Propeler Elan 344
Moderatorji: moderator2, Marchi, moderator
Propeler Elan 344
Imam jadrnico Elan 344 pri čemer ugotavljam, da je na motor precej počasna.
- motor: Volvo Penta D1-30
- saildrive 130 S-B
Original propeler je 2-kraki 15x11:
1500 obr/min: 3,7 vozla
2000 obr/min: 4,8 vozla
2200 obr/min: 5,4 vozla
2500 obr/min: 5,7 vozla
2600 obr/min: 5,9 vozla
3500 obr/min: 7 vozla (max obrati motorja)
(željena hitrost/obrati cca: 2000 obr/min: 6 vozla, 2500: 6,8 vozla, 2.600: 7 vozla)
Po preučitvi več gradiv in testiranju nekako ugotavljam, da bi izbral:
2-kraki 16x13
ali
3- kraki 16x13
Ima kdo kaj iskušenj?
Morda celo na voljo kakšen propeler za test?
Hvala!
- motor: Volvo Penta D1-30
- saildrive 130 S-B
Original propeler je 2-kraki 15x11:
1500 obr/min: 3,7 vozla
2000 obr/min: 4,8 vozla
2200 obr/min: 5,4 vozla
2500 obr/min: 5,7 vozla
2600 obr/min: 5,9 vozla
3500 obr/min: 7 vozla (max obrati motorja)
(željena hitrost/obrati cca: 2000 obr/min: 6 vozla, 2500: 6,8 vozla, 2.600: 7 vozla)
Po preučitvi več gradiv in testiranju nekako ugotavljam, da bi izbral:
2-kraki 16x13
ali
3- kraki 16x13
Ima kdo kaj iskušenj?
Morda celo na voljo kakšen propeler za test?
Hvala!
Re: Propeler Elan 344
Jaz zelo malo vem o propelerjih.Imam Vektor 36 in Yanmarja 3 cilindre.Čista barka mi leti cca tako ,kot si napisal ,da je pri tebi.Jaz vozim na 2000 obratov,čeprav je za motor bolje 2600 vrtljajev, zaradi čistosti izgorevanja ,posledično manjših nabiranj usedlin na injektorjih,ventilih ..No GORE propeler je zanimiva zadeva,jo imajo na X65 ,ki jo sin vozi.Ta propeler ima en sistem, ko lahko v razklopljenem propu za v rikverc voziš naprej..je za daljše pasaže..in pr malih obratih leti..je pa uničujoč za motor..
No, da ne nakladam veliko..jaz priporočam 3 kraki prop,ker je mirnejši tek in bolj zagrabi vodo.Morda bi dobil prop in veliko informacij pri Povhe navtiki..
LP Iztok
No, da ne nakladam veliko..jaz priporočam 3 kraki prop,ker je mirnejši tek in bolj zagrabi vodo.Morda bi dobil prop in veliko informacij pri Povhe navtiki..
LP Iztok
Re: Propeler Elan 344
Imam dvokraki mislim da 16x13, v rezervi.
Je star in ni obdelan.
Če me ujameš kje med Devinom in Dubrovnikom, ti ga posodim.
Hitrosti, ki si jih napisal so kar prave.
Optimalna pa je pri cca 2000 obratih.
Je star in ni obdelan.
Če me ujameš kje med Devinom in Dubrovnikom, ti ga posodim.
Hitrosti, ki si jih napisal so kar prave.
Optimalna pa je pri cca 2000 obratih.
Re: Propeler Elan 344
Saj veš, da je pravi propeler cela študija.
Max premer je vsekakor omejen s potrebno distanco med propelerjem in trupom.
Prevelik premer/naklon ti bo preobremenil motor.
Načeloma naj bi imel trokraki propeler enakega premera nekaj manjši naklon kakor dvokraki.
Najboljši recept bi bil, da izveš za enako barko, ki ima zadovoljiv propeler.
Nekaj je seveda odvisno tudi od osebnih želja ( načina uporabe barke).
