Krajšava jader
Moderatorji: moderator2, Marchi, moderator
Hvala Marjan, ker me tako hvališ. Ko si na barki nisi tako prijazen do mene Mislim z hvalami.
Na barki ni demokracije, ta je za nakopno. Kot sem dejal. Naredi kar rečem, potem pa povej kaj bi ti naredil. In če je dobro, bom naslednjič upošteval. Tisti trenutek pa samo jaz vem, kaj hočem in nimam časa razlagati.
Jožko tudi jaz sem že razmišlal, da bi si naredil krajšo genovo. Iz istih razlogov kot ti. Sedaj imam 140% genovo, kar pri sapicah pride prav
Opažam, da je vedno več ekstremnega vetra v obe smeri. Ali skoraj nič ne piha ali pa je veter zelo močan preko 25 vz in naše velike genove, ne pridejo več do izraza, ker jih moraš krajšati. Tja med 12 in 18vz vse deluje optimalno in je jadranje pravi užitek. (govorim vse v navideznem vetru -orca)
Zaupno ti povem, da sem si dal delati 4, za močen veter, prosim da to ostane med nama in ne poveš Ester, ker o tem nič ne ve!!!
To je cenovno kar ugodna možnost. Ko bo močno pihnilo bom spustil na palubo 140% genovo, jo privezal in dvignil 4. Potem pa.....kar bo pa bo in tudi koti bodo boljši... To še Marjan ne ve....
Na barki ni demokracije, ta je za nakopno. Kot sem dejal. Naredi kar rečem, potem pa povej kaj bi ti naredil. In če je dobro, bom naslednjič upošteval. Tisti trenutek pa samo jaz vem, kaj hočem in nimam časa razlagati.
Jožko tudi jaz sem že razmišlal, da bi si naredil krajšo genovo. Iz istih razlogov kot ti. Sedaj imam 140% genovo, kar pri sapicah pride prav
Opažam, da je vedno več ekstremnega vetra v obe smeri. Ali skoraj nič ne piha ali pa je veter zelo močan preko 25 vz in naše velike genove, ne pridejo več do izraza, ker jih moraš krajšati. Tja med 12 in 18vz vse deluje optimalno in je jadranje pravi užitek. (govorim vse v navideznem vetru -orca)
Zaupno ti povem, da sem si dal delati 4, za močen veter, prosim da to ostane med nama in ne poveš Ester, ker o tem nič ne ve!!!
To je cenovno kar ugodna možnost. Ko bo močno pihnilo bom spustil na palubo 140% genovo, jo privezal in dvignil 4. Potem pa.....kar bo pa bo in tudi koti bodo boljši... To še Marjan ne ve....
- Marjan Tomki
- Admiral
- Prispevkov: 6224
- Pridružen: Sr Nov 03, 2010 21:30
- Kraj: Ljubljana
Če bo pihnilo toliko, da bi bilo 'kar bo pa bo', bi jaz namesto privezano na palubo rajši videl zatlačeno v kabino, da ti je kak val ne odnese (pa še kaj) - ampak tam si ti skiper.
Precej sem prepričan, da ko bi šlo zares boš hotel ti genovo pred 'kar bo pa bo' videti v kabini. Kar bo čisto prav, razen kar zadeva našo cvetočo demokracijo...
Precej sem prepričan, da ko bi šlo zares boš hotel ti genovo pred 'kar bo pa bo' videti v kabini. Kar bo čisto prav, razen kar zadeva našo cvetočo demokracijo...
Correct me if I am wrong, please.
Če bi se dalo upravljati starejše prispevke, bi bila kazala ažurnejša, v mnoge članke vrnjene slike, popravki vnešeni v izvirne članke in s tem vsebina pravilnejša in preglednejša...
