Mornarski WC, tank odpadnih vod (septični-črni, sivi)
Moderatorji: moderator2, cibro, moderator
- Nikola T.
- Admiral
- Prispevkov: 5106
- Pridružen: Ne Nov 29, 2009 21:12
- Kraj: Lj.-Trzin-Izola-Devin
- Kontakt:
Mornarski WC, tank odpadnih vod (septični-črni, sivi)
Objavljam povzetek članka Mornarski WC. Upam, da tudi ostali morjeplovci prispevajo slike rešitev predvsem septičnih tankov.
Ročni ali električni WC?
Marsikdo bi najprej pomislil, da je ročni wc manj zahteven za vgradnjo, da se manj kvari in da je navsezadnje cenejši. Čeprav mnogi na ročnega prisegajo pa nima praktično niti ene prednosti pred električnim razen te, da je malce tišji. Vendar ne dovolj,da z uporabo enega ali drugega ne boste ponoči na privezu zbudili iz rahlega spanca ostale posadke. Zaradi majhnega pretoka ročnega WCja se na odtočnih ceveh nabira veliko več umazanije in posledično apnenca. Ko se apnenec odlušči, zamaši prav vsako cev, zato je potrebno po uporabi cevi dobro sprazniti. Ponavadi uporabniki, še posebej na čarterskih plovilih z ročnim wcjem, napumpajo le toliko, da one ponikne v luknji... saj jim je skiper ukazal varčevanje z vodo. Poleg tega ročni WC ne zmelje papirja niti "oneta" in zato nikakor ni primeren za shranjevanje odpadnih voda v septičnih (črnih) tankih. Nekateri uporabniki premalo "spumpajo" ročni WC medtem ko so drugi pri tem početju lahko preveč vneti. V nekaterih primerih se zgodi, da se samo obrne ali pretrga gumijasta diafragma v mehanizmu ročnega WCja, v drugih primerih pa je škoda lahko dosti večja.
Za razliko od ročnega WCja električni WC :
- že pred vstopom v cevi zmelje vsebino in jo razredči z vodo
- zmelje papir v kašo
- bolje splakne cevi
- sprotno splakovanje, medtem ko one prihaja na svetlo prepreči, da bi se širil smrad
- za plovila z vgrajenimi septičnimi tanki (zadrževalniki črne vode) je električni WC zakon
- veliko enostavnejša uporaba za goste, ki ne poznajo ladijske tehnike
Američani imajo zelo dobro organizirano mrežo praznenja septičnih tankov, predvsem v notranjih vodah, zato imajo vgrajene pretežno vakuumske wcje, ker naj bi za splakovanje porabili manj vode in potrebujejo zaradi tega manj pogosto praznenje. Na več uvoženih plovilih sem videl, da so imeli lastniki precejšnje težave predvsem z rezervnimi deli in vzdrževanjem, zato se jih večina odloči predelati WC na električni z maceratorjem ostalo instalacijo pa obdržijo nespremenjeno.
Marsikdo, ki ima na plovilu že vgrajen ročni wc, je kmalu spoznal, da je samo cena rezervnih tesnil višja kot cena kompletnega seta za predelavo obstoječe školjke na električni wc. Ne samo cena, tudi veliko kvalitetnejša obdelava fekalij in mletje papirja je izjemno priporočljiva, saj se na tak način odplake veliko hitreje razgradijo.
Vstopniki in izstopniki za vodo
Priporočila za vgradnjo:
- vstopnik in izstopnik za vodo se priporoča montirati na isti globini, eden za drugim zaradi manjšega upora plovila med plovbo. Ponavadi se v smeri plovbe najprej montira vstopnik in za njim izstopnik.
- vstopnik in izstopnik naj bosta med seboj oddaljena min 15cm. Ta razdalja je dovolj velika, da vstopnik ne bo vlekel za izplakovanje izstopne vode tudi, ko je plovilo na sidru.
- vsak vstopnik in izstopnik mora imeti vgrajen kroglični ventil, do katerega lahko dostopamo in ga po potrebi med jadranjem in daljšo odsotnostjo s plovila tudi zapremo. Vstopniki in izstopniki so lahko montirani tudi v drugem prostoru in ni nujno, da sta ravno v WCju.
