ANTIFOULING TRUPA DA ALI NE ??

Vse o gliserjih, cruiserjih in jahtah ter plovba z njimi

Moderatorji: moderator, moderator2, cibro

SR 290
Admiral
Prispevkov: 2966
Pridružen: Če Avg 02, 2012 17:40

OdgovorNapisal/-a SR 290 » Ne Nov 01, 2015 20:08

Nov čoln, ki ima zagotovo ostanke ločilca ali kakega drugega voska na trupu lahko kar premažeš z AF, ali je treba prej brusit gel coat, ali brisat z čim drugim?
Uporabniški avatar
Marchi
Admiral
Prispevkov: 5411
Pridružen: Če Apr 17, 2008 11:08

OdgovorNapisal/-a Marchi » Ne Nov 01, 2015 20:12

Nov gelcoat pobrusiš, da matiraš podlago. Sam malo. Potem dve roki prajmerja in dve roki AFja. Tako so mi svetovali, takrat in je ok še danes. Pobrušeno lahko še očistiš z acetonom, nitrom, preden premažeš s prajmerjem.
boss
Kontraadmiral
Prispevkov: 221
Pridružen: Če Jan 07, 2010 11:10
Kraj: Mali Lošinj

OdgovorNapisal/-a boss » Če Nov 05, 2015 07:46

Sorry Roman, nisem prej videl...
AF moraš po nanosu v 30 dneh dati v vodo, drugače zgubi zaščito. Zato noraš AF obnovit, če je barka več lot 30 dni na suhem. Z brušenjem odstraniš samo tanek zgornji sloj, svinjarijo, v morju se vseeno kaj gor nabere in nahrapiš, da barva bolje prime.
Včasih sem to počel na suho vendar je bilo ohoho strupenega praha, bistveno bolj zamudno, brusni papir se je hitro zapacal. Nato sem po nasvetu iz Hempla probal z vodobrusnim, hitreje, vse steče dol, praktično ne vdihuješ svinjarije in tudi enakomerneje pobrusiš.
Af delam že 12 let, na tretji barki, včasih je trajalo 2 dni, zdaj sem fertih v nekaj urah. Enkrat sem, na prvi barki, AF popolnoma obnovil, zbrusil do gelcoata in vse na novo, ker se je AF krušil - kupil sem rabljeno barko in so gor mazali "svašta". Potem je bil mir.
Uporabniški avatar
Marjan Tomki
Admiral
Prispevkov: 5586
Pridružen: Sr Nov 03, 2010 21:30
Kraj: Ljubljana

OdgovorNapisal/-a Marjan Tomki » Če Nov 05, 2015 09:11

Roman 1 napisal/-a:boss: Zakaj je potrebno brusiti z vodobrusnim papirjem?


Zakaj vse to
    Če/ko razumeš, je v osnovi čisto enostavno.

    Ko želimo kako površino narediti trajno oziroma jo zaščititi, želimo, da je čim bolj kemijsko neaktivna, nepropustna za trajnosti škodljive snovi (recimo ozon iz zraka) in čim bolj gladka (tako je tudi efektivna površina kemijske reakcije veliko manjša).

    Ko pa želimo, da se na kaj nekaj dobro prime, potrebujemo večjo spojno površino in po možnosti tudi kemijsko vez, zato povzročimo hrapavost (fino brušenje) in kadar se da, kemijsko 'aktivacijo'.

    Naslednja reč je, da poskrbimo, da je površina čista (sicer barva ali lepilo prime na nečistoče namesto na podlago - in se potem odlušči z nečistočo vred).

    Često je potrebno tudi, da je naslednji poseg dovolj hiter, v inertni atmosferi in podobno (recimo, da površina ne oksidira ipd.).

    V bistvu je vsaka od teh 'fint' enostavna, samo jih je fenomenalno veliko, to pa na koncu zaplete reči.
Correct me if I am wrong, please.
Uporabniški avatar
Marjan Tomki
Admiral
Prispevkov: 5586
Pridružen: Sr Nov 03, 2010 21:30
Kraj: Ljubljana

OdgovorNapisal/-a Marjan Tomki » Če Nov 05, 2015 09:46

boss napisal/-a:...
se mo zdi, da je aceton malo preveč agresiven
...

Odvisno je, kaj je spodnja in kaj bo naslednja plast.
    Kadarkoli delam kaj, za kar nimam večjega 'stručkota' v bližini (kar je bolj izjema kot pravilo, ker je v JKB nekaj zelo 'stručkotov' in je največkrat že narejeno, preden dobro pridem zraven...), takrat preberem navodila. Sicer pa vem ravno dovolj, da lahko razumem, zakaj kaj naredijo.

    Večkrat pa pridem prav za branje navodil, ko dobijo kak zelo nov tip materiala.

