Krmarjenje pri vzratni vožnji

Vse o jadrnicah in jadranju

Moderatorji: moderator2, Marchi, moderator

gensy
Kapitan
Prispevkov: 199
Pridružen: Sr Jul 06, 2011 11:20

OdgovorNapisal/-a gensy » Pe Avg 18, 2017 15:02

Tudi sam sem "nov" na tem podrocju, prej sem imel izvenkrmni motor na fishermanu, z-nogona mini cruiserju, osovinsko motorno barko (ampak z bow thrusterjem)...tako da je bila jadrnica prva pri kateri sem se srecal s tako tezavo...na sreco sem pred tem opravil tudi tecaj jadarnja, kjer smo imeli kar precej povdarka tudi na manevriranju v marini in vzvratni voznji...sam opazam, da je potrebno imeti za obvladovanje barke pri plovbi naprej in nazaj (ko nimamo v prestavi) priblizno enako hitrost....ocenjujem da okrog 2 vozla...pri plovbi naprej lahko z dajanjem v prestavo in s tem povzrocanjem pretoka vode mimo krmnega lista kontroliramo plovilo tudi pri nizji hitrosti, tezava nastane pri vzvratni plovbi, ker z dajanjem v prestavom ne povzrocimo dodatnega vodnega toka proti krmnemu listu in se posledicno plovilo ne odziva. Torej nujno potrebna je HITROST pri vzvratni plovbi, kot sem ze napisal pri moji barki okrog 2 vozla (ne gledam hitrosti, vozim po obcutku, ker je tudi odvisno od toka vode, vetra itd...)...se ena moznost je, ki sem jo uporabil parkrat pri motorni barki (ko je odpovedal bow thruster) in sicer da spravis barko v rahlo gibanje nazaj z ze zavitim krmilom (drzi ga mocno, da ti ga ne "zabije") in potem prestavis v prestavo za naprej in na hitro dodas gas...barka ne bo dobila se gibanja naprej, ker jo bos s kratkim dodajanjem plina prakticno sele ustavil, ji bo pa odneslo krmo v stran kamor si usmeril volan...in potem zopet v vzvratno, da se malo giblje in zopet naprej z krmilom....preizkuseno in deluje....uporabno na manjsih podrocjih, kot pravis, da ga imas ti....sam imam sicer v Villaggiotu dovolj prostora in barko enostavno zapeljem naprej in poravnam s privezom, prestavim v vzvratno s precej gasa da jo ustavim in da dobim hitrost, dam v ler in potem samo z minimalnimi popravki z vzvratno plovbo zapeljem na privez....jadrnica 10m, nekaj cez 5 ton skupne teze...upam da sem kaj pomagal, ne samo filozofiral :D ..Lp
Uporabniški avatar
j.k.
Kapitan bojne ladje
Prispevkov: 135
Pridružen: Če Nov 01, 2012 09:27

OdgovorNapisal/-a j.k. » Pe Avg 18, 2017 21:52

#evovii in Marchi

Seveda, se popolnoma strinjam. Pristajam praktično vedno v leru. Po potrebi rikverc, ali naprej za kratek čas...

Kot sem napisal, ko krmilo enkrat prime gre zadeva gladko. Je pa potrebno igranje preden zadeva prime. Res pa je, da sem nov in, da sem te barke lastnik šele eno leto in jo moram še spoznati...
Konec koncev, morje, vendarle, odkrije vsako napako!
zlatko83
Admiral
Prispevkov: 1644
Pridružen: Ne Maj 20, 2007 10:26

OdgovorNapisal/-a zlatko83 » Pe Avg 18, 2017 22:35

Naj vam ne bo nerodno, 50m pred luko/marino se postavit v položaj za rikverc vožnjo in z primerno hitrostjo, da bo krmilo prijemalo, vplut. Če se kaj zalomi, boste še vedno brez težav prestavili v forward in varno izpluli. Obratna kombinacija lahko samo povzroči neželjene težave. Seveda ocenite tudi morebiten zanos vetra!!!
Uporabniški avatar
hrošč
Admiral
Prispevkov: 1292
Pridružen: Sr Sep 08, 2010 17:32
Kraj: Ljubljana - Vrsar

OdgovorNapisal/-a hrošč » So Avg 19, 2017 10:16

Tudi meni je v določenih primerih bolje vpluti rikverc, sploh ob kakem močnejšem vetru. Mogoče zgleda malo hecno, ampak še bolj hecno pa zgleda, ko se zapleteš v muringe :lol:
nika1
Poročnik korvete
Prispevkov: 56
Pridružen: Če Feb 26, 2015 11:35