- bronasti vstopniki in iztopniki ne potrebujejo galvanske zaščite. Pazite le, da ojačitvena žica cevi nima stika na vstopniku, da ne povzroča po nepotrebnem galvanskega tokokroga. V kolikor je ta tokokrog prekinjen, bronasti vstopniki na (nekovinskem) plovilu ne potrebujejo cink protektorjev.
Montaža nad vodno gladino
Vodna gladina sme biti do višine spodnje tretjine WC školjke. Za plovila, ki se zelo nagibajo, je izdelava zanke priporočljiva.
WC školjka montirana pod vodno gladino
Pri tem načinu montaže morate obvezno narediti zanko, ki sega nad vodno gladino. Nekateri priporočajo tudi odzračevalni avtomatski ventil, da prepreči efekt vodne natege, ki bi vlekla v školjko vodo. Pri ročnem wcju je tak ventil obvezen, pri električnem pa se je v praksi izkazalo, da ni potreben, če ne gre za večjo razliko glede na vodno gladino. Črpalka električnega WCja ima za vstop impelersko črpalko, ki dovolj zapre dotok, da ne pride do efekta natege. Izstopni del črpalke pa tesni ravno prav in spusti po cevi tudi kakšen mehurček, ki prekine efekt vodne natege, zato se montaža odzračevalnega ventila vrši le po potrebi. Avtomatski odzračevalni ventil montirajte le v nujnih primerih, saj so ti ventili podložni okvaram in zelo radi kapljajo in to ravno takrat, ko praznimo wc. Posledično v takih wcjih tudi rado smrdi, zato imajo nekateri tudi nastavek za cevko, po kateri speljete oddušek na zunanjo stran plovila.
Avtomatski odzračevalni venti (siphone, vacuum breaker, vent valve...)
Septični ali črni tank
sam po sebi ne prispeva popolnoma nič proti onesnaževanju morja v kolikor ni spremljajoče infrastrukture za praznenje črnih tankov. V mediteranu niti ena država nima urejene infrastrukture za praznenje. Kot ekološko ozaveščenega navtika me izjemno čudi, ko me hočejo ljudje, ki o navtiki, življenju na morju in ekologoiji sploh nimajo niti najmanjše predstave, prepričati, kako je morje onesnaženo zaradi navtičnega turizma. Tovrstne izjave potrjujejo nevednost in izjemno ignoranco dejstev, saj ima vsako obalno mesto izpust fekalij le nekaj milj od obale brez kakršne koli čistilne naprave. Navtiki to dobro vemo, saj na plovbi srečujemo točke izpustov fekalij v morje priobalnih mest, medtem ko se tega večina ljudi na kopnem niti ne zaveda.
Morje se je sposobno do neke mere samoočiščevati, še posebej v kolikor so prisotni le biološki odpadki. Za primerjavo naj povem, da je za naravovarstvenike ali vsaj tiste, ki se za to imajo, povsem irelevantno, da en sam delfin le v enem dnevu "onesnaži" morje bolj kot en sam človek v tednu dni. Če upoštevamo, da je poletje izjemno kratko in da navtiki v celem letu dejansko le nekajkrat prespimo na sidru in da večinoma uporabljamo wc med plovbo in zunaj zalivov, se potreba po črnem tanku zoži le na nekaj dni na leto, ko bi ga potrebovali, vendar vzrok za to nikakor ni ekologija, temveč preprosto dejstvo, da se tudi navtiki sami ne želimo kopati v "onesnaženem" zalivu pa čeprav tok in ribe izjemno hitro naredijo svoje in počistijo morje v le nekaj minutah.
Po izkušnjah je črni tank izjemno uporaben predvsem takrat, ko se nahajamo v lepem zalivu v katerem se kopamo. Praznimo ga stran od obale med prvo naslednjo plovbo.
