Točenje goriva

Vse o opremi motornih plovil in jadrnic, tehnični nasveti v zvezi z opremljanjem plovil, prikolice za prevoz plovil, stojala za zimovanje plovil...

Moderatorji: moderator, moderator2, cibro

Uporabniški avatar
matic5
Poročnik bojne ladje
Prispevkov: 72
Pridružen: Če Maj 29, 2014 09:43
Kraj: Križe

Točenje goriva

OdgovorNapisal/-a matic5 » To Avg 09, 2016 10:54

Pozdravljeni, vsakič si belim glavo kako pretočiti gorivo v rezervoar da ne bi polijal mimo lijaka in šprical z gorivom okoli (dovolj je le iskrica pa bummm). Zanimam me predvsem kako vi pretakate gorivo da je čim bolj varno in tudi čisto. Je kdo že preiskusil cev in vmes dal pumpico, ki je ponavadi pri motorjih na čolnih? Zanimam me ali bi moral skozi pumpat da bi pretočil ali bi potegnilo skozi gorivo in nemoteno teklo? Hvala vam za predloge in nasvete.
Uporabniški avatar
kasaudio
Admiral
Prispevkov: 3242
Pridružen: Po Dec 13, 2010 08:32
Kraj: Ljubljana

OdgovorNapisal/-a kasaudio » To Avg 09, 2016 11:16

Kot lijak uporabljam zgornjo polovico 10L kante. Gorivo (gre za 5m gumenjaka) prinesem v 23L za to namenjeni kanti. Ni nobenega polivanja tudi če so manjši valovi.

Raznorazne pumpe so pomoje problem ker gre prepočasi, električne so nevarne zaradi iskrenja. Za klasično pretakanje po cevi, kjer najprej posesaš da se prelije je na malih čolnih premalo višinske razlike in gre ravno tako precej počasi.
Uporabniški avatar
jozko
Admiral
Prispevkov: 1542
Pridružen: Ne Apr 07, 2013 10:57

OdgovorNapisal/-a jozko » To Avg 09, 2016 11:29

Gorivo točim na črpalkah direktno v rezervoar :idea:
Plastična kanta za eventualno rezervo, ima plastično nalivno cev, tako da polivanja enostavno ni :roll:
Prijatelje bolj cenim po tem, koliko preplujejo in ne po tem, kako veliko barko imajo!
Uporabniški avatar
barba&capo
Kontraadmiral
Prispevkov: 259
Pridružen: Po Maj 12, 2008 23:35
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a barba&capo » To Avg 09, 2016 11:50

igor_k
Kapitan
Prispevkov: 207
Pridružen: So Okt 27, 2012 23:07

OdgovorNapisal/-a igor_k » To Avg 09, 2016 12:36

Zgleda zelo uporabno in sem ga takoj naročil.
Hvala za info.
kr3mn1
Admiral
Prispevkov: 2038
Pridružen: So Jul 12, 2014 11:57
Kraj: Kranj / Pag(LUN)

OdgovorNapisal/-a kr3mn1 » To Avg 09, 2016 12:38

zakaj pa je elektricna pumpa nevarna zaradi iskrenja? Vsi avti/4t navticni motorji z vbrizgom jih imajo, pa se noben ni zgorel zaradi tega. Inline hiflow pumpa ti pretoci 400L+/h, stane pa se 50 evrov ne. Pa se integriran filter ima. toj 5 min pa si miren. Dugace pa 2 ista tanka (ce imas majhen coln da se hecas s 25L) pa na hitri spoj in samo zamenjas - tako Imam jaz rezervo narejno. Stane 30 Evrov
VaLy
Višji štabni praporščak
Prispevkov: 48
Pridružen: To Sep 02, 2014 11:50

OdgovorNapisal/-a VaLy » To Avg 09, 2016 12:42



jaz isto s tem v 60l tank...iz dveh kanistrov.....vmes, ko gledaš kako se pretaka si lahko še enega prižgeš :))))) malo heca....

dobiš tudi po moje v vsaki navtični trgovini pri nas za cca. malo čez 10 eur.

Malo nadr...š in teče....
easyrider
Štabni vodnik
Prispevkov: 26
Pridružen: Po Jul 13, 2015 12:39
Kraj: povsod malo

info

OdgovorNapisal/-a easyrider » To Avg 09, 2016 12:59

sem ga kupil tudi sam prodajajo pa ga tudi na avto oddelku v leclercu v ljubljani
Uporabniški avatar
matic5
Poročnik bojne ladje
Prispevkov: 72
Pridružen: Če Maj 29, 2014 09:43
Kraj: Križe

OdgovorNapisal/-a matic5 » To Avg 09, 2016 17:26

barba&capo hvala za dano rešitev! Sem kupil v Kammu in deluje izvrstno in res brez polivanja in špricanja z bencinom. Hvala tudi ostalom za predloge.
Uporabniški avatar
kasaudio
Admiral
Prispevkov: 3242
Pridružen: Po Dec 13, 2010 08:32
Kraj: Ljubljana

