Prevoz plovila na prikolici

Vse o opremi motornih plovil in jadrnic, tehnični nasveti v zvezi z opremljanjem plovil, prikolice za prevoz plovil, stojala za zimovanje plovil...

Moderatorji: moderator2, cibro, moderator

zlatko83
Admiral
Prispevkov: 1644
Pridružen: Ne Maj 20, 2007 10:26

Prevoz plovila na prikolici

OdgovorNapisal/-a zlatko83 » To Avg 19, 2008 11:45

Zanima me, če kdo prevaža plovilo 7,8m, 3000kg na prikolici?
Seveda ustrezna prikolica (nosilnost 3000kg), ustrezen avto, izpit C, E kat.
Uporabniški avatar
admin
Site Admin
Prispevkov: 8817
Pridružen: Sr Nov 22, 2006 21:34
Kraj: Ljubljana-Punat
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a admin » To Avg 19, 2008 18:50

Nekateri prevažajo, sem pa prepričan, da nezakonito. Večina jih nima niti E k B, potem nimajo vlečnega vozila, ki ima tako homologacijo. Če ima barka 3 tone, potem je potrebna prikolica, ki ima vsaj še kakšnih 600 do 700 kg. Skupaj si na 3.700 kg, veliki terenci imajo homologacijo tu nekje, vem da ima Audi Q7 3.500 kg homologacije, pa mislim, da je kar favorit. Pravi terenci imajo večinoma še manj, 3 t je ponavadi plafon. No če imaš kakšen manjši kamion, potem to ni problema. Je pa verjetno pri tej barki problem širina, v Evropi lahko po cesti prevažaš 2,55m širine, če pa imaš izotermno nadgradnjo (hladilnik) pa največ 2,60m. Barka dolga 8m in ameriškega porekla je zagotovo 2,59 ali več, kar enostavno ne sme na cesto. No z dovoljenjem za izredni prevoz pa gre, samo sem prepričan, da ga ne boš pridobival...

Upam, da te nisem prestrašil, samo realno je tako, da 8m barka pač ni za na cesto... Žal.

LP
zlatko83
Admiral
Prispevkov: 1644
Pridružen: Ne Maj 20, 2007 10:26

OdgovorNapisal/-a zlatko83 » To Avg 19, 2008 21:45

Admin, nekako razmišljam, kakor ti. Odločam se o nakupu druge barke, želja pa je, da barko spravim domov, seveda kar se da največjo. Imam vikend ob morju in se mi zdi nakup večje barke nesmiseln, saj jo uporabljam za dnevno plovbo, tu in tam pa tudi par dni krenemo preko kvarnerja. Sedaj imam 20ft čolniček, razmišljam o čolnu 23-24 ft.
Domov zato, ker sem pač takšen ziheraš, da motor raje poservisiram sam, tudi čoln si porihtaš, če pa ga imaš na morju, pa ti gre vsaj 10 dni za vse to (servis, barvanje, čoščenje, konzervacija,...)
Avto imam pravi (range rover), izpite tudi (C,E), ampak nobenih izkušenj z prevozi večjih čolnov. Prikolice so tudi na tržišču, nosilnosti 3000kg in več,....
Verjetno trensport tudi vplival na odločitev o nakupu plovila (res morda malce iztirjeno).
Sicer pa več ljidi več ve in zato tudi tale post :idea:
Uporabniški avatar
admin
Site Admin
Prispevkov: 8817
Pridružen: Sr Nov 22, 2006 21:34
Kraj: Ljubljana-Punat
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a admin » To Avg 19, 2008 22:14

No si na dobri poti. Range Rover ima verejetno homologacijo okrog 4t, vendar to preveri v homologaciji oziroma vsaj v prospektih. Mogoče je celo napisano na internetu. Izpita C kategorije ne potrebuješ. Potreboval boš samo E k B. In to iz dveh razlogov. Prvi je, da bo skupna masa prikolice večja od mase vlečnega vozila in drugi, da bo skupna masa celotne kompozicije presegla 3.500 kg. Torej izpit imaš.
Avto tudi načelno imaš pravi.
Kupiš še prikolico.
In pa kupiš čoln, ki je ožji od 2,60 in ne bo problemov. Sicer načelno bi moral gledati za 2,55m širine, da bi bilo vse po predpisih, vendar to mislim, da tolerirajo...
Neka omejitev obstaja tudi okrog dolžine celotne kompozicije, vendar sem to že malo pozabil. Nekje mi odmeva, da je to 16,5m, saj je to polpriklopnik in ne priklopnik. Nisem pa prepričan. Za priklopnik je msilim da 18m... Sicer pa dolžina verjetno ne bo problem.
Čoln je dolg recimo 8,5m, potem imaš še kakšen meter rude na prikolici, kar je skupaj 9,5m, avto je dolg okrog 5m, celotna kompozicija pa pomoje malo pod 15 metri... U precej je to. :D
Sama vožnja po cesti pa ni nič posebnega. Lepo počasi in gre brez problema, le pozabiti ne smeš da je zadaj prikolica. Kot prvo moraš računati, da bo prikolica precej širša od tvojega džipa, v ovinkih pa bo krepko sekala... Paziti moraš tudi višino na desni strani, hitro lahko zapneš kakšno vejo, vogal strehe, vogal hiše... Si pač kot "špediterji" s svojimi vlačilci... Pazljivo, eno oko mora biti vedno na desnem robu ceste in na desnem vzratnem ogledalu.... Ko se navadiš pa gre v miže.

