navijalno glavno v full batten

Vse o jadrnicah in jadranju

Moderatorji: moderator2, Marchi, moderator

Uporabniški avatar
Marjan Tomki
Admiral
Prispevkov: 6224
Pridružen: Sr Nov 03, 2010 21:30
Kraj: Ljubljana

OdgovorNapisal/-a Marjan Tomki » Sr Nov 21, 2012 20:56

Smetim temo o rol proti full batten, ampak... (klik na sliko za več na Rocna)
Slika

Tole je Windhorse, prvi iz serije FPB 83 (Fast Pilot Boat 83 feet - 25,3 m)
Integralna 'vaga' na njegovem premcu je bila narejena za sidro Bruce, zato mu je Rocna naredila sidro, ki je pasalo v ta okov.

Nadalnje barke iz skupine FPB imajo okov že narejen za sidro Rocna 110 (kil). Mimogrede, Rocna priporoča za to velikost barke 70 kg Rocna, PBR 83 nosi 110 kilskega. Ti rečejo, da 'ziher je ziher' - pa čeprav je že snovalec tega sidra imel 'ziher je ziher' v mislih.

Dashew torej ni snovalec tega tipa sidra, je pa ugotovil, da je dobro in ga na Windhorse temeljito stestiral. In seveda se zdaj Rocna pohvali s tem, da so na Dashewowih barkah sidra te znamke zdaj standard.

Aha, ko sem že pri tem...
Tole je tim Dashew (Linda in Steve).
Slika
Zdaj sta se najbrž še malo postarala...

Tole naj bi bil mož, ki je najprej zasnoval sidro Rocna zase.
Slika
Mislim da mu je ime Peter Smith. Najprej je imel firmo za izdelavo bark (Cavalier Yachts) in jo 1978 prodal in se z ženo spravil plut okrog. Še vedno plove z barko lastne izdelave Kiwi Roa (piše, da je nastajala 5 let z namenom, da ne bo nikoli rabil boljše - še ena aluminijasta :wink: ).
Slika
Tole domnevam, da je ta barka.
Correct me if I am wrong, please.

Če bi se dalo upravljati starejše prispevke, bi bila kazala ažurnejša, v mnoge članke vrnjene slike, popravki vnešeni v izvirne članke in s tem vsebina pravilnejša in preglednejša...
Uporabniški avatar
Grega295
Admiral
Prispevkov: 3222
Pridružen: Ne Apr 04, 2010 21:50

OdgovorNapisal/-a Grega295 » Ne Nov 25, 2012 13:09

Prenašam diskusijo iz te teme http://www.morjeplovec.net/forum/viewto ... highlight=
in naj se ta zanimiva tema raje tu nadaljuje:

polanc napisal/-a:Ful lepa ta barka v Izoli,če še niste imeli jadrnice, si morda ne predstavljaš koliko pomeni imeti oba navijalna jadra, ko močno pihne in si sam ali 2 na barki,Pomeni VELIKO;pa notranjost je tudi spicanjena,pa 50 m ketne tud pomeni.Motorji tudi niso problematični..Je zagotovo za vzeti jo v ožji izbor za nakup..
LP Iztok

DR.E napisal/-a:hm...navijalno ali ne... meni se zdi, da je navijalno glavno jadro težje pospravit, kot klasično... vsaj iz mojih izkušenj. poleg tega če pogledaš čarteriste ti je takoj jasno, da marsikateri ne spravi več jadra ven iz jambora , ker ga je grdo not navil.

polanc napisal/-a:Ja,DR e se strinjam,samo tu je lastniška barka in jadro je skor novo, ne pretegnjeno in se gotovo še lepo rola..
No, mene moti, ker moram pri moji tekat do jambora in spuščat ali zvijat glavno jadro in to je posebno slabo, kadar sem sam,ker moram dati barko za tisti čas v roke avtopilotu in po težkem morju je to NEVARNO.
LP Iztok
Uporabniški avatar
Marjan Tomki
Admiral
Prispevkov: 6224
Pridružen: Sr Nov 03, 2010 21:30
Kraj: Ljubljana

OdgovorNapisal/-a Marjan Tomki » Sr Nov 28, 2012 22:08

polanc napisal/-a:Ja,DR e se strinjam,samo tu je lastniška barka in jadro je skor novo, ne pretegnjeno in se gotovo še lepo rola..
No, mene moti, ker moram pri moji tekat do jambora in spuščat ali zvijat glavno jadro in to je posebno slabo, kadar sem sam,ker moram dati barko za tisti čas v roke avtopilotu in po težkem morju je to NEVARNO.
LP Iztok