OdgovorNapisal/-a kasaudio » To Avg 09, 2016 20:05

zakaj pa je elektricna pumpa nevarna zaradi iskrenja? Vsi avti/4t navticni motorji z vbrizgom jih imajo, pa se noben ni zgorel zaradi tega. Inline hiflow pumpa ti pretoci 400L+/h, stane pa se 50 evrov ne. Pa se integriran filter ima. toj 5 min pa si miren. Dugace pa 2 ista tanka (ce imas majhen coln da se hecas s 25L) pa na hitri spoj in samo zamenjas - tako Imam jaz rezervo narejno. Stane 30 Evrov


Ne trdim da iskri sama pumpa in da je kot taka nevarna. Lahko pa bo kdo mel tako na kleme pa bo z njimi šaril okrog akumulatorja, takrat pa bojo iskre in to ne majhne. Lahko probaš.

Veliko manjših čolnov ima v konzoli rezervoar in tudi akumulator. Taprava mešanica hlapov zraven in akcija. Pumpa v motorjih je že tovarniško montirana kot je prav, ima diht rele oz. elektronski vklop brez isker in možnosti eksplozije so res minimalne.

In tudi s pumpo ki pretoči 400L/h bi jaz svojih 23 L skoraj 4 minute pumpal. Realno še par minut več. Sedaj to naredim v pol minute, glede potencialnih smeti v bencinu pa zaupam edino separatorju in finem filtru v samem motorju.
Uporabniški avatar
Kepca
Kapitan
Prispevkov: 186
Pridružen: Sr Apr 14, 2010 11:57
Kraj: Moste 1218 - Krk

OdgovorNapisal/-a Kepca » To Avg 23, 2016 11:48

Mislim, da preveč komplicirate s pumpami, lijaki, ... ali gre prepočasi, ali kaplja, ali se poliva, ... ali je preceč valovito, ...

Osebno imam cca 1,5m dolgo prozorno armirano sesalno cevcev notranjega preseka 19mm. (večje so nerodne, po manjših pa počasi teče)

nekaj takšnega
Slika
http://www.santerm.si/images/stories/2023.pdf

To cev vtaknem v 20l kanister, drugi del pa v vtok rezervoarja, da je nekaj višinske razlike (jaz imam višinske razlike cca 0,5l metra)

Namesto, da bencin posesam in se ga veselo napijem in še kaj polijem ... močno pihnem v kanister, da v njem naredim nadtlak, ko vidim, da je bencin začel teči previdno popustim pihanje, da ne pluskne nazaj.

Tukaj je isti princip
https://www.youtube.com/watch?v=L7xu0zfSYUA

20l kanister je pretočen v cca 30sec - res gre neverjetno hitro in čisto, brez polivanja, tudi, če so precejšnji valovi. Ko vidim, da gre proti koncu nastavim sesalno cev v kanistru v spodnji vogal in bencina po koncu v kanistru ostane ravno za ZIPPO natankat.
marez
Kapitan
Prispevkov: 203
Pridružen: To Jul 20, 2010 21:03
Kraj: novo mesto-vir

OdgovorNapisal/-a marez » To Avg 23, 2016 13:53

Mi dolenjci smo vajeni po šlauhu potegnit.Je isto,kot iz soda vino potegnit.Sam pogoltnit se ne sme. :lol:
ps.malo za hec ali pa tudi ne
Uporabniški avatar
kocka
Admiral
Prispevkov: 4610
Pridružen: Sr Okt 10, 2007 20:03
Kraj: Ljubljana

OdgovorNapisal/-a kocka » To Avg 23, 2016 14:52

Res je, sam pol se pa bojiš čik pržgat. :lol:
Uporabniški avatar
AEgir
Admiral
Prispevkov: 3518
Pridružen: Če Okt 04, 2012 20:29

OdgovorNapisal/-a AEgir » To Avg 23, 2016 15:20

Iz izkušnje ti lahko povem, da ni nobenega bum-a. Zagori bencin in iz tanka ven gori, dokler ne zapreš tanka, s tem se ugasne. Če vse okoli poliješ pa pač še to zagori.

Don't ask. :lol:
Uporabniški avatar
johnny1300
Viceadmiral
Prispevkov: 351
Pridružen: To Okt 28, 2014 08:36
Kraj: Straža
Kontakt:

OdgovorNapisal/-a johnny1300 » To Avg 23, 2016 19:31

Takole je delal naš kapitan na Aleseji....
Na originalni "rorček" je nataknil cev - podaljšek in ni polil niti kapljice.

Slika

Kdo je na strani

Po forumu brska: SAKARUN in 1 gost