Skipper - kdo, kaj, kako, kje, zakaj (ne/ja)

Vse o jadrnicah in jadranju

Moderatorji: moderator2, Marchi, moderator

mlekar21
Višji vodnik
Prispevkov: 15
Pridružen: Pe Apr 28, 2017 20:56

Skipper - kdo, kaj, kako, kje, zakaj (ne/ja)

OdgovorNapisal/-a mlekar21 » Po Maj 01, 2017 00:04

Pozdravljeni,

odpiram temo skipperstva (na Hrvaškem, po svetu). Sem prelistal celoten forum in nisem zasledil teme, če sem zgrešil, prosim, da me usmerite na temo.

Moje izkušnja z iskanjem dela kot skiper je taka: Letos resno razmišljam, da se v sezoni lotim skipperstva. Imam GMDSS in izpit za čoln ter 15 letne izkušnje z jadranjem (z dedijom sem prejadral cel Jadran, jadram od kar sem star 10 let). Imam torej ravno dovolj izkušenj, da lahko rečem, da o morju vem premalo. :) Nisem še klical podjetij, ki se na Hr s skiperstvom kvarjajo, sem pa govoril z nekaj ljudmi, ki so se s tem ukvarjali. Dobil sem precej zmedeno sliko o zadevi - nekako mi še vedno ni jasno, če s slovenskim izpitom za čoln in GMDSS delo skiperja na Hr sploh lahko opravljaš, zdi se, da je veliko odvisno od ljudi, ki jih poznaš, in ki te priporočijo relevantnim oseba itd.

(1) Prvo vprašanje je , ali so moji izpiti in izkušnje dovolj za skiperiranje na Hrvaškem?

(2) Vem, da je pomemben tudi jezik - poleg hrvaščine tekoče govorim angleško, kar se mi zdi, da je danes kar dovolj?

(3) Kako je z uvajanjem v skipperstvo? Če te najame neka charter služba - preverijo tvoje znanje, je kakšno "uvajalno obdobje"?

(4) Kje je najlaže priti zraven? Charter družbe? Sailing week? Kako pristopiti? Ali so charter podjetja dovolj flegmatična in te pač najamejo, če imajo povpraševanje po skiperjih, ali se sploh ne ozirajo na skiperje, ki jih ne poznajo?

(5) Kako fleksibilni so dogovori? Če bi hotel delati en mesec poleti, je to mogoče, ali te najamejo samo za daljša obdobja (celo sezono)?

(6) Ima kdo izkušnje s skipperiranjem v drugih državah, kakšna otočja Srednje Amerike ipd.?

V upanju na uporabne informacije in dobro diskusijo vas lepo pozdravljam,
Tej
Uporabniški avatar
Leut
Admiral
Prispevkov: 1166
Pridružen: To Sep 11, 2012 16:51

OdgovorNapisal/-a Leut » Po Maj 01, 2017 01:39

Če sem dobro izračunal tvoj začetek jadranja z "dedijem", ko si bil star 10 let in 15 letne izkušnje v jadranju, potem imaš sedaj 25 let. Glede na prispevek in vsa vprašanja, ki si jih v njem nanizal, bi ti svetoval, da si najprej nabereš izkušnje na vsaj 35 ft jadrnicah in precej večjih (take so trenutno v čarterjih), saj dvomim, da si si na takih nabiral izkušnje z "dedijem". Saj po bonaci ni problem ... pa z znanjem angleščine tudi ne, za skiperiranje pa je treba znati in imeti v sebi še kaj bistveno več, da si lahko suveren tudi v bolj zahtevnih situacijah - tako vremenskih kot socialnih, ko nastanejo čisto preprosto problemi med vkrcanimi "mornarji".
bouton
Admiral
Prispevkov: 873
Pridružen: So Dec 22, 2007 13:41

OdgovorNapisal/-a bouton » Po Maj 01, 2017 07:20

Verjetno je dobro imeti tudi izpit za mornarja motorista, da lahko vozis potnike. To je, kar v slo lahko kot neprofesionalec dosezes.
mlekar21
Višji vodnik
Prispevkov: 15
Pridružen: Pe Apr 28, 2017 20:56

OdgovorNapisal/-a mlekar21 » Po Maj 01, 2017 09:53

Leut, dobro si izračunal.