Obstaja več različnih izvedb črnih tankov, vendar so čarteraši kaj kmalu ugotovili, kateri sistemi so najcenejši za izdelavo in kasnejše vzdrževanje. Za črne tanke, katere praznimo po sistemu prostega pada, močno priporočam uporabo električnega WCja, ker vsebino in papir zmelje že na vstopu. Taka kombinacija se bolje obnese, saj obstaja minimalna možnost, da bi se tak sistem zamašil.
ČRNI TANK, praznenje po principu prostega pada
To je najenostavnejša in izjemno učinkovita rešitev. Normalno pustimo ventil odprt in tank se čisti sam, ko voda vstopa in izstopa ob valovanju. Ta način je tudi najenostavnejši za naknadno vgradnjo. Za tank lahko uporabimo standardne polietilenske rezervoarje. Inox rezervoarji niso primerni kajti v veliki večini prerjavijo na varih. Na oddušek za zrak je priporočljivo montirati ogljeni filter, kajti drugače je v vročem vremenu možno čutiti neprijeten vonj na boku plovila.
Črni tank, izvedba z Y ventilom za praznenje morje/tank in macerator črpalko za praznenje
Ta varianta je primerna za montažo črnega tanka tudi pod podnice oziroma pod vodno gladino. Po praznenju je potrebno obvezno zapreti ventil za praznenje drugače se lahko voda nateče nazaj v tank, kajti macerator črpalke ponavadi ne tesnijo tlaka v povratni smeri. Namerno sem izpustil cev za praznenje saj jih je v večini primerov naknadno zelo težko vgraditi obenem pa nisem zasledil uradnih priporočil glede standardizacije na to temo.
Črni tank zahteva tudi kontrolo nivoja odpadne vode. Na sliki indikator in vodoodporna tipka za splakovanje
NASVETI:
- v sisteme za praznenje ne smete NIKOLI vgraditi protipovratnih ventilov, ker se bo cev zamašila izjemno hitro obenem pa vodni kamen, ki se zelo hitro nabere, prepreči tesnenje že po mesecu dni
- vse cevi je pri VSEH mornarskih WCjih potrebno menjati na 5-6 let, saj se na obodih cevi nabere apnenec, ki se odrazi po neprijetnem vonju, katerega se kljub čiščenju ni moč znebiti. Ko se apnenec odlušči, zamaši cevi. To se najraje zgodi, ko plovilo ponovno splovimo po vzdrževanju na kopnem.
- izstopne cevi čistimo s solno kislino
- vstopnih cevi ne moremo čistiti, zato je potrebno planirati pravočasno menjavo.
- ko zapustimo plovilo za dalj časa, obvezno zapiramo ventile.
Odstranjevanje močne obloge na odtočnih ceveh WCja:
Naliješ solno, malce poplakneš, zopet naliješ malo solne in spet malo poplakneš, da pride solna po celotni cevi. Počakaš najmanj pol ure in dobro splakneš s slano vodo. Solna ne bo nič škodovala ne ventilom ne okolju, ker se v morju močno razredči in razgradi v trenutku. Močno razredčena solna ali klorovodikova kislina HCL je popolnoma ekološko razgradljiva saj v vodi atomarno razpade na osnovne gradnike. VSAK ČLOVEK IMA V ŽELODCU SOLNO KISLINO!! Toliko o ekologiji.
Preventiva in priprava pred daljšo odsotnostjo:
Zapri ventil slane vode in s sladko splakni, da sladka voda poplakne celotno cev. Med splakovanjem vsakih nekaj sekund par kapljic sredstva za dezinfekcijo, tako da je tudi v cevi dezinfekcijska tekočina.
Enostavna preventiva:
Po uporabi WCja, ne glede na potrebo, vlij v splaknjeno školjko malce tekočine za osveževanje in čiščenje "WC račka" in podobno. Cevi se bodo očistile oblog in vedno bo prijetno dišalo.
Upam, da še kdo doda slike instalacije mornarskega wcja.
LP NT
Ročni ali električni WC?
