Prevoz čolna na prikolici
Moderatorji: moderator2, cibro, moderator
Prevoz čolna na prikolici
Pozdravljeni.
Prosil bi za kakšen koristen nasvet glede prevoza čolna s prikolico. Zadnjič se mi je motor premikal levo desno, čeprav sem nastavil trdoto obračanja na maksimum. A se ga splača tudi privezati? Kako naj bo motor postavljen; dvignjen ali spuščen? Ali naj ga naslonim na gumijast valj na prikolici, da bo bolj fiksen? Če ga naslonim, ali naj ga tudi privežen, da ne bo udarjal?
Skratka; raje bi slišal vaše nasvete kot pa da se moram učiti na napakah
In se vnaprej opravičujem za začetniška vprašanja
Hvala!
Prosil bi za kakšen koristen nasvet glede prevoza čolna s prikolico. Zadnjič se mi je motor premikal levo desno, čeprav sem nastavil trdoto obračanja na maksimum. A se ga splača tudi privezati? Kako naj bo motor postavljen; dvignjen ali spuščen? Ali naj ga naslonim na gumijast valj na prikolici, da bo bolj fiksen? Če ga naslonim, ali naj ga tudi privežen, da ne bo udarjal?
Skratka; raje bi slišal vaše nasvete kot pa da se moram učiti na napakah
In se vnaprej opravičujem za začetniška vprašanja
Hvala!
Kadar prevažaš čoln na prikolici moraš imeti dvignjen motor in podprt. Na prikolici imaš raztegljiv nosilec za luči in tablico, ki mora biti raztegnjen toliko, da motor ne gleda čezenj. Če imaš spuščen motor je velika nevarnost, da s peto motorja udariš ob cestišče. Napisano velja za večje čolne in motorje, če imaš Tomos 4, ga lahko zvežeš v spodnjem položaju, vendar moraš še vendo preveriti, da ni možnosti udarca pete motorja in cestišča.
Pri večini transportov raznih plovil, je videti, da so motorji brez elise ( propelerja ). Ne potrebuješ posebej fiksirati in zaščitit eliso, proti vrtenju ali raznih udarcih, pa še med potjo, če greš na kavico ali malico, ti je ne morejo razni nepridipravi ukrast. Kljub temu, da bi jo oni tudi potrebovali .
LP
LP
Hvala za odgovore.
Glede dolžine ni problem če je motor dvignjen, saj gre zadnji del prikolice dovolj ven. (oziroma je čoln dovolj kratek )
Glede višine ni problem če je motor spuščen, saj je motor dovolj visoko.
Torej kaj je v tem primerju bolje? Ali je načeloma vseeno? Meni se zdi boljše, če je motor spuščen, saj je tako težišče nižje.
Kot sem razumel pa moram v vsakem primeru privezati motor ob čoln, da se ne obrača levo desno.
Eliso se verjetno res splača sneti, če gre tako enostavno gor in dol (bom sprobal).
Kako pa je s pritrditvijo noge motorja ob ustrezen (gumiran) valjček na prikolici?
Glede dolžine ni problem če je motor dvignjen, saj gre zadnji del prikolice dovolj ven. (oziroma je čoln dovolj kratek )
Glede višine ni problem če je motor spuščen, saj je motor dovolj visoko.
Torej kaj je v tem primerju bolje? Ali je načeloma vseeno? Meni se zdi boljše, če je motor spuščen, saj je tako težišče nižje.
Kot sem razumel pa moram v vsakem primeru privezati motor ob čoln, da se ne obrača levo desno.
Eliso se verjetno res splača sneti, če gre tako enostavno gor in dol (bom sprobal).
Kako pa je s pritrditvijo noge motorja ob ustrezen (gumiran) valjček na prikolici?
Jaz imam peto čist dol da je naslonjena na valjček in volan naravnost, za propeler mi je pa čist vseen če se ventilera v prazno.
Je pa res da se pri mojemu čolnu peta zelo težko na roke obrne, če ne laufa motor in z tem servo mehanizem je ročno obračanje zelo težko.
Pri prejšnjem čolnu in izvenkrmnem motorju pa sem imel motor ravno tako spuščen, volan pa iztaknjen in motor privezan v eno smer. V obeh primerih se ni bilo za bati da bi pet udarila v tla.
Je pa res da se pri mojemu čolnu peta zelo težko na roke obrne, če ne laufa motor in z tem servo mehanizem je ročno obračanje zelo težko.
