Živjo!
Imam eno vprašanje okol zimovanja čolna. Moj gliser ima pogon Volvo SX z bencinski motorjem 3.0. Vsa lete sem čez zimo nogo spustil popolnoma dol, ker mi je tako svetoval mehanik. Pred nekaj tedni pa je to videl eden od znancev in rekel, da to ni najboljše, da v hidravličnih cilindrih ni olja. Je to res da je bolje, da so popolnoma stegnjeni in noga dvignena? Če ja, zakaj hudiča mi je pol mehanik reku, da naj bo noga če se da spuščena.
Hvala, Janez
Položaj Z noge čez zimo
Moderatorji: moderator2, cibro, moderator
Ja Simon, bo kar res! Spodnji položaj je čisto prava stvar. Seveda ni katastrofalne škode, če je noga dvignjena, je pa bolje če ni. Manšete (mehovi) so tako skrčeni in ne nategnjeni kot v primeru, če je noga dvignjena. Tudi pletenica menjalnika je tako manj zavita in je to zanjo bolje.
Seveda, če imate čoln v vodi, pa absolutno velja samo spodnji položaj, saj tako ne obraščajo batnice hidravličnih cilindrov, ki zagotovo povzročijo ogromno škode prvič ko spustimo nogo. Takrat nastradajo tesnila v cilindrih, ki nato začnejo puščati.
Kar pa se tiče korozije notranjosti cilindra... Ta je pa privlečena za lase. Hidravlični cilindri trima so dvosmerni, kar pomeni, da je na obeh straneh olje (pod in nad batom). Če je cilinder raztegnjen je polno olja nad batom, če pa je skrčen, je polno olja pod batom (na strani batnice), stena valja pa je v obeh primerih v olju. Če je skrčen je v olju tudi batnica, drugače pa je prepuščena na milost in nemilost okolice...
Sklep: Noga v spodnjem položaju vedno, ko je to možno!!! To pomeni vedno, ko je čoln v vodi in tudi pozimi na suhem. Vedno dol, dvignjena pa le za čas transporta na prikolici ali dvigovanja plovila iz vode!
LP, admin
Seveda, če imate čoln v vodi, pa absolutno velja samo spodnji položaj, saj tako ne obraščajo batnice hidravličnih cilindrov, ki zagotovo povzročijo ogromno škode prvič ko spustimo nogo. Takrat nastradajo tesnila v cilindrih, ki nato začnejo puščati.
Kar pa se tiče korozije notranjosti cilindra... Ta je pa privlečena za lase. Hidravlični cilindri trima so dvosmerni, kar pomeni, da je na obeh straneh olje (pod in nad batom). Če je cilinder raztegnjen je polno olja nad batom, če pa je skrčen, je polno olja pod batom (na strani batnice), stena valja pa je v obeh primerih v olju. Če je skrčen je v olju tudi batnica, drugače pa je prepuščena na milost in nemilost okolice...
Sklep: Noga v spodnjem položaju vedno, ko je to možno!!! To pomeni vedno, ko je čoln v vodi in tudi pozimi na suhem. Vedno dol, dvignjena pa le za čas transporta na prikolici ali dvigovanja plovila iz vode!
LP, admin
Kdo je na strani
Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 9 gostov