Svinčena kobilica in obnova, antifouling

Vse o jadrnicah in jadranju

Moderatorji: moderator2, Marchi, moderator

davorinzz
Višji vodnik
Prispevkov: 19
Pridružen: Ne Jun 30, 2013 17:16

Svinčena kobilica in obnova, antifouling

OdgovorNapisal/-a davorinzz » Če Jan 29, 2015 21:38

Pozdravljeni,

prosim za pomoč, ker imam prvič jadrnico. Sedaj je jadrnica zunaj in trup je res lep, a kobilica svinčena in ima nekje luknje tudi da gre prst noter, ker ni bilo na njej več cink anod (predvidevam), je le še vijak ostal.

Zanima me postopek obnove kobilice, recimo:

1. zbrusim kobilico in očistim
2. z Hempel epoxy dvokomponentnim kitom pokitam, zbrusim
3. sledi Hempel light primer
4. nato Hempel antifouling

Je vredu zamišljeno ali imate kakšen nasvet? Nekje trdijo da naj bi dal light primer pred kitanjem, nekje piše da ne?

Kar se tiče antifoulinga, pa po mojih izkušnjah se mi zdi bolj vredu Hempel hard kot pa mile(samospiralni). Razlog: po koncu sezone lahko z gobico res dobro ščistis dno pri trdnem premazu, to sem imel izkušnje pri barki pasari. Kaj pa drugi menite na Henpel hard race na jadrnici?

Hvala vsem za nasvete
Uporabniški avatar
Grega295
Admiral
Prispevkov: 3219
Pridružen: Ne Apr 04, 2010 21:50

OdgovorNapisal/-a Grega295 » Če Jan 29, 2015 22:41

Nekaj o svinčeni kobilici tule:
http://www.morjeplovec.net/forum/viewto ... highlight=

Svinčena kobilica ne rjavi in na njej niso potrebni cinki.
Uporabniški avatar
Leut
Admiral
Prispevkov: 1166
Pridružen: To Sep 11, 2012 16:51

OdgovorNapisal/-a Leut » Če Jan 29, 2015 22:55

Imam enako kobilico. Vajo sem ponovil že večkrat, ker 100% ne drži nič več kot par let. Vedno se pojavi kje manjši košček, ki se začne luščiti. Postopek: kvalitetno obrusiti, razmastiti (nitro ali aceton), takoj light primer (to je zelo pomembno), temu sledi kitanje, nato brušenje kita, zopet light primer na obrušenem in nato čez vse še eno roko. Cink protektorji so zelo pomembni, zato sem raje prevrtal luknjo skozi kobilico in na navojno inox palico pritrdil z obeh strani dva velika okrogla cinka (seveda se pod njima ne barva). Tako sanirana kobilica bi morala kar dolgo zdržati, seveda z vsakoletnimi takojšnjimi manjšimi popravki tam, kjer se je odluščilo ali napihnilo. Če se preveč čaka z manjšimi popravki, sledi hitro ponovitev celotnega postopka.
Uporabniški avatar
Grega295
Admiral
Prispevkov: 3219
Pridružen: Ne Apr 04, 2010 21:50

OdgovorNapisal/-a Grega295 » Če Jan 29, 2015 23:07

Leut napisal/-a:Cink protektorji so zelo pomembni, zato sem raje prevrtal luknjo skozi kobilico in na navojno inox palico pritrdil z obeh strani dva velika okrogla cinka (seveda se pod njima ne barva).

Imaš svinčeno kobilico? Zakaj bi dajal gor cinke, če svinčena zlitina ne rjavi, niti v stiku z drugo kovino barke?

