Korak naprej ali nazaj?

Vse o gliserjih, cruiserjih in jahtah ter plovba z njimi

Moderatorji: moderator2, cibro, moderator

Matej
Poddesetnik
Prispevkov: 3
Pridružen: Po Jul 30, 2007 17:37

Korak naprej ali nazaj?

OdgovorNapisal/-a Matej » To Jul 31, 2007 00:24

Na žalost se je letošnji dopust počasi že zaključil :( In s tem počasi tudi letošnje morjeplovstvo. Razmišljam pa že za naslednje leto. In tu nastopi dilema? Se po štirih gumicah (Maestral 18, Trimarin 360, 450, 600) lotiti plastike? Smo familija s tremi potomci (2, 5 in 12 let) in bi si radi privoščili kaj več kot dnevne izlete do bližnjega zaliva. Se mi zdi, da sem počasi prerasel norenja po vodi. V mislih imam preskok na fishermane s kabino. Nekaj v temle stilu
Slika
Torej dolžina med 6 in 6.5 metri, motor cca. 115KM 4T, cena novega plovila je nekje okoli 30.000 € skupaj z motorjem in davkom. In sedaj naval vprašanj :wink:

Poznate še kakšne solidne fishermane s kabino razen Antaresov in Merry Fisherjev? Je predpisana motorizacija sploh dovolj učinkovita da to maso plastike požene v gibanje? Se lahko poslovim od zastonjskih spustov (imam vw sharana) v vodo na rampi in pridejo v poštev samo še dvigala v marinah? Kakšna je razlika v obnašanju plovila pri manevriranju pri počasnih hitrostih in kakšna v razburkanem morju? Je boljša odločitev notranji motor? Je morda boljša odločitev kakšen plastičen gliser tipa Bayliner 212, Maxum 2100c, ki imajo notranje motorje in zelo zasilno spalnico?

Slika

Hvala za mnenja in čas :wink:

Btw. sedanji gumenjak Trimarin 600 je naprodaj. Če koga zanima, kar na zasebno. Njegova fotka je tukajle.
Slika
zlatko83
Admiral
Prispevkov: 1644
Pridružen: Ne Maj 20, 2007 10:26

OdgovorNapisal/-a zlatko83 » To Jul 31, 2007 09:46

Če želiš biti komot, sploh pa, če imaš želje, da bi tudi prespali na plovilu, potem bo kakšen fišerman z kabino sigurno bolj komfortna odločitev. Predpisana motorizacija na teh čolnih gotovo zadošča za normalno plovbo in tudi glisiranje, pa še investicija in vzdrževanje bosta manjši. Gotovo pa takšna pogonska varianta ni primerljiva z kakšnim notranjim motorjem.
Bolj "športna" zadeva so gotovo gliserji Bayliner, Maxum,..... z notranji motorji, ampak vedeti moraš, da kabina tam ni niti primerljiva z kabino fišermana. Če si boš na fišermanu lahko privoščil recimo tudi mini kuhinjo, boš na gliserju lahko montiral kvečejmu kak mini kemični WC, katerega boš uporabil sami trikrat: prvič, zadnjič in nikoli več.
Plovne lastnosti, predvsem v razburkanem morju so precej odvisne od teže plovila. V tej klasi je Maxum gotovo pri vrhu, Bayliner in večina fišermanov pa bolj pri dnu. Ima pa večina fišermanov trup zasnovan tako, da je plutje z njimi (ne glisiranje) nekoliko prijetnejše, kakor z gliserji.
Pri takšnem čolnu kar pozabi spust na rampah. Bilo bi sicer izvedljivo, če je rampa dobro napravljena, ampak ti ne priporočam.
Za primerjavo: sam imam Maxuma, zelo zadovoljen, ko je moj kolega z Baylinerjem več v zraku, kot v vodi, je moj Maxum še vedno prilepljen na gladino. "Spalnica" oz. kabina je v 99,9% uporabljena za skladišče razne robe, ki si jo familija navleče zraven. Sicer gremo 2-3X na sezono na kak 2-3 dnevni izlet, ampak to je, vsaj zame tudi zgornja meja. Takšna varianta je bolj uporabna za dnevne izlete in hitre premike.
Če sem te prav razumel, bi ti vsekakor priporočal fišermana, z malce večjo kabino. Gliser (gumenjak, brez kabine imaš že zdaj) Pri zunanjem motorju ti bo ostalo več prostora na plovilu, saj notranji motor zavzame kar nekaj predragocenega prostora na barki. Pri nakupu bodi pozoren na naklon pokrova premca. Ta naj bo čim bolj vodoraven, po možnosti z dovolj visoko ograjo, saj je premec odlično "igrišče" za otroke. Nekateri gliserji imajo v želji, da pridobijo višino v kabini, tako nagnjem premec, da ne moreš niti hodit po njem. Poskušaj poiskati koga, ki ima podoben čoln, kot ga imaš v mislih in pojdi kak dan z njim na morje, pa boš spoznal več, kot iz teh romanov.
Upam, da ti bo kaj v pomoč, odločitev pa bo tvoja :idea:
Uporabniški avatar
admin
Site Admin
Prispevkov: 8817
Pridružen: Sr Nov 22, 2006 21:34
Kraj: Ljubljana-Punat
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a admin » To Jul 31, 2007 22:44

