Sidranje na 20m, noben problem. Klasika enako kot v treh metrih, sam spremenljivke so drugačne. 3x ali 5x globina. Toda o tem je bilo ze veliko pisanega.
Za tvoj primer pa je dobra primerjava z barkami, kiso sidrane v Strunjanskem zalivu za školčiščem. Vsako leto katero odtrga. Jaz nebi mirno spal.
Predvidevam da misliš na kako počitniško sidranje.
Odvisno od plovila in teže le tega.
Npr Medulinski Zaliv Ali Pa Kje Ob Istrski Obali, Je Kar Nekaj takih Zasidranih Gliserjev na "črno"
Pa Prezivijo dopustniški čas. Jadrnice Pa nebi Pustil Cel teden Na Nezascitenem Sidriscu.
........
Pojma Nimam Zakaj Mi Je Tablica Zacela Tkole Vsako Besedo Pisyti Z Veliko. Sorcy
Pred mnogo mnogo leti (30let nazaj) mi je v Medulinskem zalivu pred kampom odtrgalo tako zasidran mali rdeči elanov gliser (mala tramontanica z meterskimi valovi cca 3 urce).
Podaljšanje sidrne verige - inox Vs cinkana
Moderatorji: moderator2, Marchi, moderator
Ponavadi mi jadranski mornarji sidramo največkrat na 3do 6 m globine . 5 kratna globina za varnost in je verige not cca 30 m.PAMETNO je večkrat spustiti ven vso verigo, torej še ono,ko je not spravljena za velike globine..Sprimejo se členi in je piz...ko jo rabiš.Sem to naredil v nedeljo in je bilo kar nekaj glidov sprijetih in pol vinč preskoči,se zatakne...Inoks verigi se to težko zgodi pocinkani pa
KP Iztok
KP Iztok
Nikola T. napisal/-a:Do sedaj sem z barko doživel od 2004 do danes tri nevihte za katere sem prepričan, da bi mi inox veriga počila. Imam 8mm pocinkano veriho, škoda ker ne delajo 9mm. 10mm pa je preteška in obenem zavzame veliko več volumna v sidrnem jašku.
LP NT
Na hitro sem našel nekaj uporabnih podatkov za obe omenjeni verigi, ker mi je na prvi pogled zdelo, da ta goba ne pije vode:
- Cinkana veriga: ker ne vem natančno iz katerega materiala je, sem vzel podatke konstrukcijskega jekla ASTM A36(močno dvomim da je iz kakšnega orodnega jekla); Natezna trdnost cca 45kg/mm2 , raztezek ob pretrgu je 23% , sila pretrga za pocinkano verigo je 2500kg
-INOX veriga AISI 316: natezna trdnost min 55kg/mm2 , raztezek ob pretrgu je 40%, sila pretrga za verigo 8mm AISI 316, DIN 766 je 3200kg, AISI 316L, DIN 766 G50 Titan pa 5000kg ta pa se proizvaja samo v Nemčiji in to je prava veriga za tiste, ki nočete kitajske.
Preimerjava raztezkov nam pove, da se bi INOX veriga pred pretrgom raztegnila še enkrat več kot cinkana, tako da bi že iz tega stališča potrebovali potrebovali dolgotrajnejšo enakomerno silo za lom INOX verige.
Nevarnost slabega zvara je pa tako ali tako pri eni in pri drugi verigi enako prisotna, tako da to ne bi smel biti faktor pri odločitvi. 100% bi bilo edino, če bi bil vsak člen oz. zvar bil rentgensko pregledan, samo potem raje ne pomislite na ceno 50 m take verige.
Glede na to, da pride do pretrga samo ob direktnih sunkih, bi jaz uporabljal sidrni blažilec, vsaj takrat, ko bi bila nevarnost sunkovitih premikov.
Re: Podaljšanje sidrne verige - inox Vs cinkana
zlatko83 napisal/-a:Na jadrnici imam 40m pocinkane sidrne verige, za varno sidranje bi rad imel daljšo, recimo 60m. Nakup nove, kalibrirane je kar strošek in razmišljam o podaljšanju verige, s spojnim členom, recimo, nekaj takšnega:
http://www.gapex-marine.si/sidranje_pristajanje/verige_dodatki/clen_za_spajanje_sidrne_verige_inox_8_mm.html
Koliko je zanesljiv tak spojni člen in morda kdo uporablja takšen spoj?
Meni se je enkrat ta spojni člen razpadel v roki, ki sem čistil s krtačo rjo iz njega. Jaz zadnji člen verige razžagam, razširim s sekačem, spojim verigi, stinsnem nazaj člen in ga zavarim.
Še en namig.
Sidrna veriga, je najlepša če je iz inoxa. Ker pa je inox izredno drag jo imamo večinoma pocinkano-železno.
S časoma konec pocinkane verige porjavi zaradi morja, sonca, dežja in se začnejo nabirati rjave lise po palubi od kapljanja rje iz verige. Te lise se zelo težko odstranijo. Lahko jih odstranimo s poliranjem palube ali kemikalijami (razrečen ferosan).
To težavo lahko enostavno rešimo tako da kupimo 1m inox verige kar stane 10€. Razrežemo člen na inox verigi in ga razširimo s sekačem in kladivom. Spojimo konec pocinkane verige s inox verigo. Stisnemo nazaj člen na inox verigi in ga zavarimo z inox elektrodo. S tem smo pridobili, na videzu barke, saj ko je sidro dvignjeno se na palubi vidi le inox verigo, ki se lepo sveti na soncu. Vsak bi pomislil, da imamo celotno verigo iz inoxa. S tem smo pridobili, da ni več zarjavele verige na palubi in se ne ustvarjajo več lise.
Nazadnje spremenil Bonaparte, dne To Okt 31, 2017 19:55, skupaj popravljeno 1 krat.
Kar koli delaš, naredi kvalitetno ali se pa raje sploh ne loti.
Video test sider: https://www.youtube.com/channel/UC_cYNza74BYYsuOjhmAHAdA/videos?shelf_id=0&view=0&sort=dd
Video test sider: https://www.youtube.com/channel/UC_cYNza74BYYsuOjhmAHAdA/videos?shelf_id=0&view=0&sort=dd
Re: Podaljšanje sidrne verige - inox Vs cinkana
Lahko povem, da sem ta člen po 4 letih zamenjal, ker je bil že grdo rjav in ni več deloval zanesljivo. Lotil sem se ga, če se prav spomnim na Molatu, z priročnim orodjem, ki je na barki (žagin list brez loka). Sem žagal in žagal in prišel nikamor. Potem se me usmili sosed Italijan in prinese klešče za betonsko železo (no, se mi posveti, da so tudi pri meni nekje na dnu na koncu ali začetku barke ). Ko preščipnem spojni člen ugotovim, da je bila rja samo površinska in člen popolnoma zdrav, bi zdržal še vsaj 10 let. Imam pa člen fi 10 na 8 mm verigi. Za ta spojni člen sem se odločil, ker je bilo na barki samo 30m verige in sem dokuopil 40m, tudi če vsako leto menjam ta člen, je še vedno ceneje, kot če bi moral kupit celih 70m verige. Se pa je teh 70 m verige že nekaj krat izkazalo za pametno odločitev.
Kdo je na strani
Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 13 gostov