Sam sem kobilico barval že 3x:
- prvič sem pobrusil, nato barval s Hempel Light Primer (eno-komponentnim); naslednjič ko je bila barka zunaj je 90% tega nanosa odpadlo.
- drugič sem pobrusil, še preden je svinec oksidiral po brušenju barval z dvo-komponentnim Color Medvode epoksi premazom za kovine; ko je bila barka naslednjič zunaj, je odpadlo nekje 80%
- tretjič sem spet pobrusil in še hitreje (pred oksidacijo svinca), razmastil z acetonom in nato nanesel nek profi, zelo gost dvo-komponenten epoksi premaz znamke Sigma (dobil od enega fušarja, v redni prodaji ga v EU baje sploh ni). materiala sem imel za 2 nanosa, po tem sem pa prebarval ene 2x še z 2-komponentnim navadnim primerjem. Rezultati bodo znani letos, ko gre barka spet ven ... ampak se niti ne sekiram več preveč. Primer odpade šele po čiščenju z wap-om; in ker svinec ne rjavi je vse skupaj bolj lepotni poseg.
Nazadnje spremenil Grega295, dne Pe Jan 30, 2015 00:30, skupaj popravljeno 2 krat.
val
Admiral
Prispevkov: 1566
Pridružen: Po Sep 08, 2008 20:12
Kraj: Maribor-koper- Pula

OdgovorNapisal/-a val » Če Jan 29, 2015 23:16

Antifouling in primer dobiš pri meni za pol cene.
Uporabniški avatar
Leut
Admiral
Prispevkov: 1166
Pridružen: To Sep 11, 2012 16:51

OdgovorNapisal/-a Leut » Pe Jan 30, 2015 19:29

Za grega 295 - kobilica je svinčena, mora pa imeti še nekaj dodanega v svincu (original FIRST), tako, da je precej "mehka" in pri pregrobem brušenju hitro narediš rano v material. Je pa temnejše sive barve, ko jo brusiš. Nič ni držalo od zaščite, dokler nisem montiral cinkov, pa tudi razjedalo jo je po malem tam, kjer ni bila zaščitena več časa?! Odkar so cinki, mi zaščita na kobilici v glavnem 95% in več zdrži, tudi po čiščenju z wapom. Cinki so vsako sezono nažrti - zakaj, ne vem!
ZigaJ
Štabni vodnik
Prispevkov: 27
Pridružen: Sr Jun 06, 2012 20:37

OdgovorNapisal/-a ZigaJ » Pe Jan 30, 2015 21:00

A se ne daje cinkprotektorjev zaradi šibkih galvanskih tokov med različnimi tipi kovine, ki jih prevaja morska voda in razjedajo manj odporno kovino? So ubistvu "žrtveno jagnje", da ne razje kobilice, pete motorja,...
Nikoli slišal, da bi pomagali proti rjavenju (oksidaciji).

LP

@Grega 295 ali kdorkoli drug... A mogoče poznaš eno E295 Sport, z modrim gelcoatom, ki se nahaja v Izoli. Mislim, da je bila nekoč uporabljana za šolo jadranja, potem pa je "izginila". Zdaj se namreč prodaja. (lahko na ZS)
Uporabniški avatar
Grega295
Admiral
Prispevkov: 3219
Pridružen: Ne Apr 04, 2010 21:50

OdgovorNapisal/-a Grega295 » Pe Jan 30, 2015 21:15

ZigaJ napisal/-a:@Grega 295 ali kdorkoli drug... A mogoče poznaš eno E295 Sport, z modrim gelcoatom, ki se nahaja v Izoli. Mislim, da je bila nekoč uporabljana za šolo jadranja, potem pa je "izginila". Zdaj se namreč prodaja. (lahko na ZS)

Pred cca. 12+ let sem na tej barki delal tečaj jadranja in pri jadralni šoli Navigator smo kasneje nekaj let najemali jadrnice za kak dan. Jadrnice so bile zelo slabo vzdrževane so pa super jadrale in ko je prišel čas da kupim svojo nisem imel nobenega dvoma - Elan 295 Sport. Seveda pa bi sedaj že zelo zelo rad večjo ... :)

Pred časom sem jih videl na kopnem - v slabem stanju. En znanec se je pogajal za nakup, vendar naj bi zgolj sanacija plastičnega dela znašala po predračunu okoli 4.5k € (počena rebra itd.) - ne vem pa ali to velja za modro ali belo.

Slika

Slika
Uporabniški avatar
Grega295
Admiral
Prispevkov: 3219
Pridružen: Ne Apr 04, 2010 21:50

OdgovorNapisal/-a Grega295 » Pe Jan 30, 2015 21:33

Leut napisal/-a:Nič ni držalo od zaščite, dokler nisem montiral cinkov, pa tudi razjedalo jo je po malem tam, kjer ni bila zaščitena več časa?! Odkar so cinki, mi zaščita na kobilici v glavnem 95% in več zdrži, tudi po čiščenju z wapom. Cinki so vsako sezono nažrti - zakaj, ne vem!

