Položaj Z noge čez zimo

Vse o gliserjih, cruiserjih in jahtah ter plovba z njimi

Moderatorji: moderator2, cibro, moderator

javor68
Višji vodnik
Prispevkov: 16
Pridružen: So Mar 03, 2007 16:20
Kraj: Škofja Loka

Položaj Z noge čez zimo

OdgovorNapisal/-a javor68 » So Mar 03, 2007 16:39

Živjo!
Imam eno vprašanje okol zimovanja čolna. Moj gliser ima pogon Volvo SX z bencinski motorjem 3.0. Vsa lete sem čez zimo nogo spustil popolnoma dol, ker mi je tako svetoval mehanik. Pred nekaj tedni pa je to videl eden od znancev in rekel, da to ni najboljše, da v hidravličnih cilindrih ni olja. Je to res da je bolje, da so popolnoma stegnjeni in noga dvignena? Če ja, zakaj hudiča mi je pol mehanik reku, da naj bo noga če se da spuščena.

Hvala, Janez
simon
Poročnik fregate
Prispevkov: 63
Pridružen: Po Dec 11, 2006 21:51

OdgovorNapisal/-a simon » Po Mar 05, 2007 17:24

Če mene prašaš je absolutno pravi položaj da je noga v spodnjem položaju. tako so vsaj mehovi lepo skrčeni, ne pa raztegneni kje nekam... Kar se pa hidravlike tiče se mi pa zdi, da nima glih kej rustat.

simon
Uporabniški avatar
admin
Site Admin
Prispevkov: 8817
Pridružen: Sr Nov 22, 2006 21:34
Kraj: Ljubljana-Punat
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a admin » To Mar 06, 2007 17:54

Ja Simon, bo kar res! Spodnji položaj je čisto prava stvar. Seveda ni katastrofalne škode, če je noga dvignjena, je pa bolje če ni. Manšete (mehovi) so tako skrčeni in ne nategnjeni kot v primeru, če je noga dvignjena. Tudi pletenica menjalnika je tako manj zavita in je to zanjo bolje.
Seveda, če imate čoln v vodi, pa absolutno velja samo spodnji položaj, saj tako ne obraščajo batnice hidravličnih cilindrov, ki zagotovo povzročijo ogromno škode prvič ko spustimo nogo. Takrat nastradajo tesnila v cilindrih, ki nato začnejo puščati.
Kar pa se tiče korozije notranjosti cilindra... Ta je pa privlečena za lase. Hidravlični cilindri trima so dvosmerni, kar pomeni, da je na obeh straneh olje (pod in nad batom). Če je cilinder raztegnjen je polno olja nad batom, če pa je skrčen, je polno olja pod batom (na strani batnice), stena valja pa je v obeh primerih v olju. Če je skrčen je v olju tudi batnica, drugače pa je prepuščena na milost in nemilost okolice...

Sklep: Noga v spodnjem položaju vedno, ko je to možno!!! To pomeni vedno, ko je čoln v vodi in tudi pozimi na suhem. Vedno dol, dvignjena pa le za čas transporta na prikolici ali dvigovanja plovila iz vode!

LP, admin
tistja
Štabni praporščak
Prispevkov: 42
Pridružen: To Feb 20, 2007 15:42

OdgovorNapisal/-a tistja » To Mar 06, 2007 20:39

Sicer nisem ravno stručko na tem področju, ker imam mehanika, da mi konzervira motor za čez zimo, ampak pravi, da je bulš, da je noga čisto spuščena.
Lp
simon
Poročnik fregate
Prispevkov: 63
Pridružen: Po Dec 11, 2006 21:51

OdgovorNapisal/-a simon » Po Mar 12, 2007 17:33

No Janez. Vidiš, da nas je kar nekaj za spuščeno, celo mehanik od "tistja". Predlagam, da pustiš spuščeno in bo sigurno OK.

Pa lp, Simon
javor68
Višji vodnik
Prispevkov: 16
Pridružen: So Mar 03, 2007 16:20
Kraj: Škofja Loka

OdgovorNapisal/-a javor68 » Sr Mar 14, 2007 22:18

Se moram najprej opravičit... Najprej vprašam, potem se pa nič ne zahvalim.
No hvala za nasvete, očitno sem delov do sedaj kr prov, tako da noga ostane spuščena!

Janez

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 9 gostov