Če bi se dalo upravljati starejše prispevke, bi bila kazala ažurnejša, v mnoge članke vrnjene slike, popravki vnešeni v izvirne članke in s tem vsebina pravilnejša in preglednejša...
pozdravljeni
če res piha (orca) na palubi ne ostane nič veter odtrže ali strže vse,del glavnega jadra mora biti zunaj,pri moji barki je to 3 krajšava,jadro mora biti trdo povezano,okrog buma, nepovezani deli tolčejo,zvok je za popizdit genova skrajšana,da barka lepo vleče raje malo več kot premalo,loviti moraš idealno hitrost barke in imeti mehko krmilo.veter v hrbet,enkrat sem doživel ko je šla 10m barka z vetrom v hrbet in valom na trenutke 12 vozlov imeli smo odprto cca ma malo genove lovili smo dno vsakega vala,sem bil presran ma ne samo jaz
vsi smo se malo gledali samo nobeden si ni upal pisniti,takrat smo imeli glavno jadro spravljeno.
lep pozdrav
če res piha (orca) na palubi ne ostane nič veter odtrže ali strže vse,del glavnega jadra mora biti zunaj,pri moji barki je to 3 krajšava,jadro mora biti trdo povezano,okrog buma, nepovezani deli tolčejo,zvok je za popizdit genova skrajšana,da barka lepo vleče raje malo več kot premalo,loviti moraš idealno hitrost barke in imeti mehko krmilo.veter v hrbet,enkrat sem doživel ko je šla 10m barka z vetrom v hrbet in valom na trenutke 12 vozlov imeli smo odprto cca ma malo genove lovili smo dno vsakega vala,sem bil presran ma ne samo jaz
vsi smo se malo gledali samo nobeden si ni upal pisniti,takrat smo imeli glavno jadro spravljeno.
lep pozdrav
Ej Marjan, že daješ pripombe. No sedaj ne piha in mamo čas za debato.
Ta velka genova gre v kabino, če je cajt!. Če pa ni pa samo na palubo dobro privezana na ograjco. Oz jo zrolaš in jpotem 4 sploh ne daš gor. Tako delajo tudi druge jadrnice, pa še nobeno jadro ni odplahnilo. (Ne govorim o orkanu ampak v malo močnejšem vetru tja do 30 vz. Pozabil sem napisati dobro privezano. Ja če pa je p..... potem pa je nekaj drugega. In seveda če imaš dovolj časa....
Ta velka genova gre v kabino, če je cajt!. Če pa ni pa samo na palubo dobro privezana na ograjco. Oz jo zrolaš in jpotem 4 sploh ne daš gor. Tako delajo tudi druge jadrnice, pa še nobeno jadro ni odplahnilo. (Ne govorim o orkanu ampak v malo močnejšem vetru tja do 30 vz. Pozabil sem napisati dobro privezano. Ja če pa je p..... potem pa je nekaj drugega. In seveda če imaš dovolj časa....
EDO napisal/-a:Mislim, da je kombinacija več prednjih jader na roll prava rešitev.
Nisem vedel, da je to možno - več prednjih jader na roll?
Jaz že imam dve različno veliki genovi, flok in viharni flok - vse klasična jadra.
Ampak, če je mogoče imeti več roll-sistemov hkrati, potem lahko npr. vsaj eno genovo in en flok dam na roll - nabavim mehanizem in v jadrarni mi predelajo jadra. Ob menjavi eno jadro zrolam, drugo odprem - bistveno manj je dela, pa cel čas so razvita jadra z optimalnim krojem.
Torej roll-genova in roll-flok da imam oboje hkrati ter hkrati obdržim še sistem šine za druga klasična prednja jadra - je to možno?
Nazadnje spremenil Grega295, dne Pe Mar 11, 2011 15:37, skupaj popravljeno 1 krat.
Marchi, razmišljava enako
Rešitev za manjše barke je potem, da je najbolj uporabljano jadro na notranji strani. To pa pri meni ni flok, temveč genova.
Vrstni red bi bil torej genova, zatem flok (morda viharni), morda kdaj kasneje še drifter. Pa najbrž je spredaj potem potreben še kak podaljšek (račji kljun ali bow spirit).
Rešitev za manjše barke je potem, da je najbolj uporabljano jadro na notranji strani. To pa pri meni ni flok, temveč genova.
Vrstni red bi bil torej genova, zatem flok (morda viharni), morda kdaj kasneje še drifter. Pa najbrž je spredaj potem potreben še kak podaljšek (račji kljun ali bow spirit).
