Regal 292, Volvo Penta 5.0

Vse o gliserjih, cruiserjih in jahtah ter plovba z njimi

Moderatorji: moderator, moderator2, cibro

No. 1
Admiral
Prispevkov: 1083
Pridružen: Ne Maj 23, 2010 22:26
Kraj: Vodice & Novigrad

Re: Regal 292, Volvo Penta 5.0

OdgovorNapisal/-a No. 1 » Če Apr 23, 2020 09:34

Kar je Admin hotu povedat je npr moj čoln pri 20 vozlih z enim motorjem (5.7 bencin) pije 43l/uro, povpreček v celem letu pa imam 29l na uro. Oz če damo na dva motorja je to 86l glisiranje, povpreček pa 60l na uro vožnje, to je to kar je za računat če boš gledal ure motorja.
Wellcraft 2600 Martinique
SR 290
Admiral
Prispevkov: 3208
Pridružen: Če Avg 02, 2012 17:40

Re: Regal 292, Volvo Penta 5.0

OdgovorNapisal/-a SR 290 » Če Apr 23, 2020 12:55

Poraba goriva ni odvisna od števila motorjev, temveč v glavnem od mase plovila in njegove hitrosti.
Če 5 ton porivaš z enim motorjem in z hitrostjo X boš porabil 50 l/h goriva. Če enako težak gliser porivaš enako hitro z dvema motorjema, boš porabil 55 do 65 l/h goriva in nič več. Malo zraste poraba zaradi večjega upora dveh propelerjev in dveh nog, malo pa zaradi dodate mase drugega motorja. Ob tem poraba ne naraste premosorazmerno, temveč manj, ker en motor goniš na višjih vrtljajih kot ona dva, ki sta pod območjem najboljšega navora. (Če je en motor tako močan kot druga dva skupaj, potem je poraba enega bistveno nižja v primerjavi z dvema.)

To, da bo en 250 konjski motor na eni barki kuril 40 l/h, dva enaka pa kar 80 l/h ni res, če se pelješ obakrat enako hitro.
No. 1
Admiral
Prispevkov: 1083
Pridružen: Ne Maj 23, 2010 22:26
Kraj: Vodice & Novigrad

Re: Regal 292, Volvo Penta 5.0

OdgovorNapisal/-a No. 1 » Če Apr 23, 2020 13:00

SR 290 napisal/-a:To, da bo en 250 konjski motor na eni barki kuril 40 l/h, dva enaka pa kar 80 l/h ni res, če se pelješ obakrat enako hitro.


Se strinjam, lepo razloženo... bolj na hitro sem hotel pojasniti kaj je admin mislil z 50 litri "na počez" :)
Wellcraft 2600 Martinique
Uporabniški avatar
AEgir
Admiral
Prispevkov: 3498
Pridružen: Če Okt 04, 2012 20:29

Re: Regal 292, Volvo Penta 5.0

OdgovorNapisal/-a AEgir » Če Apr 23, 2020 13:34

Velik če ne največji faktor pri večji porabi dveh mopedov je notranji upor motorja in toplotne izgube. Vsak bat, pumpa, alternator ipd rabijo kar veliko energije, da se premikajo in več kot je tega, več nafte/bencina gre v to.
Finally, give that old outboard a hug—everyone needs some love now and again.
SR 290
Admiral
Prispevkov: 3208
Pridružen: Če Avg 02, 2012 17:40

Re: Regal 292, Volvo Penta 5.0

OdgovorNapisal/-a SR 290 » Če Apr 23, 2020 15:52

Načeloma že, ampak ameriška dvoventilska tehnologija je kolikor tolikor dobra le do vrtljajev največjega navora, potem pa žere ko pes in en malo šibkejši motor zna za določeno moč na propelerju skurit več kot dva, ki dajeta enako skupno moč, ampak z zmerno obremenitvijo pod vrtljaji največjega navora.
Uporabniški avatar
AEgir
Admiral
Prispevkov: 3498
Pridružen: Če Okt 04, 2012 20:29

Re: Regal 292, Volvo Penta 5.0

OdgovorNapisal/-a AEgir » Če Apr 23, 2020 17:44

To je dejansko zelo zanimiva tematika, z velikim užitkom bi te reči testiral in raziskoval, če bi kdo plačal. :mrgreen:
Finally, give that old outboard a hug—everyone needs some love now and again.
Uporabniški avatar
frikmusic
Admiral
Prispevkov: 637
Pridružen: Po Dec 14, 2009 15:53
Kraj: Ljubljana-Volme Kamenjak
Kontakt:

Re: Regal 292, Volvo Penta 5.0

OdgovorNapisal/-a frikmusic » Če Apr 23, 2020 19:48

SR 290 napisal/-a:Poraba goriva ni odvisna od števila motorjev, temveč v glavnem od mase plovila in njegove hitrosti.
Če 5 ton porivaš z enim motorjem in z hitrostjo X boš porabil 50 l/h goriva. Če enako težak gliser porivaš enako hitro z dvema motorjema, boš porabil 55 do 65 l/h goriva in nič več. Malo zraste poraba zaradi večjega upora dveh propelerjev in dveh nog, malo pa zaradi dodate mase drugega motorja. Ob tem poraba ne naraste premosorazmerno, temveč manj, ker en motor goniš na višjih vrtljajih kot ona dva, ki sta pod območjem najboljšega navora. (Če je en motor tako močan kot druga dva skupaj, potem je poraba enega bistveno nižja v primerjavi z dvema.)

To, da bo en 250 konjski motor na eni barki kuril 40 l/h, dva enaka pa kar 80 l/h ni res, če se pelješ obakrat enako hitro.



Točno to jaz tumbam in drži kot pribito

Frik
Frajtonerca je prava stvar...
Uporabniški avatar
Marcel_Mastnak
Admiral
Prispevkov: 3328
Pridružen: So Jul 31, 2010 22:06
Kraj: Celje

Re: Regal 292, Volvo Penta 5.0

OdgovorNapisal/-a Marcel_Mastnak » Če Apr 23, 2020 21:39

Sr290. Kot sam veš zelo dobro pa nikakor ne gre zanemarit še eno peto in še en vrtiljak pod vodo ki pridela ogromen upor že prvi. Drugi zraven pa je natančno x2.
SR 290
Admiral
Prispevkov: 3208
Pridružen: Če Avg 02, 2012 17:40

Re: Regal 292, Volvo Penta 5.0

OdgovorNapisal/-a SR 290 » Pe Apr 24, 2020 09:19

SR 290 napisal/-a:Malo zraste poraba zaradi večjega upora dveh propelerjev in dveh nog, malo pa zaradi dodate mase drugega motorja.


Ta stavek ti je ušel.

Pri teh 20-25 vozlih je glavnina upora na trupu. Peta tu še ne sodeluje zelo hudo, ampak se pa zadeve spremenijo z hitrostjo, saj je kasneje vedno manj trupa v vodi, peti pa raste upor na tretjo potenco.
Uporabniški avatar
admin
Site Admin
Prispevkov: 8706
Pridružen: Sr Nov 22, 2006 21:34
Kraj: Ljubljana-Punat
Kontakt:

Re: Regal 292, Volvo Penta 5.0

OdgovorNapisal/-a admin » Pe Apr 24, 2020 13:20

Saj je vse res, samo ste zabluzili!
En motor, pa dva motorja, pa bla bla... Tukaj ni govora ali boš na nekega Merry Fisherja nataknil gor 1 x 250 ali pa mogoče 2 x 150 izvenkrmni motor! Ni govora o enaki barki, ni govora o dodatni masi, dodatnih propih, dodatnih nogah...

Stvar je taka, da barke s 30 in več ft zagotovo ne obstajajo z enim motorjem, ker takih motorjev ne delajo ali pa da me ne bo spet kak teoretik lovil, jih niso delali... Sedaj imamo na Z nogah tudi že dizelskih 400 konjev in to je mogoče tudi alternativa na barkah velikosti okrog 10 m...

Realnost je taka:
- barke nekje do 28 ft vseh proizvajalcev, so večinoma na enem motorju
- barke 30 in več ft so vedno na dveh motorjih, ker pač rabiš preko 400 konjev, kar pa v enem pogonskem sklopu ne obstaja! Ja obstaja nek Mercury Racing, samo spet opozarjam teoretike, da ne vključujejo teh traparij v komentarje... Pač na taki barki dolgi okrog 10 m in več ter maso 5 do 6 ton i več pač rabiš 2 motorja in konec! Ni nobene druge alternative. Pa upam, da ne bo spet kdo napisal, da lahko daš 1.000 konjev in eno gred (po domače osovino)...

Razlika v porabi goriva enega ali dveh motorjev je seveda v prid enemu, vendar to je v praksi res v zanemarljivem področju! Vsekakor je največji razlog nekaj večja masa in nekaj večji upor v vodi, vse ostalo pa je popolnoma nemerljivo v praksi, ker pri čolnu ne moreš meriti v laboratorijskih pogojih in ugotavljati razliko v porabi 1 l/h pri porabi 50 l/h... To je 2% razlike in to se ne da merit na morju... Lahko si srečen, če izmeriš znotraj 10%, glede na moje izkušnje in pogovore v marini, pa večina navtikov svoje porabe ne pozna niti znotraj 30%...
boris1
Admiral
Prispevkov: 600
Pridružen: Sr Jan 09, 2019 11:28

Re: Regal 292, Volvo Penta 5.0

OdgovorNapisal/-a boris1 » Pe Apr 24, 2020 14:16

admin napisal/-a: glede na moje izkušnje in pogovore v marini, pa večina navtikov svoje porabe ne pozna niti znotraj 30%...