Prejšnji lastnik je imel prej cinke gor - no, njemu je odpadalo vse dol 100%. Ko sem imel barko v prvič zunaj mi je nek kemik, ki je poleg rihtal svojo barko dal nasvet, da ta svinčena zlitina ne rjavi (je res zlitina, ki je precej trša kot čisti svinec) in da bo ravno odsotnost cinka povzročilo, da bo premaz prijel bolje. Kaj čmo, očitno je na tem področju veliko rekla-kazala.
No, če kdo ve ali vseeno kaj pripomorejo dodatni cinki na svinčeni kobilici pri zaščiti ostalih kovinskih delov, naj prosim sporoči. Sicer pa je tako, da imam že na osi za propelerjem cinke, pa na osi pred skegom, pa še 2 na motorju.
ZigaJ
Štabni vodnik
Prispevkov: 27
Pridružen: Sr Jun 06, 2012 20:37

OdgovorNapisal/-a ZigaJ » Pe Jan 30, 2015 22:03

Grega295 napisal/-a:Pred cca. 12+ let sem na tej barki delal tečaj jadranja in pri jadralni šoli Navigator smo kasneje nekaj let najemali jadrnice za kak dan. Jadrnice so bile zelo slabo vzdrževane so pa super jadrale in ko je prišel čas da kupim svojo nisem imel nobenega dvoma - Elan 295 Sport. Seveda pa bi sedaj že zelo zelo rad večjo ... :)

Pred časom sem jih videl na kopnem - v slabem stanju. En znanec se je pogajal za nakup, vendar naj bi zgolj sanacija plastičnega dela znašala po predračunu okoli 4.5k € (počena rebra itd.) - ne vem pa ali to velja za modro ali belo.


Uhh. Ja mislim da je tale modra. Hvala za zelo pomembne informacije!

LP
P. S. Se opravičujem za smetenje teme...
Uporabniški avatar
DR.E
Admiral
Prispevkov: 1693
Pridružen: Ne Jun 08, 2008 11:39
Kraj: Maribor, Bunarina - Pula
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a DR.E » Ne Mar 15, 2015 05:37

Grega295 napisal/-a:
Leut napisal/-a:Nič ni držalo od zaščite, dokler nisem montiral cinkov, pa tudi razjedalo jo je po malem tam, kjer ni bila zaščitena več časa?! Odkar so cinki, mi zaščita na kobilici v glavnem 95% in več zdrži, tudi po čiščenju z wapom. Cinki so vsako sezono nažrti - zakaj, ne vem!

Prejšnji lastnik je imel prej cinke gor - no, njemu je odpadalo vse dol 100%. Ko sem imel barko v prvič zunaj mi je nek kemik, ki je poleg rihtal svojo barko dal nasvet, da ta svinčena zlitina ne rjavi (je res zlitina, ki je precej trša kot čisti svinec) in da bo ravno odsotnost cinka povzročilo, da bo premaz prijel bolje. Kaj čmo, očitno je na tem področju veliko rekla-kazala.
No, če kdo ve ali vseeno kaj pripomorejo dodatni cinki na svinčeni kobilici pri zaščiti ostalih kovinskih delov, naj prosim sporoči. Sicer pa je tako, da imam že na osi za propelerjem cinke, pa na osi pred skegom, pa še 2 na motorju.


Svinčena kobilica ne potrebuje cinkov, gotovo pa ne škodijo...
Glede na to, kje vse jih imaš, pa verjetno nisi pozabil omenit, da še na motorju kakega, pa dva v predalu bo po mojem vse v redu...
MMSI: 238 460 540---- Call.s.: 9AA5011
POZOR: Kdo je trenutno na oblasti pri nas?
NIL
Kapitan
Prispevkov: 166
Pridružen: Po Okt 25, 2010 10:21