Marsikdo bi najprej pomislil, da je ročni wc manj zahteven za vgradnjo, da se manj kvari in da je navsezadnje cenejši. Čeprav mnogi na ročnega prisegajo pa nima praktično niti ene prednosti pred električnim razen te, da je malce tišji. Vendar ne dovolj,da z uporabo enega ali drugega ne boste ponoči na privezu zbudili iz rahlega spanca ostale posadke. Zaradi majhnega pretoka ročnega WCja se na odtočnih ceveh nabira veliko več umazanije in posledično apnenca. Ko se apnenec odlušči, zamaši prav vsako cev, zato je potrebno po uporabi cevi dobro sprazniti. Ponavadi uporabniki, še posebej na čarterskih plovilih z ročnim wcjem, napumpajo le toliko, da one ponikne v luknji... saj jim je skiper ukazal varčevanje z vodo. Poleg tega ročni WC ne zmelje papirja niti "oneta" in zato nikakor ni primeren za shranjevanje odpadnih voda v septičnih (črnih) tankih. Nekateri uporabniki premalo "spumpajo" ročni WC medtem ko so drugi pri tem početju lahko preveč vneti. V nekaterih primerih se zgodi, da se samo obrne ali pretrga gumijasta diafragma v mehanizmu ročnega WCja, v drugih primerih pa je škoda lahko dosti večja.
Za razliko od ročnega WCja električni WC :
- že pred vstopom v cevi zmelje vsebino in jo razredči z vodo
- zmelje papir v kašo
- bolje splakne cevi
- sprotno splakovanje, medtem ko one prihaja na svetlo prepreči, da bi se širil smrad
- za plovila z vgrajenimi septičnimi tanki (zadrževalniki črne vode) je električni WC zakon
- veliko enostavnejša uporaba za goste, ki ne poznajo ladijske tehnike
Američani imajo zelo dobro organizirano mrežo praznenja septičnih tankov, predvsem v notranjih vodah, zato imajo vgrajene pretežno vakuumske wcje, ker naj bi za splakovanje porabili manj vode in potrebujejo zaradi tega manj pogosto praznenje. Na več uvoženih plovilih sem videl, da so imeli lastniki precejšnje težave predvsem z rezervnimi deli in vzdrževanjem, zato se jih večina odloči predelati WC na električni z maceratorjem ostalo instalacijo pa obdržijo nespremenjeno.
Marsikdo, ki ima na plovilu že vgrajen ročni wc, je kmalu spoznal, da je samo cena rezervnih tesnil višja kot cena kompletnega seta za predelavo obstoječe školjke na električni wc. Ne samo cena, tudi veliko kvalitetnejša obdelava fekalij in mletje papirja je izjemno priporočljiva, saj se na tak način odplake veliko hitreje razgradijo.
Vstopniki in izstopniki za vodo
Priporočila za vgradnjo:
- vstopnik in izstopnik za vodo se priporoča montirati na isti globini, eden za drugim zaradi manjšega upora plovila med plovbo. Ponavadi se v smeri plovbe najprej montira vstopnik in za njim izstopnik.
- vstopnik in izstopnik naj bosta med seboj oddaljena min 15cm. Ta razdalja je dovolj velika, da vstopnik ne bo vlekel za izplakovanje izstopne vode tudi, ko je plovilo na sidru.
- vsak vstopnik in izstopnik mora imeti vgrajen kroglični ventil, do katerega lahko dostopamo in ga po potrebi med jadranjem in daljšo odsotnostjo s plovila tudi zapremo. Vstopniki in izstopniki so lahko montirani tudi v drugem prostoru in ni nujno, da sta ravno v WCju.
- bronasti vstopniki in iztopniki ne potrebujejo galvanske zaščite. Pazite le, da ojačitvena žica cevi nima stika na vstopniku, da ne povzroča po nepotrebnem galvanskega tokokroga. V kolikor je ta tokokrog prekinjen, bronasti vstopniki na (nekovinskem) plovilu ne potrebujejo cink protektorjev.
Montaža nad vodno gladino
Vodna gladina sme biti do višine spodnje tretjine WC školjke. Za plovila, ki se zelo nagibajo, je izdelava zanke priporočljiva.
