Me mika

Vse o gliserjih, cruiserjih in jahtah ter plovba z njimi

Moderatorji: moderator, moderator2, cibro

Uporabniški avatar
motorni
Admiral
Prispevkov: 1967
Pridružen: Po Maj 14, 2007 00:04
Kraj: Zagorje

Re: Me mika

OdgovorNapisal/-a motorni » So Dec 21, 2019 12:07

Če se že hecamo, še mojih 5 centov o porabi goriva. Pred časom sem gledal en dokumentarni film o največjem še letečem letalu, Antonov 225. Za določanje doleta so imeli na mizi en globus in vrvico z dvema vozloma. Napel jo je po tistem globusu in in ugotovil, kje bo treba tankati. Mislim, da je ta metoda vse, kar rabiš razmišljati o porabi goriva v navtiki. Le da za to, s čimer mi plujemo, rabiš zemljevid namesto globusa.
__________________
lp
motorni
Uporabniški avatar
AEgir
Admiral
Prispevkov: 3507
Pridružen: Če Okt 04, 2012 20:29

Re: Me mika

OdgovorNapisal/-a AEgir » So Dec 21, 2019 12:35

Moderni ploterji imaji tudi to špagico :)

Slika
Finally, give that old outboard a hug—everyone needs some love now and again.
Uporabniški avatar
motorni
Admiral
Prispevkov: 1967
Pridružen: Po Maj 14, 2007 00:04
Kraj: Zagorje

Re: Me mika

OdgovorNapisal/-a motorni » So Dec 21, 2019 12:45

Ja, tehnika napreduje :D
__________________

lp

motorni
Uporabniški avatar
Stanley
Poročnik bojne ladje
Prispevkov: 88
Pridružen: Ne Jul 15, 2018 10:18

Re: Me mika

OdgovorNapisal/-a Stanley » Če Jan 30, 2020 18:21

@moščenice..

Kaj zdaj, si nabavil zver ali so te prepričali v nasprotno?

Upam da niso..

8)
Uporabniški avatar
Roberth1
Admiral
Prispevkov: 1793
Pridružen: Po Avg 15, 2011 20:32
Kraj: Kranj - Vraniči - Červar

Re: Me mika

OdgovorNapisal/-a Roberth1 » Če Jan 30, 2020 19:49

Ni.
Sedaj grem pa štrike prat :)
Uporabniški avatar
Blazhg
Prispevkov: 2
Pridružen: To Feb 05, 2019 20:32