Lp
Max premer je vsekakor omejen s potrebno distanco med propelerjem in trupom.
Prevelik premer/naklon ti bo preobremenil motor.
Načeloma naj bi imel trokraki propeler enakega premera nekaj manjši naklon kakor dvokraki.
Najboljši recept bi bil, da izveš za enako barko, ki ima zadovoljiv propeler.
Nekaj je seveda odvisno tudi od osebnih želja ( načina uporabe barke).
Lp
Re: Propeler Elan 344
Meni se osebno zdijo hitrosti res nekoliko premajhne. Ko sem pred leti kupil nov 3 kraki zložljiv propeler Flexofold so mi naredili izračun v Seawawe-u v Lescah (najbrž so izračun naredili na Danskem pri proizvajalcu) in so kar zadeli. Jaz dosegam 6 vozlov pri 1.800 obratih (40 čeveljska barka). Pri 2.000 pa že kar 7. Čez 2.200 sploh ne peljem, ker nima smisla. Parametrov pa je kar nekaj, ki jih je treba upoštavat pri določanju velikosti in koraka propelerja - velikost barke, teža, moč motorja in razmerje prenosa, pogon preko sail drive ali osi pa morda še kaj.
Living well is the best revenge
https://www.facebook.com/NotaBeneSailing/
https://www.facebook.com/NotaBeneSailing/
Re: Propeler Elan 344
Takole, sem že naročil 16x13 (2 kraki)...pa bomo vidli kakšen bo rezultat...
@Marchi, najlepša hvala za ponudbo posoje...če bo vse ok dobim že ta teden svojega, če se pa kaj zaplete te pa kontaktiram za posojo...
@Marchi, najlepša hvala za ponudbo posoje...če bo vse ok dobim že ta teden svojega, če se pa kaj zaplete te pa kontaktiram za posojo...
Re: Propeler Elan 344
Jaz imam tudi 34 čeveljsko barko, trokraki propeler 16x11, Yanmar 3YM30, osovinski pogon. Tudi meni so hitrosti premajhne, cca 5 kn pri 2000/2200 obratov, mirno morje. Predvsem me je "motilo", da je poraba do 2l/h, motor se vrti bolj v prazno, res pa običajno ne vozim čez 2600 obratov. Tudi sem razmišljal o večjem propelerju in delal cele študije.
Na koncu sem ugotovil, da imam med 5,5 in 6 kn že skoraj potopljeno celo krmo. 34 čeveljska barka pri tej hitrosti že hoče zglisirat in samo še mučiš motor, barko,.... Pri tej dolžini pač ne gre hitreje
Bom pa vesel, če nam boš zaupal tvoje izkušnje ob menjavi propelerja, mogoče bom spet začel razmišljat o večji elisi.
Na koncu sem ugotovil, da imam med 5,5 in 6 kn že skoraj potopljeno celo krmo. 34 čeveljska barka pri tej hitrosti že hoče zglisirat in samo še mučiš motor, barko,.... Pri tej dolžini pač ne gre hitreje
Bom pa vesel, če nam boš zaupal tvoje izkušnje ob menjavi propelerja, mogoče bom spet začel razmišljat o večji elisi.
Re: Propeler Elan 344
Zdravo kontaktiraj firmo propela iz Reke. Podas tip barke, motor in razmerje menjalnika. Ce nisi res zaprisezen jadralec, vzemi trikrakega. Jaz imam na sun odiseju 32, priblizno 1 miljo vecjo hitrost kot si ti napisal no koncna je nekje 7,3. Propeler trikraki iz Reke.
Re: Propeler Elan 344
Takole...zamenjal na 16x13 2 kraki.