Z dedijem sem bil nekaj let na Y33, zdaj pa imam manjšo jadrnico, 21ft. Ne vem koliko res veš o tem kar pišeš, ker jaz zadnja leta vidim ogromno študentkov skipperjev, mlajših od mene (in verjetno tudi bolj neizkušenih). Glede socialnih situacij si tudi predstavljam, da ni vedno najlažje. Ampak to je sestavna komponenta, ki se je zavedam.
mlekar21
Višji vodnik
Prispevkov: 15
Pridružen: Pe Apr 28, 2017 20:56

OdgovorNapisal/-a mlekar21 » Po Maj 01, 2017 09:55

bouton napisal/-a:Verjetno je dobro imeti tudi izpit za mornarja motorista, da lahko vozis potnike. To je, kar v slo lahko kot neprofesionalec dosezes.


Si prepričan? Meni so povedali, da motorist ni pogoj, je sicer dobro da ga maš, ampak ne šteje prav veliko ... To so info, ki sem jih dobil jaz, je pa res, da niso bile "složne", tako da mi ni veliko jasno. Verjetno je odvisno od charterja do charterja?
Uporabniški avatar
H2O
Admiral
Prispevkov: 7546
Pridružen: Po Apr 02, 2007 09:52

OdgovorNapisal/-a H2O » Po Maj 01, 2017 10:11

Nazadnje spremenil H2O, dne Pe Jun 02, 2017 12:32, skupaj popravljeno 1 krat.
bouton
Admiral
Prispevkov: 873
Pridružen: So Dec 22, 2007 13:41

OdgovorNapisal/-a bouton » Po Maj 01, 2017 11:07

mlekar21 napisal/-a:
bouton napisal/-a:Verjetno je dobro imeti tudi izpit za mornarja motorista, da lahko vozis potnike. To je, kar v slo lahko kot neprofesionalec dosezes.


Si prepričan? Meni so povedali, da motorist ni pogoj, je sicer dobro da ga maš, ampak ne šteje prav veliko ... To so info, ki sem jih dobil jaz, je pa res, da niso bile "složne", tako da mi ni veliko jasno. Verjetno je odvisno od charterja do charterja?


Ne, mornar motorist ni pogoj. Moraš pa imeti potem ljudi vpisane kot posadko. Je pa seveda odvisno kako so tudi jadrnice zavarovanje. Je pa po moje vseeno dobro, da ta izpit opraviš, saj je relativno enostaven (bolj kot voditelj čolna) in poceni (še najdražja stvar je zdravniški pregled).
Uporabniški avatar
Leut
Admiral
Prispevkov: 1166
Pridružen: To Sep 11, 2012 16:51

OdgovorNapisal/-a Leut » Po Maj 01, 2017 11:07

mlekar21 napisal/-a:Leut, dobro si izračunal.

Z dedijem sem bil nekaj let na Y33, zdaj pa imam manjšo jadrnico, 21ft. Ne vem koliko res veš o tem kar pišeš, ker jaz zadnja leta vidim ogromno študentkov skipperjev, mlajših od mene (in verjetno tudi bolj neizkušenih). Glede socialnih situacij si tudi predstavljam, da ni vedno najlažje. Ampak to je sestavna komponenta, ki se je zavedam.