Polanc, Mic-Tic je pri svoji preuredil tako, da se (poleg z ročko na jamboru)
da glavno jadro (rol v jambora) razviti in zviti tudi iz kokpita (krmarnice? :oops: :wink: )

Neskončna zanka gre od tam do štoperjev in vitla na kabini. K jamboru je treba iti samo pretakniti zatič, preden recimo začneš razvijati, čeprav bi največkrat rol jadra najbrž lahko držala tudi kar omenjena štoperja na kabini.
Correct me if I am wrong, please.

Če bi se dalo upravljati starejše prispevke, bi bila kazala ažurnejša, v mnoge članke vrnjene slike, popravki vnešeni v izvirne članke in s tem vsebina pravilnejša in preglednejša...
Uporabniški avatar
DR.E
Admiral
Prispevkov: 1693
Pridružen: Ne Jun 08, 2008 11:39
Kraj: Maribor, Bunarina - Pula
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a DR.E » Če Nov 29, 2012 16:14

Marjan Tomki napisal/-a:
polanc napisal/-a:Ja,DR e se strinjam,samo tu je lastniška barka in jadro je skor novo, ne pretegnjeno in se gotovo še lepo rola..
No, mene moti, ker moram pri moji tekat do jambora in spuščat ali zvijat glavno jadro in to je posebno slabo, kadar sem sam,ker moram dati barko za tisti čas v roke avtopilotu in po težkem morju je to NEVARNO.
LP Iztok

Polanc, Mic-Tic je pri svoji preuredil tako, da se (poleg z ročko na jamboru)
da glavno jadro (rol v jambora) razviti in zviti tudi iz kokpita (krmarnice? :oops: :wink: )

Neskončna zanka gre od tam do štoperjev in vitla na kabini. K jamboru je treba iti samo pretakniti zatič, preden recimo začneš razvijati, čeprav bi največkrat rol jadra najbrž lahko držala tudi kar omenjena štoperja na kabini.


Roll jadro itak lahko drži samo štoper, sam sem naredil to pri moji prejšnji B36, težava je edino v tem, da mora nekdo vedno vleči za vrv da jadro sploh leze ven, sicer se lahko zagodi, da se začne navijat v nasprotno smer.
MMSI: 238 460 540---- Call.s.: 9AA5011
POZOR: Kdo je trenutno na oblasti pri nas?
Uporabniški avatar
Marjan Tomki
Admiral
Prispevkov: 6224
Pridružen: Sr Nov 03, 2010 21:30
Kraj: Ljubljana

OdgovorNapisal/-a Marjan Tomki » Če Nov 29, 2012 17:40

Na tisti barki smo za razvijanje (odrolavanje - vlečenje iz jambora) običajno šli odtaknit zatič na mehanizem na jambor, potem jadro izvlekli z vlečenjem vrvi, ki napenja glavno jadro po bumu - če je bilo treba, je kdo tudi zadrževal odmotavanje z vrvjo, s katero se jadro običajno zrola, da ni preveč plapolalo, če je bil veter močan.

Ko je bilo jadro razvito, se je kdo odpravil k jamboru nazaj premakniti zatič (račna), tako da če si potem zvijal nazaj (bodisi za krajšanje, bodisi za zvitje) je toliko, kolikor si zvil, ostalo zataknjeno.

Ali (in kdaj - in če ne, zakaj ne) Mic-Tic to počne na štoparje (kar bi moralo biti varno, kot je napisal Dr.E), se bo pa moral on oglasiti.

V glavnem, trenutno nobene fotke tega...
Correct me if I am wrong, please.

Če bi se dalo upravljati starejše prispevke, bi bila kazala ažurnejša, v mnoge članke vrnjene slike, popravki vnešeni v izvirne članke in s tem vsebina pravilnejša in preglednejša...
Uporabniški avatar
DR.E
Admiral
Prispevkov: 1693
Pridružen: Ne Jun 08, 2008 11:39
Kraj: Maribor, Bunarina - Pula
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a DR.E » Če Nov 29, 2012 19:31

Marjan Tomki napisal/-a:Na tisti barki smo za razvijanje (odrolavanje - vlečenje iz jambora) običajno šli odtaknit zatič na mehanizem na jambor, potem jadro izvlekli z vlečenjem vrvi, ki napenja glavno jadro po bumu - če je bilo treba, je kdo tudi zadrževal odmotavanje z vrvjo, s katero se jadro običajno zrola, da ni preveč plapolalo, če je bil veter močan.

