Zataknjeno jadro - kar pogost spremljevalec jadralcev
Moderatorji: moderator2, Marchi, moderator
Re: Zataknjeno jadro - kar pogost spremljevalec jadralcev
Imeli, imeli.....
Living well is the best revenge
https://www.facebook.com/NotaBeneSailing/
https://www.facebook.com/NotaBeneSailing/
Re: Zataknjeno jadro - kar pogost spremljevalec jadralcev
V bistvu gre lahko v večini primerov za dve težavi:
1. Navijalna vrvica prednjega jadra se zaradi prevelike sile ob vlečenju premalo spraznjenega jadra nekako zadrgne, en ovoj pod drugega in posadke potem še malo pojačajo silo z vinčem, tako da je potem res težko odviti boben. Težavo rešujem tako, da takoj ko začutim da gre navijanje težko, pošljem nekoga na premec, da tam vleče vrv ob seveda maksimalno neobremenjenm jadru.
2. Škota prednjega jadra se ob navijanju nekontrolirano zatakne ob nekega nebodigatreba na palubi pred jamborom. Pri meni je to pogosto priprto okno wcja ali pa tender, ki se bohoti na palubi.. Rešitev je spet v "malem od palube", ki skoči naprej in vrv odmakne od ovire.
Resne posadke imajo pri vsakem manevru spredaj zadolženga mornarja, ki bdi nad tem, da imajo vse vrvi prosto pot in vse teče kot mora. Pri solo, pa si pomagam z avtopilotom.
V primeru na videu, ko ne moremo skrajšati jadra, ponavadi v drugo smer gre, torej odvijemo jadro do konca in ga spustimo na palubo. Seveda je to opravilo pri čarterskih posadkah pogosto nekaj novega, saj roll jadra v bazi dvignejo ob začetku sezone, spustijo pa jih ob koncu, vmes pa posadke samo rolajo zadevo po potrebi.
1. Navijalna vrvica prednjega jadra se zaradi prevelike sile ob vlečenju premalo spraznjenega jadra nekako zadrgne, en ovoj pod drugega in posadke potem še malo pojačajo silo z vinčem, tako da je potem res težko odviti boben. Težavo rešujem tako, da takoj ko začutim da gre navijanje težko, pošljem nekoga na premec, da tam vleče vrv ob seveda maksimalno neobremenjenm jadru.
2. Škota prednjega jadra se ob navijanju nekontrolirano zatakne ob nekega nebodigatreba na palubi pred jamborom. Pri meni je to pogosto priprto okno wcja ali pa tender, ki se bohoti na palubi.. Rešitev je spet v "malem od palube", ki skoči naprej in vrv odmakne od ovire.
Resne posadke imajo pri vsakem manevru spredaj zadolženga mornarja, ki bdi nad tem, da imajo vse vrvi prosto pot in vse teče kot mora. Pri solo, pa si pomagam z avtopilotom.
V primeru na videu, ko ne moremo skrajšati jadra, ponavadi v drugo smer gre, torej odvijemo jadro do konca in ga spustimo na palubo. Seveda je to opravilo pri čarterskih posadkah pogosto nekaj novega, saj roll jadra v bazi dvignejo ob začetku sezone, spustijo pa jih ob koncu, vmes pa posadke samo rolajo zadevo po potrebi.
Re: Zataknjeno jadro - kar pogost spremljevalec jadralcev
Kdor ima dvižnico genakerja jo lahko začne navijat okoli jadra. Pomaga, da stisne genovo okoli pripone. To je enostavna in hitra rešitev, da pospraviš jadro vsaj približno.
Največkrat se zatakne zaradi nekontroliranega odvijanja, ko vrv "preskoči". Jaz odvijam genovo tako, da najprej malo na začetku potegnem ven genovo s škoto in ko veter začne polnit jadro škoto fiksiram in potem počasi popuščam rol vrvico preko vinča. Na koncu samo napnem genovo in natrimam jadro.
Največkrat se zatakne zaradi nekontroliranega odvijanja, ko vrv "preskoči". Jaz odvijam genovo tako, da najprej malo na začetku potegnem ven genovo s škoto in ko veter začne polnit jadro škoto fiksiram in potem počasi popuščam rol vrvico preko vinča. Na koncu samo napnem genovo in natrimam jadro.
