Glisiranje jadrnice??????
Moderatorji: moderator2, Marchi, moderator
- Marjan Tomki
- Admiral
- Prispevkov: 6224
- Pridružen: Sr Nov 03, 2010 21:30
- Kraj: Ljubljana
Tex napisal/-a:PA kaj vam ni jasno ?
Ta jadrnica bi glede na površino jader in težo teoretično lahko glisirala,kaj ni res ?
Dragi teoretik Tex,
Taka jadrnica je zasnovana in narejena za izrivno plovbo.
- Zglisira pa lahko čisto normalno po valu navzdol. Morda zglisira tudi v ekstremnih vetrovih, ko lahko tudi ni več upravljiva (gre, kamor ti rata, ne kamor hočeš - eden od bivših članov kluba je rekel, da je nameril 9,1 vozla - morda še obnovim, česar se spomnim iz njegove pripovedi). Sam nikoli nisem prišel v položaj, ki ga je on opisal.
Sam sem z njo sem plul tudi v zelo v močnem vetru (starejše glavno jadro, ki je imelo dve krajšavi), a takrat nisem imel časa gledati, ali sem vmes glisiral ali ne. Po občutku bi rekel, da nisem.
Doslej takrat tudi nisem nikoli utegnil snemati (tudi nimam opreme za snemanje pod vodo), ne izmeriti vetra (takrat tudi še nisem imel žepnega vetromera - pa med plovbo tudi ne bi poskušal).
Doslej (v prejšnjem letu, od kar imam vetromer) najbrž najmočnejši izmerjeni veter pri jadranju z mini-12 mislim da je bil do 20 vozlov (sunki), kar pri skrajšanih jadrih ni nič posebnega.
Ampak kaže, da drugi s sorodnimi jadrnicami so glisirali.
Izjemoma, ampak so.
Video, kako mini-12 glisira pri 30 vozlih vetra
- Ni čisto enaka kot naše - to je bil 2.4mR, verjetno Norlin (malo daljša in še kar nekaj manjših razlik)
Video mini12 pri 50 vozlih vetra
- Tole je pa Illusion - enako dolga kot naše, a precej več balasta in površine jader. In tale ni glisiral.
Pred pospravljanjem špinakerja ga je zalilo (okrog druge minute posnetka), potem je z zalito jadrnico odplul na plitvino, spraznil in znova izplul.
Ampak problem na tem posnetku v bistvu ni bil veter, ampak kratki valovi (križno morje) pri barki, ki je odprta, ni sampraznilna in katere ročna kalužna črpalka je bila za te valove premalo zmogljiva (pa jadralec je imel preveč drugega dela).
Še ena - tu pa tam najbrž zglisiranje
- Tudi tip mini-12 malček drugačen od naših Deception, Siettle.
Maksimalna domnevno izmerjena hitrost z našimi
- Nekdanji član kluba Honza je nekoč rekel, da je enkrat, ko je veter vreščal okrog pripon, njegov GPS nameril 9,1 ali 9,2 vozla in da ker je bil zaradi nagiba jadrnice bum položen na vodo, sploh ni mogel popustiti glavnega jadra. V tem položaju mu tudi krmilo ni prijelo.
Reč je bila na Bohinjskem jezeru, kjer zaradi razmeroma kratkih razdalj ne pride do polno razvitih valov, in ne spomnim se, ali je Honza za takrat kaj posebej rekel o valovih. Meritve vetra od takrat tudi ni. Domnevam, da so bila jadra flok in glavno jadro na prvi krajšavi, ampak tudi o tem zares nimam podatkov.
Nazadnje spremenil Marjan Tomki, dne To Feb 16, 2016 22:38, skupaj popravljeno 1 krat.
Correct me if I am wrong, please.
Če bi se dalo upravljati starejše prispevke, bi bila kazala ažurnejša, v mnoge članke vrnjene slike, popravki vnešeni v izvirne članke in s tem vsebina pravilnejša in preglednejša...
Če bi se dalo upravljati starejše prispevke, bi bila kazala ažurnejša, v mnoge članke vrnjene slike, popravki vnešeni v izvirne članke in s tem vsebina pravilnejša in preglednejša...