Ko je bilo jadro razvito, se je kdo odpravil k jamboru nazaj premakniti zatič (račna), tako da če si potem zvijal nazaj (bodisi za krajšanje, bodisi za zvitje) je toliko, kolikor si zvil, ostalo zataknjeno.

Ali (in kdaj - in če ne, zakaj ne) Mic-Tic to počne na štoparje (kar bi moralo biti varno, kot je napisal Dr.E), se bo pa moral on oglasiti.

V glavnem, trenutno nobene fotke tega...


No jaz sem imel račno na jamboru vedno imel na "free" ker ni bilo potrebe po tem, da bi jo prestavljal, pogoj za to da vrv na štoperjih v redu drži je prava debelina in trdota vrvi. Ko smo jadro vlekli ven sem štoper popustil, da se je račna vrtela v prazno brez vrvi, ki je bila okoli račne. Ko si potegnil ven dovolj površine jadra si enostavno zategnil vrv čež "štoper", pa je zablokiralo račno in jadro se ni več odvijalo iz jambora.
MMSI: 238 460 540---- Call.s.: 9AA5011

POZOR: Kdo je trenutno na oblasti pri nas?
Uporabniški avatar
Marjan Tomki
Admiral
Prispevkov: 6224
Pridružen: Sr Nov 03, 2010 21:30
Kraj: Ljubljana

OdgovorNapisal/-a Marjan Tomki » Če Nov 29, 2012 21:14

Če bi pri takem načinu opazil, da ti kdaj pri močno potegnjenem po bumu ne drži ali pa da se vrv na račni kaj posebej obrablja, bi to gotovo napisal, kar pomeni, da je to primerna rešitev - najbrž tudi za Polanca :lol:
Correct me if I am wrong, please.

Če bi se dalo upravljati starejše prispevke, bi bila kazala ažurnejša, v mnoge članke vrnjene slike, popravki vnešeni v izvirne članke in s tem vsebina pravilnejša in preglednejša...
mv112
Poročnik fregate
Prispevkov: 70
Pridružen: To Jan 03, 2012 15:17

OdgovorNapisal/-a mv112 » Pe Nov 30, 2012 09:04

Z roll jadri imam kar nekaj izkušenj kot uporabnik, ker večkrat najamem jadrnice. Jaz imam veliko raje klasično glavno jadro, če pa ima še full batten ojačitve je pa sploh top.

Argumenti 100% za:
hitrost, lepa oblika, ob močnejšem vetru "spuščaš veter" ob refulih brez odvečnega trepetanja (uničevanja jadrovine). Na splošno, tresenja sploh ni.

Kar se tiče same uporabnosti, bi težko potrdil tezo da roll jadro sam spraviš v jambor v močnem vetru. Kljub temu da vedno pazim na smer vetra, feeder balumine, pravilen položaj vanga, pridržim napeto bazo jadra, mi je uspelo naredit "klobaso" in jadro pri 35 vozlih vetra potem ne ven ne noter :cry:

Pri klasičnem pač obrneš v veter, odpreš štoper, in jadro pade samo v lazy bag.
Uporabniški avatar
Marjan Tomki
Admiral
Prispevkov: 6224
Pridružen: Sr Nov 03, 2010 21:30
Kraj: Ljubljana

Glavno jadro roll proti klasika

OdgovorNapisal/-a Marjan Tomki » Pe Nov 30, 2012 17:30

Glavno jadro roll proti klasični krajšavi

Za vse zgornje argumente ZA za dobro full batten (polno oletvičeno :wink: ) jadro se strinjam, ampak... - kar zadeva izkušnje o tem, kako in kdaj se roll zaštrika, bi bilo najbolje odpreti svojo temo.

    Jaz sem se nekaj vozil z glavnim jadrom rol (v jambor, večje barke) in nekaj s battened - klasična krajšava na bum.

    (Prvo jadro je bilo samo na eni barki tako, da se je menjalo, v ostalih primerih je bilo rol na prvo pripono).