Pri prejšnjem čolnu in izvenkrmnem motorju pa sem imel motor ravno tako spuščen, volan pa iztaknjen in motor privezan v eno smer. V obeh primerih se ni bilo za bati da bi pet udarila v tla.
Osebno imam motor spuščen(izvenkrmni motor), da ne obremenjujem tistega zatiča, ki ga nosi, motor iz prestave. Da se elisa ne vrti in motor ne obrača pa skrbi zapenjalna guma, ki jo imam varnostno zapeto preko nosilca tablice in nazaj na prikolico. Sem enkrat skoraj povozil tisti zanji del prikolice kjer je tablica, ker se je nekomu "odšravfal" vijak od vibracij in je vse skupaj padlo ven in na cesto! Sicer nevem kaj je delal voznik(ne videl , ne slišal)!
Ni nobenega problema! Mazanje je pri izvenkrmnih in Z pogonih statično brez dodatnih črpalk, tako da nima pomena, če se vrti v prazno... Je pa lahko problem pri notranjih menjalnikih na večjih barkah, če se voziš samo na en motor... Tam je mazanje menjalnika ponavadi tlačno in motor mora nujno delovati!
LP
LP
Bom tukaj vprašal.... Na mojo gumico 4,8m sem nalozil v sprednji predal kjer je sidro 20L v dveh kjanticah goriva. V takoj naslednji predal (med predalom za sidro in konzolo) sem nalozil 6 paketov od 6 * 1,6L pijače.
Zdaj se mi poraja vprašanje, če ni pretežka obtežitev za kljuko. Tko ko probam dvignit prikolico je takoj opazit da je težje dvignit. Ne vem ali naj pustim kot je ali naj te pijače naložim pri konzoli, da bo teža bolj na osovini in kolesih.
Zdaj se mi poraja vprašanje, če ni pretežka obtežitev za kljuko. Tko ko probam dvignit prikolico je takoj opazit da je težje dvignit. Ne vem ali naj pustim kot je ali naj te pijače naložim pri konzoli, da bo teža bolj na osovini in kolesih.
No če boš dal tehtnico pod podporno kolo in bo slednje precej stran od kljuke boš zaradi momenta zmeril več kot bi na kljuki avta. Če že meriš tako, potem daj vago na mesto vpetja.
V splošnem velja, da je pri nekem "normalnem" 5-6m čolnu težkem od 600-900 kg in primerni prikolici sila na kljuko okrog 300N navzdol seveda. Definitivno pa ne sme bit navzgor.
Če na čoln nalagaš dodatno kramo, je zelo fino, da je čimbolj v horizontalnem težišču (s tem ne boš dosti vplival na vertikalno silo na kljuko) in da je vse skupaj čimnižje, da se težišče (gledano v vertikalni ravnini) ne dviguje.
V splošnem velja, da je pri nekem "normalnem" 5-6m čolnu težkem od 600-900 kg in primerni prikolici sila na kljuko okrog 300N navzdol seveda. Definitivno pa ne sme bit navzgor.
Če na čoln nalagaš dodatno kramo, je zelo fino, da je čimbolj v horizontalnem težišču (s tem ne boš dosti vplival na vertikalno silo na kljuko) in da je vse skupaj čimnižje, da se težišče (gledano v vertikalni ravnini) ne dviguje.
- Marjan Tomki
- Admiral
- Prispevkov: 6224
- Pridružen: Sr Nov 03, 2010 21:30
- Kraj: Ljubljana
Pri nalaganju nadaljnje krame tudi poskrbi, da se - zlasti pri kakšnem zaviranju ali po klancu gor ali dol - ne zapelje s sredine kam na sprednji ali zadnji konec.
Če se ti to zgodi, se bo 'vprega' (vlečno vozilo in prikolica) v nekaj sekundah začela obnašati na čisto nepričakovan način, kar zna biti precej nevarno.
Če se ti to zgodi, se bo 'vprega' (vlečno vozilo in prikolica) v nekaj sekundah začela obnašati na čisto nepričakovan način, kar zna biti precej nevarno.
Correct me if I am wrong, please.
Če bi se dalo upravljati starejše prispevke, bi bila kazala ažurnejša, v mnoge članke vrnjene slike, popravki vnešeni v izvirne članke in s tem vsebina pravilnejša in preglednejša...
Če bi se dalo upravljati starejše prispevke, bi bila kazala ažurnejša, v mnoge članke vrnjene slike, popravki vnešeni v izvirne članke in s tem vsebina pravilnejša in preglednejša...
Kdo je na strani
Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 11 gostov