Po izkusnjah z ene Bavarie 49, ki ima genovo in flok, se ob malo mocnejsem vetru jadro vecinoma samo prestavi na drugo stran brez navijanja, saj ima veter zadostno moc, da balon med flokom in genovo povlece za sabo se preostal del jadra. In tudi genova lepo drsi po zrolanem floku, jadro ob jadro. V nekaterih primerih pa je bilo treba zrolati nekje do polovice. Ce me pa spomin ne vara, smo kasneje vedno malo narolali, saj je bil obrat potem 100% zagotovljen. Se pa detajlov ne spomnem, ker je od tega ze kar nekaj let.
O teh zadevah smo že debatirali tukaj:
http://www.morjeplovec.net/forum/viewtopic.php?t=3533
Sicer pa gredo po vrsti jadra od premca proti krmi po velikosti:
1. genaker
2. genova
3. cutter stay
4. viharno
Vsaka druga kombinacija ni smiselna. To, katero jadro se najbolj uporablja nima zveze s pozicijo jadra. Bistven je lateralni plan jader oz. težišče. Kam pa bi prišel zadnji rob genove, če bi jo imel namesto cutter-ja.
Pa še okoli navijlcev. Nasplošno obstajata dva tipa.
Klasični furlex (to je sicer komercialno ime za Seldenove navijalce), ki omogoča krajšanje jader
ter navijalce na neskončno vrv. Pri teh navijalcih je jadro ali odprto ali zaprto. Takšene recimo uporabljajo na regatnikih Open60 ali sl. oz. za navijalne genakerje pri potovalnih jadrnicah.
Pri potovalnih jadrnicah se običajno za genovo in cutter uporabljajo klasični navijalci.
Jaz bom imel pri končni konfiguracij takšno sestavo:
1. navijalni genaker (na neskončno vrv)
2. navijalno genovo na klasičnem navijalcu ter
3. snemljiv navijalni cutter na klasičnem navijalcu (če bodo finance dopuščale) oz. klasično jadro.
http://www.morjeplovec.net/forum/viewtopic.php?t=3533
Sicer pa gredo po vrsti jadra od premca proti krmi po velikosti:
1. genaker
2. genova
3. cutter stay
4. viharno
Vsaka druga kombinacija ni smiselna. To, katero jadro se najbolj uporablja nima zveze s pozicijo jadra. Bistven je lateralni plan jader oz. težišče. Kam pa bi prišel zadnji rob genove, če bi jo imel namesto cutter-ja.
Pa še okoli navijlcev. Nasplošno obstajata dva tipa.
Klasični furlex (to je sicer komercialno ime za Seldenove navijalce), ki omogoča krajšanje jader
ter navijalce na neskončno vrv. Pri teh navijalcih je jadro ali odprto ali zaprto. Takšene recimo uporabljajo na regatnikih Open60 ali sl. oz. za navijalne genakerje pri potovalnih jadrnicah.
Pri potovalnih jadrnicah se običajno za genovo in cutter uporabljajo klasični navijalci.
Jaz bom imel pri končni konfiguracij takšno sestavo:
1. navijalni genaker (na neskončno vrv)
2. navijalno genovo na klasičnem navijalcu ter
3. snemljiv navijalni cutter na klasičnem navijalcu (če bodo finance dopuščale) oz. klasično jadro.
Living well is the best revenge
https://www.facebook.com/NotaBeneSailing/
https://www.facebook.com/NotaBeneSailing/
Fantje!
To ima smisel pri večjih barkah. Sicer Grega295 ne vem kakšno plovilo imaš, toda pri moji dolžini barke 12m ta sistem dveh prednih jader ne pride v poštev. (Razen, če bi šel preko Luže ali okoli sveta!)
Sam sem si nabavil še eno jadro 4 In če bo močan veter, bom dvignil tega, če me pa dobi P..... pa bom rolal genovo.
Drugače pa pri večjih je ta kombinacija z dvema jadroma odlična, sploh ker lahko uporabljaš tudi oba naenkrat in še bolje izkoristiš veter!
To ima smisel pri večjih barkah. Sicer Grega295 ne vem kakšno plovilo imaš, toda pri moji dolžini barke 12m ta sistem dveh prednih jader ne pride v poštev. (Razen, če bi šel preko Luže ali okoli sveta!)