Barka gre cca miljo hitreje:
2000 obr: 5,7
2100 obr: 6,2
2400 obr: 6,6
2500 obr: 6,8
2600 obr: 7,0
3000 obr: 7,5 (to so tudi max obrati, ki jih motor zdaj doseže)
Barka gre cca miljo hitreje:
2000 obr: 5,7
2100 obr: 6,2
2400 obr: 6,6
2500 obr: 6,8
2600 obr: 7,0
3000 obr: 7,5 (to so tudi max obrati, ki jih motor zdaj doseže)
Re: Propeler Elan 344
Po moje je motor sedaj preobremenjen saj ima 20 posto premale obrate..no vsaj za mojga piše 3600 maks obrati.Kako se pa barka sedaj ustavlja ,ko jo prtisneš u rikverc?
Re: Propeler Elan 344
Vse normalno ... naprej/nazaj dejansko brez kakršnihkoli preobremenitev...
Sem pa dejansko pisal na Elan in so mi napisali, da so imeli 2 opciji propelerja...manjši/večji in je tavelik točno 16x13 2 peresa.
Ne razumem pa zakaj so imel 2 ocpije...
Sem pa dejansko pisal na Elan in so mi napisali, da so imeli 2 opciji propelerja...manjši/večji in je tavelik točno 16x13 2 peresa.
Ne razumem pa zakaj so imel 2 ocpije...
Re: Propeler Elan 344
tomaž65 napisal/-a:Zdravo kontaktiraj firmo propela iz Reke. Podas tip barke, motor in razmerje menjalnika. Ce nisi res zaprisezen jadralec, vzemi trikrakega. Jaz imam na sun odiseju 32, priblizno 1 miljo vecjo hitrost kot si ti napisal no koncna je nekje 7,3. Propeler trikraki iz Reke.
Tudi sam razmišljam o menjavi na trikraki propeler.
@Tomaž65 ali imaš direktni pogon?
Kateri propeler si dal gor, če se mogoče spomniš?
Imam tudi SO32 zato sprašujem.
Re: Propeler Elan 344
Pozdravljen.
Jaz sem letos menjal prop na moji Hanse 320. Motor Yanmar 3YM20, sail drive pogon. Dolžina vodne linije 8,75m, teža barke s kramo in polnimi rezervoarji cca 6 ton, teoretična Max hitrost trupa 7,2kn.
Original je bil montiran dvokraki sklopljivi prop Gori 16,5 x 11. Končna hitrost barke je bila 7,5Kn, obrati 3900. Motorček se je vrtel, kot da ne bi bilo bremena. Pri 2000 obratih nisem imel niti 5kn, 2600 obratov cca 5,5kn. Za 6 vozličev sem ga moral gnati blizu 3000 obratov.
Sedaj imam fiksni 3 kraki Radice 16 x 13. Max obrati 3400, končna hitrost 7,5kn, enako kot prej pri 3900.
Na idealnih obratih 2500 gre barka sedaj v mirnem morju 6,5kn kar je zame OK. Če bi dal gor 16 x 12, bi dosegel teoretične idealne Max obrate motorčka 3600.
LPZ
Jaz sem letos menjal prop na moji Hanse 320. Motor Yanmar 3YM20, sail drive pogon. Dolžina vodne linije 8,75m, teža barke s kramo in polnimi rezervoarji cca 6 ton, teoretična Max hitrost trupa 7,2kn.
Original je bil montiran dvokraki sklopljivi prop Gori 16,5 x 11. Končna hitrost barke je bila 7,5Kn, obrati 3900. Motorček se je vrtel, kot da ne bi bilo bremena. Pri 2000 obratih nisem imel niti 5kn, 2600 obratov cca 5,5kn. Za 6 vozličev sem ga moral gnati blizu 3000 obratov.
Sedaj imam fiksni 3 kraki Radice 16 x 13. Max obrati 3400, končna hitrost 7,5kn, enako kot prej pri 3900.
Na idealnih obratih 2500 gre barka sedaj v mirnem morju 6,5kn kar je zame OK. Če bi dal gor 16 x 12, bi dosegel teoretične idealne Max obrate motorčka 3600.
LPZ
Kdo je na strani
Po forumu brska: dole in 4 gosti