@AEgir
AEgir napisal/-a:Ok zdej pa gor nalož dodatnih 100, 200, 300 kil in se cel profil znatno spremeni. Vse je to subjektivno in zato ne morš primerjat joškota jankota in hasana k ma vsak svoj čoln in vse parametre čist drgačne sam glih motor je pa isti. To nč ne pomen če je motor isti.
Najbolj relevantno bi bilo če bi vse motorje na dyno obesil in meril porabo pri danem navoru in moči. Pod črto so razlike samo na osnovi tehnologije motorja precej majhne. Vsaj nekih 70% so ostale stvari.
Po mojem mnenju.
Katero napravo maš to?
Kar v resnici izmeriš, je objektivno, in tole kasaudio-vo je, kar v resnici izmeriš. Bolj objektivno verjetno ne gre
Merjenje na zavori dobro omogoči primerjavo motorjev do gredi propelerja, kar je zanimivo in tudi za marsikaj uporabno (če iščeš 'sweet spot', recimo), ni pa predmet te teme.
Ne zajame namreč porabe cele barke: poleg motorja še učinka noge, propa, trima - kar zadeva motor in pogon - ostalo pa še čolna in njegovega stanja, pa bremena in razporeditve in načina uporabe (recimo če kaj vlečeš itn.).
Od ostalih dejavnikov je po mojem lahko izjemoma odvisno še več kot 70% vpliva na razliko v porabi (recimo polomljen ali zelo 'zaškoljkan propeler, zaradi katerega na polnem plinu ne zglisiraš ampak orješ, bo poslal porabo na miljo v tri pirovske visoko). Res je, da bo to pameten morjeplovec opazil tudi brez mašinerije in ustrezno ravnal, ampak vpliva pa, in če delaš nekaj splošnega (kot je ta kasaudio-va zadeva), kar mora preživeti karkoli, je treba poskušati upoštevati vse, kar lahko vpliva.
Recimo, jaz sem na eni Toyoti Yaris odčital trenutno porabo 90 l na 100 km - objektivno odčitano, kar je pokazal njen računalnik. Med speljevanjem seveda, ampak računalniko se od tega tudi ni smelo 'sfuzlati'.
@m1ha
m1ha napisal/-a:Se popolnoma strinjam da je dejavnikov, ki uplivajo na porabo ogromno, je pa tudi res, da se nas večina vozi na dobrih 20 vozlih, in tistih par minut pod minimum. Tako da rečt da je poraba odvisna izključno od načina vožnje je po moje zgrešeno. V glavnem je odvisno od tipa motorja.
Samo za primerjavo. Suzuki 140 na 6,2m plastiki 1,2l/Nm
Pri približno istem načinu vožnje. Je bil pa podhranjen motor 4200rpm za 20knot
Lp Miha
Vidiš, tvoj prispevek v to temo bi bil skoraj brezgrajen, če bi vanj napisal, da je to približno pri 20 vozlih in da meniš, da je bilo počasne vožnje tako malo, da jo lahko zanemariš, pa še mogoče za kako 'plastiko' gre.
Domnevati, kako - in s čim - vozi večina, je po mojem še precej hujše, kot če jaz kaj domnevam in se mislim da enemu od Damjanov trga - približno v stilu 'gre mi na ... da tip ves čas nekaj domneva'.
Jaz recimo sem zadnja leta nekajkrat znaten del časa plul na motor - z gumenjakom, ki zglisira - z izrivno hitrostjo, torej brez glisiranja (spremljanje jadralcev na malih jadrnicah pri treningu). Druga zgodba je bil 9 KS motor namesto prejšnjega tomosa 4.x na 5,5 m jadrnici pri plovbi na motor - in ta na ta motor ni glisirala, in je porabil dvakrat več kot prej na miljo; vzrok je bil, da je lastnik je plul s preveč gasa in hkrati mislil, da za to s porabo krivo, ker je nekaj narobe z motorjem; ko se je navadil gledati, kdaj je gasa ravno dovolj, motor ni bil več zanič. Tretja je izrivna jadrnica recimo ok. 10 m, ki tudi ne zglisira in na motor ne gre 20 vozlov (pa je največkrat plastika). V tej temi mislim da je habibi napisal, koliko gre njegova izrivna motornjača in koliko porabi (in tudi tista je plastika in - vsaj za zdaj - ne glisira), in ta tudi ne gre 20 vozlov. Potem so kaki majhni - recimo malo več ko tender, ki malo obremenjeni zglisirajo, pa lahko ne prilezejo do 20 vozlov. Potem se najdejo kaki večji, ki pri 20 vozlih še ne zglisirajo in je njihova potovalka višja...
Potem imaš člane foruma, ki imajo od mesta priveza do mesta, kjer je glisiranje dovoljeno, precej več kot nekaj minut - tam recimo ocena z zanemarjenjem tega dela plovbe in odčitanja hitrosti iz razdalje in motornih ur nabrž niti približno ne drži več.
V glavnem, upam da se zdaj vsaj pogojno strinjaš, da vrsta, skupna masa in način uporabe plovila so pomembni za porabo, in niso nujno pri vseh tako podobni, kot pri tebi, kot si domneval.