Sam sem si nabavil še eno jadro 4 In če bo močan veter, bom dvignil tega, če me pa dobi P..... pa bom rolal genovo.
Drugače pa pri večjih je ta kombinacija z dvema jadroma odlična, sploh ker lahko uporabljaš tudi oba naenkrat in še bolje izkoristiš veter!
Imam 31,4 čeveljsko Elan 295. Najbrž torej premajhna za več prednjih roll jader?
Trenutno imam klasično (ne-roll) prednje jadro. Imam cca. 5 prednjih jader na barki (2 x genoa, 1 x flok, 1 x navadni flok, genacker) in klasično full-batten glavno jadro.
Kar bi rad dosegel je možnost hitrega reagiranja pri poslabšanju vremena tudi če jadram solo. S krajšanjem jader je kar nekaj dela; če je štala se morata dva ukvarjati s krajšavo glavnega jadra, nato mora nekdo še na premcu ročno vleči dol prednje jadro.
Pri glavnem jadru bom skušal to zoptimizirati na dva načina:
- sistem krajšanja z eno vrvjo, kjer lahko dve krajšavi opravim sam iz kokpita,
- vgradnjo vozičkov po šini glavnega jadra. Trentuno imam v uporabi neka najcenejša plastična vodila za glavno jadro in ko odprem štoper dvižnice g. jadra, le-to sploh ne gre samo dol, ga je treba iti vleči dol k jamboru. Rešitev za tole je morda sistem vozičkov, kot prikazano tule; sicer gre za Harkenov sistem, morda bo kaj cenejši Selden MDS sistem
Kar se tiče pa prednjih jader (sedaj klasično prednje jadro, ki se ga vstavi v vodilo) pa bi bil že zadovoljen s tem, da dam najbolj pogosto uporabljano genovo na roll sistem. Idelano bi bilo pa še, da bi lahko dal viharni flok tudi na roll sistem.
Potem lahko v primeru neverina ukrepam hitro in večino sam:
- s sisitemom krajšanja glavnega jadra z eno vrvjo skrajšam glavno jadro do 2. krajšave iz kokpita
- zaprem roll-geneovo in odprem roll viharni flok.
To bi bil idealni sistem; nisem pa prepričan če je izvedljivo roll-genova in roll viharni flok na barki te velikosti.
Trenutno imam klasično (ne-roll) prednje jadro. Imam cca. 5 prednjih jader na barki (2 x genoa, 1 x flok, 1 x navadni flok, genacker) in klasično full-batten glavno jadro.
Kar bi rad dosegel je možnost hitrega reagiranja pri poslabšanju vremena tudi če jadram solo. S krajšanjem jader je kar nekaj dela; če je štala se morata dva ukvarjati s krajšavo glavnega jadra, nato mora nekdo še na premcu ročno vleči dol prednje jadro.
Pri glavnem jadru bom skušal to zoptimizirati na dva načina:
- sistem krajšanja z eno vrvjo, kjer lahko dve krajšavi opravim sam iz kokpita,
- vgradnjo vozičkov po šini glavnega jadra. Trentuno imam v uporabi neka najcenejša plastična vodila za glavno jadro in ko odprem štoper dvižnice g. jadra, le-to sploh ne gre samo dol, ga je treba iti vleči dol k jamboru. Rešitev za tole je morda sistem vozičkov, kot prikazano tule; sicer gre za Harkenov sistem, morda bo kaj cenejši Selden MDS sistem
Kar se tiče pa prednjih jader (sedaj klasično prednje jadro, ki se ga vstavi v vodilo) pa bi bil že zadovoljen s tem, da dam najbolj pogosto uporabljano genovo na roll sistem. Idelano bi bilo pa še, da bi lahko dal viharni flok tudi na roll sistem.
Potem lahko v primeru neverina ukrepam hitro in večino sam:
- s sisitemom krajšanja glavnega jadra z eno vrvjo skrajšam glavno jadro do 2. krajšave iz kokpita
- zaprem roll-geneovo in odprem roll viharni flok.
To bi bil idealni sistem; nisem pa prepričan če je izvedljivo roll-genova in roll viharni flok na barki te velikosti.
Kdo je na strani
Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 8 gostov