen, kot razlagata vidva s Polancem! Še posebej ne, če razmišljam o odlično ohranjeni 6-metrski "banji" z nekaj lučkami, dvema akumulatorjema in skoraj novim 4t, malim motorjem!
----------------cit.
"Barko kupiš, si vesel. Barko servisiraš prvič, drugič, ti je še v veselje. Potem ti je pa to samo še vlaganje. Ko jo daš v morje, si rečeš - no, se je splačalo to delo pozimi (A res, a splačalo se je? Splačalo se je sosedu, ki je pil pivo iz tvojega hladilnika te zimske dni pa te gledal.) - pa se voziš. Pa pride čas odhoda. Pa je treba pospravit, pa popisat kaj je treba kupit (je odšel en bokobran, pa nove karabine, fino bi bilo zamenjat štrik s ketno spredaj, sidrna lučka je ckrnila) pa oprat, čistit podn, pa dvig na prikolico, pa doma spet vse narazen pa prat, ali pa v marini to nekje počet, pa preden se gre na morje ponovi vajo itd...potem pride dan, ko moraš samemu sebi priznat, da je čoln postal premali. da nisi poslušal ali hotel slišati, da navtika stane, da si mislil da bo dovolj ta majhna banja in podhranjen motor. prvi šok - vse kar je večje stane, da te kap. in to rabljeno 20 let! ok...če prodam ta čoln za isto ali še malce več kot sem ga kupil, sam moje delo NIČ ne stane in je veliko ur vloženih - no toliko kot delo stane se je cena dvignila - NIČ - pa bi že večji čoln mel, pa ga že napol zaaraš, pa tastarega pod ceno prodaš, pa si spet vesel kot otrok, in namesto da bi se vozil, najprej "že veš" kaj je treba in začneš vlagat in kupovat še preden si prvič v vodi."
----------------
odg: Človek, pa ti prebereš za seboj? Če je odgovor pritrdilen, prodaj in to takoj, saj pri vsem skupaj vidiš le strošek in matrungo, kot da ti je za vse skupaj globoko žal, pa še nobena izkušnja, kot lahko razberem iz napisanega, ti ni dovolj v poduk.
----------------cit.
"in kje smo začeli? ali se splača renta ali lastniško plovilo. Na koncu pristaneš tam, do koder ti še finance dopuščajo. dejansko je dolžina čolna pokazatelj "špage"."
----------------
Odg: S prvim navedkom se strinjam, z drugim ne nujno, saj je odvisno, na koliko kosov to špago namenjenu luksuzu, odrežeš. Da bom bolj razumljiv, imam znanca, ki ima povprečnega baylinerja, ampak na dvorišču pa še 60k vreden avtodom. Torej, če bi mu plovba pomenila ves luksuz ki si ga želi, bi si lako privoščil veliko dražje plovilo, se ti ne zdi?
------------------cit.
“daleč od tega. Samo, po napisanemu sodeč, možakar ima vikend na morju, in bi rad imel še svoj čoln, ker je bil parkrat na čolnu, potem še 2x si ga izposodil in sedaj sprašuje in računa na podlagi 6x komentarjev, ki ga popolnoma podpirajo.