    Ampak po spominu: mislim da aceton kemijsko načne poliester tako, da se potem naslednja plast poliestra ne le fizično oprime, ampak tudi kemijsko veže na spodnjo plast.

    Verjetno to velja tudi za druge materiale - če obdeluješ poliestrsko plovilo in bo podlaga ('primer') morda epoxi ali pa recimo vinilester, ampak bi bilo treba pogledati - običajno to piše tudi v navodilih za tisti material.
Correct me if I am wrong, please.
Roman 1
Admiral
Prispevkov: 1922
Pridružen: Ne Jun 01, 2008 20:15
Kraj: Novo mesto, Klimno

OdgovorNapisal/-a Roman 1 » Če Nov 05, 2015 16:55

Boss, hvala za odgovor. Kaj obstaja tudi grob vodobrusni papir? Jaz sem običajno pošmirglal z 120 na suho...je pa res, da se kadi in da je strupeno in je bolje delat na mokro. S kako grobim pa delaš ti, boss?
mirno morje
Uporabniški avatar
Marchi
Admiral
Prispevkov: 5411
Pridružen: Če Apr 17, 2008 11:08

OdgovorNapisal/-a Marchi » Če Nov 05, 2015 17:32

Veliiiiko se naredi že s štrajfiksom takoj, ko barko dvignejo. Takrat, če so natančni, naredijo tričetrt posla glede odstranitve starega AFja, zato mi nikoli ni škoda dati tistih nekaj evrov za spiranje. Brušenja kasneje naj bi bilo zelo malo.
Uporabniški avatar
Stopi
Viceadmiral
Prispevkov: 585
Pridružen: To Maj 26, 2015 16:42
Kraj: Ljubljana

OdgovorNapisal/-a Stopi » Po Jan 25, 2016 11:06

Fojki napisal/-a:No tako

Prišli smo do spoznanja ,da ..

Se antifauling OBVEZNO uporabi ,če imaš plovilo v vodi dalje kot cca 2-3 tedne .

Se antifauling ne uporabi ,če imaš plovilo v vodi manj kot 2-3 tedne .

Moje mnenje

Če pa že dajete antifauling hard racing hempel odlična izbira proverjeno.


Lani sem kupil prvi gumenjak in je bil v vodi 2 meseca (julij, avgust). Že med dopustom sem opazil, da je na tubah in plastičnem dnu vse postalo zeleno. Po prebiranju foruma sem ga nekajkrat očistil že v vodi (mreža oz. vreča za čebulo ali krompir), a ko sem ga po 2 mesecih dal iz vode, je bil skoraj 1 cm na debelo preraščen z algami in drobnimi trdnimi delci. Za čiščenje sem porabil OGROMNO časa, glavna težava pa je bila predvsem na tubah, kjer so se pravtako prijeli tisti trdi delci in sem jih z velikimi težavami na koncu le uspel odstraniti (uporabil sem varikino, počakal ca. 1 minuto, da je malo razjedlo in potem počohal, hitro spral z vodo in namazal z glicerolom). Seveda sem se bal, da ne bi uničil tub, a z ničemer drugim ni šlo odstranit tistih trdih delcev. :?

Kot pravi staro morjeplovsko pravilo, mi je gumenjak po prvi sezoni seveda postal premajhen, zato sem ga prodal in kupil večjega. Ta že ima namazan nek grd moder antifouling... :roll: Glede na lanske izkušnje, se odločam, da bi na tem čolnu, ki bo spet v vodi 2 meseca, imel antifouling (seveda le na plastičnem trupu, ne na tubah, kot to včasih strokovno izvedejo italijani :-D ).

Ker se sam ne bom lotil odstranjevanja starega in nanašanja novega, sprašujem, kje mi priporočate izvesti ta poseg (firma, morda kdo od forumašev to dela doma)?

Kaj pa s tubami? Obstaja kakšna "pasta" s katero se lahko premaže tudi tube, da se ne bi toliko stvari primlo gor?


Pa še nekaj vprašanj:
- je treba antifouling vsako leto obnovit?
- se pri nalaganju in prevozu na prikolici antifouling poškoduje ali je to trdna zadeva?
- če je poškodovan na enem mestu, se ga da popravit lokalno ali je treba obnovit celotno površino?
- koliko "od oka" stane odstranjevanje starega in nanašanje novega (5,10 m, gumenjak)?


H V A L A !