Re: Zataknjeno jadro - kar pogost spremljevalec jadralcev
EDO napisal/-a:Kdor ima dvižnico genakerja jo lahko začne navijat okoli jadra. Pomaga, da stisne genovo okoli pripone. To je enostavna in hitra rešitev, da pospraviš jadro vsaj približno.
Največkrat se zatakne zaradi nekontroliranega odvijanja, ko vrv "preskoči". Jaz odvijam genovo tako, da najprej malo na začetku potegnem ven genovo s škoto in ko veter začne polnit jadro škoto fiksiram in potem počasi popuščam rol vrvico preko vinča. Na koncu samo napnem genovo in natrimam jadro.
Super nasvet!
Tole z dvižnico špinakrja mi ni padlo na pamet.
Pri odrolanju pa tudi jaz zadržujem vrvico, da se lepše navije na boben.
Re: Zataknjeno jadro - kar pogost spremljevalec jadralcev
sem mislil da se samo meni dogaja,sicer imam podoben problem,ko hočem navit v močnem vetru mi včasih ne spelje,potem moram do jadra in ga zaprem na roke 2-3 obrate,vrv nima trenja če poskusim z roko,po dveh treh obratih zadeva spelje in gre brez problema,sem mislil da je kaj narobe z rool sistemom vendar se vrti brez problema,ali ima kdo nasvet kaj bi to bilo???
hvala za nasvete
hvala za nasvete
Re: Zataknjeno jadro - kar pogost spremljevalec jadralcev
@igorb
A ni zgoraj dovolj namigov? Ni druge.
No, pa navijalna vrv z leti tudi zgublja svojo funkcionalnost, ker otrdi in se ne navija več lepo na boben.
V vsakem primeru pa je treba furlex vzdrževat, spirat in vsake toliko, podmazat.
A ni zgoraj dovolj namigov? Ni druge.
No, pa navijalna vrv z leti tudi zgublja svojo funkcionalnost, ker otrdi in se ne navija več lepo na boben.
V vsakem primeru pa je treba furlex vzdrževat, spirat in vsake toliko, podmazat.
Re: Zataknjeno jadro - kar pogost spremljevalec jadralcev
igorb,
meni se je zgodilo, da sem enkrat preveč našponal dvižnico genove in je to bil razlog, da se je boben vrtel kot bi preskakoval. Očitno je bil preveč ekscentrično obremenjen. Vsaj jaz sem si to tako razlagal, ker ko sem dvižnico malo popusti se je začel lepo vrtet. Takrat sem tudi imel največjo štalo in sem zadnji rob jadra prav lepo strgal Za probat je...
meni se je zgodilo, da sem enkrat preveč našponal dvižnico genove in je to bil razlog, da se je boben vrtel kot bi preskakoval. Očitno je bil preveč ekscentrično obremenjen. Vsaj jaz sem si to tako razlagal, ker ko sem dvižnico malo popusti se je začel lepo vrtet. Takrat sem tudi imel največjo štalo in sem zadnji rob jadra prav lepo strgal Za probat je...
Re: Zataknjeno jadro - kar pogost spremljevalec jadralcev
Mi smo odrolali predlani v enih 35 vozlih mal velik genove za nočno letenje na Vis po ene 3 do 3,5 m valovih...mi iz Žirja burja levo od zadaj.pri krajšanju nam je prjelo dvižnico genakerja...morali smo nazaj odvit meter jadra.Tolklo je vse ko satan.Srečo je obrnu na pol v veter Aleš je precej spustu vrv genove..jaz nisem imel dost moči da jadro narolam..rezultat padec brzine,bočni zanos in nas je vrglo v naslednji val,podrlo ko kurce in nismo imeli več volana..Jeba,tako da ma moja mrha sedaj dodatni vinč in pa novo rešilno podkev,ki jo je takrat odtrgal val z ograje.Da bi pa dvižnico umaknu sem bil pa prelen ti 2 leti.Očitno rabim ,da mi da morje še eno lekcijo..
Re: Zataknjeno jadro - kar pogost spremljevalec jadralcev
Ja, zna biti veselo. Men je, zgornji kuglager od furlexa, zagrabil tanke špagce od genaker nogavice. Seveda sem bil pameten, pa sem genovo odrolal prej preden sem spustil genaker. In sem drvel s 5vz direkt proti červarskemu toboganu.