WC školjka montirana pod vodno gladino
Pri tem načinu montaže morate obvezno narediti zanko, ki sega nad vodno gladino. Nekateri priporočajo tudi odzračevalni avtomatski ventil, da prepreči efekt vodne natege, ki bi vlekla v školjko vodo. Pri ročnem wcju je tak ventil obvezen, pri električnem pa se je v praksi izkazalo, da ni potreben, če ne gre za večjo razliko glede na vodno gladino. Črpalka električnega WCja ima za vstop impelersko črpalko, ki dovolj zapre dotok, da ne pride do efekta natege. Izstopni del črpalke pa tesni ravno prav in spusti po cevi tudi kakšen mehurček, ki prekine efekt vodne natege, zato se montaža odzračevalnega ventila vrši le po potrebi. Avtomatski odzračevalni ventil montirajte le v nujnih primerih, saj so ti ventili podložni okvaram in zelo radi kapljajo in to ravno takrat, ko praznimo wc. Posledično v takih wcjih tudi rado smrdi, zato imajo nekateri tudi nastavek za cevko, po kateri speljete oddušek na zunanjo stran plovila.
Avtomatski odzračevalni venti (siphone, vacuum breaker, vent valve...)
Septični ali črni tank
sam po sebi ne prispeva popolnoma nič proti onesnaževanju morja v kolikor ni spremljajoče infrastrukture za praznenje črnih tankov. V mediteranu niti ena država nima urejene infrastrukture za praznenje. Kot ekološko ozaveščenega navtika me izjemno čudi, ko me hočejo ljudje, ki o navtiki, življenju na morju in ekologoiji sploh nimajo niti najmanjše predstave, prepričati, kako je morje onesnaženo zaradi navtičnega turizma. Tovrstne izjave potrjujejo nevednost in izjemno ignoranco dejstev, saj ima vsako obalno mesto izpust fekalij le nekaj milj od obale brez kakršne koli čistilne naprave. Navtiki to dobro vemo, saj na plovbi srečujemo točke izpustov fekalij v morje priobalnih mest, medtem ko se tega večina ljudi na kopnem niti ne zaveda.
Morje se je sposobno do neke mere samoočiščevati, še posebej v kolikor so prisotni le biološki odpadki. Za primerjavo naj povem, da je za naravovarstvenike ali vsaj tiste, ki se za to imajo, povsem irelevantno, da en sam delfin le v enem dnevu "onesnaži" morje bolj kot en sam človek v tednu dni. Če upoštevamo, da je poletje izjemno kratko in da navtiki v celem letu dejansko le nekajkrat prespimo na sidru in da večinoma uporabljamo wc med plovbo in zunaj zalivov, se potreba po črnem tanku zoži le na nekaj dni na leto, ko bi ga potrebovali, vendar vzrok za to nikakor ni ekologija, temveč preprosto dejstvo, da se tudi navtiki sami ne želimo kopati v "onesnaženem" zalivu pa čeprav tok in ribe izjemno hitro naredijo svoje in počistijo morje v le nekaj minutah.
Po izkušnjah je črni tank izjemno uporaben predvsem takrat, ko se nahajamo v lepem zalivu v katerem se kopamo. Praznimo ga stran od obale med prvo naslednjo plovbo.
Obstaja več različnih izvedb črnih tankov, vendar so čarteraši kaj kmalu ugotovili, kateri sistemi so najcenejši za izdelavo in kasnejše vzdrževanje. Za črne tanke, katere praznimo po sistemu prostega pada, močno priporočam uporabo električnega WCja, ker vsebino in papir zmelje že na vstopu. Taka kombinacija se bolje obnese, saj obstaja minimalna možnost, da bi se tak sistem zamašil.
ČRNI TANK, praznenje po principu prostega pada
To je najenostavnejša in izjemno učinkovita rešitev. Normalno pustimo ventil odprt in tank se čisti sam, ko voda vstopa in izstopa ob valovanju. Ta način je tudi najenostavnejši za naknadno vgradnjo. Za tank lahko uporabimo standardne polietilenske rezervoarje. Inox rezervoarji niso primerni kajti v veliki večini prerjavijo na varih. Na oddušek za zrak je priporočljivo montirati ogljeni filter, kajti drugače je v vročem vremenu možno čutiti neprijeten vonj na boku plovila.