O tem kar pišem, lahko rečem, da vem res veliko, tudi ni v moji navadi, da se oglašam na forumu samo zato, da sem vsak dan prisoten, pa čeprav nimam kaj povedati. Ti je tudi H2O lepo napisal oziroma dopolnil (seveda so današnje jadrnice v čarterju s skiperjem vse bistveno večje od 35ft) moj odgovor. Kar se tiče skiperjev tvoje starosti ali še mlajših, prav imaš, sem jih tudi sam videl in opazoval v mnogih primerih in situacijah. "Doživljal" sem jih tudi v živo, ko je bilo malo bolj "veselo" vreme in morje, še posebej, ko so bili kje v kakšnem zalivu, da je marsikdaj na njihovih barkah nastal popolni kaos, nevaren za vse njih in na žalost tudi vse okrog njih. Dvakrat so mi že do sedaj taki strokovnjaki poškodovali barko (ograjo, penon, ...), vse zato, ker preprosto ne poznajo dovolj morja. Tu ne mislim na teorijo, pač pa na znanje in izkušnje, ki jih lahko dobiš le s kilometrino.
Tvoj odgovor na moje pisanje in način razmišljanja me zelo spominjata na mlade plezalce v plezalnih stenah. Seveda so tehnično sposobni splezati zelo zahtevne smeri, vendar so vse te smeri kratke in predvsem varovane od zgoraj ali pa že zavarovane s postavljenimi klini. Ko pa greš v prave gore, v prave stene, v katerih dostikrat ne moreš vplivati na vreme, ki te lahko kadarkoli preseneti, ko je pod tabo nekaj sto metrov prepada, ko v steni nimaš ničesar, kar imaš v športnih plezalnih stenah vedno na dosegu roke, potem šele spoznaš, kaj je pravi alpinizem (tudi to ne pišem iz tujih izkušenj in govorjenja) ... Na morju je enako, tudi tu večino časa plezaš v varovani plezalni steni, kdaj pa kdaj pa pridejo situacije primerljive s severno steno Eigerja ali Matterhorna in šele takrat spoznaš, za kaj prav zaprav gre pri vsej tej zgodbi.
Uporabniški avatar
heron
Viceadmiral
Prispevkov: 535
Pridružen: So Avg 25, 2012 14:03
Kraj: Žabnica
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a heron » Po Maj 01, 2017 15:11

Nekaj je odvisno tudi od charter firme.
Na primer pri Sunsailu je pogoj, da se sploh pogovarjajo s tabo, da imaš RYA Yacht Master certifikat.
O kakšnih slovenskih ali hrvaških izpitih se niti ne pogovarjajo.
Lep pozdrav, Tomaž.

Heron je nazaj z druge poti po svetu in že težko čakam na naslednji odhod.
Takrat se bo vrnil tudi dnevnik na: www.sailmala.com/heron
Ali občasno blog v Angleščini na: www.heronsailing.blogspot.com/
Uporabniški avatar
mamaMicka
Admiral
Prispevkov: 4811
Pridružen: To Jan 11, 2011 17:27

OdgovorNapisal/-a mamaMicka » Po Maj 01, 2017 19:47

H2O napisal/-a:
Leut napisal/-a:bi ti svetoval, da si najprej nabereš izkušnje na vsaj 35 ft jadrnicah in precej večjih (take so trenutno v čarterjih), saj dvomim, da si si na takih nabiral izkušnje z "dedijem".

35 ft so po moje premajhne... Takšne jadrnice ponavadi najemajo brez skipperja. Dober skipper mora obvladat bistveno večje barke. In to sam, ker večina najemnikov, ki najame skipperja nima pojma o pojmu. Hrvaški skipper je pred leti na Brionih popolnoma sam pristal in privezal zraven mene 55 feetno fly barko. Ko sem mu čestital in ga vprašal, zakaj mu ni kdo od najemnikov pomagal, mi je rekel, da sploh noče, da mu kdo pomaga, ker najemniki nimajo pojma in so mu samo v napoto 8)

Ne vem zakaj bi bil to nek poseben dosežek?
Vsaj bow truster je imel, verjetno pa se stern, dva motorja, krmila na propih. Še jadrnice "volkovi" vežejo sami, pa je po mojem laičnem mnenju 2x težje pristati z jadrnico
55ft ladjo pa tudi ne premakne veter kar tako v času ko greš iz flyja po mooring.
tedensko videvam ljudi, ki se vežejo sami na podobnih dolžinah.
Ne sodi me, dokler me ne spoznaš, ne podcenjuj me, dokler mi ne postaviš izziva in ne govori o meni, dokler ne govoriš z mano!
Uporabniški avatar
H2O
Admiral
Prispevkov: 7546
Pridružen: Po Apr 02, 2007 09:52