meni zgleda človek iz Zagorja ali Gorenjske (brez zamere), ki bi si rad razširil dopust. Ampak daleč od znalca, drugače ni bi tu v dobri veri odprl teme. in če mu vsi ploskajo, mu nekdo ne sme poskusit razložit tudi temne plati navtike in začetne gorečnosti? Realna pot je nekje na sredini, za ene cenejša, za druge dražja.
Nihče ni napisal da mora kupit barko v vrednosti slovenskega GDPja, ampak posledični rezultat. Preberi prispevek od Polanca izpred 3-4h let o nakupu jadrnice. Po ekonomskih načelih absolutna katastrofa. Iz zornega kota nagonsko in hormonsko vodenih bitij iz ogljikovodikov in vode pa mavrica čustev ob prebiranju, poistovetenje samim s seboj, nekateri so videli kako so kupovali fičeka brez dinarja v žepu, pa si od ust trgali da so kupli stoenko ali yugeca čez 5 let, drugi vidijo 2 plači-ena plata na hiši (ko so zidali hiše še brez izolacije), pa potem škarfa, enkrat čez 10 let mogoče tlakovci, tretji spet kako so 20 let bitcoine prekladali in jedli kruh brez paštete....najbrž razumeš da je vse v očeh posmeznika. in takšne so tudi reakcije.”
............................
Odg: Do tu sem te še nekako razumel, od tu dalje pa nič več in te moram ustaviti. Jaz ti ne zamerim, ker si me iz centra Ljubljane potisnil v Zasavje ali na Gorenjsko, čeprav ne razumem tvojo percepcijo v kombinaciji morje, barka, razširjen dopust in Zagorje oz. Gorenjska? Pomagaj mi, naj bi iz omenjenega kraja oziroma pokrajine prihajali bolj "enostavni", impulzivni oziroma manj razmišljujoči in naivni "primerki?" Ti pa lahko zamerijo tisti forumaši, ki so od tam doma in glej, da te ne “natunkajo”, če te odkrijejo v kakšnem mandraču.....Šalo na stran. Ti ne svetuješ ampak jamraš in pokroviteljsko pridigaš. Če sem neveden, še ne pomeni, da sem neumen in ne skrbi, ne obračam žepov do zadnjega fičnka in ja, prav ugotavljaš, ker sem neveden sprašujem na forumu, o nakupu male banje in ne kruzerja za 100k, kot ti misliš, da mislim.
.........................cit.
“ja lej...imam vikend na morju, pa svoj komunalni privez pa 8.5 metrsko barko čez zimo v suhi marini če si hotel točno vedet. Pred tem je pa na istem vezu plutala 6,5metrka stvarčica. Plačam tiste 2 jurja za dok in po jurja na teden za bencin ko plujem - se pravi s kaskom vred skoraj toliko kot avtor te teme za čoln na leto - nepovratnih sredstev ! (6,5k EUR). če imaš, lahko to počneš. Ker sem pa sam gradil in zidal svojo firmo in svoj vikend, pa na začetku ni bilo financ za take stvari ampak so bile plavajoče stvari manjše, pa sam svoj mehanik pa šlosar, ličar, električar. Pišem iz izkušenj in mi je danes po eni strani žal za ves ta čas in trud, ki sem ga takrat v dobri veri vrgel stran. Ne, nič se nisem naučil, ker sem že prej poznal mehaniko, in tudi ni bilo lepo preživet čas, ker je bilo vedno na silo in zadnje momente, da bo prištimano za dopust. Ker čas je najbolj dragocena stvar na tem svetu. in nikoli ne bom razumel ljudi, ki pravijo, da njihov čas nič ne stane.”
...........................
odg.: Po eni strani ti je žal, kaj pa po drugi? Iz napisanega bi lahko zaključil, da si ti jack, ker imaš, jaz pa sem siromak, ki pri 54-tih ni ničesar skupaj spravil, zato bodo otroci lačni in žena z iztegnjeno roko pred Prešercem, če si omislim 6 metrsko, plastično banjo! Napisal sem, da ni mačji kašelj, ker ne mečem denarja v smeri, kjer se nič ne odbije! Pa še nekaj; Nisi edini, ki ima firmo in nisi edini, ki je s svojimi rokami v žuljih in znoju gradil vikend, bil svoj šlosar, pa ličar (mimogrede, svojo staro Mazdo sem si preličal sam, tako za hobi), pa tudi o elektriki nekaj vem. Znam delati z rokami, moram znati, ker živim v 100 let stari hiši. Če sem njo sposoben vzdrževat, mi lahko zaupaš, da bom tudi 6-metrsko banjo, do katere si mi skoraj vzel veselje. In še nekaj, govoriš o nepovratnih sredstvih; Kaj tvoj in užitek tvoje družine ob plovbi niso tudi povratna sredstva, le da se ne merijo v denarju ampak zadoščenju, ko srkate vase tople poletne pršice, ko režete morje mimo preobljudenih plaž, ko izkoriščate vse prednosti, ki jih plovilo ponuja?
Tudi ti ne laži sebi in ženi; Kakšen kos "špage", za kaj ven dat porihtat si vedno imel, pa tega nisi storil in si šmerglal, popravljal, pa to pa ono, pa beri zgoraj naštevek, in če vrnemo čas bi vajo ponovil, tudi z današnjo pametjo in izkušnjami, ker je škoda denarja za mojstra, če lahko porihtaš sam kajne? Zato je jamranje sila moteča stvar, ki ga dobro označi, tudi tebi dobro poznan pregovor; “ Tistemu ki jamra moraš še vzeti, pa bo še ostalo”.

Ennavtik ti je lepo napisal, citiram: “Sej lepo da si izmenjujemo mnenja, ampak meni res ni jasno o kaksnih velikih denarjih vi govorite? Jasno da ni zastonj, ampak ne vem o kaksnih cifrah vi govorite. Ce pa so taki veliki stroski pa nabavite nekaj cenejsega, manjsega.”
........................................