Črni tank, izvedba z Y ventilom za praznenje morje/tank in macerator črpalko za praznenje
Ta varianta je primerna za montažo črnega tanka tudi pod podnice oziroma pod vodno gladino. Po praznenju je potrebno obvezno zapreti ventil za praznenje drugače se lahko voda nateče nazaj v tank, kajti macerator črpalke ponavadi ne tesnijo tlaka v povratni smeri. Namerno sem izpustil cev za praznenje saj jih je v večini primerov naknadno zelo težko vgraditi obenem pa nisem zasledil uradnih priporočil glede standardizacije na to temo.
Črni tank zahteva tudi kontrolo nivoja odpadne vode. Na sliki indikator in vodoodporna tipka za splakovanje
NASVETI:
- v sisteme za praznenje ne smete NIKOLI vgraditi protipovratnih ventilov, ker se bo cev zamašila izjemno hitro obenem pa vodni kamen, ki se zelo hitro nabere, prepreči tesnenje že po mesecu dni
- vse cevi je pri VSEH mornarskih WCjih potrebno menjati na 5-6 let, saj se na obodih cevi nabere apnenec, ki se odrazi po neprijetnem vonju, katerega se kljub čiščenju ni moč znebiti. Ko se apnenec odlušči, zamaši cevi. To se najraje zgodi, ko plovilo ponovno splovimo po vzdrževanju na kopnem.
- izstopne cevi čistimo s solno kislino
- vstopnih cevi ne moremo čistiti, zato je potrebno planirati pravočasno menjavo.
- ko zapustimo plovilo za dalj časa, obvezno zapiramo ventile.
Odstranjevanje močne obloge na odtočnih ceveh WCja:
Naliješ solno, malce poplakneš, zopet naliješ malo solne in spet malo poplakneš, da pride solna po celotni cevi. Počakaš najmanj pol ure in dobro splakneš s slano vodo. Solna ne bo nič škodovala ne ventilom ne okolju, ker se v morju močno razredči in razgradi v trenutku. Močno razredčena solna ali klorovodikova kislina HCL je popolnoma ekološko razgradljiva saj v vodi atomarno razpade na osnovne gradnike. VSAK ČLOVEK IMA V ŽELODCU SOLNO KISLINO!! Toliko o ekologiji.
Preventiva in priprava pred daljšo odsotnostjo:
Zapri ventil slane vode in s sladko splakni, da sladka voda poplakne celotno cev. Med splakovanjem vsakih nekaj sekund par kapljic sredstva za dezinfekcijo, tako da je tudi v cevi dezinfekcijska tekočina.
Enostavna preventiva:
Po uporabi WCja, ne glede na potrebo, vlij v splaknjeno školjko malce tekočine za osveževanje in čiščenje "WC račka" in podobno. Cevi se bodo očistile oblog in vedno bo prijetno dišalo.
Upam, da še kdo doda slike instalacije mornarskega wcja.
LP NT
Nazadnje spremenil Nikola T., dne So Okt 11, 2014 07:47, skupaj popravljeno 1 krat.
Pa kaj bi še dodali? Saj si napisal že več kot vse in to odlično!
1.Moje mnenje je, da bi barkam brez fekalnega tanka TAKOJ prepovedal plutje. Seveda tudi jaz "serjem" v morje, vendar ta direktni kontakt opravim nekje stran od obale, med tem pa "serjem" v fekalni tank.
2. Iz že zgoraj opisanega mnenja potem odpade potreba po Y ventilu na izstopu. Ne vidim razloga, da bi praznil direktno v morje... No ja, razen v primeru, da crkne črpalka za praznjenje fekalnega tanka.
3. Absolutno mora biti WC električni. Zakaj si že vse napisal. Prvi razlog je smešna cena kitajskega ponaredka, drugi pa, da je vse skupaj lepo predelano in zmleto!