OdgovorNapisal/-a H2O » Po Maj 01, 2017 19:52

Nazadnje spremenil H2O, dne Pe Jun 02, 2017 12:30, skupaj popravljeno 1 krat.
PeterV
Admiral
Prispevkov: 685
Pridružen: So Nov 14, 2009 08:56

OdgovorNapisal/-a PeterV » Po Maj 01, 2017 23:05

Ti samo začni! Idi v katerokoli čartersko firmo in povej, da iščeš to delo in prej ko slej ga boš dobil. Si dovolj mlad, da ti uspe in postaneš vrhunski. Všeč mi je, da se zavedaš, da veš premalo. S takšnim razmišljanjem ti bo sigurno uspelo. Ne oziraj se na destruktivne komentarje nekaterih tukaj, ki mislijo, da so prijeli boga za jajca. V resnici ti zavidajo tvojo mladost in cilje! Vso srečo!!
inspiron
Viceadmiral
Prispevkov: 483
Pridružen: Ne Avg 05, 2012 12:37

OdgovorNapisal/-a inspiron » To Maj 02, 2017 12:02

H2O napisal/-a:
mamaMicka napisal/-a:Ne vem zakaj bi bil to nek poseben dosežek?

Bi te rad videl... sploh ko malo pihne 8)


Lani sem recimo 3x skiperiral barke med 46 in 51 feeti in sem VEDNO vse opravil sam. Vkljucno z jibe-i in pristajanjem. Tu in tam sem prosil, da mi kdo zagrabi mooring - in samo drzi na miru (privezem vse sam). Glede pristajanja jadrnic: v nekem trenutku v zivljenju nehas panicarit, kricat in laufat po barki. Od tistega trenutka naprej je vse nestresno in preprosto.
(Mimogrede: dosti lazje je pristati vecje metraze: inercija, mocni motor, bow thruster, ... kot pa kake 30 feet, ki to jo obrne vsaka sapica).

Da ne bo cisto offtopic: tu in tam sem vprasal, ce rabijo kakega komercialnega skipperja v charterjih in tipicno recejo NE, se preden se zacnes pogovarjat - bolj v stilu, da jih imajo dovolj. Dosti lazje zacnes pa cez kake jadralske klube, sploh vecje, ki organizirajo tudi regate ali pa vecja skupinska jadranja. Tam hitreje prides do skiperstva - seveda tipicno zastonj /s popustom. Dobis pa ogromno izkusenj.
mlekar21
Višji vodnik
Prispevkov: 15
Pridružen: Pe Apr 28, 2017 20:56

OdgovorNapisal/-a mlekar21 » To Maj 02, 2017 13:22

inspiron napisal/-a:
H2O napisal/-a:
mamaMicka napisal/-a: Da ne bo cisto offtopic: tu in tam sem vprasal, ce rabijo kakega komercialnega skipperja v charterjih in tipicno recejo NE, se preden se zacnes pogovarjat - bolj v stilu, da jih imajo dovolj. Dosti lazje zacnes pa cez kake jadralske klube, sploh vecje, ki organizirajo tudi regate ali pa vecja skupinska jadranja. Tam hitreje prides do skiperstva - seveda tipicno zastonj /s popustom. Dobis pa ogromno izkusenj.


Inspiron, hvala za info! Občutek sicer imam, da iščejo vedno več skipperjov, se prilagajajo na skoke v povpraševanju v zadnjih letih. Čehov je na primer vse več, lansko poletje sem se pogovarjal z enim skipperjev iz Češke, starim cca 20 let, ki mi je zagotavljal, da ko obvladaš angleščino brez problema dobiš službo. Seveda je pretiraval, sprašujem zato, če kdo ve, kako se zadeve s skipperiranjem spreminjajo glede na res velik inflow turistov in charterskih služb?

Inspiron, imaš kakšen konkreten jadralni klub v mislih? To iščejo skipperja za regate, ali kaj drugega? Meni ne bi bilo problem eno ali dve sezoni delati na pol zastonj (za neke stroške), verjetno bi bilo tudi nujno.