- Marjan Tomki
- Admiral
- Prispevkov: 6224
- Pridružen: Sr Nov 03, 2010 21:30
- Kraj: Ljubljana
Ko sem se kot pamž učil jadrat, so mi razložili takole: plovilo glisira takrat, ko prehiti svoj krmni val. Ker gre za valovanje na površini vode, je hitrost vala sorazmerna z valovno dolžino, maksimalna dolžina krmnega vala je pa sorazmerna z dolžino trupa na vodni gladini (LWL) — krmni val je lahko največ približno dvakrat daljši od trupa barke. Daljše plovilo bo zato začelo glisirati pri višji hitrosti, kot krajše.
V spodrivnem režimu plovbe je hitrost plovila omejena z dolžino trupa. Barka dobesedno vleče krmni val za sabo. Da začne glisirati, se morata zgoditi dve stvari: trup mora prenehati rezati vodo (ponavadi to pomeni, da je treba kljun dvigniti iz vode) in »odlepiti« se mora od krmnega vala. Da ta dva pogoja lahko izpolni, mora barka doseči dovolj veliko hitrost in imeti pravilno oblikovan trup (t.i. planing hull).
Toliko o definiciji glisiranja. Letenje na podvodnih krilih ni glisiranje, ker v tem režimu trup nima stika z vodo in je hidrodinamika čisto drugačna.
Jadrnica seveda lahko glisira, če je prav narejena. Laser ali 470 (olimpijska razreda) z lahkoto v malo močnejšem vetru. Kak družinski cruiser pa ne že zato, ker ima bistveno pemajhno površino jader za svojo težo (no ... v eni dobri tramontani bi mogoče zaglisiral tik preden se raztrešči ...)
Tovorne ladje pa ne glisirajo, ker ne dosegajo nobenega od omenjnih pogojev ... imajo narobe oblikovan trup in plujejo z bistveno prenizko hitrostjo za svojo velikost.
V spodrivnem režimu plovbe je hitrost plovila omejena z dolžino trupa. Barka dobesedno vleče krmni val za sabo. Da začne glisirati, se morata zgoditi dve stvari: trup mora prenehati rezati vodo (ponavadi to pomeni, da je treba kljun dvigniti iz vode) in »odlepiti« se mora od krmnega vala. Da ta dva pogoja lahko izpolni, mora barka doseči dovolj veliko hitrost in imeti pravilno oblikovan trup (t.i. planing hull).
Toliko o definiciji glisiranja. Letenje na podvodnih krilih ni glisiranje, ker v tem režimu trup nima stika z vodo in je hidrodinamika čisto drugačna.
Jadrnica seveda lahko glisira, če je prav narejena. Laser ali 470 (olimpijska razreda) z lahkoto v malo močnejšem vetru. Kak družinski cruiser pa ne že zato, ker ima bistveno pemajhno površino jader za svojo težo (no ... v eni dobri tramontani bi mogoče zaglisiral tik preden se raztrešči ...)
Tovorne ladje pa ne glisirajo, ker ne dosegajo nobenega od omenjnih pogojev ... imajo narobe oblikovan trup in plujejo z bistveno prenizko hitrostjo za svojo velikost.
Nazadnje spremenil Miracle, dne To Jul 26, 2016 14:41, skupaj popravljeno 1 krat.
Koristno si je pomagati z wikipedio: https://en.wikipedia.org/wiki/Planing_%28boat%29
Tam je definicija glisiranja malenkost drugačna, kot so mene učili: po definiciji iz Wikipedije letenje na podvodnih krilih je glisiranje.
Odgovor na tvoje vprašanje se pa skriva v podatku iz članka, da je bila prva jadrnica, ki je glisirala, proa (polinezijski asimetrični dvotrupnik).
Tam je definicija glisiranja malenkost drugačna, kot so mene učili: po definiciji iz Wikipedije letenje na podvodnih krilih je glisiranje.
Odgovor na tvoje vprašanje se pa skriva v podatku iz članka, da je bila prva jadrnica, ki je glisirala, proa (polinezijski asimetrični dvotrupnik).
Tole je posnetek naših fantov lansko leto na Seascapu18:
https://www.youtube.com/watch?v=urd8_OE72Tc
Drugače pa z dingiji kot so Laser oz Zeta(elan 425), brez problema glisiraš(stestiral) in se počutiš kot ''žabica'', ki skače po vodni gladini.
Defenitivno priporočam!
https://www.youtube.com/watch?v=urd8_OE72Tc
Drugače pa z dingiji kot so Laser oz Zeta(elan 425), brez problema glisiraš(stestiral) in se počutiš kot ''žabica'', ki skače po vodni gladini.
Defenitivno priporočam!
Kdo je na strani
Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 10 gostov