Roll izkušnje z glavnim jadrom
    Z rol - doslej vedno v jambor - smo sicer pazili, kaj delamo in nam je morda enkrat - pri pretegnjenih jadrim in najbrž nepravilnem postopku - zapletlo, ampak mislim da smo tudi tedaj ponovno nekoliko odvili, odpravili vzrok (popustili vrvice v robovih ali kaj podobnega) in srečno pospravili; drugače mislim, da se nam ni nikoli zapletlo. Tudi v res močni burji (marca pred nekaj leti, ki sem jo že opisal drugje) z rol glavnim jadrom ni bilo težav, čeprav sta takrat zvijala dva - eden je navijal jadro, drugi popuščal po bumu, da ni plapolalo.

    Torej, po mojih izkušnjah, če je mehanizem brezhiben in če paziš kaj delaš (prava višina buma, obrnjen v veter, popuščene vrvice v spodnjem in zadnjem robu itn.) - in zlasti če krajšašaš pravočasno - bi se moralo dati, da skrajša tudi en sam. Na morjeplovcu je nekaj takih, ki to redno delajo sami.

    Res pa je, da tega nisem poskušal pri res grdo vzvalovanem morju...

    O tem, kdaj (vreme...) - in kako - kdo ni mogel zrolati v jambor, bi torej bilo smotrno, da odpremo posebno temo - potem bo jasno, za kdaj je in za kdaj (in zakaj) ni.

    Res je, da je oblika (zlasti opaženo, ko oziroma če je rol jadro pretegnjeno) bila slabša, kot če ne bi rolal, ampak tega nikoli nisem primerjal z lastnostnmi full batten jadra, ki je pretegnjeno ali drugače dotrajano...

Izkušnje s klasično krajšavo
    Zadeva je bila na majhni jadrnici (mini-12 :lol: - na ostalih te velikosti pri nas se ni dalo krajšati) in jadra različnih letnikov so imela eno ali dve krajšavi; sprednji rob jadra je imel všito vrvico, ki je tekla po utoru na jamboru. Ob krajšavi je bilo treba popustiti dvižnico (bum je padel na krov - ali v vodo ob strani, če je barka obstala in jo je veter začel sukati, zlasti če je kdo pozabil pred začetkom krajšanja zviti prvo jadro...) in natakniti oko (rinko) krajšave čez tisto na spodnjem kotu jadra na kavelj na zglobu ali bumu, nato zbrati in urediti spodnji del jadra pod vrv, ki teče skozi zadnjo luknjo ustrezne krajšave (včasih je to treba tudi prestaviti - vrv za krajšavo je samo ena) in ga zategniti nazaj, nato čez to zategniti vrv krajšave. Lazy jacka seveda ni bilo.

    Če si krajšal pozno, se je znalo zgoditi, da je kdo dobil kako buško od buma, (zlasti, če si krajšal glavno jadro komu na sosednji barki, ki jo je bilo prej seveda treba ujeti). Imel si lahko težavo doseči, da se ti slabo zložen skrajšani del jadra ni obešal okrog in pod bum (in bil izpostavljen vetru...), pa tudi če ti ni uspelo kratice potegniti dovolj nazaj po bumu, ti je lahko ostal globlji profil kot bi želel, kar je lahko delalo težeave pri tem, kako je barka poslušala krmilo (ne spomnim se več, ali ni hotela v veter ali ni hotela od vetra - bo treba spet stestirati).
Ugotovitve oziroma sklepi (za zdaj...)
    V glavnem, ne gre samo 'full batten' proti 'roll', imaš full batten s skrajšavami z eno vrvjo, ki jih lahko en človek zloži v lazy jack ali pa kakšno čudo, pri katerem povezuješ vrvice okrog buma, da se zloženi del jadra ne raztrese v veter. In če kaj takega vežeš na kakšnem bumu, ki je na jambor pripet bolj visoko, ko barka pleše po valovih, zna stvar biti več kot le nerodna...

    Jaz torej - ne po svojih (seveda omejenih) izkušnjah, ne po tem, kar sem prebral o izkušnjah drugih - nisem 100% ne za to ne za ono. Vsako ima svoje prednosti in pomankljivosti - od razlik pri obliki (in hitrosti), mimo razlik v priročnosti itn. pri krajšanju (ali menjavi), do možnih zapletov in razpletov pri tem, pa naprej k ceni in na koncu temu, ali se za določeno barko (za pametno ceno) dobi ali da narediti.

    Podobno imajo verjetno rol jadra, ki imajo navpične opore tudi razmeroma dobro obliko, pa tista full (vodoravno) battened, ki gredo v bum tudi...