Mogoče kdo išče kakšnega kuharja na kakšni večji jadrnici (precej dobro kuham) in se lahko učim od skipperja, pa mu potem vzamem službo. :D
inspiron
Viceadmiral
Prispevkov: 483
Pridružen: Ne Avg 05, 2012 12:37

OdgovorNapisal/-a inspiron » Sr Maj 03, 2017 09:39

mlekar21 napisal/-a:
inspiron napisal/-a:
H2O napisal/-a:
mamaMicka napisal/-a: Da ne bo cisto offtopic: tu in tam sem vprasal, ce rabijo kakega komercialnega skipperja v charterjih in tipicno recejo NE, se preden se zacnes pogovarjat - bolj v stilu, da jih imajo dovolj. Dosti lazje zacnes pa cez kake jadralske klube, sploh vecje, ki organizirajo tudi regate ali pa vecja skupinska jadranja. Tam hitreje prides do skiperstva - seveda tipicno zastonj /s popustom. Dobis pa ogromno izkusenj.


Inspiron, hvala za info! Občutek sicer imam, da iščejo vedno več skipperjov, se prilagajajo na skoke v povpraševanju v zadnjih letih. Čehov je na primer vse več, lansko poletje sem se pogovarjal z enim skipperjev iz Češke, starim cca 20 let, ki mi je zagotavljal, da ko obvladaš angleščino brez problema dobiš službo. Seveda je pretiraval, sprašujem zato, če kdo ve, kako se zadeve s skipperiranjem spreminjajo glede na res velik inflow turistov in charterskih služb?

Inspiron, imaš kakšen konkreten jadralni klub v mislih? To iščejo skipperja za regate, ali kaj drugega? Meni ne bi bilo problem eno ali dve sezoni delati na pol zastonj (za neke stroške), verjetno bi bilo tudi nujno.

Mogoče kdo išče kakšnega kuharja na kakšni večji jadrnici (precej dobro kuham) in se lahko učim od skipperja, pa mu potem vzamem službo. :D


Seznam (nekaterih) klubov je tule: http://www.jzs.si/seznam-clanov/

Super, ce je trega vec - jaz sem vedno samo malo informativno vprasal in nikoli nihce ni zares zagrabil. Mogoce samo niso bili pravi sogovorniki... Se mi pa zdi (ne znam dokazat, zgolj obcutek), da se tudi malo ljubosumno te priloznosti skriva in da je bolj 'zaprt sistem'.

Glede na to da si se mlad in podjeten? je pa se kaka druga moznost, ti dam par pogledov.

Ena moznost je, da najames plovilo za dlje casa (recimo celo poletno sezono) in ponujas skiperazo z neko dodatno vrednostjo. Tipicno pod dodano vrednost mislim na neko dodatno vsebino, recimo potapljanje po spotih, kitesurfing po spotih, mogoce kulinaricni potep po jadranu, lovljenje rib, mogoce samo sight-seeing, team budilding za podjetja (ce se znas 'uturit' v nekaj firm recimo), poflikas s kako fantovscino/dekliscino....

Konkreten primer: znanec najema katamarn in nudi all-inclusive kitesurfing pocitnice (all inclusive pomeni, da ima gor tudi kuharico z vkljuceno hrano in pijaco) - poleti je na jadranu, jeseni v grciji in spomladi na karibih (pred dobrim mesecem sem bil pri njemu 10 dni na Karibih - googlaj Kiteboarding Cruise za more info).

Nekaj investicije v to je, po drugi strani pa lahko potipas teren: denimo jeseni postavis Web/FB stran, investiras par 100 EUR mesecno v digital marketing za sezono 2018 in vidis, kaksen je odziv...

Potem se ena od moznosti je day sailing, se posebej popularni so kaksni sunset sailing - kjer parvzaprav 'skozi prides' tudi z manjsimi barkami (recimo Seascape) in pac nudis to storitev v turisticnih srediscih. Spet iz prve roke vem, da denimo na Bolu delujeta 2 jadrnici na tak nacin. Sicer je bolj za tekoce stroske in poplacilo leasinga za barki - ampak je pa nek lifestyle na morju...

Skratka - nekaj moznosti je, moras pa imeti seveda nekaj volje/zelje in pa se nuditi neko dodatno storitev.

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 5 gostov