Krmarjenje pri vzratni vožnji
Moderatorji: moderator2, Marchi, moderator
Tudi sam sem "nov" na tem podrocju, prej sem imel izvenkrmni motor na fishermanu, z-nogona mini cruiserju, osovinsko motorno barko (ampak z bow thrusterjem)...tako da je bila jadrnica prva pri kateri sem se srecal s tako tezavo...na sreco sem pred tem opravil tudi tecaj jadarnja, kjer smo imeli kar precej povdarka tudi na manevriranju v marini in vzvratni voznji...sam opazam, da je potrebno imeti za obvladovanje barke pri plovbi naprej in nazaj (ko nimamo v prestavi) priblizno enako hitrost....ocenjujem da okrog 2 vozla...pri plovbi naprej lahko z dajanjem v prestavo in s tem povzrocanjem pretoka vode mimo krmnega lista kontroliramo plovilo tudi pri nizji hitrosti, tezava nastane pri vzvratni plovbi, ker z dajanjem v prestavom ne povzrocimo dodatnega vodnega toka proti krmnemu listu in se posledicno plovilo ne odziva. Torej nujno potrebna je HITROST pri vzvratni plovbi, kot sem ze napisal pri moji barki okrog 2 vozla (ne gledam hitrosti, vozim po obcutku, ker je tudi odvisno od toka vode, vetra itd...)...se ena moznost je, ki sem jo uporabil parkrat pri motorni barki (ko je odpovedal bow thruster) in sicer da spravis barko v rahlo gibanje nazaj z ze zavitim krmilom (drzi ga mocno, da ti ga ne "zabije") in potem prestavis v prestavo za naprej in na hitro dodas gas...barka ne bo dobila se gibanja naprej, ker jo bos s kratkim dodajanjem plina prakticno sele ustavil, ji bo pa odneslo krmo v stran kamor si usmeril volan...in potem zopet v vzvratno, da se malo giblje in zopet naprej z krmilom....preizkuseno in deluje....uporabno na manjsih podrocjih, kot pravis, da ga imas ti....sam imam sicer v Villaggiotu dovolj prostora in barko enostavno zapeljem naprej in poravnam s privezom, prestavim v vzvratno s precej gasa da jo ustavim in da dobim hitrost, dam v ler in potem samo z minimalnimi popravki z vzvratno plovbo zapeljem na privez....jadrnica 10m, nekaj cez 5 ton skupne teze...upam da sem kaj pomagal, ne samo filozofiral ..Lp
#evovii in Marchi
Seveda, se popolnoma strinjam. Pristajam praktično vedno v leru. Po potrebi rikverc, ali naprej za kratek čas...
Kot sem napisal, ko krmilo enkrat prime gre zadeva gladko. Je pa potrebno igranje preden zadeva prime. Res pa je, da sem nov in, da sem te barke lastnik šele eno leto in jo moram še spoznati...
Seveda, se popolnoma strinjam. Pristajam praktično vedno v leru. Po potrebi rikverc, ali naprej za kratek čas...
Kot sem napisal, ko krmilo enkrat prime gre zadeva gladko. Je pa potrebno igranje preden zadeva prime. Res pa je, da sem nov in, da sem te barke lastnik šele eno leto in jo moram še spoznati...
Konec koncev, morje, vendarle, odkrije vsako napako!
Naj vam ne bo nerodno, 50m pred luko/marino se postavit v položaj za rikverc vožnjo in z primerno hitrostjo, da bo krmilo prijemalo, vplut. Če se kaj zalomi, boste še vedno brez težav prestavili v forward in varno izpluli. Obratna kombinacija lahko samo povzroči neželjene težave. Seveda ocenite tudi morebiten zanos vetra!!!
Še enkrat podarjam , da pri vzratni vožnji nisem uspel krmariti pri nobeni hitrosti. Ne pri majhni , ne pri večji. Ne pod obrati in ne v leru. Enostavno ne reagira.
Reagira na večji radijus , to ja . Ampak še to minimalno napram barki , ki sem jo vozil prej. Menim , da mora biti tukaj konstrukcijska napaka , saj je plovilo v originalnem stanju. Poiskusil sem vzratno pridobiti hitrost , prestaviti v ler in obrniti krmilo. Čutil sem velik upor v krmilu . Takrat je barka za spoznanje pričela spreminjati smer vožnje.
