Roll jadro navijanje
Moderatorji: moderator2, Marchi, moderator
Roll jadro navijanje
Zanima me kako zvijate roll jadro. Meni se vcasih rob jadra prepogne in ce nisem pozoren gre nato dvojni rob v navitje. Posledicno tako narolano jadro tezko dobim ven. Je pa res da je jadro precej zmatrano.
Sam najpre popusrim vang in skoto potem pa bum dvignem cca 40cm.
Sam najpre popusrim vang in skoto potem pa bum dvignem cca 40cm.
Re: Roll jadro navijanje
Bum ne smeš preveč popustiti. Drugače pa direktno v veter (ali minimalno z desne, če se navija v smeri urinega kazalca)z minimalno hitrostjo, počasi popuščat da ne opleta preveč in med zavijanjem opazuješ, da gre lepo noter.
Re: Roll jadro navijanje
Gre za glavno jadro, predvidevam in rolanje v jambor.
Popustim vse, da nič ne špona jadra (škota, vang, dvižnica buma, pritega po bumu). Potem razmeroma hitro zrolam, recimo v petih sekundah in se lepo zrola. 16 let staro jadro.
Popustim vse, da nič ne špona jadra (škota, vang, dvižnica buma, pritega po bumu). Potem razmeroma hitro zrolam, recimo v petih sekundah in se lepo zrola. 16 let staro jadro.
Re: Roll jadro navijanje
Hm, mogoče pa res bum preveč dvignem. Marchi ti buma sploh ne dviguješ ko rolas noter? Kaj pa za ven?
Re: Roll jadro navijanje
Če bum preveč dvigneš (ali ti ga plinski vang dvigne ker preveč spustiš vang), potem zgornji rob jadra ni napet ko spuščaš bazo - samo spodnji rob napenjaš. Tako se ti lahko na zgornjem delu rob zaviha pri vstopu v jabor.
To vsako leto vsaj parkrat vidim da rešujejo charteristi - včeraj so eni ravno to počeli na sidru. Pri pospravljanju so škote čisto spustili, da jim je jadro in bum opletal več kot meter levo-desno, pol se pa čudijo, da se zatakne.
To vsako leto vsaj parkrat vidim da rešujejo charteristi - včeraj so eni ravno to počeli na sidru. Pri pospravljanju so škote čisto spustili, da jim je jadro in bum opletal več kot meter levo-desno, pol se pa čudijo, da se zatakne.
Re: Roll jadro navijanje
Lure ima prav glede opletanja.
Moja škota je itak za en k, tako da ni panike, da bi bum prav hitro začel opletat. Jadro po bumu pa rahlo zadržuje popuščena pritega, ki vseeno ima nek upor. Moja poanta je v tem, da nobenega roba med rolanjem ne smeš preveč zategovati na račun drugega.
Meni popuščen bum stoji precej naravnost. Če ga dvigneš gor, bo zunanji rob jadra problematičen.
Pa še enega pravila se držim pri jadrih. Nič na silo. Če se kje kaj zatakne, takoj nehaj vleči in probaj malo nazaj pa potem spet naprej itd. Ni ok, če na vse kriple šponaš vrvi preko vinča. Jaz rolam in odrolam vse ročno. Vinč samo čisto na koncu, da našponam po bumu. Notri pa absolutno "manualno" in takoj ko začutim večji odpor neham vleči in pogledam kaj štopa. Najpogosteje je to zataknjen prosti štrik pritege, ki ne more nikamor. Pogosto kdo sedi na njem ali pa se naredi slepi vozel
Moja škota je itak za en k, tako da ni panike, da bi bum prav hitro začel opletat. Jadro po bumu pa rahlo zadržuje popuščena pritega, ki vseeno ima nek upor. Moja poanta je v tem, da nobenega roba med rolanjem ne smeš preveč zategovati na račun drugega.
Meni popuščen bum stoji precej naravnost. Če ga dvigneš gor, bo zunanji rob jadra problematičen.