OdgovorNapisal/-a nika1 » So Avg 19, 2017 17:28

Še enkrat podarjam , da pri vzratni vožnji nisem uspel krmariti pri nobeni hitrosti. Ne pri majhni , ne pri večji. Ne pod obrati in ne v leru. Enostavno ne reagira.
Reagira na večji radijus , to ja . Ampak še to minimalno napram barki , ki sem jo vozil prej. Menim , da mora biti tukaj konstrukcijska napaka , saj je plovilo v originalnem stanju. Poiskusil sem vzratno pridobiti hitrost , prestaviti v ler in obrniti krmilo. Čutil sem velik upor v krmilu . Takrat je barka za spoznanje pričela spreminjati smer vožnje.

Pred vplutjem v marino sem si vzel čas in izven marine treniral in poiskušal doseči reakcijo krmila , a zaman. Kot sem povedal...lahko krmarim, da napravim krog v zalivu. Ne morem pa pluti okoli boje , ki bi jo vrgel v morje , kot sem tega bil navajen prej. In ker sem omejen s prostorom , bom moral najti rešitev

Verjetno bi marsikateri od vas moral plovilo preiskusiti in bi ga lahko primerjal z ostalimi
Uporabniški avatar
Grega295
Admiral
Prispevkov: 3219
Pridružen: Ne Apr 04, 2010 21:50

OdgovorNapisal/-a Grega295 » So Avg 19, 2017 19:58

Kje pa imaš barko in koliko imaš nasplošno izkušenj z jadrnicami?

Kot sem prebral iz prispevkov imaš Sund 27:
https://www.segeln-magazin.de/sites/def ... 000277.pdf

V kolikor nisi najbolj izkušen, bi jaz probal v marini najti kakega izkušenejšega jadralca, skipperja, mu razložiti problem in sem siguren, da bo sprejel izziv in probal - šele če takemu ne uspe, bi jaz razmišljal o konstrukcijski napaki.
Uporabniški avatar
orhan
Naddesetnik
Prispevkov: 8
Pridružen: Pe Feb 12, 2016 16:38
Kraj: Še zmeraj Štajerc

OdgovorNapisal/-a orhan » So Avg 19, 2017 20:06

Imam motornjaka "Galeb" s spojlerjem, ki tudi ne uboga krmila v "rikverc". Vzvratno se samo potegnem ven. Nato v 1-2 metra naprej z dovol plina lahko obrnem barko za do 45 stopinj. Nato spet vzvratno. to se da ponovit tudi 2X. Pa si izplul ali pač vplul.
Ribolov je življenje; ostalo le pritikline!
LP Orhan
nika1
Poročnik korvete
Prispevkov: 56
Pridružen: Če Feb 26, 2015 11:35

OdgovorNapisal/-a nika1 » Po Avg 21, 2017 05:32

Grega295 napisal/-a:Kje pa imaš barko in koliko imaš nasplošno izkušenj z jadrnicami?

Kot sem prebral iz prispevkov imaš Sund 27:
https://www.segeln-magazin.de/sites/def ... 000277.pdf

V kolikor nisi najbolj izkušen, bi jaz probal v marini najti kakega izkušenejšega jadralca, skipperja, mu razložiti problem in sem siguren, da bo sprejel izziv in probal - šele če takemu ne uspe, bi jaz razmišljal o konstrukcijski napaki.


Strinjam se s tvojim predlogom. Sicer sem že imel v planu, da o tem povprašam prejšnjega lastnika ob priliki ko se srečava. On je namreč zopet v Marini z malo večjo barko. Problem je le, da se težko sporazumevava, ker jaz nemško ne znam. Razumem še malo.
Tudi moje znanje in izkušnje okoli jadranja so izključno začetniske. Zanašam se na logiko in precejšnje tehnično znanje, ki ga skušam uporabiti tudi tukaj. Zato kdaj vprašam tudi kakšno neumnost :wink:
zlatko83
Admiral
Prispevkov: 1644
Pridružen: Ne Maj 20, 2007 10:26

OdgovorNapisal/-a zlatko83 » Po Avg 21, 2017 07:11

Tukaj je kar precej napisano o pristajanju, tudi nazaj z levo ali desno sučnim propelerjem. Preberi, mogoče ti kaj pomaga.
http://www.navtikaplus.si/manevri-za-pr ... -jadrnice/
http://www.enavtika.si/novice/3212-levo ... krmarjenje
LP
Uporabniški avatar
evovii
Admiral
Prispevkov: 2733
Pridružen: Sr Nov 14, 2007 14:30

OdgovorNapisal/-a evovii » Po Avg 21, 2017 08:09

Grega295 napisal/-a:Kje pa imaš barko in koliko imaš nasplošno izkušenj z jadrnicami?