Pred vplutjem v marino sem si vzel čas in izven marine treniral in poiskušal doseči reakcijo krmila , a zaman. Kot sem povedal...lahko krmarim, da napravim krog v zalivu. Ne morem pa pluti okoli boje , ki bi jo vrgel v morje , kot sem tega bil navajen prej. In ker sem omejen s prostorom , bom moral najti rešitev
Verjetno bi marsikateri od vas moral plovilo preiskusiti in bi ga lahko primerjal z ostalimi
Reagira na večji radijus , to ja . Ampak še to minimalno napram barki , ki sem jo vozil prej. Menim , da mora biti tukaj konstrukcijska napaka , saj je plovilo v originalnem stanju. Poiskusil sem vzratno pridobiti hitrost , prestaviti v ler in obrniti krmilo. Čutil sem velik upor v krmilu . Takrat je barka za spoznanje pričela spreminjati smer vožnje.
Pred vplutjem v marino sem si vzel čas in izven marine treniral in poiskušal doseči reakcijo krmila , a zaman. Kot sem povedal...lahko krmarim, da napravim krog v zalivu. Ne morem pa pluti okoli boje , ki bi jo vrgel v morje , kot sem tega bil navajen prej. In ker sem omejen s prostorom , bom moral najti rešitev
Verjetno bi marsikateri od vas moral plovilo preiskusiti in bi ga lahko primerjal z ostalimi
Kje pa imaš barko in koliko imaš nasplošno izkušenj z jadrnicami?
Kot sem prebral iz prispevkov imaš Sund 27:
https://www.segeln-magazin.de/sites/def ... 000277.pdf
V kolikor nisi najbolj izkušen, bi jaz probal v marini najti kakega izkušenejšega jadralca, skipperja, mu razložiti problem in sem siguren, da bo sprejel izziv in probal - šele če takemu ne uspe, bi jaz razmišljal o konstrukcijski napaki.
Kot sem prebral iz prispevkov imaš Sund 27:
https://www.segeln-magazin.de/sites/def ... 000277.pdf
V kolikor nisi najbolj izkušen, bi jaz probal v marini najti kakega izkušenejšega jadralca, skipperja, mu razložiti problem in sem siguren, da bo sprejel izziv in probal - šele če takemu ne uspe, bi jaz razmišljal o konstrukcijski napaki.
Imam motornjaka "Galeb" s spojlerjem, ki tudi ne uboga krmila v "rikverc". Vzvratno se samo potegnem ven. Nato v 1-2 metra naprej z dovol plina lahko obrnem barko za do 45 stopinj. Nato spet vzvratno. to se da ponovit tudi 2X. Pa si izplul ali pač vplul.
Ribolov je življenje; ostalo le pritikline!
LP Orhan
LP Orhan
Grega295 napisal/-a:Kje pa imaš barko in koliko imaš nasplošno izkušenj z jadrnicami?
Kot sem prebral iz prispevkov imaš Sund 27:
https://www.segeln-magazin.de/sites/def ... 000277.pdf
V kolikor nisi najbolj izkušen, bi jaz probal v marini najti kakega izkušenejšega jadralca, skipperja, mu razložiti problem in sem siguren, da bo sprejel izziv in probal - šele če takemu ne uspe, bi jaz razmišljal o konstrukcijski napaki.
Strinjam se s tvojim predlogom. Sicer sem že imel v planu, da o tem povprašam prejšnjega lastnika ob priliki ko se srečava. On je namreč zopet v Marini z malo večjo barko. Problem je le, da se težko sporazumevava, ker jaz nemško ne znam. Razumem še malo.
Tudi moje znanje in izkušnje okoli jadranja so izključno začetniske. Zanašam se na logiko in precejšnje tehnično znanje, ki ga skušam uporabiti tudi tukaj. Zato kdaj vprašam tudi kakšno neumnost
Tukaj je kar precej napisano o pristajanju, tudi nazaj z levo ali desno sučnim propelerjem. Preberi, mogoče ti kaj pomaga.
http://www.navtikaplus.si/manevri-za-pr ... -jadrnice/
http://www.enavtika.si/novice/3212-levo ... krmarjenje
LP
http://www.navtikaplus.si/manevri-za-pr ... -jadrnice/
http://www.enavtika.si/novice/3212-levo ... krmarjenje
LP
Grega295 napisal/-a:Kje pa imaš barko in koliko imaš nasplošno izkušenj z jadrnicami?
