Nagibanje gliserja pri glisiranju

Vse o gliserjih, cruiserjih in jahtah ter plovba z njimi

Moderatorji: moderator2, cibro, moderator

Uporabniški avatar
r1150r
Kapitan bojne ladje
Prispevkov: 131
Pridružen: To Avg 24, 2010 11:21

Nagibanje gliserja pri glisiranju

OdgovorNapisal/-a r1150r » So Sep 18, 2010 13:06

Pozdravljeni !

Nova vožnja novi problemi. Ker je bil dan res lep in morje mirno malo JV smo se odpravili na vožnjo. Dam gas čoln dvigne , zglisira potem pa pri cca 30 vozlih začne čoln nagibati v levo. Čoln ne zavija v levo le nagiba se. Probam z trimom malo popravit pa gre res zelo malo bolje , potem premestim tovor ( sopotnike ) pa isto. Poizkusim še samo z enim sopotnikom vsak na svoji strani pa isto. Bolj ko dodajam gas preko 5000 obratov bolj ga zvija v levo. Naj povem da je čoln 5 m z motorjem suzuki DT 100 in električnim trimom. Zanima me kaj bi lahko bilo narobe ker je kar malo strašljivo peljat 30 vozlov ali več pa si nagnjen kot da bi hotel zavijat. Je lahko to nevarno ?
Uporabniški avatar
Marcel_Mastnak
Admiral
Prispevkov: 4013
Pridružen: So Jul 31, 2010 22:06
Kraj: Celje

OdgovorNapisal/-a Marcel_Mastnak » So Sep 18, 2010 13:34

mogoče korak propelerja da je predolgi in se propeler tolk upira v vodi da vleče čoln postran?
Uporabniški avatar
motorni
Admiral
Prispevkov: 2530
Pridružen: Po Maj 14, 2007 00:04
Kraj: Zagorje

OdgovorNapisal/-a motorni » So Sep 18, 2010 13:41

To je čisto normalno, tudi meni se dogaja na 6m fishermanu in 115 motorju. Tvoja zverina zadaj ima kakšne pol tone potiska (5kN, da ne bodo strojniki skočili v zrak :D), vrtilni moment propelerja je pa kar konkreten in se nekje mora poznati.
Montiraj elektrohidravlične flape, pa lahko nagib kompenziraš.
npr. tole:
http://www.bennetttrimtabs.com/catalog. ... imgCheck=2
__________________
lp
motorni
atilone
Admiral
Prispevkov: 2790
Pridružen: Sr Nov 28, 2007 20:34

OdgovorNapisal/-a atilone » So Sep 18, 2010 13:42

Si se z sedanjo eliso že prej vozil in je bilo v redu ?
Poglej če motor lepo fiksno leži na zrcalu. Možno da bi bil en pritrdilni vijak slabo zategnjen in bi pri veliki moči ( sam pišeš, bolj hitreje, večji nagib čolna) motor nagnilo na desno, v smer vrtenja elise in bi čoln na levi porinilo dol, ko pa zmanjšaš plin, pa se poravna, ali pa je že v osnovi montiran malo poševno.
Že tudi videno.
LP
No sta me prehitela z odgovori. Gledamo pa vsi trije v enake strani napake. Ni slabo za končno diagnozo :wink: .
Uporabniški avatar
r1150r
Kapitan bojne ladje
Prispevkov: 131
Pridružen: To Avg 24, 2010 11:21

OdgovorNapisal/-a r1150r » So Sep 18, 2010 15:01

Čoln smo letos kupili in tako ni nekih starih izkušenj. Elisa je original a ima ena loparica že malo narezljan rob ampak mislim da to ni problem. Kar se tiče namestitve motorja ga res nisem prekontroliral ker je zadeva kar robustna in mi je dolavalo vse ok. Sem pa vijake preveril in so vsi trdno na mestu. Flapse ne bi rad vgrajeval ker se mi to zdi samo odvečno trošenje denarja. Čoln mora it ravno če je vse ok ali ni tako. Motor je res močan in vleče ko noro ampak strah se tudi veča z obrati ko ga prične vleč v levo. Od zadaj ni videt neke razlike v sledi levo ali desno motor pa je kar v ravnini . Ni mi jasno okoli trimanja ali je bolje pri glisiranju da je čisto spuščen ali pa ga je bolje poravnat. Se mi zdi da včasih tudi premec tišči malo navzdol. Še ena stvar me zanima. Ali ima ta motor DT 100 altenator za polnjenje akumulatorja ali nima . Nikjer ne najdem navodil za uporabo. Pa še nekaj, ko smo poeljali po burji na odprto je vsake toliko piskalo . Je to kakšno opozorilo da motor ni v vodi. Nas je kar precej metalo so bili valovi okoli 1m ampak sem probal tudi glisirat pa je takoj začelo piskat, tako da sem potem samo še tiščal vodo.
val
Admiral
Prispevkov: 1566
Pridružen: Po Sep 08, 2008 20:12
Kraj: Maribor-koper- Pula

OdgovorNapisal/-a val » So Sep 18, 2010 17:54

Vleče ga ,ker je lahek čoln .pri hitri vožnji ko je malo čolna v vodi ga z lahkoto nagne močan motor.
Vsak motor ima tudi bočni zanos v smeri vrtenja propelerja.
In ker pri desno vrtečem propelerju vleče peto v desno posledično nagne lahek čoln v levo.
Rešili so ta problem z dvema nasproti vrtečima petama,ali duopropom.
Jaz ko sem imel gliser sem za isto težavo namontiral flapse,bilo je malo bolje .
Čisto pa problema nisem odpravil.
Z trimanjem motorja pa dviguješ premec čolna ali ga spuščaš.
Uporabniški avatar
r1150r
Kapitan bojne ladje
Prispevkov: 131
Pridružen: To Avg 24, 2010 11:21