    Tako vsaj jaz še ne morem primerjati dobrega full baten jadra s krajšavo v lazy jack z dobrim full battened (z letvicami po vsej dolžini oziroma višini) jadrom z rolanjem v bum ali rolanjem v jambor - ker še nisem poskusil.

    Lahko primerjam le dobra (tudi regatna - pa ne ta na mini-12 - za ta večinoma ne morem reči, da so posebno dobra) klasična glavna jadra z velikoserijskimi (in običajno že v letih z vsemi posledicami) rol jadri recimo na najetih barkah, kar pa ne pove dosti o prednostih enega ali drugega principa.

    Po mojem je na izid v preveliki meri vplivala splošna kakovost (vrsta, velikost in vzdrževanost in stanje...) barke in jader, da bi lahko rekel karkoli 'dokončnega' za princip. In podobno, kot bo težko 'pri punci spal' fant, ki čaka na perfektno (ki - če jo najde, se morda ne bo zanimala zanj), raje jadram z barko in jadri, ki niso perfektna, kot sploh ne.

    Nekaj o različnih tipih rol glavnih jader je v temi (sicer je za zdaj v podforumu 'Navtična oprema' in ne v 'Jadrnice') Navijalni jambor vs navijalni bum - in kaj smo o tem doslej našli.

    Je kdo od morjeplovcev že jadral tudi s kakšnim vrhunskim rol jadrom? Izkušnje? Primerjave s tem?
Correct me if I am wrong, please.

Če bi se dalo upravljati starejše prispevke, bi bila kazala ažurnejša, v mnoge članke vrnjene slike, popravki vnešeni v izvirne članke in s tem vsebina pravilnejša in preglednejša...
zlatko83
Admiral
Prispevkov: 1644
Pridružen: Ne Maj 20, 2007 10:26

OdgovorNapisal/-a zlatko83 » So Dec 01, 2012 11:58

Jaz imam full baten in lazy jack. Karjšanje je dokaj enostavno, če seveda napraviš krajšavo pravočasno.
Pri jamboru imam rinčice in na zadnjem robu jadra krajšalne vrvi. Dva ob pomoči avtopilota braz težav napravita krajšavo. Največji problem je zataknit rinčico na jadru za kljuko na jamboru (če to sploh lahko rečemo problem). Jadro lepo spustim v lazy jack in pritegnem krajšalne vrvi in gremo naprej :D
Enkrat sem bil primoran krajšat sam, pri cca 4-5 Bf, kar nekaj valov. Če odštejem rolanje barke na valovih, nekajkratno plazenje iz kokpita do jambora skoraj po vseh štirih (kot nalašč jadro takrat ni hotelo zdrsnit po jamboru navzdol, čeprav sem plul direktno v veter), opletanje buma,.... se je tudi dalo normalno krajšat. Je pa bistveno hitreje, manj muke, če sta pri krajšanju dva.
Sem že razmišljal, da bi si napeljal še eno krajšalno vrv ob jamboru.

Drugače pa gre full baten bistveno boljše, kot navijalno jadro, ni primerjave. Tudi pri navijalnem jadru moraš do jambora (večina imajo račne na jamborju), postopki so podobni. Edina "prednost" je, da lahko krajšavo napraviš zvezno, pri full baten pač imaš dve, tri stopnje krajšave.
Jaz dam absolutno prednost, kar se jadranja tiče, full baten.
Uporabniški avatar
Grega295
Admiral
Prispevkov: 3222
Pridružen: Ne Apr 04, 2010 21:50

OdgovorNapisal/-a Grega295 » So Dec 01, 2012 12:36

Na obstoječih barkah imamo, kar imamo in tisto smo se naučili hitro in učinkovito uporabljati. Najbrž je vsak sistem dovolj dober, da nekako spremembe iz enega v drugega pri obstoječi barki niso smiselne.

Ob razmišljanju o naslednji barki nekoč, pa se tehtnica pri meni, nagiba v sistem:
1) vozičkov gl. jadra Harken Batcars: http://youtu.be/Kuhg4btVV8Q
Jadro po sprostitvi dvižnice pri takem sistemu samo pade v lazy bag ali do določene krajšave.