Kot sem prebral iz prispevkov imaš Sund 27:
https://www.segeln-magazin.de/sites/def ... 000277.pdf
V kolikor nisi najbolj izkušen, bi jaz probal v marini najti kakega izkušenejšega jadralca, skipperja, mu razložiti problem in sem siguren, da bo sprejel izziv in probal - šele če takemu ne uspe, bi jaz razmišljal o konstrukcijski napaki.
Glede na dokumentacijo ima klasično kobilo (ni long keel) tko, da bi mogla barka lepo ubogat...
Veter v laseh, travarca v zobeh
nika1 napisal/-a:
Reagira na večji radijus , to ja . Ampak še to minimalno napram barki , ki sem jo vozil prej. Menim , da mora biti tukaj konstrukcijska napaka , saj je plovilo v originalnem stanju. Poiskusil sem vzratno pridobiti hitrost , prestaviti v ler in obrniti krmilo. Čutil sem velik upor v krmilu . Takrat je barka za spoznanje pričela spreminjati smer vožnje.
Dvomim, da bi imela barko takšno konstrukcijsko napako, da bi bila popolnoma neprimerna za vožnjo v krmo.
Ko praviš da si probal v leru: a si probal izravnati krmilo, gas v rikverc da se začne barka premikati, ler, potem pa krmilo v smer, ampak največ za 40-50% maksimalnega kota, tako da ima možnost zagrabiti vodo iz obeh strani, ne pa da krmilo samo zabije, ker dobi tok vode samo iz ene strani. Bistveno je, da ohraniš tok vode okoli krmila tudi pri gibanju nazaj.
Takole ko tole berem, si pač navajen na eno barko, ki je bila zelo odzivna in nimaš potrpljenja in občutka na krmilu za nianse. Kot so ti že povedali, vsaka barka je drugačna (predvsem pri vožnji v krmo), in vsaki se moraš prilagoditi.
Ker se tudi sam srečujem s težavo zanosa pri vzratni vožnji (jadrnica ombre šket 8m), sem preizkusil ogromno kombinacij. Za najboljšo varianto se izkaže, da v rikverc prestavim, ko se barka že skoraj ustavi, potem pa v rikverc z minimalnim gasom. Barko pa seveda spravim v rikverc pred vplutjem med pomole.
Re: Krmarjenje pri vzratni vožnji
Z izplutje lahko uporabiš spring line in barko obrneš na mestu.
Lep pozdrav, Tomaž.
Heron je nazaj z druge poti po svetu in že težko čakam na naslednji odhod.
Takrat se bo vrnil tudi dnevnik na: www.sailmala.com/heron
Ali občasno blog v Angleščini na: www.heronsailing.blogspot.com/
Heron je nazaj z druge poti po svetu in že težko čakam na naslednji odhod.
Takrat se bo vrnil tudi dnevnik na: www.sailmala.com/heron
Ali občasno blog v Angleščini na: www.heronsailing.blogspot.com/
Re: Krmarjenje pri vzratni vožnji
Kak pa to gre?
- Marjan Tomki
- Admiral
- Prispevkov: 6224
- Pridružen: Sr Nov 03, 2010 21:30
- Kraj: Ljubljana
Re: Krmarjenje pri vzratni vožnji
Ko sem lovil skupaj reči za kazalo dobrih prispevkov..., sem naletel na tole vprašanje.
Odgovor je dal Edo v temi Pristajanje in izplutje za znalce.
Odgovor je dal Edo v temi Pristajanje in izplutje za znalce.
Correct me if I am wrong, please.
Če bi se dalo upravljati starejše prispevke, bi bila kazala ažurnejša, v mnoge članke vrnjene slike, popravki vnešeni v izvirne članke in s tem vsebina pravilnejša in preglednejša...
Če bi se dalo upravljati starejše prispevke, bi bila kazala ažurnejša, v mnoge članke vrnjene slike, popravki vnešeni v izvirne članke in s tem vsebina pravilnejša in preglednejša...
Kdo je na strani
Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 10 gostov