4. WC papir... O tem sem že pisal. Ne kupujte nekega super dragega! V električni WC lahko na veliko mečete tistega rozastega od Palome v lističih... V školjko ga lahko nadrobiš pol paketa in ko pritisneš gumb bo vedno čudežno izginil... Pa še za gorenjce je ta prav, saj je super poceni.
5. Ogljeni filtri na oddušku so bolj kot ne "blažev žegenj". Daš novega in po dveh dneh isto smrdi... Menda obstaja neki super truper orto hud filter od Vetusa, ki menda opravlja svojo nalogo precej bolje. Ne vem, jaz imam Kitajsko sranje, na katerem mislim da piše celo Made in Italy... Menjal 2x in ga ne bom nikoli več... Rešitev zoper smrad je samo higiena, torej redno praznjenje tanka in pa ko ga izprazniš občasno napumpam noter še 1/4 vode in spet izpraznim... 2 krat letno pa v školjko vsujem malo klora v granulatu za bazene... Super je tudi Varekina, ki je že v tekočem stanju... To malo razkuži cevi in tank...
1.Moje mnenje je, da bi barkam brez fekalnega tanka TAKOJ prepovedal plutje. Seveda tudi jaz "serjem" v morje, vendar ta direktni kontakt opravim nekje stran od obale, med tem pa "serjem" v fekalni tank.
2. Iz že zgoraj opisanega mnenja potem odpade potreba po Y ventilu na izstopu. Ne vidim razloga, da bi praznil direktno v morje... No ja, razen v primeru, da crkne črpalka za praznjenje fekalnega tanka.
3. Absolutno mora biti WC električni. Zakaj si že vse napisal. Prvi razlog je smešna cena kitajskega ponaredka, drugi pa, da je vse skupaj lepo predelano in zmleto!
4. WC papir... O tem sem že pisal. Ne kupujte nekega super dragega! V električni WC lahko na veliko mečete tistega rozastega od Palome v lističih... V školjko ga lahko nadrobiš pol paketa in ko pritisneš gumb bo vedno čudežno izginil... Pa še za gorenjce je ta prav, saj je super poceni.
5. Ogljeni filtri na oddušku so bolj kot ne "blažev žegenj". Daš novega in po dveh dneh isto smrdi... Menda obstaja neki super truper orto hud filter od Vetusa, ki menda opravlja svojo nalogo precej bolje. Ne vem, jaz imam Kitajsko sranje, na katerem mislim da piše celo Made in Italy... Menjal 2x in ga ne bom nikoli več... Rešitev zoper smrad je samo higiena, torej redno praznjenje tanka in pa ko ga izprazniš občasno napumpam noter še 1/4 vode in spet izpraznim... 2 krat letno pa v školjko vsujem malo klora v granulatu za bazene... Super je tudi Varekina, ki je že v tekočem stanju... To malo razkuži cevi in tank...
Z zanimanjem prebrano, odlična "reportaža" hehe....
Dejstvo je, da ko se enkrat začne tema o wc-ju na barki, vidiš, da imajo vsi neke težave in probleme pa nihče noče načet pogovora, šraufamo jih pa itak vsi ane fantje
se pa opravičujem ker nimam nobene fotke. Ko šraufam mam tok dela s kletjem da se na foto aparat tut spomnem ne....
Dejstvo je, da ko se enkrat začne tema o wc-ju na barki, vidiš, da imajo vsi neke težave in probleme pa nihče noče načet pogovora, šraufamo jih pa itak vsi ane fantje
se pa opravičujem ker nimam nobene fotke. Ko šraufam mam tok dela s kletjem da se na foto aparat tut spomnem ne....
Sm jo prpelu da bo kuhala kt mami, pa je pila kt ati...
-
- Admiral
- Prispevkov: 1195
- Pridružen: Ne Avg 17, 2008 09:58
- Kraj: Ljubljana, Ribiška vasica - It.
Tema je zanimiva in marsikaj sem izvedel, o čemer se mi ni niti sanjalo. Sploh o elektro-wcj-ih.
Ampak... ostajam "ljubitelj" klasičnih mornarskih ročnih WC-jev, predvsem zaradi zelo, zelo nizke porabe... elektrike.
