Povečanje obratov motorja
Moderatorji: moderator2, cibro, moderator
-
- Kapitan fregate
- Prispevkov: 108
- Pridružen: To Jul 09, 2019 16:07
Povečanje obratov motorja
Vprašanje za bolj strokovno podkovane. Za koliko se povečajo maximalni obrati motorja, če pri enakem plovilu ob enakih pogojih zmajnšamo korak elise za eno colo ? Naprimer z eliso 9,9x12 so max. obrati 5000, za koliko bi se teoretično povečali z eliso 9,9x11, vse ob polnem plinu ??? In pa mogoče še, za koliko se ob spremenjeni elisi zmajnša posledično končna hitrost ???
Hvala fantje za odgovore.
Hvala fantje za odgovore.
Re: Povečanje obratov motorja
Cca 300 obratov/min za en korak. Vzemi 9.9x10.
Pa to ne pomeni 5600 ampak bos prisel nekje na 4600, da bo motor lahko sploh prijel in sel coln pri 3000 ven. Če je prevelika elisa je podobno kot bi z avtom speljeval v 4 prestavi.
S Corvette ni problema, samo ti imaš Hyundai Getz.
Pa to ne pomeni 5600 ampak bos prisel nekje na 4600, da bo motor lahko sploh prijel in sel coln pri 3000 ven. Če je prevelika elisa je podobno kot bi z avtom speljeval v 4 prestavi.
S Corvette ni problema, samo ti imaš Hyundai Getz.
- Marcel_Mastnak
- Admiral
- Prispevkov: 4013
- Pridružen: So Jul 31, 2010 22:06
- Kraj: Celje
Re: Povečanje obratov motorja
Kocka tud corvette u 4. Težko spelje ker ima tolk daljšo
Re: Povečanje obratov motorja
Sprememba koraka za 1" pomeni pri 10" čisto nekaj drugega kot pri 30" in tudi sprememba premera pomeni pri 10" nekaj drugegy kot pri 15", zato uporabi spodnje smernice in kalkulator za približni rezultat.
1.) Korak za 10% zmanjša vrtljaje za okrog 200 rpm.
2.) Premer manjši za 10% zmanjša vrtljaje za okrog 400 rpm.
Ne vem kako prestavo ima tvoj motor v peti, niti na koliko rpm bi se naj zavrtel, ampak tako čez palec se mi zdi, da boš rabil kvadratičen propeler z okrog 10x10".
Šlo nikamor ne bo. Če takrat, ko boš sam not dosežeš 27 mph in takrat, ko boste not štirje še vedno izglisiraš, si napravil optimum z to kombinacijo, ki pa ga verjetno ne boš dosegel. Že če zlezeš na 25 mph si frajer! Ob tem bo moral motor vedno tulit z polnimi vrtljaji. In pokuril boš spodobne količine goriva.
V razmislek:
In tudi, če z družino izglisiraš, si niti slučajno ne privošči kopanja pozno popoldan več kot 5 km od baze, ker se ti že ob majhnih valovih lahko zgodi, da tudi če vsi sedejo na premec ne boste zlezli iz vode in se boste vozili pozno v noč. Predstavljat si ne morem kako bi ob kaki taki izkušnji mojo "okupatorko" zopet spravil v čoln.
1.) Korak za 10% zmanjša vrtljaje za okrog 200 rpm.
2.) Premer manjši za 10% zmanjša vrtljaje za okrog 400 rpm.
Ne vem kako prestavo ima tvoj motor v peti, niti na koliko rpm bi se naj zavrtel, ampak tako čez palec se mi zdi, da boš rabil kvadratičen propeler z okrog 10x10".
Šlo nikamor ne bo. Če takrat, ko boš sam not dosežeš 27 mph in takrat, ko boste not štirje še vedno izglisiraš, si napravil optimum z to kombinacijo, ki pa ga verjetno ne boš dosegel. Že če zlezeš na 25 mph si frajer! Ob tem bo moral motor vedno tulit z polnimi vrtljaji. In pokuril boš spodobne količine goriva.
V razmislek:
In tudi, če z družino izglisiraš, si niti slučajno ne privošči kopanja pozno popoldan več kot 5 km od baze, ker se ti že ob majhnih valovih lahko zgodi, da tudi če vsi sedejo na premec ne boste zlezli iz vode in se boste vozili pozno v noč. Predstavljat si ne morem kako bi ob kaki taki izkušnji mojo "okupatorko" zopet spravil v čoln.
Re: Povečanje obratov motorja
kocka napisal/-a:S Corvette ni problema, samo ti imaš Hyundai Getz.
Misliš motor od Hyundai Getza v Ford Rangerju in potem na avtocesti poln gas v drugi, ampak še vedno manjka 200 rpm do rdečega polja.
Re: Povečanje obratov motorja
Tohi org. ima opcijo 9.8 x11 in 9.7 x 10 propeler, rf pa verjetno ne bo kupoval.
Sam sem vzel solas 9.9x10, hitro izglisiranje, nizja koncna.
Pac vzames v zakup, to 30ko sem dobil zelo ugodno, ker je nek specifičen motor. Za hiter gliser premalo, za pasaro prevec.. sedaj pa po Ljubljanici barko rine, že cca.10 let.