P.S.
Na prvem gumenjaku, ki je bil bolj skromnih mer, nisem imel morjeplovske zastavice, da ne bi kvaril povprečne dolžine forumašev. :-D Na novem pa sem opazil eno super mesto na vrhu rollbara, kjer bi lahko veselo plapolala morjeplovska zastavica. Kje se jo da kupit? :lol:
boss
Kontraadmiral
Prispevkov: 221
Pridružen: Če Jan 07, 2010 11:10
Kraj: Mali Lošinj

OdgovorNapisal/-a boss » To Jan 26, 2016 07:53

Stopi, preišči tale forum za nazaj, boš našel vse odgovore. Na kratko pa takole;

Najboljše in najcenejše je, da narediš sam oziroma ob pomoči kakšnega kolega, soseda.., ni takšen bavbav, zbrusiš do gelcoata, z vodobrusnim papirjem in naneseš 2 X primer ter 3 X barvo, priporočam Hempel Hard racing.

Antifauling mora po nanosu v 30 dneh v vodo. Zato ga je potrebno obnoviti vsako leto vendar samo barvo, ne primer. Jaz samo nahrapim z vodobrusnim papirjem in 1 X premažem z istim antifauligom.

ZA tube tudi obstoja barva, kolega jo kupuje pri Valterju - Trimarin v Izoli, 030 362746.

Antifauling je trda barva in če res nisi neroden je ne poškoduješ na prikolici.

če je poškodovan na enem mestu, poškodovan del pobrusiš s finim vodobrusnim, in pobarvaš na novo samo pobrušeni del. Drugače pa če res ni kakšna večja poškodba, ne bo vplivalo na lastnosti če ne popraviš med sezono temveč boš tako ali tako drugo sezono kompletno obnovil.

- koliko "od oka" stane odstranjevanje starega in nanašanje novega (5,10 m, gumenjak)? Odvisno kje, po moji oceni par sto eur, pokliči na zgornjo številko Valterja in vprašaj. Drugače pa za vse skupaj rabiš cca 8 ur dela, vendar moraš vmes čakati (4X, 2 X primer in 3 X barva), da se posamezni sloji posušijo, skupaj dva do 3 dni, če brusiš do gelcoata in na novo naneseš primer. Sama obnova letno pa cca 3 ure.

Lp
boss
Kontraadmiral
Prispevkov: 221
Pridružen: Če Jan 07, 2010 11:10
Kraj: Mali Lošinj

OdgovorNapisal/-a boss » Sr Jan 27, 2016 11:15

Aja, tudi moja zastava je fuč, moram po novo, dobil sem jo od administratorja, tule
info@morjeplovec.net
GSM: +386 (0) 40 358 853

LP
Uporabniški avatar
Stopi
Viceadmiral
Prispevkov: 585
Pridružen: To Maj 26, 2015 16:42
Kraj: Ljubljana

OdgovorNapisal/-a Stopi » Sr Jan 27, 2016 12:09

boss napisal/-a:Aja, tudi moja zastava je fuč, moram po novo, dobil sem jo od administratorja, tule
info@morjeplovec.net
GSM: +386 (0) 40 358 853

LP


Hvala! :D
Uporabniški avatar
jozko
Admiral
Prispevkov: 1276
Pridružen: Ne Apr 07, 2013 10:57

OdgovorNapisal/-a jozko » Pe Feb 05, 2016 20:49

boss napisal/-a:Aja, tudi moja zastava je fuč, moram po novo, dobil sem jo od administratorja, tule
info@morjeplovec.net
GSM: +386 (0) 40 358 853

LP


Na ta e-naslov nihče ne odgovarja :roll:
Sem poslal povpraševanje glede zastave pred več kot tednom, odgovora pa žal še vedno NI :oops:
Prijatelje bolj cenim po tem, koliko preplujejo in ne po tem, kako veliko barko imajo!
Uporabniški avatar
Marjan Tomki
Admiral
Prispevkov: 5586
Pridružen: Sr Nov 03, 2010 21:30
Kraj: Ljubljana

OdgovorNapisal/-a Marjan Tomki » Pe Feb 05, 2016 20:55

Admin ne uspe priti več niti na vsa srečanja, ampak če pride (tokrat se je napovedal), ima zastavice s sabo.

Če ti ne uspeš priti, reci katero velikost približno rabiš, pa založim in kje v LJ dobiš.
Correct me if I am wrong, please.
Uporabniški avatar
Bonaparte
Admiral
Prispevkov: 1712
Pridružen: Sr Feb 10, 2010 09:08
Kraj: Koper

OdgovorNapisal/-a Bonaparte » Pe Jun 10, 2016 23:24

Primerjalna tabela kvalitete različnih antifoulingov:

http://shrani.si/f/33/ur/2vpZwtZE/1/scr ... 6-10-a.png
Uporabniški avatar
Tex
Admiral
Prispevkov: 8297
Pridružen: Sr Mar 28, 2007 00:28
Kraj: od Vardara do Triglava

OdgovorNapisal/-a Tex » So Jun 11, 2016 09:36

kaj pomenijo procenti v tabeli zadaj ?
SlikaSlika
“There’s no point having a boat if you don’t use it!”

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 1 gost