Fisherman je zagotovo prava izbira. Bi ti pa jaz svetoval, da na takem čolnu pozabiš na izvenkrmni motor in greš lepo na notranjega. Če se veliko voziš celo na diesel, ker tako pridobiš kar precej. Ni tukaj samo prihranek na porabljenem gorivu, ampak tudi večji radij plovbe, pa varnost, vzdržljivost, manj okvar, boljša cena rabljenega...
Če se boš malce več "stegnil" pri denarju, si poglej tole na spodnjem liku:
http://www.alegris.si/plovila_adex25.html
Ima 4 ležišča v dveh ločenih prostorih, kar bo zagotovo ugajalo familiji, poleg tega tudi diesel motor.

LP
Matej
Poddesetnik
Prispevkov: 3
Pridružen: Po Jul 30, 2007 17:37

OdgovorNapisal/-a Matej » Če Avg 02, 2007 00:31

Hvala obema za mnenja. Sam se najbolj nagibam k fishermanu s kabino. Samo še najti bo potrebno pravega.
u-r-o-s
Admiral
Prispevkov: 637
Pridružen: So Jul 14, 2007 10:51
Kraj: Celje
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a u-r-o-s » Ne Avg 05, 2007 18:46

Da uporabim kr tole temo, kolk je ca cena tegale adexa?

@Matej: kolk je kej poraba pri tem trimarinu 600 in kakšen inboard sploh je notri?
Uporabniški avatar
admin
Site Admin
Prispevkov: 8817
Pridružen: Sr Nov 22, 2006 21:34
Kraj: Ljubljana-Punat
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a admin » Po Avg 06, 2007 16:43

Trimarin, ki se prodaja je med oglasi na forumu, če pa sem prav videl ima 3.0L Mercruiser.
Poraba tega motorja je na polnem gasu okrog 37 l/h, potovalka pri nekje 3.500 vrt/min je okrog 20 l/h, povprečno čez leto pa boš kuril 10 do 12 l/h.

Cena Adex 25 z diesel 165 konjev in praktično vso opremo od el. sidra, do tople vode in el. WC je dobrih 59.000 EUR plus 20% davek.

LP
hard
Štabni vodnik
Prispevkov: 27
Pridružen: Sr Maj 23, 2007 11:29

OdgovorNapisal/-a hard » Če Avg 09, 2007 09:20

Matej, si imel letos parkiran čoln v šilu?

Kdo je na strani

Po forumu brska: modro morje in 8 gostov