Vse kar si napisal drži kot pribito.
Jaz pa vsakomur povem, da je moja poraba goriva točno tolika kot ga not natočim.
Nihče ne kupuje barke da bo šparal na gorivu, temveč da se pelje tam kamor želi.
Kolikšen domet pa boš imel pa ve vsak po svojih zmožnostih.
Barka je luksuz in na luksuzu se ne špara :lol:
Nazadnje spremenil boris1, dne Pe Apr 24, 2020 16:52, skupaj popravljeno 1 krat.
LP
Boris
SR 290
Admiral
Prispevkov: 3208
Pridružen: Če Avg 02, 2012 17:40

Re: Regal 292, Volvo Penta 5.0

OdgovorNapisal/-a SR 290 » Pe Apr 24, 2020 16:40

@admin,

Imaš prav, ampak povej prosim, če veš na kateri masi je preskok iz enega na dva motorja? Vzemi za enega 8,2 MPI z okrog 380 konji. To me zanima zaradi firbca, ker se barke povsem različno označujejo. Ena je npr. dolga 9 m čez vse, druga je dolga 9 m plus kopalna ploščad, na prospektih zna pa pri obeh pisat 30 ft, čeprav to za nobeno ne drži in čeprav je prva orenk večja, ter težja od druge.
Uporabniški avatar
admin
Site Admin
Prispevkov: 8706
Pridružen: Sr Nov 22, 2006 21:34
Kraj: Ljubljana-Punat
Kontakt:

Re: Regal 292, Volvo Penta 5.0

OdgovorNapisal/-a admin » To Apr 28, 2020 19:00

Ja, absolutno imaš prav SR290, oznake plovil niso točne njihove dolžine v čevljih, so pač oznake... Na srečo so te oznake vedno vsaj blizu realne dolžine. Na srečo ni tako, kot pri avtomobilih v zadnjem času, BMW 535d, pa 550d, pa ne vem kaj še vse, misliš, da je pod havbo 5.0 dizel, recimo da V8, v resnici je pa v vseh samo 3.0 moped... :roll: :roll: :roll:

Ameriške dolžine so relativne, nekateri so označevali resnično dolžino plovilo v čevljih (feet-ih), eni samo trupa, drugi preko vsega s platformo in špirunom spredaj... Spet tretji so udarili malo šminke. Še huje je, da so ENAKE barke od istega proizvajalca na USA in na EU trgu označevane drugače!
Samo za primer, recimo Sea Ray 300 v USA, je pri nas označen kot 335 Sundancer, naprej ameriški 320, je pri nas 355, ameriški 340, je pri nas 375 itd... Gre za enaka plovila, samo drugo ime za različni trg!

Motorji 8.2 ali še prej 8.1, po domače "big block", so se na žalost zelo malo vgrajevali... Nekako jih ljudje niso nikoli sprejeli, velja, da so kao požeruhi, verjetno pa je bil problem tudi cena! Čisti primer je npr. Bavaria 270, imel jo je pred leti tudi naš Gregor.n, ta čoln so delali z dvema ali enim motorjem. Če so notri 2 x 4.3 motorji je raketa! Če pa je notri 1 x 5.7 s 320 KM, pa je barka podhranjena... Če bi imela takrat 8.1 motor s 375 KM, bi bila super, ker navor osnovnega 8.1 motorja je bistveno večji, kot pa 5.7L.

Glede dveh motorjev bi jaz rekel, da je meja nekje na 9 metrih realne dolžine čolna (brez špiruna in kakšne mega velike platforme) in ob tem tudi 3 m in nekaj čez širine... Taka barka ima ponavadi ameriško oznako 29 do 32 in pri tem sta dva motorja nuja. Masa kot sem napisal že v prejšnjem postu nekje okrog 5 ton in več. Barke, ki so še obvladljive z enim motorjem morajo biti pod 4 tonami (suha teža), kar je realno na plovbi itak že preko 5 ton... Pri tem pa motor s 300 KM temu ni več kos, na meji pa bi bil tisti 8.1 s 375 KM...
Uporabniški avatar
gregor.n
Admiral
Prispevkov: 4160
Pridružen: Pe Apr 04, 2008 10:26
Kraj: Zanzibar

Re: Regal 292, Volvo Penta 5.0

OdgovorNapisal/-a gregor.n » To Apr 28, 2020 20:57

Točno tako :wink:
Sedaj je oznaka že S30 in še vedno je opcija z enim motorjem :roll:

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 1 gost