Pa še odgovor vam g. Polanc: Prav ugotavljate, bolj ste mi odmagali kot pomagali, Vi govorite o miljonih zmetanih v barke, jaz pa kupujem centimeter več od škafa za 7.500 eur. Zaradi slikovitosti sem že tako razvrednotil barko, da jo bom kmalu degradiral v mali lavor!
........................................cit.
“Kapo dol za tako iskren, izviren, in dobronameren tekst!

Vsi ki podpirate ta "projekt" si pa zapomnite, da so časi štiričlanske družine z vso opremo za kampirat , s fičkom na morje, minili že pred štiridesetimi leti. Danes je drugačen standard in nivo življenja.

Itak se bo moral odločit sam, kaj in kako!

kr3mn1, je pa tako v življenju, da ljudje pričakujejo odkritost, iskrenost, ko jo dobijo so pa užaljeni in se ne držijo ....!”
................................
odg.: in za konec še vam Pajer1
No, vaša ugotovitev pa se bere, kot, kaj za vraga nagovarjate siromaka k nakupu, ko pa ja vidite, da si bo zadrgnil štrik okoli vratu in ga boste imeli na vesti, saj bo zaradi nakupa lavorja končal ob suhem kruhu in vodi!
Pa nisem užaljen le razočaran, ker sem namesto mnenja o plovilu, kar sem prosil, dobil pridigo o svinji, ki sanja o koruzi!
Pa pojdimo brez zamere naprej.
Lp
Sašo
moščenice
Višji štabni praporščak
Prispevkov: 44
Pridružen: Ne Maj 26, 2019 22:14

Re: Me mika

OdgovorNapisal/-a moščenice » Če Dec 12, 2019 20:34

Iztok sploh ni problema. Poiščem tvoje zapise in jih z veseljem preberem. Ja in če se vidiva v Umagu, pade pivo in čvek.

OP: Samo slo. popravil in štorasto še enkrat potrdil svoj zapis, se opravičujem.

Sašo
Uporabniški avatar
Nikola T.
Admiral
Prispevkov: 5108
Pridružen: Ne Nov 29, 2009 21:12
Kraj: Lj.-Trzin-Izola-Devin
Kontakt:

Re: Me mika

OdgovorNapisal/-a Nikola T. » Pe Dec 13, 2019 07:21

Začetki... by Polanc
moščenice
Višji štabni praporščak
Prispevkov: 44
Pridružen: Ne Maj 26, 2019 22:14

Re: Me mika

OdgovorNapisal/-a moščenice » Pe Dec 13, 2019 10:47

Hvala Nikola T. za posredovano. Polanc tebi pa moj velik naklon, pa še piši. Sem obsedel.... :)) Vsakega nasveta bom zelo vesel. Si te predstavljam, ne kot četnika ampak gusarja v zmahanih cotah sredi Piranskega Zaliva. hahhaha....
polanc
Admiral
Prispevkov: 9290
Pridružen: Če Dec 04, 2008 21:00
Kraj: sevnica

Re: Me mika

OdgovorNapisal/-a polanc » Pe Dec 13, 2019 20:15

Ej ,zdele spet jokam, ko sem sebe bral... mater ,ja življenje Pa ne bom še nehal..glih imam eno novo fiiiiiiiiiiiiiiino pridobitev na moji barki fertik .Upam, da bo delala ,kot se spodobi in mi dajala užitke haha...Ma se veselim ko mulc haha.Sam oni občutek,oni trenutek ,ko mi je reku da mi da barko za 2 miljona ..to je bil pa tak občutek zmage in nekega samozadovoljstva,taka injekcija sreče, da je blo lepš le ob rojstvu mojih sinov..
Nazadnje spremenil polanc, dne Pe Dec 13, 2019 20:39, skupaj popravljeno 1 krat.
Uporabniški avatar
Marchi
Admiral
Prispevkov: 6953
Pridružen: Če Apr 17, 2008 11:08

Re: Me mika

OdgovorNapisal/-a Marchi » Pe Dec 13, 2019 20:34

polanc napisal/-a:Ej zdele spet jokam ko sem sebe bral mater ja življenje Pa ne bom še nehal..glih mam eno novo fiiiiiiiiiiiiiiino pridobitev na moji barki fertik .Upam da bo delala ,kot se spodobi in mi dajala užitke haha...Ma se veselim ko mulca haha