Re: manj je lahko več

OdgovorNapisal/-a Blazhg » Po Feb 03, 2020 21:47

bostjanpar napisal/-a:Navtika ni luksuz, vsaj zame je najlepši način preživljanja prostega časa. Plovilo ni cilj, je le sredstvo, ki to omogoča. Veselje in užitki plovbe in življenja na morju so le malo povezani z dolžino ali vrednostjo plovila.
Manjša, enostavnejša barka ima več prednosti. Za njeno vzdrževanje porabiš manj časa in sredstev, zato si lahko več na morju ali kje drugje. 6 m barka z majhnim ugrezom (izvenkrmni motor) omogoča sidranje ali privez v mandračih, kamor večji ne morejo. 5 vozlov potovalne hitrosti se mogoče zdi malo, a tudi kolesar drugače doživlja pokrajino, kot tisti, ki z avtom brzi po avtocesti. Upravljanje in manevri z manjšim čolnom so enostavnejši, lahko kaj pogoljufaš, medtem, ko so pri težjih plovilih neredke mučne situacije neizkušenih skiperjev. Jadran je zelo prijazno morje za čolnarjenje. Praviloma je najbližje sidrišče oddaljeno le dobro uro počasne plovbe. Ob lepem vremenu se veter in morje ponoči umirita, ko se opoldne maestral razživi, že lahko opraviš predvideno dnevno plovbo in tako zlahka počasi potuješ vzdolž obale.
Večje plovilo je praviloma bolj varno, a ni barke, ki jo nespameten skipper ne more ogroziti. Zavedati se je potrebno, da je severni Jadran del Sredozemlja z največjo pogostostjo neviht. Burja, tudi poleti, lahko na izpostavljenih območjih ogroža plovbo in sidranje. Pri obvladovanju teh tveganj močno pomaga Aladin, ki pa ga je potrebno konzervativno intepretirati. Velja tudi slediti napovedi za pomorce DHMZ, kjer so rezultati modelov nadgrajeni z znanjem prognostikov. Najpomembneje pa je, da se v primeru slabe ali NEGOTOVE vremenske situacija ne izpluje. Včasih je treba počakati dan, dva ali celo tri. Preudarna plovba poleti na severnem Jadranu s 6 m barko je po mojem mnenju enako tvegana kot poletni vzpon na Komno.
Večja barka omogoča, da način življenja na morju bolj približamo tistemu na kopnem. Meni osebno to ni prioriteta, še celo več, na morju rad živim malo drugače. Razsoliti se je mogoče z nekaj deci vode, stranišče imamo, a ga ne uporabljamo, ker mi ni, da bi kakal v svoji barki. Kemični se mi zdi super rešitev za nujne primere. Tudi hladilnik ni obvezna oprema, zamrznjena plastenka vode, ki jo urediš v lokalni trgovini, ohladi tudi nekaj plastenk piva. Na morju mogoče bolj prija kozarec vina ali bevanda.
Način uporabe in namen plovil je različen. Nekaterim je izziv tehnična dovršenost plovil, skoraj večje zadovoljstvo, kot plovba, jim predstavlja nadgradnja in vzdrževanje plovila. Nekateri skozi lastništvo plovila izkazujejo (tudi sebi) svojo ekonomsko uspešnost in neprestano poudarjajo koliko kaj stane. Ni pa nas malo, ki cenimo možnost preživljanja časa na morju in poskrbimo, da nam plovilo to omogoča. Dobro vzdrževanemu 6 m plovilu pa nikakor ne rečemo čeber.


Spoštovani vsi. Se strinjam z zgoraj napisanim.
Sem lastnik ''pasare'' Kvarplastika - model Sirius 660 (dolžina 7m) z kabino in Yanmar 30 KM motorjem. Zunaj in znotraj sem ga kompletno obnovil. Vse. Nisem varčeval, ker sem jo iskal 5 + let po raznih ''Njuškalo ter Mornarjih''. Našel sem jo naključno in ni mi žal centa ki sem vložil vanjo :)
Služi nam za podaljšane vikende na otokih v okolici Zadra. Ker je barka težka 2,5 toni je zelo stabilna in z njo ''brez problema'' obplujem Jadran če imam čas, ker povprečna hitrost plovbe ne preseže 6 NM. Uživamo v počasni plovbi. Otroci lahko spijo med plovbo brez problema, žena se sonči ali pa mi skuha kavo na plinskem prenosnem kuharčku...vse je umirjeno in to nam je všeč...

G Sašo. Vsekakor priporočam nakup barke, ampak se moreš zavedati da bo obnova obvezna vsaj najbolj vitalnih delov. Ponavadi zapraviš za obnovo vsaj toliko kolikor si plačal za barko...vsaj jaz sem 2x toliko :) pa je bila zelo ohranjena in očuvana za svoja leta.
Ne smeš varčevati pri ključnih stvareh, kot je obnova motorja, elektronike - obvezno novi akumulator, če se da investiraj v sončno celico 100w če imaš prostor. Dosti jih pozabi kalibrerat propeler...itd. Če se ne spoznaš sam na te stvari, boš žal moral veliko telefonov zavrteti. Tukaj na forumu boš našel ogromno koristnih informacij glede obnove (vsaj meni so pomagali).
G. Sašo SREČNO z nakupom :)
Lp. Blaz
Plujem in uživam s Sirius-em

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 1 gost