KRMILO NA JADRNICI
Moderatorji: moderator2, Marchi, moderator
KRMILO NA JADRNICI
Kupil sem jadrnico, je na suhem, pa se mi zdi, da se krmilo zelo na ozko giblje levo-desno. Torej s srednje točke le 10 cm v levo/desno,ker se zadane zgornji rob krmila v trup barke.
Zanima me, koliko je "normalno", da se obrne krmilo, saj bom moral verjetno v nasprotnem primeru zgornji rob krmila obdelati (odbrusiti kar na barki).
Sicer sem nekje bral, da je krmilo najbolj učinkovito, ko je obrnjeno za 45 stopinj, pa vseeno vprašam še morjeplovce!!
Zanima me, koliko je "normalno", da se obrne krmilo, saj bom moral verjetno v nasprotnem primeru zgornji rob krmila obdelati (odbrusiti kar na barki).
Sicer sem nekje bral, da je krmilo najbolj učinkovito, ko je obrnjeno za 45 stopinj, pa vseeno vprašam še morjeplovce!!
Jadranje je zakon....
- Nikola T.
- Admiral
- Prispevkov: 5110
- Pridružen: Ne Nov 29, 2009 21:12
- Kraj: Lj.-Trzin-Izola-Devin
- Kontakt:
Odklon krmila na jadrnici je OBVEZNO MINIMALNO 40 stopinj!
Po podatkih Edson marine velja za deplasmanska plovila do 10m=MIN 40stopin, za plovila daljša od 10m=MIN 45stopinj.
Edson kvadranti
Edson sailboat steering systems
LP
Nikola Tesla
Po podatkih Edson marine velja za deplasmanska plovila do 10m=MIN 40stopin, za plovila daljša od 10m=MIN 45stopinj.
Edson kvadranti
Edson sailboat steering systems
LP
Nikola Tesla
Jadrnica Elan 333, za marsikoga je to legendarna jadrnica iz vse njihove proizvodnje. Zelo dobra notranja razporedite, število ležišč max 7, zadosten prostor v cockpitu, enostavno upravljanje.
Na moji pa sem dodal še kopalno ploščad na krmi in podaljšek na premcu. Brez tega mi si ne znam več predstavljati barke.
Poglej pod Naša plovila
LP
Na moji pa sem dodal še kopalno ploščad na krmi in podaljšek na premcu. Brez tega mi si ne znam več predstavljati barke.
Poglej pod Naša plovila
LP
"Dobrega štromarja zruka samo slab šnops":)
- Nikola T.
- Admiral
- Prispevkov: 5110
- Pridružen: Ne Nov 29, 2009 21:12
- Kraj: Lj.-Trzin-Izola-Devin
- Kontakt:
Verjemi, da imajo tudi moderne lahko kar lepo dušo. Recimo Oyster 54 za katero sva si z ženo vzela čas in si jo dodobra ogledala na sejmu v Dusseldorfu. Minimalistično opremljene (spake) pa tudi meni ne sedejo.
LP
Nikola Tesla
LP
Nikola Tesla
- Nikola T.
- Admiral
- Prispevkov: 5110
- Pridružen: Ne Nov 29, 2009 21:12
- Kraj: Lj.-Trzin-Izola-Devin
- Kontakt:
Pale imaš srečo, da si tukaj vprašal. Verjel ali ne krmilo sem predelal trikrat, da res je trikrat! Vsi vedo, da so imele starejše jadrnice praviloma prekratka krmila in zato premalo efektno ob večjem nagibu, zato sem naredil novega. Najprej sem ga naredil na identičen način kot proizvajalec. Leseno osnovo sem naredil iz dveh delov in vlepil pod prešo osovino z peresi s pomočjo azorcina. Nato sem oblikoval krmilo z obličem, ga zaplastificiral z dvema plastema mate (v korenu več), ga vpasal itd..
SRANJE, že čez pol leta je z strani osi vdrla voda. Les se je napil in krmilo je po dolgem počilo. Ker nisem imel več volje sem novega naročil v Anortiju doo (danes 16+ d.o.o., brez skrbi so polnoletni haha) Izdelali so osnovo iz stirodurju podobne osnove (se ne morem spomnit kako se imenuje) in ga zaplastificirali. Krmilo je sedaj veliko lažje in je zares odlično uravnoteženo in zato je krmilo sedaj čisto lahko, da ga dejansko lahko vrtiš z mezinčkom ob polnih jadrih.
Zopet se je izkazalo, da je vsaka stvar za nekaj dobra. Prvo krmilo, ki sem ga izdelal je imelo pred osjo premalo mesa, ki ti naredi krmilo "lažje" oziroma ga sam vodni tok razbremeni. In tako sem za naslednjo varianto točno lahko izračunal koliko moram še dodati površine pred osjo, da bo delovalo v nulo. Takrat sem tudi preštudiral krmila, lune, prenose in LEŽAJ ki sem ga dal narediti iz posebnega materiala vmes pa sem vstavil klasične semeringe. Pazi v krmilnih sistemih ne uporabljaj teflona, ker se napije vode in če pri izdelavi tega ne upoštevaš postane čez čas krmilo trdo. To napako so imele tudi prve bavarije mislim da 32 ampak so napako kmalu odpravili.
LP
Nikola Tesla
SRANJE, že čez pol leta je z strani osi vdrla voda. Les se je napil in krmilo je po dolgem počilo. Ker nisem imel več volje sem novega naročil v Anortiju doo (danes 16+ d.o.o., brez skrbi so polnoletni haha) Izdelali so osnovo iz stirodurju podobne osnove (se ne morem spomnit kako se imenuje) in ga zaplastificirali. Krmilo je sedaj veliko lažje in je zares odlično uravnoteženo in zato je krmilo sedaj čisto lahko, da ga dejansko lahko vrtiš z mezinčkom ob polnih jadrih.
Zopet se je izkazalo, da je vsaka stvar za nekaj dobra. Prvo krmilo, ki sem ga izdelal je imelo pred osjo premalo mesa, ki ti naredi krmilo "lažje" oziroma ga sam vodni tok razbremeni. In tako sem za naslednjo varianto točno lahko izračunal koliko moram še dodati površine pred osjo, da bo delovalo v nulo. Takrat sem tudi preštudiral krmila, lune, prenose in LEŽAJ ki sem ga dal narediti iz posebnega materiala vmes pa sem vstavil klasične semeringe. Pazi v krmilnih sistemih ne uporabljaj teflona, ker se napije vode in če pri izdelavi tega ne upoštevaš postane čez čas krmilo trdo. To napako so imele tudi prve bavarije mislim da 32 ampak so napako kmalu odpravili.
LP
Nikola Tesla
- Nikola T.
- Admiral
- Prispevkov: 5110
- Pridružen: Ne Nov 29, 2009 21:12
- Kraj: Lj.-Trzin-Izola-Devin
- Kontakt:
Krmilo sem podaljšal za cca 33cm. Obvezno naj prednji rob krmila pod skegom sledi čim dlje predno zaokrožiš spodnji del. Nimam prvotne slike krmila, da bi ti pokazal razliko je pa kar precejšnja. Dosti izkušenih mojstrov mi je svetovalo naj ne naredim tako radikalne spremembe. K sreči sem naredil po svoji pameti in krmilo sedaj zares odlično prime in je obenem popolnoma lahko.
skeg
krmilo zmontirano
podaljšano krmilo zadnja verzija
Lep pozdrav
Nikola Tesla
skeg
krmilo zmontirano
podaljšano krmilo zadnja verzija
Lep pozdrav
Nikola Tesla
Kdo je na strani
Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 7 gostov