Ne gre gor, ne gre dol, genaker + genova na full . Še danes ne vem, kako sem vse odmoštral in spustil dol. Vem da sem s polmetrskim šraufcigerjem stal na premčni ograji in odvozlaval špago iz zgornje vrtavke, ki mi jo je nekako uspelo spustit na dobre 3m višine.
Ne gre gor, ne gre dol, genaker + genova na full . Še danes ne vem, kako sem vse odmoštral in spustil dol. Vem da sem s polmetrskim šraufcigerjem stal na premčni ograji in odvozlaval špago iz zgornje vrtavke, ki mi jo je nekako uspelo spustit na dobre 3m višine.
- od kapitana zena
- Admiral
- Prispevkov: 1091
- Pridružen: Po Dec 05, 2011 12:43
Re: Zataknjeno jadro - kar pogost spremljevalec jadralcev
Marchi napisal/-a:V bistvu gre lahko v večini primerov za dve težavi:
1. Navijalna vrvica prednjega jadra se zaradi prevelike sile ob vlečenju premalo spraznjenega jadra nekako zadrgne, en ovoj pod drugega in posadke potem še malo pojačajo silo z vinčem, tako da je potem rez težko odviti boben. Težavo rešujem tako, da takoj ko začutim da gre navijanje težko, pošljem nekoga na premec, da tam vleče vrv ob seveda maksimalno neobremenjenm jadru.
2. Škota prednjega jadra se ob navijanju nekontrolirano zatakne ob nekega nebodigatreba na palubi pred jamborom. Pri meni je to pogosto priprto okno wcja ali pa tender, ki se bohoti na palubi.. Rešitev je spet v "malem od palube", ki skoči naprej in vrv odmakne od ovire.
Resne posadke imajo pri vsakem manevru spredaj zadolženga mornarja, ki bdi nad tem, da imajo vse vrvi prosto pot in vse teče kot mora. Pri solo, pa si pomagam z avtopilotom.
V primeru na videu, ko ne moremo skrajšati jadra, ponavadi v drugo smer gre, torej odvijemo jadro do konca in ga spustimo na palubo. Seveda je to opravilo pri čarterskih posadkah pogosto nekaj novega, saj roll jadra v bazi dvignejo ob začetku sezone, spustijo pa jih ob koncu, vmes pa posadke samo rolajo zadevo po potrebi.
Marchi vse veš
Re: Zataknjeno jadro - kar pogost spremljevalec jadralcev
Okž daj kaj napiši. Vidva imata kilometrino
- od kapitana zena
- Admiral
- Prispevkov: 1091
- Pridružen: Po Dec 05, 2011 12:43
Re: Zataknjeno jadro - kar pogost spremljevalec jadralcev
od kapitana zena napisal/-a:Marchi napisal/-a:Okž daj kaj napiši. Vidva imata kilometrino
Tole "Marchi vse veš" ni bilo napisano s sarkazmom.
Je odgovor na naslov teme
Je pa fino, če imaš kakšno roko več, ko se nekaj takega zgodi.
To poletje sta le hladilnik in motor delovala BP.
In Kapitan seveda!
In OKŽ seveda!
Slikomat je tudi škripnil....
Re: Zataknjeno jadro - kar pogost spremljevalec jadralcev
Jaz pri odpiranju genove vedno pazim, da je vrv, ki gre v navijalec dobro napeta. Če ni dovolj vetra, z štrikom izvlečem genovo in štrik navijalca španam nazaj. Tako se mi še ni zataknila vrv v navijalcu. Če pa sem spustil genovo ven in je bil štrik navijalca prost, se mi je včasih zgodilo, da v bobnu ni bila vrv dovolj trdno navita in ko je bilo pri močnejšem vetru potrebno krajšanje ali pospravljanje, se je navadno kaj zataknilo.
Re: Zataknjeno jadro - kar pogost spremljevalec jadralcev
zlatko83 napisal/-a:Jaz pri odpiranju genove vedno pazim, da je vrv, ki gre v navijalec dobro napeta. Če ni dovolj vetra, z štrikom izvlečem genovo in štrik navijalca španam nazaj. Tako se mi še ni zataknila vrv v navijalcu. Če pa sem spustil genovo ven in je bil štrik navijalca prost, se mi je včasih zgodilo, da v bobnu ni bila vrv dovolj trdno navita in ko je bilo pri močnejšem vetru potrebno krajšanje ali pospravljanje, se je navadno kaj zataknilo.
To je to! Kratko jedrnato.
Kdo je na strani
Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 10 gostov