Nekako mi je bolj pri srcu imeti manj el. porabnikov na barki, ker to pomeni manj ukvarjanja z mislimi o polnjenju akujev med plovbo (sploh več tedensko) in več posvečanja sami plovbi in morju.
Ampak... ostajam "ljubitelj" klasičnih mornarskih ročnih WC-jev, predvsem zaradi zelo, zelo nizke porabe... elektrike.
Nekako mi je bolj pri srcu imeti manj el. porabnikov na barki, ker to pomeni manj ukvarjanja z mislimi o polnjenju akujev med plovbo (sploh več tedensko) in več posvečanja sami plovbi in morju.
- Nikola T.
- Admiral
- Prispevkov: 5106
- Pridružen: Ne Nov 29, 2009 21:12
- Kraj: Lj.-Trzin-Izola-Devin
- Kontakt:
Dobro vprašanje.
Koliko energije porabi električni WC (15A) za splakovanje?
1. MALA POTREBA > splakovanje 6sek > 0,025Ah
2. VELIKA POTREBA> splakovanje max 15 sek > 0,0625Ah
Če ga uporabiš 10x dnevno, bo še vedno porabljena energija le pičlo četrtinko amper ure.
>>> SKLEP,
če nimaš toliko energije, da bi splaknil wc, potem tudi motor ne bo vžgal !!!
LP NT
Koliko energije porabi električni WC (15A) za splakovanje?
1. MALA POTREBA > splakovanje 6sek > 0,025Ah
2. VELIKA POTREBA> splakovanje max 15 sek > 0,0625Ah
Če ga uporabiš 10x dnevno, bo še vedno porabljena energija le pičlo četrtinko amper ure.
>>> SKLEP,
če nimaš toliko energije, da bi splaknil wc, potem tudi motor ne bo vžgal !!!
LP NT
- frikmusic
- Admiral
- Prispevkov: 653
- Pridružen: Po Dec 14, 2009 15:53
- Kraj: Ljubljana-Volme Kamenjak
- Kontakt:
Nikola Tesla odličen prispevek prebral z zanimanjem tudi slikice so skrbno zrisane.
Sam sem fekalni tank pred leti skrbno opral in nato z ventili obšel z izpustom direktno v morje, vedno mi je smrdelo okoli barke in tudi v motornem delu kjer je nameščen. Wc uporabljamo izključno za malo potrebo "lulanje".
Sem pa pred leti zamenjal ročnega za električnega in mi ni niti malo žal sedaj ni potrebno kurblanje hehe
Frik
Sam sem fekalni tank pred leti skrbno opral in nato z ventili obšel z izpustom direktno v morje, vedno mi je smrdelo okoli barke in tudi v motornem delu kjer je nameščen. Wc uporabljamo izključno za malo potrebo "lulanje".
Sem pa pred leti zamenjal ročnega za električnega in mi ni niti malo žal sedaj ni potrebno kurblanje hehe
Frik
Frajtonerca je prava stvar...
-
- Kapitan bojne ladje
- Prispevkov: 128
- Pridružen: Sr Sep 26, 2012 12:36
Jaz sem letos moral zamenjati 10 let stare odtočne cevi od WCja do fekalnega tanka.....ko je bilo žal že prepozno, ne bi opisoval postopka
Če ne bi sam videl ne bi verjel, da je lahko cev premera 25 mm popolnoma napolnjena z nekakšnim finim peskom-muljem, zabita ko čep
Vsekakor svetujem preventivno menjavo vsaj na 8 let
Ampak zdej ga pa serjemo ko naših 90 posrancev.
Če ne bi sam videl ne bi verjel, da je lahko cev premera 25 mm popolnoma napolnjena z nekakšnim finim peskom-muljem, zabita ko čep
Vsekakor svetujem preventivno menjavo vsaj na 8 let
Ampak zdej ga pa serjemo ko naših 90 posrancev.
https://medisken.si
-
- Kapitan korvete
- Prispevkov: 90
- Pridružen: Po Sep 01, 2008 09:27
Kdo je na strani
Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 14 gostov