Če bi rad videl kaj pomeni naštudirana cesta se enkrat zapelješ z enim od šoferjev, ki vozijo pri Brusu od Godoviča do Idrije... Verjemi, da ti bo slabo... Frajerji šibajo 60 km/h, cerada prikolice pa gre na vsakem ovinku le nekaj cm od skal... Pa jim vedno uspe! Praksa.

LP
Duli
Desetnik
Prispevkov: 13
Pridružen: Ne Jul 13, 2008 16:28
Kraj: Novo mesto

OdgovorNapisal/-a Duli » Sr Avg 20, 2008 10:30

Priklopnik je lahko dolg 18,75m, polpriklopnik (šlepar) pa 16,5m. Tako da ne bo nobenega problema glede dolžine. To je pa iz knjige, ker sem pred 2 mesecema delal izpit za kamjon in prikolico.
zlatko83
Admiral
Prispevkov: 1644
Pridružen: Ne Maj 20, 2007 10:26

OdgovorNapisal/-a zlatko83 » Sr Avg 20, 2008 12:02

Vožnja načeloma ne bi smela biti problem, saj nisem ravno neroden, pa tudi kar nekaj izkušenj imam. čeprav nisem poklicni voznik, sem vozil že tudi razna težja tovorna in tudi specialna vozila.
Bolj me zanimajo izkušnje, sam menim, da je tudi vse nakako bolj na meji, prikolice za plovila sicer res imajo vgrajene osi primerne nosilnosti, vendar je vzmetenje navadno iz torzijskih vzmeti (najslabša kombinacija vzmetenja), profili so tudi navadno na meji (imam kar dobro prikolico, 2t, ampak, ko naložim svoj čoln z vso kramo, tehta vse skupaj kar blizu nosilnosti prikolice, se profili kar lepo podajajo).
Kot sem dejal, gledam za plovili nekje do 8m, kakšen four Wins vista 238 ali 248, ali kakšen sličen cuddy cabin. to pa so plovila nekje med 2,5 - 3 t.
orlando
Poročnik korvete
Prispevkov: 58
Pridružen: Pe Maj 18, 2007 08:30

OdgovorNapisal/-a orlando » Sr Avg 20, 2008 18:40

S prikolici prevažam 7,5 m cruserja, ki ima ca 2,6 t, pa verjetno še kakšen cent krame, prikolica pa ima tudi okoli 600 kg. To prevažam z discoveryjem. Imam pa srečo da transporti niso dolgi, kajti tako prevažanje ni noben užitek. Ko peljem kakšen manjši gliser z ca 2,5 t skupne teže je to neprimerno lažje.
Je pa širina resen problem, saj je desno kolo vedno blizu roba ceste.
matkoro8
Poročnik bojne ladje
Prispevkov: 88
Pridružen: Ne Dec 02, 2007 22:32

OdgovorNapisal/-a matkoro8 » Sr Avg 20, 2008 21:38

Pozdravljeni,

Odprli ste temo transporta. Zanimivo branje. Pred dobrim mesecem se pripeljal iz okolice Minhna jadrnico teže skupaj z prikolico 2t z fiksno kobilico tako, da je bila višina 3,5m, širina pa 2,5m in dolžina prikolice cca.8m. Ko sem postavil Galoperja pred prikolico sem imel kar nenavaden občutek saj je kljub svoji velikosti zgledal majhen. Rekel sem "če tole pripeljem domov naslednjih 500km dam v nedeljo za mašo" (malo šale). Prvi kilometri vožnje po običajnih cestah je bil občutek malo nenavaden, ko pa se navadiš sploh ne veš, da vlečeš za sabo 2t, še posebno na avto cesti. Občutiš samo klance ko avto izgublja na moči.
Tovornjaki pa ti na avto cesti veselo trobijo, ker smeš voziti med 80-90, oni pa šibajo do 110.
Pomembna pa je dobra naletna zavora, če ta deluje pravilno sploh ne čutiš ob zaviranju, da te kaj potiska. Dobra lastnost prevoza jadrnice pa je v tem, da ne rabiš imeti dodatnih ogledal kot pri kam prikolicah, ker je zaradi dvignjenega trupa pogled nazaj povsem normalen. Samo paziti je potrebno, da ne snameš kakšnega nadstreška.