Kot sem prebral iz prispevkov imaš Sund 27:
https://www.segeln-magazin.de/sites/def ... 000277.pdf

V kolikor nisi najbolj izkušen, bi jaz probal v marini najti kakega izkušenejšega jadralca, skipperja, mu razložiti problem in sem siguren, da bo sprejel izziv in probal - šele če takemu ne uspe, bi jaz razmišljal o konstrukcijski napaki.


Glede na dokumentacijo ima klasično kobilo (ni long keel) tko, da bi mogla barka lepo ubogat...
Veter v laseh, travarca v zobeh ;)
Uporabniški avatar
Lure
Admiral
Prispevkov: 711
Pridružen: Če Nov 06, 2008 18:58
Kraj: Ljubljana - Izola

OdgovorNapisal/-a Lure » Po Avg 21, 2017 08:10

nika1 napisal/-a:
Reagira na večji radijus , to ja . Ampak še to minimalno napram barki , ki sem jo vozil prej. Menim , da mora biti tukaj konstrukcijska napaka , saj je plovilo v originalnem stanju. Poiskusil sem vzratno pridobiti hitrost , prestaviti v ler in obrniti krmilo. Čutil sem velik upor v krmilu . Takrat je barka za spoznanje pričela spreminjati smer vožnje.


Dvomim, da bi imela barko takšno konstrukcijsko napako, da bi bila popolnoma neprimerna za vožnjo v krmo.
Ko praviš da si probal v leru: a si probal izravnati krmilo, gas v rikverc da se začne barka premikati, ler, potem pa krmilo v smer, ampak največ za 40-50% maksimalnega kota, tako da ima možnost zagrabiti vodo iz obeh strani, ne pa da krmilo samo zabije, ker dobi tok vode samo iz ene strani. Bistveno je, da ohraniš tok vode okoli krmila tudi pri gibanju nazaj.

Takole ko tole berem, si pač navajen na eno barko, ki je bila zelo odzivna in nimaš potrpljenja in občutka na krmilu za nianse. Kot so ti že povedali, vsaka barka je drugačna (predvsem pri vožnji v krmo), in vsaki se moraš prilagoditi.
Uporabniški avatar
Kristijan
Kapitan
Prispevkov: 177
Pridružen: To Jan 26, 2016 18:45

OdgovorNapisal/-a Kristijan » Po Avg 21, 2017 09:59

Ker se tudi sam srečujem s težavo zanosa pri vzratni vožnji (jadrnica ombre šket 8m), sem preizkusil ogromno kombinacij. Za najboljšo varianto se izkaže, da v rikverc prestavim, ko se barka že skoraj ustavi, potem pa v rikverc z minimalnim gasom. Barko pa seveda spravim v rikverc pred vplutjem med pomole.
Uporabniški avatar
heron
Viceadmiral
Prispevkov: 534
Pridružen: So Avg 25, 2012 14:03
Kraj: Žabnica
Kontakt:

Re: Krmarjenje pri vzratni vožnji

OdgovorNapisal/-a heron » Sr Avg 23, 2017 15:52

Z izplutje lahko uporabiš spring line in barko obrneš na mestu.
Lep pozdrav, Tomaž.

Heron je nazaj z druge poti po svetu in že težko čakam na naslednji odhod.
Takrat se bo vrnil tudi dnevnik na: www.sailmala.com/heron
Ali občasno blog v Angleščini na: www.heronsailing.blogspot.com/
polanc
Admiral
Prispevkov: 9289
Pridružen: Če Dec 04, 2008 21:00
Kraj: sevnica

Re: Krmarjenje pri vzratni vožnji

OdgovorNapisal/-a polanc » Sr Avg 23, 2017 21:31

Kak pa to gre?
Uporabniški avatar
Marjan Tomki
Admiral
Prispevkov: 6224
Pridružen: Sr Nov 03, 2010 21:30
Kraj: Ljubljana

Re: Krmarjenje pri vzratni vožnji

OdgovorNapisal/-a Marjan Tomki » Pe Okt 06, 2017 13:02

Ko sem lovil skupaj reči za kazalo dobrih prispevkov..., sem naletel na tole vprašanje.

Odgovor je dal Edo v temi Pristajanje in izplutje za znalce.
Correct me if I am wrong, please.

Če bi se dalo upravljati starejše prispevke, bi bila kazala ažurnejša, v mnoge članke vrnjene slike, popravki vnešeni v izvirne članke in s tem vsebina pravilnejša in preglednejša...

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 10 gostov