Kaj si ušpičil polanc?
bostjanpar
Kapitan fregate
Prispevkov: 118
Pridružen: Če Nov 04, 2010 11:49
Kraj: Lj-Črvar

manj je lahko več

OdgovorNapisal/-a bostjanpar » Pe Dec 13, 2019 20:43

Navtika ni luksuz, vsaj zame je najlepši način preživljanja prostega časa. Plovilo ni cilj, je le sredstvo, ki to omogoča. Veselje in užitki plovbe in življenja na morju so le malo povezani z dolžino ali vrednostjo plovila.
Manjša, enostavnejša barka ima več prednosti. Za njeno vzdrževanje porabiš manj časa in sredstev, zato si lahko več na morju ali kje drugje. 6 m barka z majhnim ugrezom (izvenkrmni motor) omogoča sidranje ali privez v mandračih, kamor večji ne morejo. 5 vozlov potovalne hitrosti se mogoče zdi malo, a tudi kolesar drugače doživlja pokrajino, kot tisti, ki z avtom brzi po avtocesti. Upravljanje in manevri z manjšim čolnom so enostavnejši, lahko kaj pogoljufaš, medtem, ko so pri težjih plovilih neredke mučne situacije neizkušenih skiperjev. Jadran je zelo prijazno morje za čolnarjenje. Praviloma je najbližje sidrišče oddaljeno le dobro uro počasne plovbe. Ob lepem vremenu se veter in morje ponoči umirita, ko se opoldne maestral razživi, že lahko opraviš predvideno dnevno plovbo in tako zlahka počasi potuješ vzdolž obale.
Večje plovilo je praviloma bolj varno, a ni barke, ki jo nespameten skipper ne more ogroziti. Zavedati se je potrebno, da je severni Jadran del Sredozemlja z največjo pogostostjo neviht. Burja, tudi poleti, lahko na izpostavljenih območjih ogroža plovbo in sidranje. Pri obvladovanju teh tveganj močno pomaga Aladin, ki pa ga je potrebno konzervativno intepretirati. Velja tudi slediti napovedi za pomorce DHMZ, kjer so rezultati modelov nadgrajeni z znanjem prognostikov. Najpomembneje pa je, da se v primeru slabe ali NEGOTOVE vremenske situacija ne izpluje. Včasih je treba počakati dan, dva ali celo tri. Preudarna plovba poleti na severnem Jadranu s 6 m barko je po mojem mnenju enako tvegana kot poletni vzpon na Komno.
Večja barka omogoča, da način življenja na morju bolj približamo tistemu na kopnem. Meni osebno to ni prioriteta, še celo več, na morju rad živim malo drugače. Razsoliti se je mogoče z nekaj deci vode, stranišče imamo, a ga ne uporabljamo, ker mi ni, da bi kakal v svoji barki. Kemični se mi zdi super rešitev za nujne primere. Tudi hladilnik ni obvezna oprema, zamrznjena plastenka vode, ki jo urediš v lokalni trgovini, ohladi tudi nekaj plastenk piva. Na morju mogoče bolj prija kozarec vina ali bevanda.
Način uporabe in namen plovil je različen. Nekaterim je izziv tehnična dovršenost plovil, skoraj večje zadovoljstvo, kot plovba, jim predstavlja nadgradnja in vzdrževanje plovila. Nekateri skozi lastništvo plovila izkazujejo (tudi sebi) svojo ekonomsko uspešnost in neprestano poudarjajo koliko kaj stane. Ni pa nas malo, ki cenimo možnost preživljanja časa na morju in poskrbimo, da nam plovilo to omogoča. Dobro vzdrževanemu 6 m plovilu pa nikakor ne rečemo čeber.
polanc
Admiral
Prispevkov: 9290
Pridružen: Če Dec 04, 2008 21:00
Kraj: sevnica

Re: Me mika

OdgovorNapisal/-a polanc » Pe Dec 13, 2019 20:53

Meni so tkole postavljene prioritete.VARNOST..ta je top of the top in to pri bivanju na barki,sidranju,spanju na barki...Tuki ni šale ,zato je zelo pomembno ,da je barka vzdrževana...pa ne spolirana,pa polna medice pa travarice pa ..da ma taprave bitve,pravo ketno,sigurno sidro,dober aku..jebeš eno prasko na boku...ena zareza na ketni ,ooopa to pa takoj rešit...Moja barka ima tik potreben obnove...ma bo že.ema eno bitvo poškodovano...e to pa bomo zrihtali čim prej...če bi bla spredaj bi jo pa že porihtali..in tko dalje..No pol pa pride mal na površje komoditeta..sprejhud ja to manjka bolj ko nov radio in večji hladilnik..itd

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 6 gostov