2) sistemu krajšanja z eno vrvjo, ki omogoča krajšanje iz kokpita:
prvi trening: http://vimeo.com/28920733
primer na 3. min: http://www.youtube.com/watch?v=a_AyWWRu91U#t=180s (prva krajšava brez da bi zapustil kokpit)

***
Sam imam klasiko, brez vozičkov gl. jadra, vendar s sistemom krajšanja z eno vrvjo. Prav tako pa sem že ob čartetiranju v preteklih letih izkoristil prednosti krajšanja z roll sistemom.

Recimo, da je enostavnost krajšanja še vedno na strani roll sistema. Ampak tisto, kar je prednost klasičnega jadra je predvsem večja zmogljivost jadra v lahkih vetrovih. Ali ta pozitivna stran klasike odtehta nekaj več "sitnosti" pri krajšanju pa je odgovor, ki si ga mora odgovoriti vsak sam. Odvisno je od tega, kakšen je stil plutja / jadranja in kakšna je sama barka. Če gre za barko z dobrimi plovnimi lastnostmi; recimo kaka X Yachts, bi bila kriminalka opremiti jo z roll sistemom. Če pa imamo težko, staro Hallberg-Rassy pa po moje nima smisla dajati gor klasike.

Tako kot se morjeplovci delimo na hlaponarje in rjuharje, se tudi rjuharji delimo spet na več podvrst. Ne gre za to, kaj je boljše ali slabše, bolj ali manj kul ... gre za to, da nam različni elementi jadranja / plutja pomenijo tisti top-gušt. Nekomu je torej top-gušt, da se cela družina 14 dni počuti odlično in ima barko cel čas pod kontrolo; zanj je bolj primeren roll sistem. Jaz sem eden tistih, ki so na barki redko, ampak kadar sem ... ne glede na to ali sem sam ali če nas je cela vojska ... mi največ pomeni in mi je glavni razlog, da sploh imam barko, tisti magic feeling, ko gre barka hitro v orco (za kar pa potrebujem učinkovito jadro, ki je lahko le klasika): http://vimeo.com/28921887
In čeprav sem rad "na komot" bi tako najbrž pri naslednji barki ponovno vzel klasiko; seveda s Harken Battcars (ali podobno od Selden) in sistemom krajšanja z eno vrvjo. Brez teh dveh sistemov, ki sta res ključna, pa imam skoraj raje roll.
sly
Kapitan
Prispevkov: 158
Pridružen: Ne Avg 08, 2010 22:17
Kraj: Krško

OdgovorNapisal/-a sly » So Dec 01, 2012 18:33

Moja 2 centa...

Sam sem imel z navijalnimi jadri veliko več težav v primerjavi s klasičnimi jadri.

Single Line Reef je super zadeva, vendar se mi je že dogajalo, da so se vrvi v bumu nekje zataknile in sem se nato pošteno namučil, da sem spravil krajšavo ven. Verjetno je to bila le stvar vzdrževanja... S tem sistemom je jadro skrajšano vsaj tako hitro kot pri navijalni varianti.

Lp
Uporabniški avatar
gregor.n
Admiral
Prispevkov: 4389
Pridružen: Pe Apr 04, 2008 10:26
Kraj: Zanzibar
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a gregor.n » Ne Dec 02, 2012 00:45

Evo zakaj nimam jadrnice, 7 strani samih problemov z nekimi ful butli :lol:
https://medisken.si
amerglass
Kontraadmiral
Prispevkov: 277
Pridružen: Ne Nov 29, 2009 20:32
Kraj: Lj-okolica

OdgovorNapisal/-a amerglass » Ne Dec 02, 2012 17:34

slikca Admirala in tvoje nezemeljsko humoristično-cinične pripombe s prizvoki hlapov ... kapco dol
:P :P :P :P
(čeprav si jadralci najbrž mislijo svoje)
Uporabniški avatar
DR.E
Admiral
Prispevkov: 1693
Pridružen: Ne Jun 08, 2008 11:39
Kraj: Maribor, Bunarina - Pula
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a DR.E » Ne Dec 02, 2012 19:51

Jaz imam na jadrnici Harken Batcars, s krogličnimi ležaji, dejstvo, da gre jadro gor in kar je še važneje dol, brez vsake težave, zatikanja in cukanja za rob jadra ob jamboru govori v prid tega sistema. Edino, kar je zelo moteče je, da je pospravljanje jadra v lazy bag težavno, saj je lazy bag ob jamboru visok in potrebuješ obvezno stopnice na jambor.
MMSI: 238 460 540---- Call.s.: 9AA5011

POZOR: Kdo je trenutno na oblasti pri nas?

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 5 gostov