Sam sem vzel solas 9.9x10, hitro izglisiranje, nizja koncna.
Pac vzames v zakup, to 30ko sem dobil zelo ugodno, ker je nek specifičen motor. Za hiter gliser premalo, za pasaro prevec.. sedaj pa po Ljubljanici barko rine, že cca.10 let.
Re: Povečanje obratov motorja
1.) Korak za 10% zmanjša vrtljaje za okrog 200 rpm.
2.) Premer manjši za 10% zmanjša vrtljaje za okrog 400 rpm.
Tole si verjetno misli poveča in ne zmanjša! Da se motor vrti hitreje pri isti hitrosti čolna.
Re: Povečanje obratov motorja
Manjši korak zviša obrate.
Večji korak zmanjša obrate.
Manjši premer poveča obrate.
Večji premer zmanjša obrate.
Večji korak zmanjša obrate.
Manjši premer poveča obrate.
Večji premer zmanjša obrate.
LP
Boris
Boris
Re: Povečanje obratov motorja
Kot pravi Boris1.
To mi je tako samoumevno, da sploh nisem pazil, ko sem pisal in verjetno je vsak razumel kaj sem mislil.
To mi je tako samoumevno, da sploh nisem pazil, ko sem pisal in verjetno je vsak razumel kaj sem mislil.
-
- Kapitan fregate
- Prispevkov: 108
- Pridružen: To Jul 09, 2019 16:07
Re: Povečanje obratov motorja
Storjeno. Prop 9,9x10 naročen. Sedaj še pa vprašanje o porabi. Ali se bistveno spremeni poraba, če menjaš prop ?
- Marcel_Mastnak
- Admiral
- Prispevkov: 4013
- Pridružen: So Jul 31, 2010 22:06
- Kraj: Celje
Re: Povečanje obratov motorja
Ko te pri takem mešalniku zaskrbi poraba se uprašaj če je to hobi zate...
Re: Povečanje obratov motorja
Kot pravi Marcel...(A zdaj je prav "Ciril"? )
Ob normalno močnem motorju, ki je za tvoj gliser minimalno 60 konjev, idealno pa 80 ali več, bi bila izbira propelerja zelo pomembna. Pri porabi na uro se morda ne bi toliko poznalo, kot pa pri porabi na prevoženo pot.
V tvojem primeru nimaš izbire, saj boš tiščal polni plin, da boš sploh glisiral in poraba bo temu primerna. Morda bo na uro pod 15 litrov, ampak na previženo pot boš pa porabil bistveno več kot z močnim motorjem, katerega ženeš v območju največjega navora in ne največje moči in zna biti, da boš po tej plati rekorder zaliva po katerem se boš vozil.
Tale menjava iz 60 na 30 konjev je kronska napaka. Kdo ti je predlagal kaj takega?
p.s.
Lahko se zgodi, da tudi z 9,9x10 propelerjem še ne bo šlo. Ko boste štirje odrasli not ti tudi, če zraven vidim ne verjamem, da boš zaglisiral!
Ob normalno močnem motorju, ki je za tvoj gliser minimalno 60 konjev, idealno pa 80 ali več, bi bila izbira propelerja zelo pomembna. Pri porabi na uro se morda ne bi toliko poznalo, kot pa pri porabi na prevoženo pot.
V tvojem primeru nimaš izbire, saj boš tiščal polni plin, da boš sploh glisiral in poraba bo temu primerna. Morda bo na uro pod 15 litrov, ampak na previženo pot boš pa porabil bistveno več kot z močnim motorjem, katerega ženeš v območju največjega navora in ne največje moči in zna biti, da boš po tej plati rekorder zaliva po katerem se boš vozil.
Tale menjava iz 60 na 30 konjev je kronska napaka. Kdo ti je predlagal kaj takega?
p.s.
Lahko se zgodi, da tudi z 9,9x10 propelerjem še ne bo šlo. Ko boste štirje odrasli not ti tudi, če zraven vidim ne verjamem, da boš zaglisiral!
-
- Kapitan fregate
- Prispevkov: 108
- Pridružen: To Jul 09, 2019 16:07
Re: Povečanje obratov motorja
Poraba me toliko ne skrbi, ker je pač v navtiki tako. Do motorja sem pa prišel zelo poceni 3500 eur, popolnoma nov brez ene same ure v garanciji še do 2023 ( zapakiran, s komandami ampak brez el. trima ) in ker je bil stari Merc. 60 že na koncu sem ga pač kupil. Me pa zanima zakaj bi res potreboval močnejši motor za 190 kg čoln, če se prav razumemo čoln je ELAN GT435 S in po tov. podatkih je najmočnejši motor 50 km ?
-
- Kapitan fregate
- Prispevkov: 108
- Pridružen: To Jul 09, 2019 16:07
Re: Povečanje obratov motorja
Marcel_Mastnak napisal/-a:Ko te pri takem mešalniku zaskrbi poraba se uprašaj če je to hobi zate...
Ma ne poraba me sploh ne skrbi, samo da bo šlo vsaj nekam.
-
- Kapitan fregate
- Prispevkov: 108
- Pridružen: To Jul 09, 2019 16:07
Kdo je na strani
Po forumu brska: mar54jan in 11 gostov