Sem pa danes bil na homologaciji za prikolico. Kljub temu, da sva z prejšnjim lastnikom v Nemčiji na novo registrirala prikolico (prej ni bila še nikoli registrirana) moram dodatno vgraditi še 9 raznoraznih luči (2x3 bočnih, 2 pozicijske na blatnike, 1 meglenko). Poleg tega še hočejo izjavo, da zavorne obloge ne vsebujejo azbesta.
Da dol padeš.
Mogoče pa je to zato, ker nisem dal za mašo :oops:

Sem se malo razpričal, pa lep pozdrav.
Uporabniški avatar
darkside
Kapitan fregate
Prispevkov: 116
Pridružen: Ne Nov 13, 2011 09:35
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a darkside » Sr Nov 16, 2011 12:15

admin napisal/-a:Nekateri prevažajo, sem pa prepričan, da nezakonito. Večina jih nima niti E k B, potem nimajo vlečnega vozila, ki ima tako homologacijo. Če ima barka 3 tone, potem je potrebna prikolica, ki ima vsaj še kakšnih 600 do 700 kg. Skupaj si na 3.700 kg, veliki terenci imajo homologacijo tu nekje, vem da ima Audi Q7 3.500 kg homologacije, pa mislim, da je kar favorit. Pravi terenci imajo večinoma še manj, 3 t je ponavadi plafon. No če imaš kakšen manjši kamion, potem to ni problema. Je pa verjetno pri tej barki problem širina, v Evropi lahko po cesti prevažaš 2,55m širine, če pa imaš izotermno nadgradnjo (hladilnik) pa največ 2,60m. Barka dolga 8m in ameriškega porekla je zagotovo 2,59 ali več, kar enostavno ne sme na cesto. No z dovoljenjem za izredni prevoz pa gre, samo sem prepričan, da ga ne boš pridobival...

Upam, da te nisem prestrašil, samo realno je tako, da 8m barka pač ni za na cesto... Žal.

LP

2,55 m širine. to s prikolico vred če je prikolica mogoče širša ali samo plovilo? laično vprašanje..vem
Uporabniški avatar
bolid
Admiral
Prispevkov: 2659
Pridružen: Če Maj 29, 2008 18:56
Kraj: Novo mesto
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a bolid » Sr Nov 16, 2011 12:48

2,55 to pomeni najširši del. Če je najširša prikolica je to to, če je pa plovilo najširše se gleda pa plov.ilo
Ure dnevi leta tečejo....
Uporabniški avatar
mamaMicka
Admiral
Prispevkov: 4811
Pridružen: To Jan 11, 2011 17:27

OdgovorNapisal/-a mamaMicka » Sr Nov 16, 2011 16:49

Prikolica za osebni avto je lahko dolga do 12m ne 18m kot je nekdo napisal.
Tovor lahko gleda cez prikolico 1/6 skupne dolzine prikolice.
Torzijsko vzmetenje je ze dobro vzmetenje. Problem pa je, ko je iztroseno. Ce ima prikolica na sebi tovor celo leto se pac posede in tu nimas kaj. Na vecino prikolic je mozno montirati dodatne amortizerje, ki zadevo na cesti se malo bolj umirijo. Samo profili pa se upogibajo, ker so dokaj na meji. Za dolzino 7 metrov bi prikolica mogla biti tezka 1 tono, da bi bilo dovolj profila, da se ne bi upogibala. V kolikor za prikolico stoji nek proizvajalec bo deklarirano tezo tudi peljala in se ne bo kar zlomila.
Maestral9

OdgovorNapisal/-a Maestral9 » Sr Nov 16, 2011 19:38

Potreboval boš samo E k B. In to iz dveh razlogov. Prvi je, da bo skupna masa prikolice večja od mase vlečnega vozila in drugi, da bo skupna masa celotne kompozicije presegla 3.500 kg. Torej izpit imaš.
Avto tudi načelno imaš pravi.