Pa še enega pravila se držim pri jadrih. Nič na silo. Če se kje kaj zatakne, takoj nehaj vleči in probaj malo nazaj pa potem spet naprej itd. Ni ok, če na vse kriple šponaš vrvi preko vinča. Jaz rolam in odrolam vse ročno. Vinč samo čisto na koncu, da našponam po bumu. Notri pa absolutno "manualno" in takoj ko začutim večji odpor neham vleči in pogledam kaj štopa. Najpogosteje je to zataknjen prosti štrik pritege, ki ne more nikamor. Pogosto kdo sedi na njem ali pa se naredi slepi vozel
Re: Roll jadro navijanje
Če dobro pomislim, se skoraj ne spomnim, kdaj sem nazadnje zavil točno v veter, da bi odrolal glavno jadro.
Važno mi je, da ne drsa po križu, ko ga odrolam. Zrola se pa itak lepše, če je malo vetrca v njem.
To ni pravilo, da ne bom učil krive vere. Vsak jambor in jadro ima svoje posebnosti, ki jih je treba spoznati ob prvi uporabi. Še enkrat, NIČ NA SILO!!!
Važno mi je, da ne drsa po križu, ko ga odrolam. Zrola se pa itak lepše, če je malo vetrca v njem.
To ni pravilo, da ne bom učil krive vere. Vsak jambor in jadro ima svoje posebnosti, ki jih je treba spoznati ob prvi uporabi. Še enkrat, NIČ NA SILO!!!
Re: Roll jadro navijanje
BosKo, za odrolat tudi ne dviguj buma, saj ti pritega po bumu vleče jadro navzdol proti koncu buma, tako kot je prav. Škoto pa le imej popuščeno med odrolavanjem, da se bo jadro odzivalo na veter in da ne bo prevelike sile v njem.
Re: Roll jadro navijanje
Jah to bo. Sem danes spet lezel gor in potem probaval. Dejansko prevec popustim bum in je potem zgornji rob cisto mlahav. Zaviha se mi cisto zgoraj.
Hvala za komentarje...
Hvala za komentarje...
-
- Kapitan fregate
- Prispevkov: 123
- Pridružen: So Jan 17, 2015 14:41
Re: Roll jadro navijanje
Če še sam prispevam svoje izkušnje.
- glavno jadro:
Naviti ga je potrebno s silo roke, nikoli prek vinča, sicer se ga ne bo dalo odviti oz. vsaj ne brez poškodb jadra. Pri navijanju ne popuščati vanga, v kolikor bum ni dovolj težak, da drži jadro napeto, naj ostane vang zategnjen. Sam ga navijam direktno na jamboru in to tako, da z eno roko vrtim vinč, z drugo pa ga držim napetega po višini da se lepo navije v jambor. Če se ob navijanju pojavljajo gube, in to vsakič na istem mestu, bo s časom material na mestu gube tako oslabljen, da se ga da z roko strgati.
- flok oz. sprednje jadro:
ZELO POMEMBNO! Pri odvijanju jadra je potrebno ohraniti vrv roll bobna napeto. In to kar precej napeto, sicer se zgodi, da ob močnejšem vetru vrv v bobnu zaradi sile skoči pod mlahave navoje iste vrvi, kar ima za posledico nastanek zanke in jadra ni mogoče naviti. Če se vam to zgodi, je potrebno jadro ponovno razpeti. V najhujših primerih (ti se pa zgodijo ko najmočneje piha in so sile največje) pa jadra tudi odviti ni mogoče, niti z vinčem.
To lahko preprečimo le s tem, da pri odvijanjem jadra ohranimo zadostno silo na vrvi, ki se navija v roll boben. S tem dosežemo, da so navoji tesni, in ob pospravljanju jadra v močnem vetru vrv ne izpodrine navojev v bobnu in se ne zatakne.
- glavno jadro:
Naviti ga je potrebno s silo roke, nikoli prek vinča, sicer se ga ne bo dalo odviti oz. vsaj ne brez poškodb jadra. Pri navijanju ne popuščati vanga, v kolikor bum ni dovolj težak, da drži jadro napeto, naj ostane vang zategnjen. Sam ga navijam direktno na jamboru in to tako, da z eno roko vrtim vinč, z drugo pa ga držim napetega po višini da se lepo navije v jambor. Če se ob navijanju pojavljajo gube, in to vsakič na istem mestu, bo s časom material na mestu gube tako oslabljen, da se ga da z roko strgati.