OdgovorNapisal/-a r1150r » So Sep 18, 2010 19:33

Hvala za nasvete, bom pregledal vse ko bom zopet na čolnu in upam da bo kaj zaleglo. Če ne pa čez zimo flapsne gor pa da vidimo. Samo da me nebo potem dvignilo iz vode kot kak katamaran :lol:
Če se bom odločil za vgradnjo flapsom bom prosil za pomoč in konkretne nasvete, ker verjetno ni čisto vseeno kako in kje jih vgradiš.
Nobeden še ni razložil piskanja ob vožnji čez valove ! Verjetno nisem edini s Suzukijem ? Če kdo ima kaj pisnega o teh piskih ali še kakšnih drugih ki opozarjajo na določene stvari bi prosil če mi jih pošlje ali pa obhavi na forumu. :P
Uporabniški avatar
bolid
Admiral
Prispevkov: 2659
Pridružen: Če Maj 29, 2008 18:56
Kraj: Novo mesto
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a bolid » So Sep 18, 2010 19:46

A je to 2 ali 4 taktni motor :?: Pri 2 taktnem bi lahko bilo piskanje razlog premalo olja za mešanico v kolikor je to avtolube, drugače pa pri obeh (2 in 4 taktnih)bi lahko bil vzrok poskakovanje po valovih in z tem posledično mogoče zajemanje zraka na peti motorja in se je motor na momente ti preveč pregrel.
Ure dnevi leta tečejo....
Uporabniški avatar
r1150r
Kapitan bojne ladje
Prispevkov: 131
Pridružen: To Avg 24, 2010 11:21

OdgovorNapisal/-a r1150r » So Sep 18, 2010 19:57

Bolid , motor je 2 takten Suzuki DT100 z rezervoarjem olja na motorju. Olja je bilo dovolj, torej je bil vzrok zajemanje zraka, ker smo kar po konkretnih valovil rinili. Je pa to piskanje bilo slišat le ko sem malo potegnil in nas je pognalo preko vala ( je že hotel glisirat ) potem sem pa spustil in je nehalo. To sem probal dvakrat in verjetno je to bil pravi vzrok. Sem pa vesel da ima motor takšno opozorilo in verjetno še kakšno , zato pa iščem kakega lastnika z navodili. Če kaj veš , napiši !
pale
Admiral
Prispevkov: 1901
Pridružen: Pe Okt 19, 2007 06:34
Kraj: ˇljubljana

OdgovorNapisal/-a pale » So Sep 18, 2010 20:51

zmanjšaj kot ki je nastavljen z anodo ki jo imaš na motorju.(hitreje ko se pelješ bolj vleče)
Uporabniški avatar
r1150r
Kapitan bojne ladje
Prispevkov: 131
Pridružen: To Avg 24, 2010 11:21

OdgovorNapisal/-a r1150r » So Sep 18, 2010 21:18

Pale, tu sem pa že bos. Kakšno anodo in kje jo imam na motorju ? Z veseljem probam če mi to poveš.
atilone
Admiral
Prispevkov: 2790
Pridružen: Sr Nov 28, 2007 20:34

OdgovorNapisal/-a atilone » Ne Sep 19, 2010 01:04

Pale verjetno misli tole.
Stran 40, del št. 6. Je pa montirano nad eliso.
http://store.brownspoint.com/pdf/DT90(89-97)DT100(89-00).pdf
LP
Ne odpre celega . Ti dam drugo povezavo. Jaz sem vzel PDF prvi zgoraj ( 1989 )
http://store.brownspoint.com/dt100.asp
Uporabniški avatar
peli1
Kapitan korvete
Prispevkov: 97
Pridružen: Po Avg 17, 2009 08:11
Kraj: Šentjur

OdgovorNapisal/-a peli1 » Ne Sep 19, 2010 08:27

Poglej če se ti zdi da si skoz vodo tiščal pred sabo je lahko edino problem ,da si imel premec preveč v vodi in s tem težje glisira.A si probal med glisiranjem trim močno dvignat do višine ,ko začne pumpat?
Uporabniški avatar
r1150r
Kapitan bojne ladje
Prispevkov: 131
Pridružen: To Avg 24, 2010 11:21

OdgovorNapisal/-a r1150r » Ne Sep 19, 2010 11:52

Če je ta cinkova anoda kriva za to nagibanje je stvar takorekoč rešena. Je pa rep na anodi na levi strani kolikor se spomnim in je potem treba anodo obrnit v smeri urinega kazalca če se ne motim. Samo ali ne bo potem vleklo čoln v levo ? Čoln se nagiba v levo , ne vleče ga v levo smer ! Kakšna je funkcija te anode poleg zaščite motorja proti rjavenju ?
Peli 1, čoln glisira lepo in dokaj hitro pride iz vode po meritvah z GPS-om nekje okoli 19 -20 vozlov potem pa gre kot po maslu. Sem probal s trimom, ne čisto do pumpanja, ampak je le malo pomagalo. Je pa bila stvar mnogo bolj očitna ko sva bila na čolnu le 2. Ko smo bili 4 je še kar bilo, se je eden malo premaknil pa ga je zravnal, ampak to ni rešitev.
Uporabniški avatar
r1150r
Kapitan bojne ladje
Prispevkov: 131
Pridružen: To Avg 24, 2010 11:21

OdgovorNapisal/-a r1150r » Ne Sep 19, 2010 12:31

Atilone, a imaš ti mogoče kakšna navodila za uporabo za tale naš Suzuki ?

Kdo je na strani

Po forumu brska: Bing [Bot] in 17 gostov