Ta prvi razlog že nekaj let ne drži več. Pomembno je, da NDM skupine vozil ne presega 3.500 kg in da ne posega v homologacijo vlečnega vozila.
Za B+E pa imaš omejitev, da NDM priklopnega vozila ne presega 3.500 kg in ne posega v homologacijo vlečnega vozila.
Uporabniški avatar
mamaMicka
Admiral
Prispevkov: 4811
Pridružen: To Jan 11, 2011 17:27

OdgovorNapisal/-a mamaMicka » Če Nov 17, 2011 05:06

napaka maestral9. Ce je NDM prikolice vecja od NDM avtomobila potrebujes izpit EkB ali E. Še vedno. Samo takšna situacija je redka. Ne vem kater mali avto ima mocnejso kljuko od svoje NDM.
mornar417
Višji štabni praporščak
Prispevkov: 44
Pridružen: So Mar 26, 2011 09:02

OdgovorNapisal/-a mornar417 » Pe Nov 18, 2011 14:42

Zelo zanimiva tema.zelo me veseli da ste se tokrat pogovarja o prevozu plovila po cesti, nekaj svojega bi še dodal, pravilna je dolžina prikolice 12m, pravilno je tudi da se gleda na homologacijo vlečnega vozila,B+E kategorijo potrebuješ takrat ko skupna masa presega3,5t (gledajo se papirji), obstaja pa izjema, ko pelješ lahki priklopnik do 0,75t, četudi NDM presega 3,5t ne potrebuješ B+E kategorije.
primer kombi NDM 3,5t + prikolica 0,75T je skupaj 4,25t v tem primeru ne potrebuješ tega izpita. 99% prikolic ima danes posamično torzijsko vzmetenje ( ALKO, KNOTT,PETER NAIPER) in še kakšnega bi našli. Pokazalo se je, da je takšna rešitev obesa OK. ne smemo pozabiti, da je omejitev hitrosti 80 km/h velja za vse prikolice. NDM je 3500 kg, lahko tudi več, samo potem potrebuješ drug sistem zavor, vendar to ne sodi več v forum morjeplovca. velika napaka, ki jo delamo običajno vsi in mislim da lahko vsako vozilo, vleče nezavirano prikolico da 0,75t. (narobe), poglej v svojo homologacijo in pod rubriko O.2-nezavirano priklopno vozilo PRimer 600 kg (kot moj Berlingo), da če želim voziti prikolico 0,75t potrebujem prikolico z zavoro. Hvala bogu da tega ne preverja nobeden. Ja osvetlitev na prikolici je zelo ppomembna, zato morabiti bočno osvetljena in sicer v prvi tretjini prikolice prva bočna osvetljitev potem pa vsake tri metre v zadnjem delu pa lahko maxsimalno en meter od zadnjega dela. Širina prikolice nad 2,1m gabarine luči, bela gleda naprej rdeča nazaj. pozicijaska osvetlitev kjer koli na prikolici samo, da je lahko maksimalen odnik od skrajnega robu največ 15cm, najlažje je to izvest kar na blatniku prikolice. Kar zahtevajo na LLP, je minimalno, vendar dovolj da je prikolica varna za uporabo za vse udeležence v prometu, saj to je smisel hgomologacije. in vsi predpisi ki urejajo to področje sa vzeti iz prakse in običajno za spremembo dajejo proizvajalvi vozil tudi prikolic..
Maestral9

OdgovorNapisal/-a Maestral9 » Pe Nov 18, 2011 22:09

mamaMicka napisal/-a:napaka maestral9. Ce je NDM prikolice vecja od NDM avtomobila potrebujes izpit EkB ali E. Še vedno. Samo takšna situacija je redka. Ne vem kater mali avto ima mocnejso kljuko od svoje NDM.


Nič ni napaka. Bo treba malo zakone brat.

(21) Imetniki vozniškega dovoljenja za vožnjo vozil kategorij B, C1, C, D1 ali D smejo voziti motorna vozila navedenih kategorij tudi, kadar so jim dodani lahki priklopniki. Imetniki vozniškega dovoljenja za vožnjo vozil kategorije B smejo voziti motorno vozilo te kategorije tudi, kadar mu je dodano priklopno vozilo, ki ni lahki priklopnik, če največja dovoljena masa skupine vozil ne presega 3.500 kg in taka skupina vozil ne posega v pravila o homologaciji vozil. Imetniki vozniškega dovoljenja za vožnjo vozil kategorije B smejo voziti motorno vozilo te kategorije tudi, kadar mu je dodano priklopno vozilo, ki ni lahki priklopnik in največja dovoljena masa take skupine vozil presega 3.500 kg, a ne presega 4.250 kg, in taka skupina vozil ne posega v pravila o homologaciji vozil, če se usposobi v skladu s petim odstavkom 37. člena tega zakona in opravi praktični del vozniškega izpita s tako skupino vozil ter ima v vozniškem dovoljenju z ustrezno kodo označeno pravico do vožnje take skupine vozil.

To je 21. odstavek, 65. člena Zakon o voznikih (Zvoz)

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 15 gostov