- flok oz. sprednje jadro:
ZELO POMEMBNO! Pri odvijanju jadra je potrebno ohraniti vrv roll bobna napeto. In to kar precej napeto, sicer se zgodi, da ob močnejšem vetru vrv v bobnu zaradi sile skoči pod mlahave navoje iste vrvi, kar ima za posledico nastanek zanke in jadra ni mogoče naviti. Če se vam to zgodi, je potrebno jadro ponovno razpeti. V najhujših primerih (ti se pa zgodijo ko najmočneje piha in so sile največje) pa jadra tudi odviti ni mogoče, niti z vinčem.
To lahko preprečimo le s tem, da pri odvijanjem jadra ohranimo zadostno silo na vrvi, ki se navija v roll boben. S tem dosežemo, da so navoji tesni, in ob pospravljanju jadra v močnem vetru vrv ne izpodrine navojev v bobnu in se ne zatakne.
Re: Roll jadro navijanje
Se pravi pri glavnem gledaš da je v vseh smereh jadro lepo napeto oz. ga z eno roko celo sam še malo poravnaš?
Re: Roll jadro navijanje
Mislim, da je zvijanje glavnega jadra odvisna od barke do barke. Sam sem imel v začetku s tem kar nekaj problemov. Upošteval vsa mogoča navodila in celo dal popravit jadro, pa tudi ni bilo tako, kot sem želel. potem sem pa sam prišel do optimalne rešitve.
Barko postavim v veter, spustim glavno jadro, stopim do jambora in z eno roko rahlo spodaj napnem jadro, z drugo pa vlečem vrv. Tako ga prej kot v minuti zvijem v nulo.
Kot pa sem rekel, od primera do primera.
Barko postavim v veter, spustim glavno jadro, stopim do jambora in z eno roko rahlo spodaj napnem jadro, z drugo pa vlečem vrv. Tako ga prej kot v minuti zvijem v nulo.
Kot pa sem rekel, od primera do primera.
z vetrom v laseh
- Nikola T.
- Admiral
- Prispevkov: 5110
- Pridružen: Ne Nov 29, 2009 21:12
- Kraj: Lj.-Trzin-Izola-Devin
- Kontakt:
Re: Roll jadro navijanje
Pri navijanem jadru v jambor ne vidim prav nobene potrebe po dvigovanju buma in podobnega, kajti ko zadnjo pripono popustiš točka vpetja jadra popolnoma izgubi stik z bumom oziroma letečim škripcem. Jadro z vrvjo ravno prav popuščam z enim navojem na vinču, da ne opleta preveč v močnem vetru in da je rahlo poravnano, če je ob zvijanju bonaca. Bolj ko zateguješ bolj ravnaš zgornji rob pri zvijanju in s tem najdeš optimum, da se ne dela guba še posebej, če imajo jadra prevelik trebuh. Na žalost imam jadra izdelana v SR.
Oba jadra pospravim zelo hitro. Smo večkrat vadili pospravljanje jader po sistemu "uzbuna", ker sem zaradi tega večkrat izgubil prijem večje ribe, ko za seboj vlečem panulo. Ob tem prijemu (6nm od Suska proti Italiji) smo jadra pospravili v manj kot dvajsetih sekundah.
Oba jadra pospravim zelo hitro. Smo večkrat vadili pospravljanje jader po sistemu "uzbuna", ker sem zaradi tega večkrat izgubil prijem večje ribe, ko za seboj vlečem panulo. Ob tem prijemu (6nm od Suska proti Italiji) smo jadra pospravili v manj kot dvajsetih sekundah.
Re: Roll jadro navijanje
U mater, to si ujel zverino
Re: Roll jadro navijanje
kar v tole temo pišem.
v primeru, da za zimo pospravite roll glavno jadro. kako rešujete, da “štanga” notri ne nabija po jamboru?
v primeru, da za zimo pospravite roll glavno jadro. kako rešujete, da “štanga” notri ne nabija po jamboru?
Kdo je na strani
Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 4 gosti