OdgovorNapisal/-a NIL » Če Apr 27, 2017 17:19

Rad bi delil svojo izkušnjo z svinčeno kobilico saj mislim, da je to tudi namen tega foruma...
Na barki imam svinčeno kobilico. Ko sem jo letos dvignil iz vode, sem na kobilici opazil že med pranjem nekaj kakor prilepljeno spužvo ( 10 cm dolgo, 5 cm premera in 5 cm višine ). Ko je bila barka na stojalu, sem skušal to zadevo spraviti stran. Bila je relativno trdna, tako da sem jo odbil od kobilice z kladivom. Pod njo je bila luknja polna neke črne snovi, enake velikosti ter globine cca 1 cm. Ko sem nato to črno snov izbrskal iz luknje z izvijačem, je bila dejansko kot črn pesek.
Na svinčeni kobilici je bil cink protektor, ki je pa bil pojeden. Na barki je še 1 cink protektor na osi motorja in 1 na koncu osi motorja. Ta zadnji je odpadel ( lahko je bil tako pojeden da je kar odpadel... ).
Luknja je bila nepravilne oblike, nekje je segala globlje, nekje pa jo je bilo manj; od 1 cm do 2 cm.
Ko sem iskal rešitev, sem ugotovil naslednje:
1. ni res, da svinčena kobilica ne potrebuje cink protektorjev. Omenjena poškodba je nastala zaradi elektrolize, ko ni cinkov na kobilici in začne "elektrika jesti kobilico".
2. lastnik sosednje barke je imel pred leti enak problem, vendar mu ni "grizlo" kobilico temveč mu je uničilo peto motorja, ker je bil iz aluminija in on mi je tudi pojasnil razloge oz. galvanske člene.
3. omenjeno zadevo sem saniral samo začasno tako da sem speskal luknjo, nato dal primer, epoxy kit, primer in antifouling ( vse seajet ). Rešitev je ( tako je naredil sosed ) peskanje celotne kobilice in nato počasi in po navodilih celoten postopek. Na kobilico sem nato dal še en cink.
4. do "grizenja" oz. elektrolize pride zaradi galvanskega toka ( cink ima -0,76, svinec pa -0,13 zato svinec "poje". Članek najdete če vtipkate galvanski člen - teorija - arnes.si
5. svinčene kobilice so med seboj različne saj je vse odvisno od "mešanice svinca" ( svinec, ki se uporablja, ni čist ), kako hitro se uliva ( pri ulivanju se spodnje plasti hladijo in zato lahko pride do "lupljenja" kobilice ) in končno zaščite.

Upam, da bo to komu pomagalo.
pacific2332
Poročnik bojne ladje
Prispevkov: 82
Pridružen: To Jan 24, 2017 21:36

OdgovorNapisal/-a pacific2332 » Pe Apr 28, 2017 00:38

v tolazbo vsem, jaz na moji 7m jadrnici zamnejam 7 cinkov fi10cm. prejsnji latnik je povedal da naj bi bila kobilica sicer svincena a se kljub temu vsako leto pojavi kaksen bobek rje... postavitev cinkov je sledeca: 2x2 na kobilico, en par pa na list pred krmilo. zanji pa je na peti motorja. ravno za vikend sem bil na depoju in gledal ali ima sploh smisel menjat cinke, glede nato da se se vedno vidi vtis premra? ali pa letos preprosto zamnejat samo en par na kobilici in tistega na motorju. Kaj pravite struckoti?


samo za info, moja jadrnica je v vodi od junija do oktobra, potem pa prezimi na suhem

lpm
tedi
Kontraadmiral
Prispevkov: 245
Pridružen: Po Apr 05, 2010 14:10

OdgovorNapisal/-a tedi » Pe Apr 28, 2017 12:06

v Ankaranu je nekdo, ki barva barke povedal,
da cink protektor , vse kar naredi naredi v enem letu,
skratka, da ga je potrebno zamenjati vsako leto,
seveda , če je barka ali motor skozi v vodi.
Uporabniški avatar
Grega295
Admiral
Prispevkov: 3219
Pridružen: Ne Apr 04, 2010 21:50

OdgovorNapisal/-a Grega295 » Pe Apr 28, 2017 12:28

Hvala NIL; kot kaže sem se motil, da svinčene kobilice ne potrebujejo cinka. Pri svoji barki jih bom namestil nazaj.

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 3 gosti